DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Care 1 mld euro?
Contractul e de 2 miliarde de LEI, deci vreo 400 milioane euro, fără claim-uri.

Și prețul ăsta include și cei ~20 km de drumuri de legătură.

Hai să nu aberăm așa după cum ne vine.

reed

Mai adaugam ca CNADR-ul inchide ochii la cantare si de aia se face praf asfaltul si Webuild nu accepta reparatia pe banii lor?

RazesIesean

Nu prea se da prin presa aservita partidului stat acest lucru.
Daca CNADR-ul ar activa cantarale la inceputul podului ar fi simplu. Sau sa porneasca barierile la statiile de taxare, dar fara plata si la zona de Autotrenuri etc sa puna cantar sub locul de stationare.
Gabarit depasit, poti trece dar iei o amenda de x10000 lei pe tona depasita.
Ce frumos si elegant ar fi si s-ar inchide si scandalul cu WeBuild.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

pasadia

Ipoteza (nu am date reale, e strict ipoteza):

dar daca multe din acele transporturi cu gabarit depasit sunt necesare constructorului moldovean pentru a realiza A7? Si prin urmare "e mai bine sa nu il incurcam pe el, sa nu ii limitam gabaritul si sa nu il taxam in plus, doar -doar primim A7 mai repede".

horatiu.cosma

Singurul loc din țară, nu din țară, din lume, unde se merge cu supra-tonaj e pe podul peste Dunăre de la Brăila. Dar doar pe pod. Pe drumurile de legătură nici urmă de gabarit depășit (că acolo nu arată ca după bombardament asfaltul), camioanele se teleportează direct pe pod. Lăsând gluma la o parte, e o mare rușine pentru un asemenea proiect, e clar o problemă din hidroizolație și asfalt, o pată neagră pe blazonul italienilor și japonezilor.

Earthchild

Cred că japonezii nu au avut vreo implicare în componenta rutieră a podului. Ar fi de blamat dacă ar slăbi niște toroane.

Breezzer

Si 100 milioane daca era, tot nu are voie sa se întâmple asa ceva... Culmea ca mai toate erorile de constructie, se întâmpla la noi, în România.Ba e podul, ba o ia autostrada la vale (A1 Apoldu/A10 Alba), ba dam în trafic loturi NOI si la câteva zile se crapa asfaltul sau cad semnele de circulatie...


Pretul, este mai putin relevant... E ca si cum ti-ai pune acasa gresie, si dupa 1 luna o se dezlipesc placile :) iar meseriasul îti raspunde. "ce vrei boss la banii astia...!?"

Asadar, ieftin sau scump, calitatea "normala" trebuie sa fie în orice circumstanta prezenta!

Sheehan

Horatiu, cred că problemele sunt numai pe pod deoarece acolo este panta mai mare. Peste tot unde sunt pante mari se strică asfaltul mai repede. Nu neg că s-ar putea ca şi asfaltul să nu fie corect aşezat pe tăblier, dar ce ştiu sigur, de la un şofer care aduce materiale de construcţii din Dobrogea, e că nu se respectă nici pe departe masa maximă admisă, doar masa utilă fiind de 40t când ar fi trebuit să fie 25t (15t are caminonul).

pasadia

Eh, se stie ca se circula cu tonaj depasit prin multe locuri. Si evident, nu peste tot se vede asta. In primul rand pentru ca un drum este facut sa sustina acele tonaje (altfel @JohannDB chiar nu ar mai avea voie pe nicaieri cu agabaritice si tonaje depasite). Da, se "va macina" asfaltul mai repede daca trec multe camioane cu tonaj depasit - dar nu e bai, doar de asta facem contracte de "intretinere" an dupa an si de asta asfaltam unele bucati de drum (DN68A, DN1 intre Fagaras si Avrig, etc...) in fiecare vara.
Apoi efectele se vad mai repede pe un pod decat pe un terasament. Si se vor vedea mai repede pe un terasament nou construit, decat pe unul vechi, batatorit si asfaltat de ani de zile.
 

Dar daca vrem sa aruncam vina la italieni, ma intreb de ce sunt vinovati doar pe sensul spre Braila. Pe celalalt sens de mers pare ca a prins hidroizolatia - pe partea aia, sudica fiind, a batut soarele mai tare si a prins asfaltul, nu?

Cetatean

Poate cineva specialist in drumuri sa ne ofere o explicatie mai corecta/detaliata/exacta dar eu as zice asa...

Nici 10 straturi de asfalt daca se pun,nu au cum sa tina supra tonaj pe canicula,pe panta transversala 2.5%.
Cred ca si greutatea este mai mare spre exterior,nu? Plus,sub asfaltul ala e o structura din metal. Care e rigida. Asfaltul nu.
Experienta noastra in astfel de lucrari e limitata spre deloc . Teoretic poate. Practic,avem cred doua poduri hobanate facute in ultimii 35 de ani. Experienta strainilor m-a convins in repetate randuri. Negativ.

Reteta,viteza de asternere,cilindrarea,finisorul,echipa... daca la asternere au fost niste baieti de-ai nosti,care baga mii de tone...apai de 10 ori o sa il tot punem.

Eu in locul webuild as reface asfaltul si convoaie de proba rulate 2 zile. Incarcate la capacitate.

Oricum din flmare,e vai de capu meu in ce hal arata!

Intrebare,faptul ca e asa valurit,prin trecerile camionelor incarcate nu se induc vibratii nasoale la pod?


mirceaeliade

Intrebare importanta e ca daca asfaltul arata asa, oare e singura problema majora?  Ce se intampla daca pe undeva cimentul din stalpi arata ca asfaltul asta la vedere?  Sau otelul din cabluri? Sau tablierul de sustinere?  Sper ca alea sunt verificate atent...   Si pare ca asfaltul e deplasat si la urcare si la coborare, ceea ce mie imi zice ca probabil nu e doar o problema ca tirurile supraincarcate au accelerat sa urce pana in varful podului.

kitsune

"Plus,sub asfaltul ala e o structura din metal. Care e rigida. Asfaltul nu.
"

Tocmai, că structura de metal lucrează. Se dilată, se contractă, vibrează și flambează mai mult ca una de beton. Inclusiv la podurile de la Borcea/Cernavodă, care sunt mult mai mici, calea de rulare auto este in consolă și vibrează foarte mult când trece trenul sau vreun TIR. D'apăi la ditamai kilometrul de pod de la Brăila. Asfaltul trebuie să fie foarte elastic să nu crape la toate mișcările astea. Din păcate nu rezistă la greutatea mașinilor. Dar ce asfalt rezistă? Am intrat de pe A2 pe DNCB și n-a mai fost nevoie de tras de volan, merge mașina ca pe șine, așa șleauri sunt. Pe pământ. Nu pe pod.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dangre

Vă spun că și drumurile din județul Tulcea sunt din ce în ce mai sparte. Mă refer la calea de rulare către pod. Astăzi am văzut că au fost mai puține camioane cu piatră, iar când am ajuns la pod am elucidat misterul  :D era cântarul acolo. Ce mă îngrijorează pe mine este faptul că după ce au forat aproape două luni lângă culeea de pe malul Brăilean acuma au și săpat acolo.

26ld

^Acolo e problema cu infiltratiile de apa de care s-a tot scris.

dangre

Ieri am trecut pe pod și am constatat că pe prima bandă pe sensul TL-BR au decopertat asfaltul până la hidroizolație. Aceste lucrări au făcut ca circulația să fie deviată, cum era și normal, pe banda a doua. Din păcate și aceasta a început să se deniveleze.