DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

yetiman

QuotePod suspendat peste Dunăre în zona Brăila

Comunicat de presa

București, 23.07.2018

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Muzeul Brăilei "Carol I", în calitate de Prestator, au convenit în data de 06.07.2018, încheierea Contractului de Servicii de cercetare arheologică a terenului afectat de construirea obiectivului de infrastructură rutieră "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", (secțiunea aferentă județului Brăila) nr.92/48047.

Obiectivul contractului îl reprezintă prestarea serviciilor de cercetare arheologică preventivă (Sit Brăila semnalat  între km 0+500-km 1+400) și asigurarea supravegherii arheologice a lucrărilor de execuție aferente proiectului de infrastructură rutieră "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", în conformitate cu Documentația descriptivă și cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.

Scopul Contractului   este de a respecta prevederile legislative specifice cuprinse în OMCC nr. 2392/2004 cu privire la Standardele și procedurile arheologice, pentru proiectul "Podul de la Brăila", ce va fi depus de către C.N.A.I.R. S.A., prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020

Durata de implementare a proiectului este de 3 ani și 5 luni (41 de luni), de la Data semnării contractului, fără a se lua în considerare perioadele de suspendare și se va desfășura în două etape:

1. Etapa I- Cercetare arheologică preventivă- 5 luni;

2. Etapa II- Supravegherea arheologică- 3 ani.

Rezultatele așteptate: finalizarea cercetării arheologice preventive, întocmirea documentației pentru obținerea certificatului de descărcare de sarcină arheologică, obținerea certificatului de descărcare de sarcină arheologică, realizarea supravegherii arheologice a traseului și a zonelor adiacente unde se vor realiza acțiuni intruzive mecanizate/manuale la nivelul solului, eliberarea terenului de sarcină arheologică.

Valoarea totală a contractului este de 381.686,00 lei (fără TVA)

Proiectul din care face parte acest Contract de servicii este "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" și  va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională și 25% contribuția de la Bugetul de Stat.

Cod proiect 117135.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Date de contact:

Narcis Ștefan NEAGA, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

Sursa
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

tom_sawyer

Când ar putea începe lucrările la podul suspendat peste Dunăre, din zona Brăila-Tulcea

Lucrările în teren la podul suspendat peste Dunăre, în lungime de aproape doi kilometri, care va fi construit cu fonduri europene în zona Brăila-Tulcea, ar putea începe în prima parte a trimestrului IV al acestui an, au anunţat miercuri reprezentanţii constructorului, Asocierea IHI Infrastructure - Astaldi, într-o conferinţă de prezentare a proiectului organizată la Tulcea.

La eveniment au mai participat şi ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, directorul CNAIR, Narcis Neaga.

Potrivit datelor prezentate de proiectanţi, din cei 23 de kilometri ai acestui proiect, circa 17 km sunt pe limita judeţului Tulcea. Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018, urmând ca pe 1 martie 2019, toată proiectarea să fie gata, celelalte avize şi permise să fie luate şi autorizaţia de construcţie să fie emisă. Astfel, pe 2 martie 2019 ar urma începerea execuţiei efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022.

Chiar dacă a fost dat doar un ordin de începere pentru proiectare, din 2 martie au avut loc şi diverse investigaţii geotehnice şi geologice în teren, respectiv realizarea a peste 4.800 metri liniari de foraje în circa 69 de puţuri de forat. Dintre acestea, circa 70% au fost realizate pe zona judeţului Tulcea, deoarece 65% din proiect este în judeţul Tulcea.

"Conform planificării, pe perioada de proiectare vom prezenta pe data de 22 august la beneficiar propunerea noastră pentru partea de proiect, respectiv pentru obţinerea auditului de siguranţă a traficului, iar pe 22 septembrie vom prezenta proiectul tehnic, urmând cele 60 de zile pentru verificare, pentru a intrat în Comitetul Tehnico Economic în vederea aprobării. Săptămâna trecută, am finalizat nişte studii mai speciale pentru fundaţiile la acest pod suspendat", a precizat Dragoş Burlan, director tehnic Astaldi.

De asemenea, în afară de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 m.

"Chiar dacă ordinul de începere a execuţiei este la 2 martie 2019, noi am făcut pregătirile pentru ca, în prima parte a trimestrului IV, să începem efectiv primele lucrări în teren, cu tot suportul Consiliului Judeţean, pentru platformele şi drumurile de acces la cele două lucrări majore de la podul suspendat, respectiv blocul de ancoraj şi pilon. Este singurul pod suspendat peste Dunăre, cea mai mare investiţie nu numai în România dar şi ca investiţie europeană într-un proiect de o asemenea complexitate", au mai precizat reprezentanţii Asocierii IHI Infrastructure - Astaldi.

economica.net

https://www1.agerpres.ro/comunicate/2018/07/25/comunicat-de-presa-consiliul-judetean-cj-tulcea-16-54-57


Si o declaratie a Presedintelul CJ Braila din 19.07.2018:

Quote"Şantierul se deschide din toamnă. Am luat această hotărâre pentru că fluviul Dunărea va fi mai scăzut şi în toamnă se poate lucra mai mult. Se va începe puţin mai devreme. Normal ar fi trebuit să înceapă lucrarea după predarea proiectului tehnic, adică în primăvara anului viitor. Promisiunea este că din toamnă se va organiza şantierul şi va începe prima etapă a acestui mare proiect, efectiv podul peste Dunăre. Celelalte viaducte vor fi construite în etapa a doua", a precizat Chiriac, într-o conferinţă de presă.

