DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raducu Popa

Buna dimineata.






Un fel de live  :) Montarea ultimului segment




danutzu_1069

De remarcat faptul ca au aparut si corturile pentru sodori...
Sa vedem cum monteaza pasarelele pentru sudura sub tablier, pe zona Dunarii...



danutzu_1069

Frumos era si cu o ceremonie.... ca nu se intampla sa faci pod din asta in fiecare an....
Dar cu Grindeanu s-a grabit sa dea cu rahat...


Whyse1

Pietonii si biciclistii, INTERZIS pe podul de la Braila | EXPLICATIILE constructorului si CNAIR: "Podul este prevazut cu posibilitatea tranzitarii de catre pietoni si biciclisti, dar le-ar pune viata in pericol"

QuoteDesi prevazut cu benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, pe podul suspendat de la Braila nu va fi permis accesul biciclistilor si pietonilor din motive care tin de siguranta acestora.

Cel mai mare proiect de infrastructura din Romania ultimilor 30 de ani va fi finalizat in decembrie 2022, lucrarile fiind in grafic.

In timpul operatiunii de ridicare si montare a ultimului segment de tablier metalic, operatiune care va fi urmata de sudarea si asfaltarea caii de rulare formata din tabliere, reprezentantul constructorului a anuntat faptul ca biciclistii si pietonii nu vor putea trece Dunarea pe pod. Ulterior, informatia a fost confirmata si de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

"Discutia legata de zonele adiacente podului, acele piste pentru biciclete... Este strict o zona de siguranta, care va fi folosita pe partea de mentenanta. Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranta. Am vrea sa se evite orice eveniment neplacut. Din cate stiu, este o decizie batuta in cuie", a explicat Viorel Esanu, responsabil cu monitorizarea lucrarilor din partea constructorului.

Si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sustine decizia de a nu le fi permis accesul pietonilor si biciclistilor, in conditiile in care podul are un anumit specific, inaltimea de 38 de metri si conditiile meteo din zona.

Totusi, Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR, a declarat ca exista posibilitatea ca, intr-o anumita perioada a anului, pietonilor si biciclistilor sa le fie permis accesul pe cel de-al treilea pod suspendat ca marime din Europa.

"Podul este prevazut cu posibilitatea tranzitarii de catre pietoni si bicilisti. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru ca podul este la o anumita inaltime, unde sunt curenti de aer puternici, vom recomanda evitarea acestei tranzitari care pune in pericol viata pietonilor si biciclistilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul. Podul are sisteme automatizate si atunci cand e ceata, vant foarte puternic sau viscol, podul se va inchide automat pentru a nu pune in pericol viata participantilor la trafic. Inaltimea podului de 38 de metri, curentii de pe Dunare, ceata specifica zonei, conditiile de iarna pot crea premizele unor situatii riscante. Pot exista perioade in care va putea fi tranzitat de bicilisti si pietoni, dar nu mereu", a precizat Serbanescu.

Potrivit proiectului, Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.

Latimea totala va fi 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,50 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele urmand sa aiba 2,80 metri fiecare.

Sursa: https://debraila.ro/pietonii-si-biciclistii-interzis-pe-podul-de-la-braila-explicatiile-constructorului-si-cnair-podul-este-prevazut-cu-posibilitatea-tranzitarii-de-catre-pietoni-si-biciclisti-dar-le-ar-pun/

Xed

Cred ca era de asteptat asa ceva. Eu cel putin nu am vazut prin Europa la podurile de asemenea anvergura trotuare sau piste pentru biciclisti.

Radu Aramă


reed


tom_sawyer

Mie mi se pare inacceptabil refuzul accesului măcar al bicicliștilor.

Turiştii pot călători de la Calafat la Vidin cu bicicleta electrică

Turiştii pot călători cu bicicleta de la Calafat la Vidin cu doar un euro, iar astfel pot scăpa de taxa de pod de 12 euro care este percepută pentru orice autoturism. Proiectul a fost implementat pe fonduri europene şi este realizat în parteneriat cu vecinii bulgari.

Bicicletele electrice sunt dotate cu GPS, iar turiştii trebuie să plăteasă pentru trei ore doar un euro. Oamenii susţin că este mult mai avantajos decât cu maşina , aşa că proietctul a fost primit cu braţele deschise de toată lumea. ,,Taxa de pod percepută pentru orice autoturism este de 12 euro, iar pentru bicicleta eletrică este doar de un euro. Este normal să alegeam cea de-a doua variantă care este mult mai avantajoasă.


adevarul.ro


Radu Aramă

Am crezut că voi fi emoționat la primul drum deasupra Dunării. De fapt am fost doar foarte, foarte fericit.