DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

o.munteanu

Poate cineva să explice pentru cei neinițiați ce înseamnă decizia asta?

Marius Papadopol

#3706
:welcome:
Podul de la BRAILA 18.11.2022 O:-)

Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022


Podul de la BRAILA, 18.11.2022



Powered by API/PUM imgur uploader

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

danvoicu

Mai fratilor cand este programata montarea rosturilor de dilatare? Secretosilor!

danutzu_1069

#3708
Rosturile de dilatare sunt la locul lor de cand s-a montat tablierul. A ramas spatiul acolo....  :)
Daca te referila aparatele pentru rosturile de dilatatie... astea cred ca se vor monta dupa ce se asfalteaza... Ca la orice alt pod...

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

rota

^ au explicat cei de la economedia:
"Podul peste Dunăre de la Brăila, ridicat de italieni și japonezi, este totuși întârziat de români, adică de CNAIR care nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale față de antreprenor, a decis definitiv, Curtea de Apel București (CAB). Prin sentința din 15 noiembrie 2022, CAB a acordat constructorului Astaldi (WeBuild) o extensie de timp de 193 de zile și a obligat Compania de Drumuri să plătească antreprenorului despăgubiri de aproape 29 de milioane de lei pentru că i-a întârziat graficul de proiectare și execuție. Practic, pe baza deciziei CAB, constructorul nu mai este obligat să termine la termenul asumat 20 decembrie, termen pe care era imposibil să-l respecte după cum Economedia a explicat aici. Întârzierile nu sunt doar la drumurile de legătură, ci și la asfaltarea tablierului metalic de 2 kilometri.

În tot acest timp, CNAIR aștepta o ,,minune" din partea constructorului italian, care s-a angajat în fața ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu să termine lucrarea la termenul asumat. Invitat la Digi24 să comenteze situația Podului de la Brăila, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu a spus că doar printr-o ,,minune" se mai deschide Podul: ,,Dacă nu se întâmplă ceva minunat în această o lună și jumătate, șansele sunt foarte mici. Șansa ține de modul în care antreprenorul înțelege să se mobilizeze. Nu este o minune dumnezeiască ci una făcută de oameni, dacă se mobilizează". sursa


mirceaeliade

LOL comentariu CNAIR:
QuoteConstructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere
 21 Noi 2022
Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea.

Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021.

Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.

Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din  drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022.

Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.

CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Situația litigiilor dintre CNAIR și WEBUILD S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție ,,Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila"  este următoarea:

Un număr total de 21 de dosare;
9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA ( 5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA;
În celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.
Informații suplimentare:

Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;

Lungime pod suspendat: 1974,30 m;

Lungime drum principal Brăila – Jijila: 19,095 km;

Lungime drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: 4,328 km;

Data semnării contractului: 19.01.2018;

Termen contractual finalizare: 2021.

shift2rail

deci scorul in justitie este cnair-webuild: 9-1

cu toate astea, instanta a acceptat argumentele webuild ptr a prelungi contractul cu inca 190 de zile!

hefaistos

NU
Scorul este 4-1 pentru ca deciziile care nu sunt definitive nu conteaza.
Si daca intram mai profund, nu cred ca CNAIR a dat in judecata Webuild, deci in 4 procese Webuild nu a obtinut nimic, in al 5-lea a obtinut. CNAIR nu a obtinut nimic in nici unul, poate doar cheltuielile de judecata.
Si mai sunt 11 dosare in curs (nu stim ce obiect au).
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

Eu banuiesc ca unul din dosare are ca obiect certificatul intermediar negativ. Din cele 11 care nu au fost inca solutionate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shogom

40% drumuri de legatura e impreuna cu ramura Jijila, care e in urma rau.
Daca am considera doar ramura Smardan cred ca sunt pe la 75%.