DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Pisici, s-au banalizat sistemele astea azi. Eu am in telefon receptori pentru 5 sau 6 sisteme de poziționare, accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, cameră termică, senzor de calitate a aerului, sistem de măsurare cu laser, termometru, etc.
Pe utilajele de pe șantiere vezi antene GPS la greu, cadastristul vine tot așa, cu antena și după aia pune teodolitul și tot așa. Bani să fie, că echipamente găsești. Doar cu budele am rămas tot în secolul XV, put la fel ca atunci, mai ales astea din plastic. Dar macar există, nu mai "ornează" muncitorii armătura. Poate o să evolueze și astea, măcar la "parfumuri"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

:) :) :)
M-ai lasat fara cuvinte!
Ma gandeam cum procedeaza macaragiul de pe macaraua turn...
Poarta pampersi?...sau plosca?...ca doar nu se usureaza in capul colegilor de munca!
Vezi cat de prozaica e viata reala???
Cat priveste topometristul foloseste GPS profi (adica de precizie maxima) doar ca sa-si localizeze amplasarea statiei de masurare, restul masuratorilor le face tot cu clasicul teodolit...sau daca are o scula mai desteapta cu mire laser sau fire de invar pentru masurarea distantelor.

kitsune

Pamperși nu. Mai mult ca sigur folosesc metoda taximetriștilor, curierilor, unora din camionagii. Uită-te pe marginea autostrăzii (eu văd pe A2 frecvent) câte sticle de 2 l de "cola" galbenă sunt aruncate.
Pentru cealaltă chestie: "Din ce am aflat si gabara are punte de comanda.", că am văzut-o acum. Eu zic că e ceva foarte simplist. Posibil un sistem rudimentar de balastare, poate un "remote" pentru platforma aia din prova, alte mici sisteme. Nu văd prea clar în video, nu sunt sigur că au vreun generator propriu sau au curent de la împingător. Dar nici măcar banala antenă TV satelit nu o văd.
La cadastru da, se ia punctul de referință cu GPS-ul. Dar nu îl împiedică nimeni să ia mai multe puncte. Dar fiecare punct pus pe plan costă extra.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Restul muncitorilor beneficiaza de niste mizerii de toalete din alea din plastic ce put de-ti muta nasul din loc...
Despre topometristi sa nu-mi povestesti mie ca aici intri pe teren <minat>!!!
:)
Te-ai gandit cum e sa dirijezi un tunel pe cativa kilometri fara repere la suprafata cu precizie centimetrica in asa fel incat sa nu-ti iasa doua la metri distanta unul de celalalt?
:lol: :lol:  :lol:
Voi pe mare aveti in permanenta cerul liber deasupra capului cu toata puzderia de sateliti...

kitsune

Of, facem un topic nou? Facilități sanitare pe șantierele patriei? Da, put și sunt oribile. De la căldură se încing și e groaznic la 10 m de ele. Șantierul ăsta al podului a fost primul pe care s-a văzut buda la înălțime (cel puțin pentru mine). Mă așteptam să văd japonezii că vin cu ceva "rocket science", ei care sunt plini de bude SF pe acasă. Dar cine îți face mentenanță la 180 m înălțime? Buda aia pusă acolo e mai mult pentru eliminarea timpilor morți, că o tură cu liftul sau pe scări până jos scoate un om din producție pentru o perioadă bună de timp.
Da, șantierul nu e numai ce se vede din dronă. Mai are și partea de protecție a muncii, igienă, sanitare, etc. Domenii unde uneori chiar suntem la nivelul secolului XV. Din păcate.

:lol: :lol:, bine că avem Podul de la Brăila, nu Tunelul de la Brăila cum vroiau unii. Că atunci eram cu toții pe teren minat. Și nici nu vedeam din dronă cum se mișcă lucrurile. Așa, avem festin. Apare un șurub nou, a doua zi e pe forum. Și lucrarea asta e atât de complexă și de "altfel" încât e imposibil să tragi o linie între ce e on și off topic. Dar cred că am acoperit destul de bine și subiectul gabarei și împingătoarelor (și al budei chiar) pentru posteritate.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

mateisn

Ca tot ati vorbit de topometristi, si acolo au evoluat destul de mult aparatele. Teodolite mai apar destul de rar pe santiere, acum sunt statiile totale cele mai uzuale, sa nu mai zic de scanner sau drone. In general oricine incearca sa masoare cat mai multe puncte cu GPS-ul, iar statia totala se monteaza unde e nevoie de precizie mai mare sau unde GPS-ul nu are semnal, fiindca se reduce semnificativ timpul de masurare.

subway

Nu facem topic nou, ne oprim aici ca am spus destule...
La majoritatea santierelor la sol nici nu-ti trebuie bude, merg baietii in boscheti in sanul mamei natura si ingrasa pamantul cu fertilizanti organici <eco-bio> in stil chinezesc!
:)
P.S.
Statia totala e tot un teodolit mai dastept...
Teodolitul masoara unghiuri si prin triangulatie poti calcula pozitionari si distante, nivela determina doar cote de nivel...sunt principii valabile inca de pe vremea faraonilor egipteni si a piramidelor...
Toate punctele masurate trebuie pozitionate in 3D fata de repere de referinta situate in exteriorul santierului si ale caror coordonate sunt raportate la reteaua geodezica nationala...altfel te trezesti cu podul in Ucraina sau Bulgaria!
:) :) :)
Glumesc, evident!

