DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Raducu Popa

Primii metri de asfalt pe drumul de legatura spre Smardan Macin km 0+600.


Raducu Popa

Si asfaltarea de ieri de la km 0+600, mai in detaliu



Cetatean

Ok,are o sansa sa fie gata pana la mijloc de decembrie. E mult asfalt de turnat+alte lucrari. Discutam la 1 noiembrie.
Dar calitatea se vede din drona. 1:30 Camion. Noroi. Horror.

ioji

Daca s-a postat, rog stergeti. Eu nu am gasit:

Podul peste Dunăre - Dispute între Sorin Grindeanu, CNAIR și constructori


ionuttinx

Ceva noutăți de la sensul giratoriu calea Galați

horatiu.cosma

#3591
^^
Foarte bun acest al doilea video în care sunt prinse declarațiile suplimentare ale conducerii Webuild. Reliefează fidel atitudinea față de contracte. Explicația cu 2025 e următoarea: CNAIR a predat anul acesta amplasamentul pe ultimii 50 de metri ai proiectului urmare a relocarii ultimei rețele electrice, Webuild a trimis o scrisoare în care zice "deci termenul contractual mare de 34 de luni începe să curgă de acum". E o abordare contractuală dusă la extrem, chiar în absurdistan. Oriunde in lume pe astfel de contracte eventualele întârzieri sunt cuantificate de către inginer logic și natural, spre exemplu pentru 50 de metri de terasament blocat, când se deblochează se dau in jur de 100 de zile de extensie de termen maxim, fiindcă e 0,001% din contract. Și 99% din constructori sunt perfect de acord și nici măcar nu fac claim pentru așa ceva, fiindcă e la mintea cocosului că nu îi încurcă și se organizează de așa natură încât să termine concomitent. Spre exemplu UMB pe Brăila - Galați nu a făcut claim că pe 3 mini-zone nu a putut termina terasamentele că sunt cablurile electrice prea jos, o sa vina și acolo în următoarele luni după ce se reloca stâlpii și completează rapid, înainte de asfaltare. Însă Webuild s-a îndepărtat in ultimii ani de echilibrul sănătos între a construi un proiect și a face profit. Treaba cu 2025 e doar un șantaj pentru a li se accepta niste modificări contractuale care sa le rotunjească profitul, spre exemplu acea optimizare la hidroizolația podului mare și multe altele. In 2018 când s-a aprobat proiectul tehnic, deși scrie negru pe alb la licitație că grosimea asfaltului nu e negociabilă, la presiuni imense ale lui Neaga, s-a aprobat în consiliul tehnico economic al CNAIR un asfalt mai subțire. Au venit controale ulterioare, puțin a lipsit să se piardă bani europeni din cauza asta, a corectat CNAIR situația, cerând să se revină la asfaltul din ofertă. Ce a făcut Webuild? Claim, că i se cere asfalt in plus  :lol: . La PiSi5 nu vor sa reloce utilitățile din contract și de un an se judecă prin tribunale cu CNAIR pe treaba asta (până acum au pierdut), argumentând că prin 2020 (ulterior semnării contractului lor) a apărut o ordonanță care zicea că de utilități se ocupa direct statul român (ulterior au fost eliminate din lege prevederile respective). Deși guvernul a transmis negru pe alb că ordonanța se aplica doar in fereastra in care a fost valabilă pentru ofertele depuse în acel interval, deși toți constructorii pe alte contracte și-au văzut de treabă și au relocat utilitățile, Webuild nu și nu. Au făcut și foarte multe lucruri bune de-a lungul anilor, podul peste Dunăre va rămâne o realizare extraordinară și nu numai, însă abordarea ultra-contractualista care s-a exacerbat in ultimii ani nu o sa le câștige prea multi fani.

mirceaeliade

Pai daca vor 2025 pe bucata de 50m, care e termenul 'contractual' pe celelalte segmente? Nu mai tin minte dar cand le-a dat exproprierile pe celelalte bretele?  Sa dea la cheie toate celelalte si cu penalitati gigantice pt orice intarzieri, si sa tina ei aia 50m pana in 2025.

