DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fulger nc

Spune cineva in comentarii ca s-a defectat o macara.
Nu cred sa fie o problema apropierea de mal.
Cam din ce imi dau seama , vor duce de pe barja pe mal ,segmentele , cu macaraua troliu(cea care s-a defectat).
Si acolo nu e o problema de extindere a bratului , miscarea de translatie pe axa longitudinala a podului ..data de cablurile "troliului" e destul de mare , fara sa afecteze masa suportata.



dorum

Quote from: Skynick on February 16, 2022, 11:30:46 PM
Nu e niciun rateu (ce va mai place drama). E o procedura tehnologica normala. O sa ridice pe rand subansamblele pe masura ce se pun la punct toate detaliile. Totul e ok.

Hai ca nu suntem copii sa nu ne dam seama ca a fost o problema... Barja aia nu avea turisti la bord sa-i plimbe pe Dunare sa vada peisajul.
Un mesaj putin mai rezervat da mult mai bine in comunitatea asta.
Mersi!

Radu Aramă

^^^ Am fost prea mulți oameni acolo ca să nu se știe clar că totul a început cu o problemă tehnică și din întârzierea cauzată de aceasta s-a ajuns în criză de timp (se lăsa seara) și s-a ales (cred eu bine) să nu se forțeze descărcarea unui singur modul. Eu cred că în cele 3 luni anunțate pentru faza aceasta a proiectului sunt incluse zile (poate și săptămâni cumulate) în care din diverse motive (în principal meteo) nu se vor putea face livrări/descărcări. Oricum iarna a fost foarte blândă aici și probabil nu există o criză de timp, deci fără a fi o dramă lucrurile trebuie privite la rece: un astfel de proiect nu are cum să meargă fără "setback-uri", amintiți-vă nebunia infiltrațiilor la piloni.

Mi se pare mult mai bine să acceptăm realitatea, rezultatul final și viața oamenilor contează infinit mai mult decât mici dezamăgiri de moment.

Whyse1

https://obiectivbr.ro/content/se-fac-probe-pentru-montarea-tablierului-podului-de-la-br%C4%83ila

QuoteRedactorii "Obiectiv - Vocea Brăilei" au stat de vorbă cu reprezentantul constructorului, inginerul Viorel Eșanu, care a explicat cum se va desfășura cu exactitate această etapă a lucrărilor. Potrivit acestuia, planul inițial era ca montarea tablierului să înceapă de miercuri, 16 februarie, însă acest lucru nu a fost posibil din pricina vântului foarte puternic. Situație care se pare că se menține și în prezent. Eșanu a explicat că dacă vântul va continua să bată cu putere, startul montării tablierului va fi amânat undeva săptămâna viitoare.

"Da, suntem în pregătiri. Până acum s-au făcut niște teste. Se fac niște verificări la sistemele de ridicare. Încă nu s-a ridicat, nu s-a montat nimic. Ieri (n.r. - miercuri) au fost făcute doar niște manevre. Ne încurcă faptul că bate vântul foarte tare. De aceea am și întrerupt astăzi și mâine (n.r. - joi și vineri) operațiunea. Noi aveam în plan să demarăm această etapă, dar atunci când este în vânt întrerupem orice activitate pe tema aceasta. Pentru că barja trebuie să fie la un punct fix, sunt mai multe elemente de care trebuie să ținem cont și nu putem să riscăm. Dacă nu ne ajută vremea, vom amâna operațiunea pe săptămâna viitoare", a declarat Eșanu.

Acesta a explicat că, odată începută această procedură de montare a tablierului, ar trebui să dureze undeva la trei luni de zile. De asemenea, reprezentantul constructorului ne-a precizat că piesele vor fi montate simultan de pe ambele maluri, iar lucrarea va înainta, încetul cu încetul, până când acestea se vor întâlni la mijlocul podului. Eșanu a explicat exact cum se va proceda.

