DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

26ld

^O fi in fisa postului sa turuie, nu inseamna ca trebuie sa scoata doar aberatii pe gura, ca asta arata doar prostia lui. Si aia posibil sa coste bani de la buget, ca nu plateste grinda ceva, il doare la banana.

danutzu_1069

Ce ați vrea altceva de la un om numit politic, "politician" ?

26ld

^Sa nu se faca de ras cand deschide gura. Si sa stie cand sa taca. Si cand sa evite un raspuns clar. Chestii de baza in comunicare, politica, PR, etc.

Cetatean

Si totusi,sunteti de acord ca orice solutie s-ar adopta,asfaltul ala nu va tine la supra tonaj?

Stie cineva ce sistem rutier a fost pus pe pod? Straturi,grosime? Uzura cu bitum modificat,armata cu fibre? BAp?
Ms!

carutasul

bun, supratonaj, dar mă gândesc că dacă un asfalt potrivit ar rezista 20 de ani în condiții normale poate în condiții anormale ar ține măcar cinci . Ăsta s-a făcut praf în câteva luni. Până la urmă supratonajul indică o nevoie de transport, e clar că pe o parte a Dunării avem niște cariere și pe cealaltă o aglomerație urbană mare, piatra aia va fi adusă dintr-o parte în alta în orice condiții, necesitatea trebuie "adresată" pentru că același număr de tone va trece în total, doar numărul de camioane diferă :)  Până la urmă podurile pentru asta se fac, trebuie găsită formula în care să se poată face (și) aceste transporturi, bineînțeles incluzând și cântarele și dacă e cazul "taxă de asfalt" dacă nu există o soluție viabilă pe termen lung măcar să ai un fond din care să refaci asfaltul... E posibil ca normativele noastre să nu conțină tipul ăsta de asfalt (dacă nu, să pună beton :) ) și dacă rețeta bună era mult mai scumpă probabil nimeni nu și-a asumat cheltuiala...

Cetatean

Eu nu vreau sa le iau apararea la italieni. Ba chiar am si niste nerezolvate cu ei...dar ce vreau sa spun este ca nici un fel de asfalt nu poate sa reziste la felul cum se circula la noi.

In toata tara e aceeasi problema. Firmele care vand materiale brute,piatra,balat,nisip merg cu 35-40 de tone pe un 8x4. Pentru ca pret pe tona/km. Daca e sa facem o gluma proasta,suntem super ecologisti....
Pe articulata habar n-am cat pun. Cred ca vreo 25 de mc. Ceea ce depaseste masa maxima autorizata cu mult. Se circula cu 2 avize. Bineinteles sub inaltul patronaj al autoritatii daca se poate numi asa...isctr. 

* foto,ceva captura de pe fb/insta...




Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Poza postata nu este semnificativa.
Ceea ce vedem este o cisterna (pentru motorina conform placa ADR 30/1202) si care, chiar încărcata la maxim nu depășește tonajul (maxim admis) pe osie.

Problema este la basculantele articulate, care sunt încărcate la maxim (volumetric) desi ar fi trebuit sa fie încărcate astfel ca sa corespunda tonajului maxim admis.
In bascula poți sa pui materiale cu densități diferite, si care vor genera tonaje diferite, la același volum.

Cetatean


cristian12


Las aici un filmulet de pe youtube care explica cat de importanta este compactarea marginilor asfaltului. Daca este facuta corect aceasta compactare si drenarea apei se face corect si nu mai intra pe sub asfalt care poate produce fisuri in acesta.
Sunt foarte curios daca s-a facut aceasta compactare a marginilor (poate s-a facut numai pe sensul spre Jijila :D ) la acest pod.
Aceasta compactare este foarte importanta.

strongman

Poate cineva din zona Brailei sa faca ceva poze cu situatia actuala a reparatiilor podului?

danutzu_1069


cristian12

Eu din cate stiu probleme au aparut mai mereu la marginea asfaltului (s-a decopertat asfaltul pe banda de la marginea podului - sensul spre Braila)

JohannDB

    La un astfel de profil de pod, problema apei nu este una definitorie; datorită curburii și pantelor, apa nu poate sta pe pod, nu poate bălti, pentru că pur și simplu curge spre zonele joase/capete.................... Iar de vaporii de apă din ceață.......

GIV

@JohannDB ai descoperit problema asfaltului de pe pod :lol: vaporii de apă din ceață :troll:

WebSrc

Situația Podului Peste Dunăre Și Restricțiile Aferente