DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway


tom_sawyer

În loc de catwalk putem să-i zicem "scara mâței"?  :lol:

viossboss

Dream come through !
Once in a lifetime !

subway

Acum e clar, cinci plus cinci cabluri sub podina fiecarei paserele

danutzu_1069

@subway, sunt in pic mai "tânăr"...

5 + 5 si sa nu uitam de cele pentru "mana curenta"
Asta ar fi o poza sugestiva...

isotech_ro

@danutzu_1069

cablurile de mână curenta nu fac parte din cele care susțin catwalk-ul.
acestea se vor monta după ce se va monta întreg eșafosajul catwalk-ului

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

isotech_ro


subway

Ce te face sa spui asta prietene? Stim ca esti in problema si de aceea te intrebam...
Cutiile alea au alta destinatie?

isotech_ro

foarte pe scurt

foarte multi au in minte planșele de la studiul de fezabilitate (prezentate in paginile de început) însă proiectul tehnic si tehnologiile de execuție sunt particularizate și ușor diferite. (așa cum le vedem prin filmările prin dronă sau fotografii).
mai este un aspect, la care unii or să sară ca arși: este o diferență intre engleza tehnică și engleza așa cum este înțeleasă de unii.
daca "no. 1-3-5 catwalk hand rope" este cablul de mână curentă (sic!!!), atunci vine și intrebarea logică: Unde se vor fixa/montează, pe structura metalică amplasată pe blocul de ancoraj/structurile montate pe stâlpi ?.
Eu văd ca japonezii au adoptat niște soluții simple, ușor de implementat în șantier și având criterii de siguranță (sincer nu mă așteptam să folosească bucșe din materiale neferoase la tecile de fixare a cablurilor de susținere în structura metalică de pe blocul de ancoraj.
in fotografia postată de danutzu la o alta lucrare, a acelorași japonezi, se vad cablurile de susținere a catwalk (2 x 5 cabluri) peste care s-au montata structura de tip U la diverse lungimi (pași) peste care s-a așternut un covor din plasă cu traverse din lemn/metalice, iar cablul de mână curentă este trecut prin ocheți

LE
nu știu câți din voi sunt familiarizați cu tehnicile de manipulare a cablurilor. dar am sa va rog va vedeți în pagina precedenta postarea lui BoganTea (sper sa nu greșesc) și reportajul digi24 cu d-l Eșanu, în care erau prezentate etapele de ridicare a acestora în mod succint.
Atenție!!!
Montajul cablurilor de susținere catwalk - bloc ancoraj Brăila - stâlpi mal Brăila - (etapa 1 -2) au început în urmă cu cca 2 săptămâni (a se vedea filmările din dronă a d-lui Eșanu și RaducuPDrum)
Pentru etapele 3 -4 care au început de luni, pentru a nu fi solicitate/deteriora cablurile susținere catwalk, acestea fiind așezate la sol, s-au utilizat cabluri de tragere/ridicare pe structura blocului de ancoraj, acționate de trolii (cabluri cu secțiune mai mică), trecute prin scripeți și role de deviere acestea fiind așa numitele Hand Rope (cablu de manipulare, tragere, unii îl numesc de sacrificiu)

subway

Inca un mic reportaj

@isotech
Corecta observatia, balustrada are doar rol de protectia muncii nu de sustinere.
Si eu am remarcat ca lucruri ce pareau complicate au primit rezolvari mai simple si mai elegante
Imediat dupa ce vorbeste japonezul se vad cablurile intinse pe jos si piesele de ancorare.
E clar ca acele cabluri groase nu ar avea cum sa incapa intr-o cutiuta!...si nici cum sa fie denumite franghie (rope) in loc de cablu!

isotech_ro

@subway: fara sa pot detalia, operațiunea de traversare a Dunării cu gabara modificată va fi spectaculoasă întrucât japonezii si-au luat măsuri de siguranță în exces

oricum operațiunea se va deșfăsura dupa întinderea cablurilor catwalk între stâlpii Jijila și blocul de ancoraj, estimativ peste 45zile

LE faptul ca producătorul cablurilor este Tokyo Rope MFG Ltd. și denumirea cablului este No. 1-3-5 Catwalk Hand Rope, este o alta mâncare de pește  :lol: :lol: :lol:


subway

Mi-ai ghicit gandul, si eu sunt tare curios cum vor proceda!

danutzu_1069

@isotech_ro, o singura remarca la descrierea ta referitoare la cablul pentrumana curenta, din poza postata d emine, Nu este trecuta prin ocheti ci este fixata de acel stalp cu o brida U cu capatele filetate, si evident cu piuliute in exterior... Altfel nu are cum sa fie montata.
Sincer, nu cred ca japonezi de la IHI inventeaza alte sisteme pentru punerea in opera a podului de la Braila pentru ca suntem noi .... Folosesc ce au deja proiectat si functioneaza, in cel mai rau caz, mai adapteaza...

Apropo de "catwalk hand rope" ... doar o poza sa mai (s)pun...


Pentru cine are chef de un pic de documentare: https://www.researchgate.net/figure/Detailed-section-of-the-catwalk-system-Unit-mm_fig3_283847586
Lectura placurta, dupa ce traduceti din coreana... :|

isotech_ro

@subway - etapele de întindere a cablurilor catwalk peste Dunăre sunt descrise ("oarecum" sic!!! așa cum s-au priceput cei din CNAIR)
trebuie luat în calcul ca sunt 2 perechi de stâlpi x 5 cabluri x 2 = 20 cabluri catwalk

Quote from: BogdanTea on May 18, 2021, 09:19:30 AM
---

II. Instalarea cablului pasarelei pe deschiderea centrală:

- Se va ancora gabara la malul Jijila
- Se va întinde pasarela provizorie de pe derulatorul electric către pilonul Jijila
- Se va ridică cablul pasarelei provizorii cu ajutorul troliului montat la nivelul superior al pilonului şi se va îmbina cu grindă de acorare a pasarelei
- Gabara se va deplasa dinspre malul Jijila spre malul Brăila, desfășurând cablul pasarelei cu ajutorul derulatorului electric.
- Cablul troliului L/D aflat la baza pilonului Brăila se va îmbina cu cablul pasarelei provizorii
- Troliul L/D va ridică cablul pasarelei prin tragere până când acesta se va putea conecta la grindă de ancorare a pasarelei



Sursa: CNAIR