DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Konter

Asfaltarea initiala au facut-o mithras si assfalti roads, concomitent. Nu pare o idee buna sa lucreze firme diferite, cu utilaje diferite.
Raparatiile le-a facut webuild, dar parte dintre ele tot n-au rezistat. Sa vedem daca tura asta cand au decopertat pana la hidroizolatie se dovedeste castigatoare.
Legat de gabarit, exista senzori in asfalt. Coroborați cu camere video, cand detecteaza depasiri ar putea sa identifice ca la rovinieta, sa lamureasca și problema asta

dumbravaandrei

Acest sistem de identificare a suprasarcinii este deja implementat in acest proiect sau doar e o solutie disponibila in piata?

Konter

@dumbravaandrei solutie disponibila in piata, nu stiu daca la noi, dar daca s-au implementat limitatoare de viteza "inteligente" de la un producator obscur din Mexic, sigur se poate implementa si un cantar încorporat in asfalt.

dumbravaandrei

ah, clar! Dar stiam ca nu a fost solicitat in acest proiect un sistem de verificare a greutatii. Parca nici cantar clasic nu este.

skinner

Cam toate proiectele de Autostrazi si Drumuri Expres sunt prevazute cu sisteme ITS iar o componenta este cantarirea in miscare. La pod exista senzori de cantarire in asfalt insa probabil nefiind receptionat nu sunt pusi in functiune.

google street view

nirosorin

Desigur, ne dam cu parerea intre noi aici, cata vreme nu ne confirma cineva care stie sigur ce este instalat acolo si ce poate.

Dar sistemele care implica si cantarire (WIM) sunt ceva mai avansate si au echipamente si controller-e serioase in proximitate. Ce vedem noi la podul nostru sunt doar sistemele de monitorizare trafic. Nicaieri nu sunt de cantarire. Adica sa nu le confundam cu senzorii de monitorizare trafic care sunt declansati de greutate - aceia nu sunt de cantarire.

Se poate gasi info despre pe unde suntem cu tehnologia asta pe stie-ul Asociatie internationale pentru Weight In Motion (aici)

Si nu cred ca, chiar nereceptionat, daca ar fi avut aceste siteme, nu le-ar fi folosit in razboiul asta cu ministerul, care are o batalie fix cauzata de problemele acestea aparute in asfalt. 

skinner

De acord ca ne dam cu parerea fara sa avem informatii dar ce se vede acolo sunt senzorii din asfalt impreuna cu buclele inductive de clasificare iar pe portal sunt camerele LPR si cea overview si posibil un senzor de gabarit pe consola din spate. Este un sistem WIM doar pentru statistici sau alerte. In aceeasi locatie au pus si camerele de rovigneta sau clasificare pe tehnologie video si buclele aferente.
Sistemul ar trebui sa detecteze vehiculele care depasesc greutatea si sa emita o alerta. Informatia teoretic ar trebui sa ajunga la cei care detin cantare omologate (ISCTR).

Poate chiar au folosit informatiile respective.


JohannDB

Buclele din astfalt (inductive) nu cred să fie "pentru cântar".....Există ceva care ar fi deja conectat cu Nădlac-ul pe A1 pe zona Timișoara - Arad și sunt niște plăci metalice dreptunghiulare ce acoperă o bandă a sensului, late de vreo 35 cm iar ca amplasare  sunt exact înaintea unui portal peste autostradă; nu găsesc km la care este placa....
    Am trecut joi după-amiaza peste "Golden Gate"-ul brăilean și am și-o filmare cu banda de pe sensul Măcin - Brăila decopertată până la hidroizolație.... Am găsit/văzut niște văluriri laterale ale asfaltului, de speriat, ca înălțime a acestor "văluriri", plus un fel de crăpături oblice cu extinderi (lărgiri) de crăpături foarte ciudate......

Whyse1

"Pod Dunare Braila - 1 AN de la Deschidere (06.07.2024)" by Dj John

TibiV

La 05.50 am aflat ca exista si lopata-finisor de asfalt...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Concluzia e ca arata groaznic acolo.
Ok, poate si tirurile incarcate peste limta ... dar totusi, pare mai mult ca au trecut tancurile si au fost atacate la foc automat 24/24.

danutzu_1069

Pentru mine este clar, punte de tabla, se încălzește, apoi stratul de asfalt devine maleabil fiind încălzit și de sus și de jos... Cred ca și cu tonajul admis, tot s-ar forma sleauri..
Soluția este simpla, hidroizolație care sa "rupă" transmiterea căldurii de la punte spre asfalt (nu știu dacă exista asa ceva) și alta rețetă pentru asfalt, cu mai multa piatra și mai putin bitum.
In tarile cu climat cald, canicular, cum este?

RazesIesean

Cei de la WeBuild (Astaldi) au facut si Osmangazi Bridge (Gebze, Istanbul), peste care am trecut de zeci de ori.
Nici o problema la intrarea pe pod si au facut niste drumuri de legatura de il doare si pe GPS capul.
Asfaltul se prezinta perfect chiar si cand afara erau 45 grade plus.
Acum daca cei de la Astaldi au turnat asfaltul sau au fost cei din grupul Nurol-Ozaltin dar toata autostrada 0-5 se prezinta perfect chiar si pe pod.
 
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

danutzu_1069

Singura diferența intre Osmangazi și Brăila este ca la Brăila, căldura "sta" pe când la Osmangazi este lângă mare, și sunt curenți de aer care "plimba" căldura...
A, și mai este și alta rețeta de asfalt... la turci, mai rugos.

cristian12

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214509523000311
Un articol interesant pe science direct despre cum se poate reduce temperatura asfaltului:
- exista asfalt de culoare deschisa;
- exista materiale, mixturi si agregate care incorporate în asfalt reduc temperatura sau cresc reflexia luminii;
- se poate face spray de apa pe pod cu o cisterna in zilele de vara, pentru a mai reduce din temperatura asfaltului;
- se poate face in interiorul tablierului un sistem de racire, insa ma tem ca acest lucru ar putea sa creasca costurile cu energia.
Podul este orientat est-vest pe lungime ceea ce inseamna ca pe tot parcursul zilei lumina solara este proiectată pe asfalt.