"Procedura este în felul următor: ne apropiem cu câte două pe barjă. Una pe un mal, una pe celălalt. Au o secvență de montaj. Fiecare tablier are o anumite poziție, o anumită serie, un anumit număr. Avem un program de transport bine stabilit, dar totul este strict legat de vreme. Ele ajung la noi aici de la Șantierul Naval, pe apă, cu barja, ați văzut imaginile. De acolo sunt ridicate cu un sistem hidraulic special, care este prins de cablurile principale. Ridicat, pus pe un transportor către punctul de ridicare final. De acolo se sudează la poziție și îl ridicăm. Sperăm să țină vremea cu noi. Trebuie să ne încadrăm în anumite termene. Estimarea este cam de trei luni de zile de când începem", a mai explicat sursa citată, cu precizarea că toată această procedură este extrem de riscantă și nu poate fi pusă în operă dacă sunt condiții meteorologice nefavorabile.

dorum


Whyse1

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/navigatia-pe-dunare-in-zona-galati-barila-se-va-desfasura-cu-program-din-cauza-lucrarilor-la-pod.html
Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod

QuoteTraficul pe Dunăre, în zona Galați – Brăila, se va desfășura cu program, din cauza lucrărilor de la podul suspendat.

Constructorul a început să aducă din șantierul naval de la Brăila segmentele din metal care vor fi sudate, pentru a forma calea de rulare auto. Autoritățile fluviale vor stabili un program, astfel încât navigația să nu fie prea mult afectată de aceste lucrări.

Primele operațiuni pe Dunăre s-au derulat la sfârșitul săptămânii trecute. Din șantirul naval de la Brăila, segmentele metalice vor fi transportate cu ajutorul unor barje.

Deocamdată au fost făcute doar câteva probe. Urmează ca autoritățile fluviale să stabilească, împreună cu antreprenorul, un program, în așa fel încât ceilalți operatori economici importanți din zonă, cum ar fi chiar combinatul siderurgic, să nu fie afectați de aceste proceduri.

Atât portul mineralier din Galați, cât și portul Docuri sau Portul Brăila trebuie să poată opera fără a suferi prea mult din cauza lucrărilor de la pod. La pod se lucrează non stop.
,,Vor fi transportate cu un sistem transportor numit SPMT, de la malul Dunarii catre turnuri. Vor fi primele 4 segmente care vor fi montate. Există o secvență de montaj și un grafic de montaj și de sudură a acestor segmente. Toată operațiunea se va desfășura pe parcursul mai multor luni de zile", a spus un responsabil de șantier.

,,Urmează să avem o întâlnire miercuri, joi cel târziu, să punem la punct ultima strategie privind programul de trecere nave, inclusiv lucrările ce se vor desfășura în deplină siguranță", a declarat un reprezentant al Administrației Fluviale a Dunării de Jos.

În total, vor fi 86 segmente din metal care vor alcătui calea de rulare. Podul va face legătura dintre Brăila și Tulcea și va fi cel mai mare din țara noastră și al treilea din Europa. Este cel mai important proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani și va costa aproape jumătate de miliard de euro.

TibiV

@dorum,
eu zic sa sa nu ne stresam.

Azi-maine vin 2xRadu (R@du & Radu Arama) cu niste poze si filmari de o sa ramanem "masca".

Abia astept...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Radu Aramă

^^^Azi sigur nu, mâine habar n-am dar puțin probabil! Sper ca măcar să fie pus la punct "procesul tehnologic" și să se intre în plin în continuare, deja îi cam încurcă și pe cei de la Șantierul Naval că le ține cala de lansare blocată.

C0ndu

Există pe undeva planurile de detaliu pentru DNXX Brăila-Jijila?

Radu Aramă

^^^ Sunt destule (nu știu dacă de ajuns sau nu) detalii tehnice despre această lucrare aici: https://www.facebook.com/radu.arama/posts/4725983977495146

C0ndu

Mulţumesc, acelea sunt planuri de situaţie la scară mică şi vederi 3D pod, pe mine mă interesează planurile de detaliu pentru drum, cele care ar conţine giratoriul de la vestul pilonului brăilean, de exemplu.

Whyse1

@C0ndu: Sper ca asta este ceea ce cautai.
Quote from: tom_sawyer on May 08, 2017, 11:11:28 PM
Sa punem si aici documentatia privind podul postata de userul AlexisMD pe SkyscraperCity: https://yadi.sk/d/ZyQNXPwm3HZGU3

C0ndu