DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

isotech_ro

Quote from: viossboss on June 08, 2021, 07:14:28 PM
Sunt zvonuri că primarul Brăilei și președintele c.j. Tulcea pun piedici și condiții (financiare) execuției drumurilor , contrar declarațiilor (Facebook) . Astaldi se chinuie să obțină sprijinul acestora ,deloc lipsite de etică, incă de la inceputul lucrărilor !
Lipsa soluțiilor depozitării pământului de săpătură și refuzul elibărării autorizațiilor de excavare (pământ galben) necesar , pun in dificultate constructorul !
Se caută soluții , fără renumita șpagă , cu sprijinul M.T.
Am fost diplomat când am zis "zvonuri" , e un fapt !
Mai sunt și alte dedesubturi , la vremea lor voi atrage atenția !

informatia aceasta trebuie pusa in legatura cu aceasta

Quote from: mmv1 on June 09, 2021, 09:46:58 AM
Acuzatii dure la adresa Astaldi si CNAIR... https://www.podul.ro/articol/14609/exclusiv-investigaie-de-ce-are-picioare-de-lut-podul-suspendat-peste-dunre-de-la-brila-statul-roman-pierde-sume-uriae-din-cauza-incompetenei-cnair-i-a-constructorului-italian

... este "raspunsul" "baietilor" din braila si tulcea ... bine, mai este unul si la galati, fost vice premier, care va fi grav afectat pe viitor de existenta podului

TibiV

Quote from: isotech_ro on June 09, 2021, 04:14:52 PM
3. in cazul cablurilor catwalk ii sugerez d-lui paulmare sa studieze cel puțin familia de standarde ISO 12385 - Cabluri din otel, toate secțiunile, cat si standardele adiacente care se refera la calitatea materialelor si execuția si construcția acestora, probe si încercări, samd. toate sunt standardizate.
...
LE
va rog fiți respectuoși, pentru ca eu nu reprezint pe nimeni, nu am jignit pe nimeni si pot trai in continuare foarte bine numai urmărind forumul. rămân la opinia unui un dialog constructiv este de dorit si daca cunoștințele pe care le am si informațiile pe care le detin va pot ajuta OK, daca nu NU

@isotech,
pana la urma suntem un forum de pasionati...
Nu cred ca este necesar sa cunoastem toti "familia de standarde", caci cei mai multi dintre noi au si alte treburi.
O sinteza/explicatie este suficienta...

PS
Aia cu lipsa de respect am ratat-o...
Dar, evident, orice informatie va fi bine primita.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Quote from: paulmare on June 09, 2021, 01:39:44 PM
mmv1 fix asta e scopul
"Ne puteți sprijini în demersurile noastre jurnalistice oneste printr-o contribuție financiară în contul nostru Patreon care poate fi accesat AICI."
ca injecteaza cu rasina la blocurile de ancorare, unde au avut atata amar de foraj de epuisment ca sa poata sa lucreze, ar fi fost anormal in 2021 sa nu faca asa ceva, nu construiesc astaldi si ihi cu materialele pe care le avea saligny de exemplu
asta e "jurnalism de calitate", soc si groaza! nici n-o sa iti vina sa crezi ce face astaldi la podul de la braila, Surpriza totala! Astaldi injecteaza cu rasini de etansare la blocurile de ancorare, etc etc
Niste clickuri de la cititori si o contributie financiara, ca sa scrie data viitoare pe un ton neutru despre lucrare
Adica sa le bage Astaldi o sponsorizare grasa ca sa aiba o <presa> mai favorabila?
Narcis Neaga consilier la Metroul SA e pipi contra vantului...

subway

@Tibi
Sper ca te-am lamurit eu cu niste explicatii mai asa pe intelesul tuturor.
P.S.
Era vorba de niste atacuri nejustificate la persoana ce au fost sterse

MihaiD

^^^^ cred și eu că strănută V. Ștefan, dar articole precum cel din podul.ro mi le-aș dori lămurite și explicate acolo unde sunt acuzații punctuale - chiar nu răspunde nimeni pentru revendicări? chiar nu e nimeni demis, niciodată? mereu și mereu trebuie să acceptăm că plătește bugetul de stat și asta e, pur și simplu, și trecem mai departe?

