DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: TibiV on May 02, 2023, 11:05:09 PMVrei pe pod - plateste!
Mama lor de unguri, la ei merge sa traversezi Dunarea pe pod fara sa platesti extra.

Morosanu

Tot off topic... Oare croatii la Peljeski Most (2.5Km) de ce au putut sa nu puna nicio taxa?  Construit di aceleasi fonduri ca si la Braila...
Politica distruge tot ce atinge.

Fred

E interesanta discutia despre taxare, dar vreo 2 afirmatii m-au facut sa ma indoiesc ca au fost gandite macar o fractiune de secunda.

1. "guvernul nici nu e obligat să îți asigure o cale rutieră" - atunci nici cetatenii nu sunt obligati sa plateasca nici un fel de taxe, nu? Mai ales ca guvernul nu e cineva care vine cu bani de-acasa de la maica-sa.
2. Dar ma enerveaza stilul de gandire "Accept sa platesc la bac, dar NU la pod - ca este dubla taxare!..." - pentru pod se poate argumenta ca ar fi inclus in taxa de drum; bacul evident nu e un drum si atunci e normal sa il platesti separat. Asta inseamna ca gandirea aia care te enerveaza nu e in esenta deloc gresita, chiar si in cazul in care se decide ca podurile sa se plateasca in plus, fapt care nu invalideaza logica gandirii respective.

Ce e interesant e ca doar spre Dobrogea exista taxe sau obstacole pentru a ajunge; prin toata tara exista alternative de a ajunge legal doar cu rovigneta si in majoritatea locurilor chiar fara, dar in Dobrogea nu. Nu e un pic de discriminare fata de cetatenii de acolo care nu pot ajunge in restul tarii decat pe bani in plus? Ce e cu ei, nu au basca? 

carutasul

păi am explicat ulterior: activitatea guvernului e de tip "best effort": dacă se poate, se poate, dacă nu nu. Se poate zice că e discriminare față de dobrogeni, dar dacă pe acolo curge Dunărea iar la Caracal doar Oltul... asta e situația. Nu scrie în Constituție câte poduri să fie peste Dunăre sau Mureș. Când tehnologia era mai primitivă, exista și cântecul cu "dar podariu-m cere un zlot" ; deci a existat și taxă peste Olt în anumite epoci, acum să zicem că repararea unui pod peste Olt e simplă, nu merită deranjul. Invers, așteptăm podul de la Grădiștea de câtă vreme? 15 ani? pentru că "nu au fost bani" . Cetățenii plătesc taxe, e drept, iar din ele se fac lucrări, dar ar fi absurd să ai pretenția să se facă "oricâte" poduri și șosele, indiferent de câți bani vin la buget. De asta consider că încasarea directă e mai "sigură" în sensul că există mereu o sumă dedicată strict întreținerii respectivului obiectiv. Altfel, banii se pierd în marea pungă națională și mereu apar alte priorități, precum în bancul cu "-dacă renunți la o țigară pe zi economisești x lei pe an. -Și atunci, dacă sunt nefumător, unde e Ferrari-ul pe care l-am economisit în 40 de ani?".   :)

Hercule

Deșteaptă-te române!

oc7avian

Prețul vignetei la noi e infim. Deci lucrări majore de infrastructură au nevoie de susținere financiară extra. Da, conceptual ar trebui acces peste tot în vigneta respectivă, practic e nesustenabil fără creșteri majore de tarif sau implementarea taxării la km. Apropo de menționarea Croației mai sus, care taxează altfel.

Statul ideal îți oferă legături între oricare 2 comunități. Acces în Dobrogea ai și fără taxă de pod: cu transport public (autocar, tren). Cine a zis că trebuie să mergi doar cu mașina proprie? Ah, că de la Constanța mai departe legăturile sunt acum vai mama lor, da.

Dezbaterea o putem continua în topicul de taxare rutieră.


florin74

Situatia asta seamana cu cea de la Patras, cu podul peste Corint. 13.20 euro trecerea pt masini mici, cine nu vrea, are ferry care si ala costa binisor.

dr4qul4

Eu propun sa puna aceeasi taxa ca la Fetesti (eventual sa le si dubleze) si sa scoata taxa de la Giurgeni. Cine nu vrea sa plateasca va avea astfel o varianta gratis de traversare a Dunarii.
Statiile de taxare fizice sunt necesare masinilor inmatriculate in alte tari. Si cum Braila este la 2 pasi de MD si UA, nu se prea poate renunta la ea. Dar sper sa avem acelasi sistem ca la Fetesti.
OT: nu au pus croatii taxa la podul nou din sud? asta mi se pare extrem de ciudat pentru o tara care te taxeaza autostrada de parca ar fi un lux. Poate pentru ca podul nou nu e autostrada..
Parca am citit ca au scos taxa si de la podul KRK. Acum 8 ani am platit taxa si acolo. Dar nici ala nu e autostrada. Dar nici podul de la Braila
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MrConnaisseur

Din ce stiu, constructia podului de la Braila, fiind pe FE, statul roman nu poate impune o taxare a obiectivului pe minim 5 ani. Poate confirma cineva informatia aceasta ?

dumbravaandrei


Hercule

Am mutat discutia pe topicul de taxare rutiera.
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=79.1020

@dr4qul4 e o idee buna, ar multumi toata lumea. Si pe carpanosii care nu vor sa plateasca dar si pe cei ce viseaza taxe peste taxe. (era unul mai demult pe aici care vroia RCA 10.000 euro/an pentru masinile mai tari)
Deșteaptă-te române!


TibiV

Si ce, nu stia nimeni ca grinda este prost si vorbeste gura fara el?...

In acelasi articol (din octombrie 2022), doua paragrafe mai jos, scrie ca podul va fi dat in folosinta pana la finalul anului 2022...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Raducu Popa

Astazi s-a finalizat asternerea primului strat pe portiunea dintre sensuri:

alexa_adrian2001

1. Zilele trecute citeam o stire cum ca vezi doamne "a crapat asfaltul pe pod". nu am crezut-o oricum. dar sunt curios de niste poze daca stie cineva de la ce a pornit toata gargara in media.

2. Trebuie demontat tot sistemul ala de catwalk de la pod? Vad ca tare anevoioasa treaba ii.