DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Grinda de legatura diintre cele doua catwalk-uri a fost ridicata si agatata de cablurile catwalk, aproape de turnuri. Ea va glisa pe cabluri pana la o anumita distanta. Glisarea este "controlata" cu cele doua cabluri de tractiune de deasupra fiecarei parti, mai sunt inca doua cabluri cu care se asigura suplimentar grinda. Distanta trebuie sa fie suficienta ca cele doua macarale sa poata aseza segmentele podinei catwalk incepand de la grinda inspre in sus. Urmeaza o noua glisare in jos a ansamblului (podina-catwalk este "prinsa" de cabluri astfel incat sa permita glisarea, deci ceva prindere provizorie), dupa care inca cateva segmente de podina-catwalk si apoi ridicata si montata inca o grinda. Procedeul se face la fel si la celelalte turnuri... dar si de cealalta parte a turnurilor, spre blocurile de ancoraj, cu mentiunea ca acolo unde este posibil (in apropierea blocurilor de ancoraj), segmentele catwalk vor putea fi ridicate cu macarale calate la sol.
Grinzile transversale au doar rolul de a permite trecere de pe o parte pe cealalta si de a mentine stabilitatea catwalk.
Dupa ce vor fi "trase" cablurile principale, grinzile vor fi demontate, catwalk inca nu, ci abia dupa ce vor fi montate cablurile verticale pentru sustinerea caii de rulare (tablierului). Abia atunci ne putem gandi ca este iminenta inceperea montarii segmentelor de tablier, operatiune ca va incepe dinspre turnuri, adica primul segment va fi intre... picioarele turnului... (sa nu zic altefel... :D )
Pentru ridicarea segmentelor care sunt deasupra apei, ar putea fi doua variante: 1. cu "pod rulant"asezat pe cablurile principale (dar asta se foloseste daca inaltimea de la barja pana la cablurile de suspendare eate (foarte)mare, sau 2 se poate folosi o macara plutitoare de mare tonaj care sa ridice segmentele de tablier pana la cablurile de suspendare.
Pe parte cu blocurile de ancoraj, este clar ca se vor folosi macarale de tonaj....Deme are destule... ;)
Eu asa vad desfasurarea "ostilitatilor"
Ca timpi, eu cred ca montajul catwalk, la cheie pentru a incepe tragerea cablurilor, dureaza undeva spre doua luni...

RaduG

N-ai cum să folosești macara plutitoare, nu există șenal navigabil atât de lat. O fi Dunăre maritimă la Brăila, dar șenalul este cumva dezaxat, spre malul Brăila, exact unde vine jumătatea podului. În plus de asta, macara plutitoare poți folosi pe un lac sau mare, pe un fluviu care curge e cam greu să menții o poziție fixă, ar trebui s-o ancorezi destul de bine.
Cel mai simplu pare a fi să vii cu secțiunea de tablier pe barjă și s-o ridici cu niște mecanisme de ridicare fixate pe cablurile principale. Sau să începi de la capete și să folosești un fel de lansator care să stea cu o contragreutate pe secțiunile deja construite, dar personal mă îndoiesc.

fulger nc

Cel mai sigur vin pe barje si de acolo le ridica si fixeaza cu scripeti.
Nu prea au cum sa faca chestia asta cu macarale , ar fi foarte dificil si periculos...una sa aliniezi panourile ptr prindere , a doua sa "treci" din prinderea macaralei pe prinderea fixa.

isotech_ro

Quote from: subway on June 10, 2021, 02:38:05 PM
Restrictiile de navigatie au ramas in vigoare?

au fost ridicate incepând din 09.06.2021

https://www.afdj.ro/sites/default/files/avize/aviz_pod_braila_anulat_1_0.pdf

paulmare

^ au fost niste filmari din depozitul lui Ihi, erau niste dispozitive de ridicare cu role de cablu, cred ca alea o sa le foloseasca sa ridice segmentele de tablier pe pozitie - nu o sa le trebuiasca macara plutitoare
O sa vedem mai incolo, sunt o gramada de "ochi" pe lucrarea asta (dar chiar merita, e ceva nou pentru noi, si proiectul e super si modul in care lucreaza Ihi si Astaldi si contractorii lor)

danutzu_1069

Indiferent de modalitatea de ridicare la pozitie, punctele de prindere pentru ridicare nu sunt aceleasi cu cele pentru prinderea cablurilor de suspendare... Sunt sudate ochiuri pentru ridicare care mai apoi vor fi taiate. Important este  ca puntea sa fie suspendata de cabluri si mai apoi se centreaza pentru sudare...

Pot fi macarale-barje sau pontoane:
https://www.giantmarine.com/html/floating_cranes.html
Nu stiu cum este cu pescajul la astea...

paulmare

^ Danutu exact, si jackurile hidraulice care o sa le foloseasca cred sa isi alinieze segmentele pentru sudura - le adusese Ihi erau acolo filmate in depozit
foarte bine stau japonezii cu logistica asta pentru santier

isotech_ro

macarale plutitoare fluviale au capacitați de ridicare de 8, 16, 32 si de 50 tf, iar pescajele pontoanelor este undeva în intervalul 2,5 si 3,5m. o alta problema a lor este înălțimea maxima de ridicare, care este de max 30m de la linia de plutire, iar gabaritul de trecere pe Dunarea Maritima este de 40m, în zona senalului navigabil
nici una din cele care sunt în Romania nu au sistem de geo-poziționare si sunt manevrate de împingătoare

danutzu_1069

Atunci ramane prima varianta, dupa ce sunt finalizate cablurile principale  se va monta un "pod rulant" pe cablurile pricipale.
Stiu ca sistemul asta a fost folosit la podul YSS, pe bucata la care tablierul este suspendat (podul fiind mixt, hobanat si suspendat), dar nu mai tin minte cum a fost la Osmangazi.... iar la Çanakkale... urmeaza cat de curand...

isotech_ro

da, este si presupunerea mea ... eu spun sa avem rabdare cateva zile, eu presupun ca ce au urcat acum este o prima grinda a podului rulant

danutzu_1069

Nu au de ce sa faca podul rulant inca de pe acum.... Plus ca trebuie sa fie structura masiva ca sa se "joace" cu 200T

Un video de la IHI:

isotech_ro

cred ca le-am denumit eu greșit poduri rulante, ci mai mecanismele de ridicare a tablierelor. de e fapt vor fi 4 trolii (2 x 2) montate pe ansamblul grinzilor transversale, iar poziționarea longitudinala va fi asigurata de cablurile tractor/lest care vor asigura si tragerea firelor cablurilor principale.

NB chiar de curind am vazut niste mecanisme de ridicare produse ABUS-Germania pentru sarcini de pina la 100 de tone, compuse din motoreductor planetar, cu motor multipol de 20kW și tobă de cablu de ridicare care nu avea dimensiuni de gabarit mai mari de 1000x1000x1000mm

subway

Deocamdata hai sa vedem podina catwalk montata, cablurile principale instalate, despre tabliere mai la toamna/iarna.
;)
Constructorii spun ca la sfarsit de 2022 vom avea pod functional...
:D

Oneinthecrowd

Daca tot avem simularea 3D, sa vedem si cum s-a realizat. Mai ales ca in simulare nu putem aprecia corect magnitudinea lucrarilor.


TibiV

Excelenta filmare!

Mult mai lamuritoare despre tehnologia de ridicare a unui pod suspendat decat simularea 3D.

Sunt cateva momente care lamuresc multe dintre nelamuririle noastre...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)