DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bekxy

E din versiunea desktop, nu am fb app. Poate cineva cu app pune un link către video (ultima postare a lui Scrio), e interesant.

danutzu_1069

#2836
Adica asta....
https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/videos/554552958936803/?sfnsn=mo

Nu prea are curajul sa mearga mai jos pe catwalk...

shogom

Oare ce temperatura resimt muncitorii de pe catwalk?
Ploaie, vant...
Respect si putere de munca in continuare!

b1

@shogom, azi la Galați și la Brăila a fost ploaie înghețată... :kenny:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Skynick

Cum temperaturile o sa tot scada, mi-e greu sa cred ca o sa se continue intinderea cablurilor dupa noiembrie. Si cum stadiul e pe la 30%, cred ca se vor finaliza la primavara.

danutzu_1069

Santierul asta nu are cum sa faca pauza... In Decembrie trebuie finalizata operatiunea de intindere...
Doar conditii extreme pot opri lucrul...

Oneinthecrowd

Pentru cei ca mine care nu au FB (mie link-urile de mai sus imi cer autentificare):

,,În acest moment se lucrează la întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj, una dintre cele mai importante operaţiuni ale acestui proiect. Firele de cablu sunt de cca 5,44 milimetri. Ele formează pachete de câte 544 de fire. Toroanele, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură se realizează pentru prima dată în România şi se va încheia la jumătatea lunii decembrie a acestui an."

,,Chiar dacă vremea este nefavorabilă, în această perioadă, activitatea pe şantierul de la Podul Brăila este concentrată pe construcţia cablului principal, respectiv toroanele 5 şi 6, partea sud, şi toroanele 7 şi 8, partea nord. La partea de terasamente se realiza aprovizionarea cu materiale în şantier şi cofrare/armare structuri poduri şi podeţe peste canale."

Extrase din : https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/podul-suspendat-dunare-grafic-cnair-nu-mai-exista-infiltratii-apa-blocul-ancoraj-1_616bdee75163ec427178937e/index.html


mirceaeliade

544/16 = 34 de manunchiuri.  cum sunt aranjate astea 34?  in mod normal ar fi dupa metoda "hexagonal tiling" ar trebui sa fie ceva din seria: 1+6+12+18=37. stie cineva cu experienta in practica inginereasca unde sunt cele 3 manunchiuri lipsa?  e vorba ca se aplatizeaza manunchiurile si nu mai stau cercuri ca sa dea numarul ideal de 37?  e vreun studiu care arata ca in ractica e mai ok sa aplatizezi de la 37 manunchiuri in aranjament hexagonal, in 34 aplatizate sa dea un cerc?

TibiV

Nu imparti 544 la 16, inmultesti 544 cu 16 si ai numarul total de fire pe sectiunea centrala.
Daca vrei imparti 152 la 2 si 280 la 2 ca sa obtii numarul de fire / toron suplimentar.
152/2=76 fire/toron suplimentar pe malul Braila, 280/2=140 fire/toron suplimentar pe malul Jijila/Tulcea.

Din timpul executiei:

Quote from: TibiV on August 31, 2021, 05:05:06 PM
Quote from: Radu Aramă on August 28, 2021, 02:09:40 PM


Quote from: mirceaeliade on August 31, 2021, 12:13:58 PM
F2 = F3 ca altfel se rupe sau se muta cablul.

Corect doar pentru cele 8704 fire principale (care merg de la un bloc de ancoraj la celalalt). Si corect doar daca notezi T2=T3, adica tensiunea din fir.
Cele 304 de fire spre Braila si cele 560 spre Tulcea/Jijila sunt alte fire, suplimentare.

De ce difera numarul de fire suplimentare?
Pai deschiderea laterala spre Braila are ~490 metri, cea spre Tulcea doar 365 metri, deci "panta" este mai mare, deci forta din cablu trebuie sa fie mai mare pe malul tulcean.
Atentie, forta din cablu! Pentru ca tensiunea din fire este probabil cvasi-identica. Cu cat numarul de fir este mai mare, cu atat poate duce cablul o forta mai mare.
Simplul fapt ca deschiderile laterale au un numar mai mare de fire arata ca forta necesara dinspre blocurile de ancoraj este sensibil mai mare.

Si cum era in SF (interesante schemele cu asezarea toroanelor):
Quote from: RaduG on January 24, 2021, 09:58:09 AM
Cât despre diferența dintre numărul de toroane dintre secțiuni, aceasta exista și în studiul de fezabilitate - mă rog, cu cifre ușor diferite de nr de toroane care compun un cablu și nr fire care compun un toron, dar cu un diametru total al cablului relativ similar cu cel de 0,6m comunicat de IHI în interviu. Ba chiar în SF nr de toroane pe secțiunile laterale Brăila vs Jijila era diferit, lucru văd uniformizat în PT, probabil și din rațiuni de simplificare a execuției.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ra2

TibiV, asa cum inmultesti 544x16=8704 fire pe sectiunea centrala, la fel inmultesti 152x2=304 fire suplimentare la Braila si 280x2=560 fire suplimentare la Jijila !

mirceaeliade

Merci Tibi. Am *cam* inteles ce zici, dar acum am o alta intrebare inginereasca: unde sunt prinse cele 300 si cele 500 de fire suplimentare puse intre stalpi si mal dar care lipsesc de pe partea centrala? cum sunt sudate/atasate la fir? pur si simplu prin frecare? si daca aluneca cativa centimetri mai trag? altfel cum preiau tensiunea de pe celalalte fire? adica din poza de stanga jos, unde sunt prinse de stalp toroanele in gri?

danutzu_1069

#2846
Capetele ar trebui sa fie prinse pe șaua de pe fiecare turn...  Prindere clasica cu placa si suruburi penttu fiecare "snop"... cred

TibiV

Exact.

