News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Radu85

Aseara, dupa ora 19 am trecut pe pod, in plimbare, ca sa vada copilul podul, Braila-Tulcea si inapoi. Partea dinspre Tulcea spre Braila e in lucru, prima banda rasa pana la hidroizolatie ( erau cativa muncitori care lipeau niste chestii albe, cred eu, ca niste peticiri. Banda doi e circulabila, dar ca si cum ai merge pe camp, este facuta praf.

Konter

" Constructorul italian WeBuild a mai primit încă un certificat negativ din partea CNAIR pentru lucrările la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, de data aceasta pentru activitatea din perioada 25 martie – 23 iunie a.c.
Data de finalizare a lucrărilor, conform programului de execuție actualizat, este 7 octombrie 2024.
Însă stadiul fizic al lucrărilor calculat de către inginer era de 98,72% la începutul lunii iunie, astfel încât pentru procentul de 1,28% antreprenorul consideră că îi este necesară o perioadă mai lungă de timp, ceea ce însă nu reprezintă decât o tragiversare a lucrărilor, consideră reprezentanții CNAIR.
Conform actualizării din 31 mai a.c. a programului de execuție, durata de execuție este de 69 luni și 17 zile, adică aproape 6 ani.
Certificatul negativ a fost emis pentru că antreprenorul nu a prezentat modalitatea de remediere a cauzelor care au determinat apariția tasărilor identificate la nivelul liniei roșii, în cazul depășirii tasărilor măsurate >25 mm, în zona culeilor podurilor/ pasajelor/ viaductelor, a dalelor de racordare a podurilor și a rambleelor >5m.
Nu a prezentat calculul pentru a demonstra soluția de remediere a lucrărilor – zid de sprijin armat U-Wall km 4+438 – km 4+478.
Pe parcursul executării, antreprenorul nu a îndeplinit ponderile activităților principale aferente pachetelor/secțiunilor declarate în programul de execuție și ofertă, conducând astfel la un ritm nesatisfăcător al execuției lucrărilor și la întârzieri în respectarea duratei de execuție agreată de inginer.
Antreprenorul a formulat 82 de revendicări, iar CNAIR 36 de revendicări.  De asemenea, antreprenorul a înregistrat pe rolul instanțelor de judecată 36 de cereri de chemare în judecată, iar beneficiarul a înregistrat 7 astfel de cerer"
Sursa

Whyse1

https://www.gandul.ro/video/cnair-podul-de-la-braila-a-avut-mixturi-asfaltice-neconforme-si-cu-vicii-de-executie-cand-va-fi-gata-noul-asfalt-20269575
QuoteCNAIR: ,,Podul de la Brăila a avut mixturi asfaltice neconforme și cu VICII DE EXECUȚIE". Când va fi gata noul asfalt?

Mixturile asfaltice folosite de constructorul italian WeBuild la Podul de la Brăila au fost neconforme și cu vicii de execuție, a reliefat controlul CESTRIN, dispus de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Tocmai asfaltul s-a deteriorat în mai multe rânduri deși are abia un an de la inaugurare.

În prezent, se reașterne un strat de asfalt, care ar putea fi finalizat la sfârșit de august și început de septembrie.

Deși constructorul italian WeBuild a considerat că problemele la stratul de asfalt de pe podul cu tăblier metalic sunt cauzate de camioanele supraîncărcate – cu tonaj mult peste limita admisă, care rulau cu viteze peste limita regulamentară, dar și pe temperaturile ridicate -, Cristian Pistol afirmă că, de fapt, mixtura utilizată nu este conformă.

"Au fost mai multe probleme în ceea ce privește pachetul de mixturi asfaltice pe acest pod. O dată, în urma unui control pe care l-am dispus CESTRIN-ului pentru a verifica parametri tehnici ai mixturilor bituminoase, s-a reliefat faptul că acestea nu erau conforme, adică vicii de execuție.

Pe de altă parte, în momentul de față, antreprenorul sugerează o modificare a proiectului tehnic care a fost parte din acest contract, respectiv înlocuirea unor mixturi bituminoase.

Încă nu avem soluția finală pe care antreprenorul ne-o propune. O așteptăm și noi, astfel încât cât mai repede, poate luna viitoare (n.red. – sfârșit de august – început de septembrie), să putem să circulăm pe podul de la Brăila cu o zestre nouă, cu un asfalt nou care să nu mai ridice aceste probleme ce au fost ridicate până acum", a declarat Cristian Pistol la Gândul Exclusiv.

,,După ce toate aceste deficiențe vor fi remediate așteptm să ne propună recepția"
Directorul general al CNAIR a lămurit și pe banii cui se va face reasfaltarea podului de la Brăila.