Ionut

Am declarat și în presă. Tu poți cere și pe mama și pe tata. Ce extensie de timp vei obține, e cu totul altceva. Știu și ei că e aberant să ceară 3 ani pentru un petic de șantier. E rușinos că se bagă la astfel de "tehnici" de negociere pe care le folosesc antreprenorii neserioși.

dr4qul4

Sa intelegem ca Webuild nu mai inseamna Astaldi ci inseamna Imbecilio.
Chiar nu exista varianta in care statul roman sa-i penalizeze drastic pentru asemenea practici?
Din partea mea, sa le trimita controale zilnice. Cand ITM, cand ANAF, cand CNAIR, cand ISC, cand RAR, cand politia cu fiola, cand garda de mediu, care sa-i controleze inclusiv la sortarea gunoaielor. Iar controalele sa fie extinse la toate santierele lor, adica si la cele de constructii civile. La ce legislatie avem in Romania sigur se vor umple de amenzi. Sume mici, dar dese +blocarea activitatii in acele zile, ca sa priceapa ca nu mai sunt doriti aici si sa zboare unde or vrea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

@dr4qul4,

o solutie radicala, dar simpatica....  ;)

Sa nu uitam insa ca Astaldi a fost (si este) un antreprenor capabil, dar cand gaseste "o vaca de muls" (statul roman) incearca sa mulga cat mai mult.

Iar statul roman s-a pus singur in situatia de a fi "vaca de muls". Va mai amintiti discutiile din urma cu vreo 2 ani (tot pe topicul asta) cand ii "felicitam" pe toti (CNAIR/autoritati locale) ca nu erau in stare sa incheie niste contracte pentru relocari de utilitati?
Ei, discutiile de atunci se traduc acum in "termen 2025"...
Fortat, evident, dar conform contractului...

PS
Ceea ce spune ca si contractele ar trebui imbunatatite. Daca antreprenorul are totul liber pe 98% din amplasament, sa nu poata cere prelungirea decat pe fix aia 2% care nu au fost rezolvati la timp.
Iar daca ceea ce nu este gata la timp este din cauza antreprenorului (pentru ca face "optimizari" ce presupun exproprieri suplimentare fata de SF) atunci asta sa fie strict "ciubucul lui": iese -bine / nu iese - isi asuma...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

sunt de acord cu tine, dar daca au preluat tacticile imbecilio, statul roman ar trebui sa gaseasca masuri in oglinda. Chiar daca nu sunt tocmai ortodoxe.
In Sectorul 1 clotilde a ordonat controale pe sortarea gunoiului. Vin, scotocesc in gunoi si dau 10.000 lei amenda pt un singur pahar de plastic aruncat la menajer. Sau pt 1 servetel gasit pe fundul unui pahar de plastic (aruncat la plastic). Sunt masuri dure, disproportionate in raport cu "fapta". Dar perfecte pentru firmele care fac misto de statul roman.
Vreau sa vad mai mult Astaldi si mai putin Salini-Imbecilio. sau sa nu-i mai vad deloc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Radu Aramă


Radu Aramă

Și video-ul, pe fugă, n-aș fi avut timp de șantier azi în mod normal dar ...  8)  :lol:


pasadia

Numai simplu fapt ca il vad pe Serbanescu avand grija sa il inregistreze pe Grindeanu dar deloc interesat de spusele omului de la WeBuild imi face automat simpatica pozitia celor de la WeBuild. Care nu au invocat numai predarea intarziata a intregului santier ci si probleme cu formula de calcul a preturilor. Asa ca intreb - in chestiunea respectiva care e situatia? Caci pana una-alta WeBuild e cea care cumpara materiale mai scumpe, nu CNAIR/MT.

@dr4qul4 cu asemnea masuri o sa ramai in curand doar cu firmele de constrctie ale baronului de Neamt. Sau a altor baroni. Dar doar cu ele. Si la cum arata peisajul in domeniu ma mir ca inca mai exista vreo 3 firme cu pedigree mai de la vest. Dar deh, chinezii ne put, turcii ne put, europenii ne put, numai firmele noastre sunt bune, nu?