DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

Ultima stire pe care o stiu eu: proiectarea merge inainte.
Pe de alta parte era inceputa de ceva vreme (deci s-ar putea sa aiba finantarea deja asigurata).

Harry

Din ce am inteles e o insolventa tehnica ca sa zic asa, adic ao manevra ca sa mai slabeasca putin presiunea creditorilor, dar asta nu ar afecta cu nimic lucrarile pe care le au in desfasurare. Sa speram ca, chiar asa va fi :D

Granata06

^
Speri degeaba. Deja le afecteaza. Astaldi de cand a intrat in "insolventa tehnica" nu si-a mai platit facturile catre majoritatea subcontractorilor pentru ca bancile le-au blocat banii.

GDPR

Deci avem un adevarat pod suspendat, la propriu si la figurat.  :zen:  Proiectele aflate intr-un stadiu incipient, cum este si acesta, vor fi cele mai afectate, pentru ca in cazul fericit in care Astaldi mai obtine vreun credit (cum se vehicula de curand pe forum), banii se vor duce la proiectele avansate, unde se pot incasa eventual si ceva garantii.

ghrt

Din momentul în care o firmă intră în insolvenţă, tot ce aveau de decontat anterior se duce nu la plată, ci la revedere. Se pot face diverse artificii dar per total doar un profit masiv la nivel atât local cât şi global pot asigura o oarecare plată pentru subcontractori. Ce se întâmplă de obicei este că subcontractorii trebuie să marcheze pierderea integrală, adică insolvenţa Astaldi va însemna o decapitalizare a sectorului şi poate antrena şi alte insolvenţe în lanţ.
Poate ar fi bine pentru noi să denunţe contractul cât mai repede, dar se expun la o cerere de despăgubiri din partea beneficiarului. Dacă mai pot trage de timp, probabil o vor face, fie şi pentru simplul motiv că între timp poate apare un motiv de reziliere cât mai întemeiat (o inflaţie mai mare etc).
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Quote from: Ionut on November 09, 2018, 06:11:40 PM
Păi nu este DN? Este DX? :) Este DN 2x2.

Am uitat sa raspund la asta - dioptriile mele nu ma ajuta, de fiecare data cand citesc numele topicului eu vad DX Braila - Jijia. Cred ca asa mi-am setat creierul sa vada, imi e foarte greu sa citesc DNXX. ;)

NGC

Quote from: NGC on October 01, 2018, 10:37:27 PM
MT a publicat astazi proiectul de HG pentru o parte din exproprieri.

01.10.2018: "Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2124-hg28092018dtn

QuoteAprobarea declanşării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", a listei cuprinzând imobilele supuse exproprierii situate pe raza localităților Brăila și Vădeni din județul Brăila și a localităților Smârdan și Jijila din județul Tulcea, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 10.348,1 mii lei, pentru un număr de 400 imobile, în suprafaţă totală de 642.293 mp teren, situate pe terenurile afectate de expropriere.

Quote from: Harry on October 31, 2018, 01:20:05 PM
am inteles ca azi s-au aprobat sumele pentru exproprieri

In ziua aia, adica 31.10.2018 au emis HG 857 / 2018 in baza proiectului de HG de mai sus.

tom_sawyer

Cu licitatiile pentru relocarea utilitatilor ce se mai aude? Face relocarea Astaldi pana la urma? Sau le lasa asa (adica nu le mai relanseaza) ca sa le dea motiv de claimuri, pe sistemul Metrorex?

NGC

Quote from: NGC on November 09, 2018, 01:53:59 PM
Licitatia pentru verificatorul de proiect este inca in etapa de evaluare tehnica (plus DUAE).

Am uitat sa va zic ca licitatia a fost anulata zilele trecute.

De licitatiile pentru relocarea utilitatilor nu se aude deocamdata nimic, dar asta este stadiul de la ultima transmisie de acum 2 saptamani. Au mai incercat o data in August pentru gaze naturale, dar documentatia le-a fost respinsa.

milo1981

Cel mai scump pod din istoria României începe să fie construit: ,,Buldozerele vor fi pe teren în decembrie"

Sursa: https://m.adevarul.ro/locale/braila/cel-mai-scump-pod-istoria-romaniei-incepe-construit-buldozerele-vor-teren-decembrie-1_5bf7bf80df52022f75baade9/index.html
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

tom_sawyer

^
Quote,,Prima etapă de construcţie va fi, efectiv, podul peste Dunăre. Apoi, în a doua etapă vor fi segmentele de drumuri care leagă podul de drumurile naţionale. Acolo va fi o problemă şi a fost discutată cu ministerele de forţă. Au scos la licitaţie partea de relocare utilităţi. Se pare că va fi un expert. Ministerul Transporturilor prin CNAIR au scos aceste relocări de utilităţi, dar au fost subevaluate. Deci avem nevoie de un expert care să ne spună care este suma. Până acum, la licitaţie nu s-a prezentat nimeni pentru că sumele erau subevaluate. După aceea, urmează să se poată semna şi aceste contracte. Dar cât se construieşte podul peste Dunăre, utilităţile se pot reloca astfel încât constructorul să aibă tronsonul liber în etapa a doua, să îşi poată face lucrarea efectiv", a spus preşedintele CJ Brăila.

