News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Aaaa ... da ... si bine, bine, unde e surpriza?
"E primele camioane in Romania care a depasit limita?"

Dar are dreptate si @horatiu.cosma
Adica pe restul de drum asfaltul rezista si fix pe pod se strica pentru ca au greutate prea mare.

horatiu.cosma

#4831
Ce e diferit între asfaltul de pe pod (care arată ca plastilina) și restul asfaltului e rețeta asfaltului. Tablierul metalic al podului se încălzește foarte tare și topeste bitumul din asfalt. În mod rușinos, nu există în normativul românesc o rețetă de asfalt prevăzută pentru astfel de mega-structuri. Deși, din 2017, de când s-a lansat licitația pentru pod era previzibil că se va construi și va fi nevoie de un asfalt special.

Dar nu a existat interes în CNAIR. Iar când li s-a spus că au făcut-o lată, în loc să recunoască greșeala, au dat-o in stilul caracteristic, orgoliu si tupeu, să se descurce constructorul pe normativul existent.

Va fi o bătălie juridică pe expertize, sunt șanse să câștige o grămadă de bani in justiție Webuild, evident, plătiți de la bugetul de stat, de noi toți.

Dar indiferent de rezultatul juridic, pierdem cu toții fiindcă nu putem folosi podul în condiții civilizate, plus situația jenantă în sine de a avea ditai podul de 500 de milioane de euro care arată ca după bombardament.

MrConnaisseur


Cetatean

@Ionut nu inteleg ceva...deci italienii au respectat cerintele din caietul de sarcini?
Au facut tronson experimental? Era clar ca nu pot sa puna acceasi reteta ca pe drum. S-au folosit fibre? Bitum modificat? Habar n-am. Cumva cat nu-i plac eu pe italieni,nu pot sa cred ca au fost asa naivi. Sa repari mii de mp de hidroizolatie si asflat pe banii tai,nu e ieftin.

Intreb eu,ce reteta o sa tina la camioanele alea supraincarcate?
Pe partea ailalta de ce nu are nimic? Nu bate asa tare soarele,sau? :))

voicul

Pai daca cara granit de la Macin la Braila - 80 de tone
Si vin goale de la Braila la - Macin - o tone.
Ce ar putea sa aiba cealalta parte?

pasadia

@Cetatean - de unde ai dedus tu ca "au fost asa naivi. Sa repari mii de mp de hidroizolatie si asflat pe banii tai,nu e ieftin."? Ti s-a spus mai sus, va fi o disputa legala de durata (as zice oarecum ca a inceput deja) in care se vor bate expertii si probabil, la final, vom plati cu totii de la bugetul de stat.

Si nu, partea cealalata e spre sud, cea insorita. Sensul spre Braila e pe partea nordica (nu ca as crede ca asta inseamna o diferenta semnificativa in temperatura).

dangre

Granitul care este transportat provine de la 8 cariere, cea mai depărtată fiind lângă Isaccea. Cele care livrează cel mai mult sunt cele de pe ruta Măcin - Isaccea.

Cetatean

Poa' sa faca reteta retetelor,atata timp cat aia umbla cu șeile incarcate cu 50 de tone,n-are cum sa tina.
Si da,eram sarcastic,cand am zis cum bate soarele. Era o gluma...
Am cautat o filmare ai am vazut ca si pe cealalta cale,pe banda 1 asfaltul sufera.
Si pe autostrazi,in unele zone sunt probleme,culmea chiar pe banda 1. In special in zonele in care se face transport greu.
Grindeanu si oricine din cnair se pot lua cu italienii in gura,dar adevaru" e ca tot noi nu respectam regulile. Supratonajul e norma,nu exceptie. Isctr,politie si restu autoritatilor inchid ochii . Pret tona km...

Sheehan

S-a iniţiat vreun demers în privinţa nodului de legătură din Brăila Nord, dintre drumurile expres către Galaţi, Buzău şi Focşani?

JohannDB

........""...de la Macin la Braila - 80 de tone""  Măi băieți, nu mai veniți cu asfell de exagerări, că pe un caca-maca de A2S3 cât este ca formulă o astfel de basculă (le-am văzut și eu pe drum, prin zonă, acolo), nu pui niciodată 80 de tone și nici 60, nici 55; la cariere mai au și cântare, la care poți verifica "ieșirile" de tonaje zilnice, nu-i chiar sat fără câini.... Și nu-i problema numai a benzii 1 pe pod ci și banda 2.
     Mai gândiți-vă la o problemă de interacțiune între felxibilitate tablier, tempenratură, compoziție/structură asfalt și alte "chichițe" (poate neluate-n seamă, "deoarece"...) la un pod.... hobanat, care se ondulează și se bălăngăne în toate felurile. Să vedeți costuri de întreținere peste vreo 10 ani, de vor spune unii că mai bine-l făceau ca la ...Giurgeni/Vadul Oii.

carutasul

La Calafat nu sunt asemenea probleme și are câțiva ani, deci e clar că e o problemă rezolvabilă. Explicația cu normativele mi se pare plauzibilă, dacă te gândești - la limită se poate pune beton ca la legătura de la Giurgiu făcută de Porr - dar probabil că există și rețete de asfalt potrivite. Cum la noi nu s-a prea mai făcut și normativele nu se schimbă decât când e musai... se va rezolva în final, dar vedem cine plătește... "eu am scris standardul și nu știe nimeni ce să facă să se încadreze" - mi-a zis cineva demult prin anii '90 :). Ce să facem, am plătit consultanța...

Cetatean

Difernta dintre Calafat si asta e ca ala trece-n alta tara. Si se stie,cand se merge pe extern se merge la tonaj.
Da,cel mai probabil e un mix de toate si in nici o tara cu apa calda nu cred ca s-a intamplat ca la nici un an de la inaugurare sa puste tot asfaltul.
Asta spune ceva deapre noi. De la cercetare,normative,executie,consultanta si bineintele campionii del camiponii beneficiarul.

dr4qul4

Nu inteleg cum puteti compara cu podul de la Calafat... Ala are multe deschideri, mult mai scurte ca cel de la Braila. Nu e nici suspendat si mai are si linie de tren.
Toate astea fac sa fie mult mai rigid comparativ cu podul de la Braila.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

carutasul

da, cred că eu am încurcat borcanele, nu știu de ce aveam impresia că e suspendat, nu l-am urmărit și nici n-am avut ocazia să trec pe acolo :)

paullie

Quote from: horatiu.cosma on July 23, 2024, 11:38:33 PMÎn mod rușinos, nu există în normativul românesc o rețetă de asfalt prevăzută pentru astfel de mega-structuri.
Mda. Si asa se explica de ce pe sensul sudic (Br-Tl), unde sunt camioanele goale, asfaltul s-a valurit mai putin. Dar s-a valurit si acolo.