"Am cerut un pod cu o mixtură bituminoasă care să fie suficientă. Noi ne-am bazat pe antreprenorul, pe consorțiul care a luat parte la licitație și care a fost desemnat câștigător și cu care am semnat contractul de proiectare și execuție, că vine cu cele mai bune soluții, cum au făcut de altfel în alte țări din lume. Nu ne dorim un constructor care să nu știe despre ce e vorba și ce are de făcut.

Ei au un portofoliu vast de proiecte. Sunt convins că orice lucrare pe care o faci trebuie să o și recepționezi. Podul nefiind recepționat podul și cu drumurile de legătură, el trebuie să fie adus la parametrii tehnici necesari semnării acestui proces-verbal de recepție de către o echipă tehnică bine pusă la punct.

Această lucrare trebuie să fie întâi finalizată, potrivit contractului. După ce toate aceste deficiențe vor fi remediate așteptm să ne propună recepția", a afirmat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

,,În cazul în care consideră necesar o modificare, trebuie să o justifice și trebuie să ne propună această modificare. Dacă este una bună, sunt convins că echipa de verificare o va accepta și ne dorim să ne propună recepția după ce toate aceste deficiențe vor fi remediate, astfel încât să recepționăm lucrarea și după aceea să beneficiem cu toții de ea la parametrii maximi. Mă refer aici atât la pod cât și la drumurile de legătură"

Cristian Pistol

Cristian Pistol: ,,Constructorul nu a binevoit să considere..."
Conform hotărârii de guvern, a mai declarat Cristian Pistol, recepția se poate face și parțial.

"Noi am arătat disponibilitate și deschidere în recepții parțiale. Mă refer la legătura între Brăila și Galați, la acest sens giratoriu, e vorba de 1 km, chiar și la drumurile de pe Tulcea, care și ele sunt finalizate, în schimb, constructorul nu a binevoit să considere ...", a conchis șeful CNAIR.

Lucrările la Podul de la Brăila au început în primăvara anului 2019. Contractul a fost semnat în 19 ianuarie 2018, cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Podul de la Brăila trebuia finalizat în 2022.

În cadrul Masterplanului General de Transport, podul figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030 și care va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord unde se află Delta Dunării.

Interviul integral poate fi urmărit AICI:

WebSrc

Situația PODULUI Dedesubt și Deasupra în Luna August 🌉


@EventiPersonali (Orlando Mar)

Feri

CNAIR vs WeBuild continuă...

QuoteConstructorul italian WeBuild a mai primit încă un certificat negativ din partea CNAIR pentru lucrările la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, de data aceasta pentru activitatea din perioada 25 martie – 23 iunie a.c.

Data de finalizare a lucrărilor, conform programului de execuție actualizat, este 7 octombrie 2024.

Însă stadiul fizic al lucrărilor calculat de către inginer era de 98,72% la începutul lunii iunie, astfel încât pentru procentul de 1,28% antreprenorul consideră că îi este necesară o perioadă mai lungă de timp, ceea ce însă nu reprezintă decât o tragiversare a lucrărilor, consideră reprezentanții CNAIR.

Conform actualizării din 31 mai a.c. a programului de execuție, durata de execuție este de 69 luni și 17 zile, adică aproape 6 ani.

Certificatul negativ a fost emis pentru că antreprenorul nu a prezentat modalitatea de remediere a cauzelor care au determinat apariția tasărilor identificate la nivelul liniei roșii, în cazul depășirii tasărilor măsurate >25 mm, în zona culeilor podurilor/ pasajelor/ viaductelor, a dalelor de racordare a podurilor și a rambleelor >5m.

Nu a prezentat calculul pentru a demonstra soluția de remediere a lucrărilor – zid de sprijin armat U-Wall km 4+438 – km 4+478.

Pe parcursul executării, antreprenorul nu a îndeplinit ponderile activităților principale aferente pachetelor/secțiunilor declarate în programul de execuție și ofertă, conducând astfel la un ritm nesatisfăcător al execuției lucrărilor și la întârzieri în respectarea duratei de execuție agreată de inginer.

Antreprenorul a formulat 82 de revendicări, iar CNAIR 36 de revendicări.  De asemenea, antreprenorul a înregistrat pe rolul instanțelor de judecată 36 de cereri de chemare în judecată, iar beneficiarul a înregistrat 7 astfel de cereri.

Secțiunea 2 a podului a fost deschisă în iulie anul trecut.
ArenaConstruct

Ionut

Cred că ne luăm adio de la PiSi 5 anul ăsta...

Claudiu T.

Sper ca am nimerit bine cu postarea,ca loc unde postez.

,,Golden Gate" de România trebuie reasfaltat cu totul, la un an de la inaugurare. Restricțiile de circulație de pe podul de la Brăila


Sursa
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

Sagitarius

Nu trebuie asfaltat cu totul, sensul spre Tulcea e ok.

Whyse1

S-ar putea sa fie nevoie și pe sensul spre Tulcea, asta în funcție de cât de mult o să mențină circulația deviată.