NGC

Puteti descarca de aici memoriul de prezentare pentru revizuirea AM. ;)

Skynick

Italienii de la Fincantieri vor costrui puntea de otel a noului pod suspendat peste Dunare, cel mai lung din tara

Fincantieri, prin subsidiara Fincantieri Infrastructure, va lua parte la construirea unui pod suspendat in Romania care, odata terminat, va fi cel mai lung din tara si al treilea din Europa dupa lungimea segmentului central.

Cand vor incepe lucrarile, in iunie 2019, acesta va fi cel mai lung pod suspendat aflat in constructie din lume. Cu o lungime totala de 1.975 de metri si deschiderea principala de 1.120 de metri, podul reprezinta o constructie de importanta strategica pentru tara, fiind co-finantat de Uniunea Europeana.

Valoarea contractului pentru Fincantieri se ridica la aproximativ 70 de milioane de euro si ar putea creste daca Grupului ii vor fi incredintate si alte lucrari care acum sunt in proces de negociere.

http://www.ziare.com/afaceri/investitii/italienii-de-la-fincantieri-vor-costrui-puntea-de-otel-a-noului-pod-suspendat-peste-dunare-cel-mai-lung-din-tara-1540234

Harry

^^Si comunicatul oficial al italienilor:

Trieste, November 29, 2018 – Fincantieri, through its subsidiary Fincantieri Infrastructure, will participate in the construction of a suspension bridge in Romania, which, once completed, will be the longest in the country and with the third longest central span in Europe. When works start, in June 2019, it will be the world's largest suspension bridge under construction. With a total length of 1,975 meters and a main span of 1,120 meters, this bridge represents a highly strategic construction for the country, co-financed by the European Union. The value of the contract for Fincantieri amounts to approx. 70 million euros, which could  be further increased should the Group be assigned other assets still subject to negotiation.

According to the order, Fincantieri Infrastructure will supply the steel deck to the joint venture comprising Astaldi S.p.A. and IHI Infrastructure Systems CO.LTD, to which Compania Nationala de Administrare to Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) assigned the contract. The joint venture will handle the design and the installation. Works will take for about 24 months.

IHI Infrastructure is a subsidiary of IHI Corporation, group listed on the Tokyo Stock Exchange, which in 2017 had a turnover of about 12 billion euros.

The bridge will be built on the Danube River just 8 km from the town of Braila, in Romania, where the shipyard of Vard, a company of the Fincantieri Group, is based. The facility will employ about 200 people for the construction and assembly of the 79 blocks of the steel deck, for a total of 20,000 tons. Construction and engineering activities will be carried out at the Valeggio sul Mincio (Verona) premises, the former headquarter of Cordioli & C., recently acquired by Fincantieri Infrastructure.



Giuseppe Bono, CEO of Fincantieri, stated: "This is an achievement of huge strategic importance for us, because it allows to consolidate our presence in a highly specialized market with great potential. Thanks to this contract, Fincantieri Infrastructure will be the first Italian company to cooperate in the construction of a suspension bridge of this size. It will be a prestigious reference that only few in the world can boast". Bono concluded: "I might also add that we have already entered into interesting discussions to evaluate possible further cooperation for the development of our two companies with IHI Corporation, a Japanese multinational, world leader in the design and construction of suspension bridges".

Harry

comunicatul CNAIR:

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 03 decembrie 2018 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-proiecte noi de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Obiectivul general al proiectului este construirea unui pod peste fluviul Dunărea cu o lungime de 1.974,30 m. Ecartamentul vertical va fi la 38 m de la nivelul maxim de inundații, îndeplinind criteriilor de navigație pe Dunăre; construirea a 19,05 km de drum de 2x2 benzi între Brăila și Jijila.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

1. construirea unui pod peste fluviul Dunărea cu o lungime de 1.974,30 m;

2. reducerea timpului de călătorie între localitățile de pe ambele maluri ale Dunării, în zona Braila și creșterea traficului mediu pentru traficul de tranzit;

3. - 19,05 km de drum de 2x2 benzi între Brăila și Jijila

4. - 4,350 km de linii de 2x1 piste de legătură spre Măcin.

Prezentul proiect contribuie la atingerea principalului rezultat urmărit în promovarea investițiilor prevăzute în cadrul OS2.1.-reducerea timpului mediu de călătorie.

Valoarea totală a proiectului este de 2.588.859,095 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, in cuantum de 1.634.591.038,58 lei, 25% contribuția proprie, in cuantum de 544.863.679,51 lei, restul de 409.404.377,20 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Cod proiect 117135

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Date de contact:

Narcis Ștefan NEAGA, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.