subway

Principiul de justitie e altfel, cand acuzi pe cineva de ceva trebuie sa justifici si sa dovedesti...altfel e doar santaj si calomnie si te castiga in tribunal fara prea multa discutie iar oalele sparte le suportam tot noi prostimea platitoare de taxe si impozite.
Dar nu prea cred ca Astaldi se va obosi sa-si puna mintea cu ei pentru ca miza e perfect zero...au ei altele mult mai importante pe care sa se razboiasca cu cine cu adevarat conteaza...si deconteaza!
8)

subway

Si o filmare de la dl Balaes

M-a impresionat in mod deosebit maiestria de navigatie a celor doua impingatoare, traiasca marina fluviala civila romana, baietii astia stiu meserie nu gluma!

isotech_ro

@Tivi
Promit sa răspund la chestiunea legata de standarde in zilele următoare

@subway manevrele pe care le fac cei cu împingătoarele/remorcherele sunt "relativ" uzuale, băieții ăștia cunosc Dunărea ca pe propriile buzunare și sunt ajutați și de puterea motoarelor și de sistemul de cârmire specific. Cel puțin AG1 am înțeles că are sistem de cârma in duza, iar Fox cu cârma dubla. Să-i vedeți cum manevrează nave la dana în aquatorii portuare
LE nu spun aceste lucruri că sa bagaletizez ceea ce fac, dar crescut fiind pe malul gârlei am văzut foarte multe manevre făcute de comandanții unor astfel de nave .,.. cred că kitsune poate da și mai multe detalii

subway

Nu sunt nici pe departe specialist in navigatia fluviala dar asa am zis si eu ca se misca cu deosebit talent deoarece ei cunosc Dunarea ca pe propriul lor buzunar!...bravo lor si deosebita consideratie! Atunci cand vezi maiestrie in exercitarea meseriei e firesc sa apreciezi pozitiv!
Acum in alta ordine de idei daca a iesit HG pentru exproprierile suplimentare pentru devierile/eliberarile de amplasamente pentru utilitatile ramase pe amplasament mai trebuie efectuata consemnarea sumelor in contul expropriatilor pentru ca exproprierea/eliberarea amplasamentului sa devina efectiva.
Oricum ar fi e inca un pas important inainte.
Hai sa vedem ce piepteni mai are Baba Cloanta de aruncat in calea finalizarii acestui proiect major si strategic pentru a noastra tarisoara...
Din punct de vedere militar defensiv probabil ca MApN ar trebui deja sa se gandeasca la un sistem gen Iron Dome pentru protejarea podului pentru ca o astfel de structura e destul de vulnerabila la un eventual atac inamic aerian...nu e ca un pod pe grinzi cu zabrele si e mult prea aproape de Crimeea si Sevastopol, avanpostul rusesc la Marea Neagra...

kitsune

Că m-ați pomenit pe-aici:

- nu prea le am cu navele de fluviu, navigația aici e un pic diferită de cea pe mare din cauza curentului și a șenalului mic (noi întâlnim asta doar periodic, la strâmtori, canale, manevre de intrare/ieșire, fluvii.
- e logic să fie "meseriași" conducătorii împingătoarelor, asta e meseria. Și sincer, să plimbi un ponton de pe o parte în alta a fluviului e cam nimic pe lângă împinsul unui convoi pe fluviu in sus sau în jos, acolo e arta.
- nu prea găsesc date online, dar văd din siajul lor că unul are sigur cârma activă, sau in fine, elicea in ajutaj (cam ca la skijet), ceea ce îi dă o manevrabilitate foarte bună. Celălalt are 2 motoare, cârmă/cârme clasice, dar tot destul de manevrabil.
- oricum, nu e nevoie de precizie prea mare la manevre, de aceea se folosesc împingătoare. Dacă le trebuia precizie, vedeați aici nave de off-shore, cu DP (dynamic positioning), azipod-uri, etc. Dar alea costă mult pentru că au echipaje specializate, oameni cu salarii mari, etc.
- și nu în ultimul rând, eu sunt mecanic, navigația o știu "empiric", mai mult din văzute și auzite. La noi la mecanici nu s-a considerat necesară "Manevra Navei", la puntiști se făcea cursul de  "Motoare" (nu că au reținut prea mulți ceva din cursul ăla  :lol:)
- nota bene: navele nu au frână  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