Ionut

Deci AC iese în martie 2019 dar se fac lucrări în teren din T4 2018. Adică fără AC. Frumos. Pentru că orice se poate in Romania. Putem declara orice oricand.

perfidus

Ionut, proiectul include si asa numita parte DTOE (documentatie tehnica pentru organizarea executiei) care ar putea fi predata si aprobata mai devreme astfel incat in toamna sa se emita AC pentru lucrari de drumuri si platforme provizorii in santier. Nu cred ca se va lucra ceva fara autorizatii. Ramane de vazut pe ce terenuri se vor face acele lucrari de drumuri de santier (exproprieri? ).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

subway

Singurul pod suspendat pe Dunare???
Astia n-au vizitat decat sectorul romanesc???

slartibartfast

Sunt ăștia de la Astaldi, interesul e să se bată cu pumnii în piept ce proiect măreț fac ei. În realitate, tehnic vorbind, nici măcar în sectorul românesc nu e singurul pod suspendat, mai e și ăsta peste un braț al Dunării la PF2.

lautaxi

Inteleg ca va avea 4 benzi de circulatie auto. O eventuala linie de cale ferata va putea fi instalata pe el?

tom_sawyer

Nu cred ca se va putea instala cale ferata vreodata, nefiind proiectat pentru asa ceva. E pod suspendat, adica toata greutatea atarna de cabluri, un tren de marfa incarcat ar adauga foarte multa greutate.
Despre utilitatea unei cai ferate, vezi discutia de aici.

voicul

Moment istoric: s-a emis prima factură pentru Golden Gate-ul peste Dunăre

Constructorul italian Astaldi a emis săptămâna aceasta prima factură pentru Podul suspendat de la Brăila, la care lucrează împreună cu proiectanţii japonezi de la IHI Infrastructure. Contractul de două miliarde de lei se află acum în etapa de proiectare iar prima sapă la Golden Gate-ul peste Dunăre este programată pentru ultimul trimestru al anului.

Nu zice nimic altceva nou articolul care il gasiti aici: http://www.economica.net/moment-istoric--s-a-emis-prima-factura-pentru-golden-gate-ul-peste-dunare_156494.html

Harry

Nu cred ca este primul suspension bridge din Romania. Cred ca am gasit unul care a existat la Avrig, peste Olt. Cum am mai multe date voi reveni.

LE: si nu ma refer la cel pietonal din lemn, de care e plin internetul cu poze. Ma refer la unul serios, rutier, destul de maricel.

Edit 2:


^^Despre el vorbeam. Are cineva idee, mai exista, e suspendat sau alea sunt doar elemente decorative?


pasadia

Nu-ti fa griji, exista pod suspendat pe rutier, in Romania si chiar peste (un brat al) Dunarii: link.


yetiman

 :lol: Vrei sa spui "randari"...
Ca pana la poze va mai curge muuuuuuuuuuuuuuuulta apa pe Dunare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


tom_sawyer

Pe motiv de meteo: Italienii cer prelungire de termen la podul de la Brăila

Modificările de legislative, condițiile meteo dificile sau schimbarea vitezei de circulație sunt câteva dintre motivele invocate de Astaldi pentru a își umple buzunarele în proiectul Golden Gate-ului românesc.

Podul de peste Dunăre, văzut cu mândrie de către presă un ,,Golden Gate" românesc nu face excepție. Date deținute în exclusivitate de Digi24.ro arată că pretențiile financiare sau de extensii de timp ale italienilor sunt multe. Anume:

    Extensii de timp și/sau costuri suplimentare cauzate de de modificarea vitezei de circulație pe pod.

    Înstiințări de extesii de timp și costuri suplimentare cauzate de modificarea legilor (de fapt un normativ al companiei din 2016 privind turnrea la cald a mixturilor asfaltice).

    Înstiințări de extesii de timp și costuri suplimentare cauzate de absența avizelor și acordurilor.

    Înstiințări de extesii de timp și costuri suplimentare cauzate de lipsa proiectelor de relocare a rețelelor de utilități.

    Prelungirea duratei de exceuție din cauza condițiilor meteo.

Dar acestea nu sunt singurele. Alte pretenții se referă la refuzul contructorului italian de a prezenta rezultatul inspecțiilor sau de a monta panouri de identificare a contractului.

digi24.ro

PS: in articol gasiti explicatii de la Alin Goga despre cum constructorii castiga foarte mult din claimuri, chiar daca vin cu preturi mici la licitatie