DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Radu Aramă

^^^ merci frumos, domnilor pentru laude. După mine pilonul tulcean este mai ofertant ca priveliște decât cel brăilean, mai e timp să facem și mai bine (firește, ca să nu fie rău)!  :lol: 8) O:-)

b1

Oare vor vopsi pilonii podului așa cum face UMB pe DX12?
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.


Radu Aramă

E frumos sus dar mai trebuie câteodată și un pic de noroi pe tălpi ...  :lol:




















danutzu_1069

Multumim!!
Acum stim si cate "toroane" mai sunt de facut: 8 bucati!
Nu stiu daca cu sau fara cele suplimentare (dintre blocurile de ancoraj si piloni)



RaduG

FB CNAIR
QuoteCompania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

👷‍♂️ Dan Sima, inginer la Podul Brăila: "Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plasează Podul de la Brăila în vârful proiectelor de infrastructură europene".
🔵 Dan Sima, inginer la Podul Brăila, prezintă într-un registru tehnic de execuție podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod din România și al treilea din Uniunea Europeană.
🔵 "În dreapta mea putem observa peretele perimetral care are o grosime de un metru, iar în spatele lui e peretele mulat care a fost executat până la 44 de metri în adâncime. Între ele se află un strat de hidroizolație. În ceea ce privește tehnologia de execuție au avut loc mai multe procese, s-au săpat cu graifere pereții mulați, s-au turnat până la minus 44 de metri, s-a construit grinda de coronament pentru a susține peretele mulat.
🔵 După această etapă a urmat construcția peretelui perimetral. S-a ales tehnologia top-down care semnifică că se construiește de sus în jos. Se sapă, se armează, se cofrează, se betonează și apoi se decofrează. Alegerea acestei tehnologii s-a justificat prin rapiditatea execuției.
🔵 Nu mai avem apă la blocurile de ancoraj după cum se vede. Pe viitor aici va exista și un sistem de dezumidificare care va menține umiditatea relativă sub 40% pentru a nu exista coroziune. Sub această valoare coroziunea nu se mai produce. Durata podului e asigurată pe 120 de ani.
Pe blocul de ancorare, partea superioară, colegii mei desfășoară procedeul filării aeriene (care va dura aproximativ 4 luni dacă nu apar fenomene meteorologice nefavorabile) prin care întind firele cablurilor principale.
🔵 Momentan se lucrează la 2 toroane fiecare toron având de fire cu diametrul unui fir de 5,38 de mm.
Saboții plăcilor de capăt sunt printre cele mai importante elemente ale Podului suspendat deoarece prin ele se transferă tot efortul către blocul de ancorare (pentru a nu rupe cablurile când vor fi tensionate cu toată greutatea tablierelor și încărcărilor).
🔵 Pentru pilonii de la podul Brăila s-a lucrat zi și noapte incluviv în condiții de iarnă, înalțimea lor fiind de 192 de metri. Lucrarea este foarte bună. Deschiderea dintre cei doi piloni este 1120 de metri ceea ce plasează Podul de la Brăila în vârful proiectelor de infrastructură europene (respectiv al treilea pod din Uniunea Europeană și locul 30 în lume)", a explicat Dan Sima.
#cnair #devorbacudrumarii #lucrari

Video: https://fb.watch/9oviRXyt-B/

TibiV

La minutul 04.05 vorbeste despre dimensiunile pilonilor.
Dimensiunea exterioara:6,5 x 6,5 metri.
Grosimea peretilor nu este constanta - au fost 4 sectiuni: A, B, C si D.
A 1450 mm
B 1200 mm
C 1000 mm
D  800 mm

Oricum, filmarea este destul de veche, abia incepusera sa intinda firele/cablurile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

Da, este o optimizare a proiectului din SF, care prevedea piloni de 6,8m cu grosime constantă pereți de 1,35m.

Planurile din Sf aici:
Quote from: Harry on May 03, 2017, 01:52:38 PM



cezarcolibri

Superba filmarea!
Felicitari R@du!

Speram sa folosim podul cat mai repede, este deosebit!