subway

@kitsune
Inaca nu am acoperit mai nimic, distractia de abia de acum incolo urmeaza!!!
:) :) :)
You have seen nothing yet!
:lol:
Ne linistim doar atunci cand vedem probele cu convoaiele de incercare cu basculantele supraincarcate suite pe pod!...si constructorii pe salupa sub el!
Tunel pe sub Dunare probabil in viitorul indepartat la Galati, rutier+CF...din segmente prefabricate in docul uscat si imersate pe sub fundul fluviului...ca la Bosfor, dar costa mai mult ca un pod...dar s-ar merita!...doar ca intre timp e mai urgent sa strapungem Carpatii cu tunele...

isotech_ro

@kitsune mulțumesc pentru explicațiile tehnice, sunt încă multe, dar nu-si au rostul. cine a urcat la bordul unei nave maritime/fluviale, de la puntea de comandă si până la sala mașini, știe că lucrurile nu sunt așa de simple cum s-ar crede. Off record patronul de la Foxnav a fost foarte încântat de contractul pe care l-a prestat pentru Astaldi/IHI și și-a pregătit navele minuțios, inclusiv cu navele proaspăt vopsite și echipajele primind echipamente de protecție noi, de culoare roșie. Mai este ceva, echipajele active de la fluvial în general lucrează 15zile / nava, 15 zile pe uscat, cu excepția marșurilor lungi gen Galați - Regensburg care sunt de durată. Nava este casa lor, acolo muncesc, acolo dorm, acolo mănâncă, de acolo iși câștigă banii. Nimeni s-a nu-și închipuie că în 15 zile la bord este o "dolce vita".

@Tibi un scurt breviar al familiei de standarde SR EN ISO 12385 reglementează cablurile din oțel utilizate pentru tracțiune, astfel:
SR EN ISO 12385-1+A1 Cabluri otel - Securitate Partea 1 Condiții generale
SR EN 12385-2+A1 Cabluri otel - Securitate Partea 2 Definiții, notare si clasificare
SR EN 12385-4+A1-2008 - Cabluri din otel - Securitate - Cabluri cu toroane pentru aplicații generale de ridicat
SR EN 12385-5+A1-2008 - Cabluri din otel - Securitate - Cabluri cu toroane pentru aplicații generale de ridicat - Ascensoare
SR EN 12385-8+A8 -2010 (addendum 2012) - Cabluri de otel-Securitate - Cabluri purtătoare si de susținere cu toroane pentru instalații transport de persoane
SR EN 12385-10+A10 - Cabluri de otel - Securitate - Hobane (a nu se confunda cu cablurile suspendate)

foarte pe scurt ca descriere tehnică cablurile din oțel pentru aplicații sunt compuse din sârme (cord metalic), înfășurate în toroane. Toroanele la rândul lor sunt înfășurate în jurul unei inimi (textilă, pvc, compozită, metalică, etc) formând cablul.
Cablurile din oțel pot fi realizate în construcție Seale, Warrington sau combinații a acestora, cu diametre de la 1 până la 100mm și mai mult, fiind unele zincate, uleiate, în construcție închisă sau deschisă, antigiratorii samd.
Elementul identificator este reprezentat de inimă, care poartă codul unic al producătorului de cablu, iar restul de informații tehnice sunt în documentele de însoțire (certificat de conformitate, marcaj CE, directiva de verificare (pentru aplicații generale poate fi Directiva 42, iar pentru aplicații speciale este Regulamentul CE 424 + cerințele din SR EN ISO 10204 - Produse metalice - Tipuri documente inspecție - certificat de tip 3.2 care cuprinde șarja/le, compoziția, probele mecanice samd)
In general cablurile din oțel utilizate în aplicații generale vin cu Forța de rupere determinată (calculată printr-o formulă empatică, prin însumarea forțelor de rupere a tuturor sârmelor) și cu verificări aleatoare ale Forței de rupere măsurate a cablului, realizată la intervale de timp. În cazul aplicațiilor speciale se utilizează numai determinarea Forței de rupere măsurată a cablului la fiecare lot de fabricație/comandă.

paulmare

@Kitsune unul din remorchere (Foxnav AG1) e fostul Sirena 7 pe care l-ati pomenit in topicul cu flota romaneasca, a participat la ne-salvarea lui Sadu in 1988, acum e remotorizat dar corpul e tot cel din 1980
@isotech_ro cealalta cea care spuneti ca are etichete rusesti la comanda, e construita in Belarus, tot nava din anii 80,

isotech_ro

News: au început lansarea grinzilor transversale  catwalk,  din spre mal Jijia. Foto diseară
https://photos.app.goo.gl/xn6FeM8Ba6HQQ8ho6

subway


paulmare

@isotech_ro este un kamikaze pe podina in timp ce o lanseaza ? si mai e un cablu de siguranta in afara de cele de la catwalk de care isi leaga oamenii hamurile ? Asteptam restul de poze :) si poate trece vreo drona, multumim 

isotech_ro

eu eram în trecere în drum spre București, unde am putut opri era la circa 2km în apropierea Brăila, ... sincer sunt prea mos sa am o asemenea a uitate vizuala ;)

subway

In general dronele amatorilor au program de zbor in weekend cand se duc oamenii pe acolo la partide de pescuit, iesiri la iarba verde si gratare in sanul naturii...
In zilele saptamanii lumea mai si munceste la job.
:)
Drona santierului a fost cam zgarcita in ultima vreme...
Ar mai fi varianta cu camerele time-lapse instalate de API, la astea colegul ciprebbe e <capul rautatilor>!
:) :) :)