Pod Dunare Braila - Circulatie deviata (07.08.2024) by Dj John

danutzu_1069

Ar face bine sa stea ISCTR-ul cu cantarul, non-stop.
Nu cu pauze... ca stim noi de ce.

Feri

QuoteReporter: Eu voiam să vă întreb când se preconizează a se recepționa lucrările la podul de la Brăila şi a drumurilor adiacente?

Sorin Grindeanu: Când vor face lucrările așa cum trebuie, că nu le vom recepționa atâta timp cât lucrările nu sunt cum trebuie. Am spus și mai devreme la Buzău şi reiau, în acest moment nu e recepționată, deci, nu sunt eliberate garanțiile, lucrurile nu sunt închise și nu o să recepționăm această lucrare până când nu arată cum trebuie. E a treia sau a patra oară când se reface asfaltul pe pod. Vă spun părerea unui om care nu e drumar, dar este clar pentru unu ca mine că soluția tehnică din proiect nu e cea bună. Pentru că altfel lucrurile ar fi stat cu totul altfel. Nu le convine nici lor să facă cheltuieli, să tot facă cheltuieli, să facă reasfaltări. Deci, e clar că soluția tehnică a proiectanților nu e cea bună. Au venit în urmă cu o săptămână cu o nouă propunere tehnică. Colegii de la CNAIR o vor analiza, astfel încât, dacă e una care satisface cerințele, să poată să fie pusă în practică. Repet, soluția tehnică e clar că nu e bună. Doi, nu se face recepția până când nu va arăta cum trebuie. E clar că vechea soluție tehnică a fost una greșită. Să nu fiu înțeles prost, partea de proiectare, cea legată de modul în care, să zicem, a fost făcută priza dintre asfalt și tablierul podului, fiindcă restul proiectului e ok, n-avem ce să comentăm.
7 august

Și încă o filmare de sub pod, de data aceasta la apus, de la DJ John:


pasadia

Deci noi (statul român, CNAIR) le cere o soluție tehnică (un proiect). Le impunem să corespundă unor standarde (tot de noi date), analizăm apoi soluția și le spunem să o pună în practică (sau eventual, le cerem să o refacă ÎNAINTE de a o aproba).

Dar ulterior aprobării, cum poți pretinde că soluția, analizată si aprobată de tine, nu e corectă și e treaba altora să o refacă și să plătească pentru ea? Dacă ai pretinde că a fost greșit pusă în practică (că nu au respectat rețeta de asfalt, de exemplu), atunci DA - ai putea pretinde că e cheltuiala lor, a constructorului. Dar când tu singur spui că nu a fost bună soluția aia, aprobată de tine în baza standardelor și cerințelor tale, apoi atunci trebuie să îți asumi și cheltuiala.

Altfel spus, dragi bugetari români, sper că ați văzut, prin citatul de mai sus, cum au mai plecat câteva milioane de lei către antreprenor. 

danutzu_1069

Pai crezi ca ei nu ganndesc la fel, si deja pun la cale un proces?

pasadia

Ce gândește Astaldi nu mă interesează - treabă lor. Dar cat de prost trebuie sa fi tu, ministru transporturilor, încât să declari cu subiect și predicat că tu, statul român, ești vinovat.

După cum am sugerat mai sus - spui ceva de genul "probabil nu a fost bine turnat",
"verificam daca au respectat rețetă si tehnologia",
"am comandat o expertiză pentru a afla răspunsul",
"nu sunt drumar deci nu știu ce s-a întâmplat", "nu e treabă mea să răspund, va rog sa.intrebati CNAIR sau hai sa.lasam expertiza și instanta să decidă"

Un avocat bun se va folosi inclusiv de o asemenea declarație pentru a arăta că statul roman eu bun de plată. Chiar daca e doar pentru efect retoric.
Dar ministru ar trebui sa.mai învețe să ȘI TACĂ!!!
 

TibiV

Quote from: pasadia on August 10, 2024, 04:15:59 PM... cum poți pretinde că soluția, analizată si aprobată de tine, nu e corectă și e treaba altora să o refacă și să plătească pentru ea? Dacă ai pretinde că a fost greșit pusă în practică (că nu au respectat rețeta de asfalt, de exemplu), atunci DA - ai putea pretinde că e cheltuiala lor, a constructorului. Dar când tu singur spui că nu a fost bună soluția aia, aprobată de tine în baza standardelor și cerințelor tale, apoi atunci trebuie să îți asumi și cheltuiala....

Cat despre urmatoarea ta postare...

Bai frate, de aia este ministru! Sa turuie! De regula minciuni, dar probabil este in "fisa postului". Cum naiba sa taca, daca orice rahat scoate pe gura apare "la ore de maxima audienta"?!?!... Inclusiv pe forum?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)