DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

SUHOI

Din filmarile si pozele colegilor infanteristi si aviatori  :D  (le multumesc inca o data) opinia mea este ca acest "celebru" deja pod suspendat nu va fi dat in folosinta decat undeva in primavara spre vara anului viitor (2023) impreuna cu drumul de legatura spre Braila iar drumul de legatura spre Tulcea-Jijila undeva in toamna anului 2023. Asta desi Astaldi are o mobilizare buna pe teren spre excelent, totusi mai sunt de realizat-finalizat  o sumedenie de structuri mai mici sau medii, finalizare terasamente-umpluturi, strat de forma, etc. si abia apoi putem vorbi de ceva asfaltari. Dar aici as avea dorinta ca un specialist in cfdp sa ma lamureasca si pe mine cu privire la podul suspendat: au ajuns in faza (dupa cate imi dau seama) ca suprafata tablierului sa fie "pregatita" pesntru asternerea hidroizolatiei (pentru care tehnologie au fost "meciuri" cu CNAIR pentru respectarea solutiei ofertate). Dar au inceput propriu-zis sa execute hidroizolatia? La capetele tablierului pe cele 2 maluri se duc 'lupte' grele cu finalizarea lucrarilor (placa de suprabetonare este deja realizata) la cele 2 pasaje metalice de racord intre rambleu si podul suspendat propriu-zis. De asemenea mai sunt lucrari de realizat (in special cele de pe malul brailean unde lucrarile par mai intarziate) la cele 2 "masive" -viaduct (nu stiu cum sa le spun astfel) din beton armat care fac legatura intre pasajul metalic de pe uscat cu tablierul podului suspendat. Apoi urmeaza lucrarile de mixturi pe tablierul suspendat, tensionare (sau s-a facut deja?) definitiva cabluri de sustinere (in sarcina statica finala), stalpi de iluminat, vopsea protectie stalpi beton sustinere ancoare, etc. Daca mie mi-a scapat ceva sau am pus in plus ceva rog un specialist sa ma lamureasca si sa ordoneze el de aici inainte procesele-etapele tehnologice necesare (inclusiv cu timpul necesar pentru realizare etapelor din momentul demararii lor) pentru finalizarea stricta a lucrarilor ce tin numai de podul suspendat pentru ca in final  sa poata  fi demarate demersurile de receptie la terminarea lucrarilor.
Avand in vedere cele expuse, eu cred ca nici daca lunile noiembrie si decembrie ar fi luni "de vara" nu ar fi posibil tehnologic darea in circulatie nici macar a podului propriu-zis dar-mi-te si a drumurilor de legatura (macar spre Braila) :(

TibiV

@Raducu Popa,

nu vrei sa ne arati nimic?....  ;)

PS
Are si @Radu Aramă cateva filmari...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Raducu Popa



horatiu.cosma

Nu se apucă de hidroizolație fiindcă tot speră că reușesc șantajul cu deschiderea anticipată a podului in schimbul modificării soluției de hidroizolație. Plus că ar fi o pată și pe blazonul lor știrea "mega pod finalizat de Webuild, cu asfalt, marcaje, dar care e inutilizabil fără drumuri de legătură". Așa că nu o să vedem noi hidroizolație pe pod prea curând.

tom_sawyer


SUHOI

Mersi @horatiu.cosma. Deci sa inteleg ca Astaldi "joaca' putin la "tragere de timp" (ma refer strict la lucrarile ce tin de podul suspendat). Pe de alta parte , ca sa fim corecti, cred ca lucrarile la drumurile de legatura au fost demarate cu cel putin 1 an intarziere fata de lucrarile la podul suspendat. Acest fapt s-a datorat emiterii cu intarziere a autorizatiilor de construire. Aceste blocaje in  emiterea autorizatiilor de construire au  fost "deblocate"   (scuze daca gresesc si nu imi amintesc bine) cand  la minister ai fost tu cu Catalin. Deci oricum ai "lua-o" Astaldi este acoperit de "regulament". Acuma am vazut mai clar pe filmarile colegilor ca obiectul la care se lucreaza (si care obiect intregeste platforma cu podul suspendat) este finalizarea camerei-incinta a blocului de ancorare (pereti si planseu).

naivu

Ipoteza mea este că nu se apucă de hidroizolația podului și pt că le este mai comod/ieftin să facă întâi rampa de acces dinspre Brăila și să vină cu materialele pe roți decât să le urce cu macaraua. Cum probabil nu au în plan să predea ceva în decembrie,  timpul nu-i interesează  :).

dorum

daca mi-a scapat, mea culpa...
Dar care e faza cu hidroizolatia? Din ce in ce ar vrea Astaldi modificare?
Care ar fi solutiile si de ce vor sa schimbe?


