DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Firma care construieşte şoseaua de legătură dintre podul peste Dunăre de la Brăila şi satul tulcean Jijila a turnat ultimul strat de asfalt şi urmează să treacă la realizarea marcajelor, instalarea gardurilor şi asigurarea iluminatului.

agerpres.ro

Breezzer

Salutare colegi!

Când este termenul de deschidere la pod peste CF Braila - centura Braila?

Când este termenul de deschidere sens giratoriu malul Tulcea - Jijila ?

O zi buna tuturor

naivu

WeBuild zice că, luând în calcul când au primit ultima autorizație, ... 2025  :D


Whyse1

"Pod Dunare Braila - Traversare de la E la V (06.01.2024)" by Dj John

jonny

QuoteCNAIR va cere penalități record de la constructorul podului peste Dunăre de la Brăila. Care este motivul

Tribunalul București a respins o acțiune în justiție a Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co Ltd, care a construit podul suspendat de la Brăila, iar CNAIR o poate obliga acum la plata de penalități de peste 85 de milioane de lei.

Pe 4 ianuarie, Tribunalul București a pronunțat un prim verdict în procesul deschis Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co. Ltd împotriva CNAIR, judecătorii apreciind că firma care a edificat podul suspendat de la Brăila nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale.

Este vorba de termenul prevăzut în contract pentru proiectarea podului, dar și nepredarea la timp a documentației de proiectare. Din acest motiv, CNAIR are dreptul acum să ceară constructorului penalități de peste 85 de milioane de lei pentru întârzieri ce totalizează 903 zile.

Procesul amintit este doar unul dintr-un lung șir de acțiuni în instanță între cele două părți, majoritatea fiind câștigate de CNAIR. În noiembrie 2022, judecătorii Curții de Apel București au pronunțat verdictul definitiv într-unul din procesele deschise de WeBuild, constructorul Italian al podului de la Brăila.


https://adevarul.ro/stiri-locale/braila/cnair-va-cere-penalitati-record-de-la-2329787.html

TVlad

Minune, e unul din rarere cazuri cind aud in mod serios de penalitati pentru depasirea termenului contractual. Sa vedem daca o sa fie la fel de intransigenti si cu Aktorii (A0).

Whyse1

https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/218251-bacul-de-la-galati-ar-putea-ramane-doar-pentru-nostalgici
QuoteNu trebuie să fii doctor în economie ca să-ți dai seama că deschiderea podului peste Dunăre de lângă Brăila a lovit puternic în afacerea traversării Dunării cu bacul. Când va fi gata și varianta lungă a drumului, pe la Jijila, pentru circulația celor care trec cu mașinile pe pod între Brăila și Tulcea, va fi un alt hop, pentru trecerea căruia Navrom Bac Galați ia în calcul mai multe variante.

Este prea devreme să știm bilanțul financiar al societății gălățene Navrom Bac după deschiderea podului peste Dunăre, dar "daunele" sunt deja vizibile cu ochiul liber.

"Din 115 angajați pe care îi aveam înainte, au mai rămas 92, s-a plecat și prin demisie. Încasările sunt foarte mici, spre deloc. Avem și zile cu 1.500 de lei. Este un lucru normal, era de așteptat. Deschiderea podului ne-a afectat foarte tare, dar am avut noroc de Isaccea (punctul de trecere cu bacul spre Orlivka, din Ucraina, operată tot de societatea gălățeană - n.r.), care a astupat găurile", ne-a spus directorul general al Navrom Bac Galați, Marilena Vasilache.

Deschiderea drumului prin Jijila va fi un punct de cotitură, după care probabil că numai nostalgicii vor mai trece cu bacul, spune directoarea Navrom Bac, care ia însă în calcul și locuitorii de la Cotul Pisicii, din I.C. Brătianu, pentru care traversarea Dunării cu bacul rămâne cea mai la îndemână variantă.

"E posibil să renunțăm la casierii, să facem încasările doar pe bac, este posibil să renunțăm la bacul mare. Când se termină drumul prin Jijila, bacul rămâne pentru nostalgici. Dar, pe de altă parte, sunt atâția copii care merg la școală în Galați de la Pisica, de la I.C. Brătianu, navetiști, oameni care lucrează de la 6 dimineața, oameni care nu au mașini să meargă pe la pod. Nu pot să-i las de izbeliște, fără un program de traversări regulat. Ori mai cumpăr un bac mic, ori facem o parcare mare pe malul din I.C. Brătianu, unde oamenii să lase mașinile și să treacă la picior, cu bacul, încă nu am luat nicio decizie în acest sens", ne-a mai spus Marilena Vasilache.

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis circulației pe 6 iulie 2023, dar fără a fi și recepționat, iar traficul este permis doar pe varianta scurtă, până la Măcin. Varianta lungă, pe la Jijila (11 km), care face legătura între podul peste Dunăre și DN 22 Măcin - Jijila - Tulcea, este la 85% execuție, iar CNAIR acuza, în septembrie, o "mobilizare slabă a antreprenorului WeBuild pe șantierul drumurilor de legătură din cadrul proiectului podului suspendat peste Dunăre de la Brăila".

Termenul de finalizare asumat anterior de constructor a fost sfârșitul anului 2023, dar acesta a fost împins undeva spre vara-toamna anului 2024.

tom_sawyer

Eu mă mir că mai sunt destui rătăciți care trec cu mașina cu bacul.
Oricum, bulgarii de-abia așteaptă să le transfere la Giurgiu.


nitz

Din ce inteleg, este vorba de bacul dintre Galati si IC Bratianu pe DN22E, nu de cel de la Braila. Ocolul pe pod ia aproape 60 de km acum, asa ca bacul va ramane ca prima optiune pentru cei care locuiesc in zona, cum zice si in articol.

Chiar si pe relatia Galati - Tulcea, pe pod faci cu 30 km in plus. Dupa ce se va deschide varianta Jijila, diferenta se va reduce insa la 20km, drum total in afara localitatilor; asa ca nu vad nici eu de ce cineva care nu sta in Bratianu sau Pisica (Grindu) ar alege bacul.

Pe termen lung, depinde de cat va fi taxa de pod, daca e prea mare vor reveni bacurile.


nirosorin

Este o intreaga teorie a conspiratie, care are cateva elemente evidente si altele mai fabricate, care zice ca cine detine si controleaza societatea de bac de la Galati a facut tot ce a putut (si din pozitii politice importante, prin guverne si in partidul cel mai mare de la noi) ca sa nu i se distruga business-ul. Si ca deschiderea punctului de la Isaccea a fost un element de negociere care a scazut presiunea, si iata ca podul s-a facut.
O fi, n-o fi, este totusi clar ca afacerea cu trecere cu bacul in preajma podului nu mai e o afacere.
 

paullie


ionuttinx

Quote from: paullie on January 19, 2024, 11:06:01 AMCe-au mai facut la pasajul peste CF? Au dat drumul?
Trec zilnic prin zona e pustiu șantierul,doar pe sub el sa lucreze că pe pod nimic,totul e finisat dar nu se circulă.

bogdan4ice