Cat timp firele / toroanele suplimentare sunt doar spre un mal sau spre celalalt, si NU apar si pe sectiunea centrala, este clar ca se opresc in varful pilonilor.
Deci acele fire/toroane suplimentare au capetele "taiate" la "saua" fiecarui turn si la blocul de ancoraj corespunzator.

De altfel, asta imi aminteste dezbaterea intensa despre "cum sudeaza aia firele".
Parerea mea sincera, inginereasca, este ca a fost o discutie cam ca cea despre sexul ingerilor...

Da, japonezii fac o "lipitura/sudura", dar asta numai pentru "portabilitatea" si "continuitatea" intinderii firelor pe troliu/teleferic/telegondola, cum vreti sa numiti dispozitivul ala. Pentru ca troliul sa nu faca drumul "intors" in mod inutil, fara sa intinda alte fire...
Sunt absolut convins ca nici unul dintre cele 8704/9008/9264 de fire NU are nici o sudura pe TOATA lungimea podului.

Uitati-va cu mare atentie (eventual la viteza 0,5X) la filmarea lui R@du de acum doua zile...
Cum trag baietii aia de firele "abia sosite", le pozitioneaza si le "fixeaza lejer", dar cablul ramane (in faza asta) cu o "burta/bucla"..

"Cheia" filmarii este in intervalul 07.40-09.45...
Si puteti face poze/capturi de ecran absolut memorabile la 08.45 si la 09.10.

In concluzie:
- firele/cablurile NU vor avea "bucle" la capete. Se taie drept si intra in acele dispozitive de fixare.
- nu poti face tensionarea identica a vreo 9000 de fire "la pachet". Se face pe toroane, dar si alea divizate...
- chiar si toroanele de 544 de fire se "sub-impart" pe... grupe sa le spun...Probabil de cate 136 de fire (544/4), dar aici este doar un "educated guess". Repet, uitati-va cu atentie la "locasurile" in care intra cablurile deja instalate...
- sunt aproape convins ca dupa ce pleaca troliul inapoi, cablul se taie, se introduce capatul in... hmmm... "gaura de prindere/tensionare" si este prins pe partea opusa (cea pe care nu o vom vedea niciodata, pentru ca este in "buncarul" subteran al blocului de ancoraj) si tensionat.
- iar acele faimoase "suduri facute de japonezi in cortul secret" sunt convins ca acele suduri "vor pica" intotdeauna in bucla care va fi taiata la blocurile de ancoraj. Ceea ce inseamna ca pe acolo exista un depozit de "resturi de fire de 5,44 mm" (probabil nu mai lungi de 2-3 metri fiecare) foarte bine pazite, care se vor intoarce in Japonia impachetate frumos si bine pazite. Doamne fereste sa le "gaseasca" niste "turisti chinezi" care "s-au nimerit pe acolo" si care se pricep, intamplator, la metalurgie si metalografie....  :lol:

PS
R@du
, daca nu te-au "doborat" japonezii, inseamna ca marile secrete sunt fix in buncarul subteran al blocului de ancoraj...  ;)
Si, nu stiu de ce, am senzatia ca nu vom vedea niciodata imagini de acolo...  O:-)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mld85

Cautand putin pe site-ul IHI folosesc o tehnologie numita Air spinning (AS)

QuoteAir spinning (AS) construction method

- World's top class suspension bridge cable "Aerial erection technology" -

The cable erection of a suspension bridge has two methods - namely, the Air Spinning (AS) method and the Pre-fabricated Parallel Wire Strand (PPWS) method.
Unlike other manufacturers, IHI has experience in the erection of overseas suspension bridges using the AS method. Through long experience, IHI has developed and established know-how on the AS method, including quality control, high-speed erection, adaptation to longer span bridges, and improved AS erection machineries which enable 24 hours seamless operation.

Si poate cel mai important

QuoteWhen the wires accumulate to form a strand (approx. 500 wires), then both ends are connected so that the strand forms a circle. This strand-making process is repeated, and the strands are again compacted to form one cable.

https://www.ihi.co.jp/iis/en/technology/airspining/method/index.html


Oneinthecrowd

Pentru amatorii de informatii tehnice (cu cateva raspunsuri):  https://silo.tips/download/cable-anchorage-and-connection

@TibiV: cablul este scos de sub tensiune doar pentru a putea fi rutat pe sub sa, altfel lucratorii nu ar fi putut face asta. Imediat ce este rutat este pus din nou sub tensiune. Se vede bine operatiunea in filmarea lui R@du din 18.09. Tot acolo in filmare se vede si "pintenul" de la sa in care vor fi fixate toroanele suplimentare sus pe pilon (posibil tot cu o sa mai mica).

As fi urcat eu pe forum ceva poze din materialul de mai sus dar nu pot.