DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

Eu as zice ca ai inteles destul de bine!!!
:lol:
Lucrul ce ne intereseaza acum e cum se pregatesc lucrurile inainte de a incepe derularea acelor cabluri peste Dunare, cum se va face operatiunea legat de intreruperea/mentinerea navigatiei pana la instalarea catwalk si inceperea montajului cablurilor principale de sustinere!
Abia de atunci incolo incepe adevarata treaba...
Din ce am mai aflat si eu pe surse lucrurile avanseaza mai usor sau mai greu dar avanseaza!

vladioan_bv

Quote from: vladioan_bv on January 23, 2021, 06:24:52 PM


inca un clip cu catwalk. il atasez deoarece consider ca surprinde si alte elemente din varful turnurilor

am pus clipul asta mai demult..

subway

Braila nu e in Africa!...si nici nu e picior de chinez prin al nostru santier!
:) :) :)

fulger nc

"mina curenta" poate sa coincida cu balustrada uneori.
Adica sa fie unul si acelasi lucru.
Sau poate sa fie separata.
Normal "mina curenta" se denumeste franghia de care te prinzi cu "hamul" de siguranta ..si pe care te plimbi precum troleul , la locul de munca.
Personal tind sa cred ca va fi separata de balustrada , ptr ca ar fi incomod sa te plimbi pe catwalk si sa trebuiasca sa te prinzi si desprinzi la fiecare picior vertical de sustinere a balustradei.

hvm

Mi s-a parut mie ca e acelasi lucru peste tot. Bag seama ca voi va pregatiti sa faceti un pod din asta in privat si vreti procedura clara. Sunteti in process de culegere informatii  :book:, sa nu va dea pe urma cu virgula la siguranta  :crutches:  sau sa cheltuiti mai mult decat e necesar cu CatWalk-ul. :2c: :yikes: :gaah:
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexandruduma

Primele cadre de la cele doua camere de timelapse montate ieri la Braila:





danutzu_1069

@fulger nc, un pic gresta explicatia ta.... In primul rand balustrada este acel "parapete" care este  la marginea scarii sau a unei platforme si care impiedica caderea. Mana curenta o reprezinta partea superioara care uneste stalpii (baluștri), si care este folosita pentru sprijin / ajutor. De aici si denumire a de mana curenta.....

"franghia de care te prinzi cu "hamul" de siguranta ..si pe care te plimbi precum troleul , la locul de munca." Asta se denumeste, in engleza, safety line, si probabil in romana ii ziced linie de siguranta.

Linia de siguranta si mana curenta nu pot fi unul si acelasi lucru...

hvm

^
De ce nu?

PS:
Daca tot m-am intro-bagat, de ce sa nu  :)ma bag mai adanc?  :lol:
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

RaduG

^^ foarte bune traducerile, aveam de gând să le fac și eu că lumea are tendința să preia termeni din engleză, de multe ori fără să știe traducerile exacte sau să preia termenii din dicționar. Care mă rog pentru catwalk, la definiția 1 îți dă podiumul de defilare la prezentările de modă.
Completez:
catwalk = pasarelă
walkway = trotuar (nu e obligatoriu ca pe toată lățimea pasarelei să existe trotuar, mai susține și echipamente tehnologice uneori, gen benzi transportoare, etc)
railing (balustrade, rail, safety railing, guardrail etc) = balustradă (de siguranță, de protecție etc)
handrail=mână curentă (care în cele industriale este de obicei o țeavă, în cazul de față un cablu - pe care poate aluneca ușor linia de siguranță)

fulger nc

O sa explic cum inteleg eu si ce stiu.
Mana curenta se numeste in limbaj de santier elementul de siguranta de care "te prinzi".
Pe anumite schele/montaje ..asta e chiar in spate( impiedica caderea pe spate) si e un fel de balustrada.
Nu tot timpul "mana curenta" e reprezentata de balustrada.
Exemplul scarilor agatatoare.
Acolo , din diverse motive nu poti lega elemente relativ rigide ptr a indeplini rolul de balustrada , ptr ca risti sa sara scarile din agatatori cand se misca.
Nici nu vei lega funia de la nivelul braului ptr ca daca ai cazut intinderea funiei e mai mare , decat daca ai mana curenta la nivelul capului.
Cam peste tot se respecta doua reguli daca e posibil:
-sa legi mana curenta(elementul de siguranta de care agati hamul) de un element al structurii(in cazul nefericit cand poate cadea schela , nu vrei sa fii agatat de schela sa pleci cu ea in jos).
-se leaga la un nivel superior mijlocului(preferabil deasupra capului) , fara "interferente" cu schela(din acelasi motiv enuntat mai sus).
Daca nu e posibil se cauta modalitati sa fie cat mai sigur.
Se fac si multe greseli si improvizatii.
Aici la pod , singurul motiv ptr care nu vad sa fie prinderea deasupra si libera pe toata lungimea...e ca ai nevoie de o piedica daca intr-un caz nefericit te impiedici si o iei la vale pe podina(adica ai nevoie de vreun opritor din zece in zece metri sa ii spunem).
In rest e foarte incomod sa te agati de lateral.
Funia ce leaga hamul de siguranta trebuie sa aiba intre vreo 2 metri si sa ii spunem un maxim de 5).
Rezulta foarte incomod la 2 metri sa te agati tot timpul si sa te eliberezi , plus ca nu ar ajunge din balustrada in balustrada).
Asa ca e mai comod sa ai o mana curenta pe mijloc cu opriri longitudinale undeva la 10 metri.

subway

Pentru deplasare e suficient parapetul lateral cu plasa plus mana curenta de care sa te tii si plasa de la podea. Centura de siguranta probabil doar atunci cand te opresti intr-un post fix de lucru...

fulger nc

Nu stiu acum regulile ptr siguranta.
In trecut era obligatoriu centura/hamul peste o anumita inaltime.
Chiar de o foloseai , sau nu.

subway


fulger nc

Nu ma indoiesc de masurile de siguranta.
Sigur sunt cu ele la cel mai inalt standard.
Vazand clipul pus mai sus , cu chinezii plimbandu-se pe pasarela , cablul de balustrada ce trece prin ocheti e perfect , e la inaltimea corecta , are opritori etc.
Oricum nu ma indoiesc ca japonezii au standarde foarte bune si le respecta.

jaston