@kitsune
Mie-mi pare ca problema principala era mentinerea gabarei in axul podului. Daca treaba asta era doar la indemana <meseriasilor> de pe impingatoare, in lipsa unor chestii mai destepte tehnologic cum ai caracteriza performanta lor? Ca din imagini nu rezulta ca urmareau cu ocheanul teodolitului axul podului...poate doar de pe mal si corectii prin radio...mai la stanga, mai la dreapta (sau evident babord/tribord) gata, acum e bine, <full speed ahead>!...pare a fi fost totul doar ochiometric!
:)

kitsune

Contrar părerii generale despre noi cum că am naviga ca acum 500 de ani cu omul cățărat in cuibul de cioară care strigă "land ahoy", țin să menționez că s-a inventat și la noi radarul, GPS-ul și alte instrumente moderne, inclusiv hărțile electronice. A ține nava pe un vector anume (pe un curs) nu e chiar complicat. Ai aici o rezultantă între viteza navei și curent. Și din cate văd eu, un împingător are rolul de a anula deplasarea datorată curentului iar celălalt plimbă gabara transversal pe fluviu. E și o chestiune de comunicare între cei doi "piloți", dar sistemele de azi, integrate, îți arată pe ecran cam tot ce vrei. Apeși pe un buton și treci din modul Nord Up in cel Head Up. Pe altul și vezi mișcarea absolută sau cea relativă a navei. Și tot așa.
Toate astea nu minimalizează cu nimic profesionalismul celor ce conduc împingătoarele alea. Dar cum spune și @isotech_ro, oamenii fac asta in permanență, e rutină, e instinctiv, "simți" apa și ce te înconjoară, știi cât să compensezi din cârmă, câtă turație să bagi in motoare, etc. Deviez prea mult off topic că ți-aș arăta un video cu un ditamai container care se învârte în loc la mică distanță de alte două (dacă îl găsesc, îl urc pe YouTube și îl pun la cheu).
Până și cel mai vestit navigator al țării, când s-a dus să se bage in seamă la simulator îi spunea timonierului: "Pe far, drept așa" - navigație estimată și ochiometrică  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Multumesc mult, exact asta asteptam de la tine!
Scuze ca am bagat niste <strambe> doar ca sa te incit!
:)
Din ce am vazut pe MarineTraffic unul dintre impingatoare (cel ce impingea in contracurent si de fapt mentinea cursul) avea pozitionare prin satelit activa, celalalt era in comunicatie cu statiile de pozitionare de la mal, deci nici unul nici celalalt nu navigau in orb...sau gresesc?
P.S.
Tare chestia cu land ahoy!!!

kitsune

Nope, ceea ce vezi tu acolo e modul în care Marine traffic (sau ce site e) primește informația de la AIS (Automatic Identification System) aflat la bordul navei. Transmisia se face pe terestru pentru că e mai simplu și mai ieftin, nava fiind aproape de coastă (de fapt în interiorul coastei). Dacă ar fi fost în mijlocul Atlanticului s-ar fi folosit satelitul, pentru că stațiile de uscat sunt inaccesibile. Poți opri AIS-ul și nu te mai vede Marine Traffic (sau cine mai e pe ascultare), dar tu poziția de pe GPS o ai la bord. Făceam asta pe la pirati, să nu ne dibuiască unde și cine suntem.
Dar, poziția navei, localizarea ei pe harta ce o are pilotul in față (astăzi e un ecran) se face cu sistemele de poziționare globală, numite generic GPS (că poate fi Galileo, Glonass, etc.). Bine, se folosește de fapt DGPS, că e mult mai precis. Dar și cu radarul te poți orienta bine, in mod sigur se văd foarte bine pilonii pe ecran, tragi o linie între ei și stai pe ea (observi că se învârte radarul la greu pe Fox1, AG 1 are radar in carcasă, nu e vizibil).
Nu știu cum arată echipamentele de pe comanda de navigație, dar mă aștept la un sistem integrat ECDIS-Radar, adică hărți electronice și radar, interconectate, cu plotarea poziției venită de la DGPS, plus ceva busolă și giro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

:) :) :)
Deci nu am ramas ca in secolul XV ca pe vremea lui Columb!!!
Din ce am aflat si gabara are punte de comanda.