Whyse1

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/pfbid0jLQmkAvqwbu9D5CvLeC5dEXvBnYhqptb4s3vL2LEnBZVDtdh1cyXMPRuCkYoVocBl

Quote𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗗𝘂𝗻𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮
Am făcut o nouă vizită de lucru la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima perioadă.

Vă reamintesc faptul că în urma ultimei vizite de la sfârșitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârșitul anului, care cuprinde necesarul și mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona județului Brăila, cât și pe zona județului Tulcea.

❌️ Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătățit față de ultima vizită, iar mobilizarea în șantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în așa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod și drumurile de legătură aferente în luna decembrie, așa cum a promis asocierea de antreprenori.
Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum și cu vreme favorabilă până în luna decembrie.

Așa cum am solicitat încă de la începutul lunii octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR are reprezentați și responsabili de proiect permanent în șantier, astfel încât să sprijinim antreprenorul cât mai mult posibil.

Vă prezint mai jos principalele lucrări în curs aferente podului și primei etape a drumurilor de legătură:
✅️ Km 1+759 - km 1+900: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);
✅️ Km 2+200 - km 2+350, km 2+540 - km 2+960 și km 6+700 - km 7+030: se aplică emulsia de legătură cu strat de asfalt AB 31,5;
✅️ Pod km 2+409: se cofrează placa de suprabetonare, după ce au fost montate predalele;
✅️ Km 2+880 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la finisajele interioare și exterioare aferente clădirii principale, compartimentările atelierului metalic și instalații, depozit cofrare și armare pereți beton, canalizare menajeră și alimentare cu apă;
✅️ Km 3+000 - km 4+500: se montează căminele ITS;
✅️ Pod km 3+222: se armează placa de suprabetonare și continuă montarea prefabricatelor tip Macafferri;
✅️ Km 4+500: la acest giratoriu, se montează bordurile și pavelele aferente;
✅️ Pe viaductul dinspre Brăila, a început realizarea hidroizolației peste placa de suprabetonare;
✅️ La blocul de ancoraj dinspre Brăila, se armează și cofrează placa de suprabetonare;
✅️ La turnul dinspre Tulcea, se armează și cofrează cuzineții laterali;
✅️ La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armează și cofrează suprabetonarea camerelor de tragere;
✅️ Pe viaductul dinspre Tulcea, se montează lisele de parapet;
✅️ Km 7+030 - km 7+640: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;
✅️ Pod km 7+814: se montează lisele de parapet și se betonează grinda de parapet;
✅️ La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se așterne stratul inferior de fundație (balast);
✅️ Km 0+000 - km 4+365: s-au executat săpăturile la 6/10 bazine de retenție;
✅️ La drumul de legătură cu DN22 (Măcin), se execută așternerea stratului superior de fundație (piatră spartă), săpătura și betonarea șanțului de preluare a apelor pluviale și umplutura corp rambleu;
✅️ La cele 3 poduri aferente drumului de legătură cu DN22 (Măcin), se execută:
● pod km 2+534: se armează placa de suprabetonare și se montează prefabricatele de tip Macafferri
● pod 3+230: se montează predalele
● pod 3+507: se montează schelele și eșafodajele la culee și pile
✅️ La intersecția cu DN22 (Măcin), se execută umplutura corp rambleu.

La vizita de lucru pe acest șantier, am fost însoțit de noul director al Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, domnul Mihai-Felician Cerneștean, precum și de responsabilii de proiect, alături de care am parcurs și verificat fiecare zonă a șantierului în parte.

Raducu Popa

Drum legatura spre Smardan, principalele structuri mai in detaliu:


Raducu Popa


danutzu_1069

Asta e filmare care trebuie inclusa in manualul "podarului"... Se vad cel mai elocvent modificarile geometrice ale cablurilor de sistinere in momentul cand este ridicat un segment de tablier....