DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Ma uitam si la tevile de katiuse si ma intrebam de ce ultimul rand are doar patru tevi, am si aici niste banuieli dar e prea devreme pentru supozitii...
:)

cicotan

într-adevăr, zăbrelele sunt solicitate la compresiune; turnurile nu sunt verticale, ci înclinate unul spre celălalt, iar zăbrelele preiau o parte din greutate până la turnarea grinizilor superioare

subway

E foarta buna observatia ta, bravo!...cu precizarea ca preiau/impiedica o parte din incovoiere si pentru asta nici nu e nevoie de cine stie ce forta avand in vedere inaltimea la care sunt montate.
Bratul de forta al greutatii proprii datorita inclinarii ar fi de cca 1,5m maximum atunci cand se atinge cota finala in timp ce bratul de forta al grinzilor e undeva cam pe la 100-120m, deci forta de contrabalansare necesara ar fi de aproape de o suta de ori mai mica.
Grinda transversala de top urmeaza sa aiba roluri mai complexe si eforturi mai importante din clipa in care apar cablurile principale, plus solicitarile nu doar din greutatea permanenta ci si solicitarile temporare gen trafic, vant, seism.

isotech_ro

Doua foto de astăzi ale turnurilor de pe malul brăilean. Ceata era destul de densa și doar atât am putut

https://photos.app.goo.gl/Z1HT54XNAHUJ3hoD7

Constatări:
1. Macaraua de pe frontul de nord mal Brăila nu au mai inaltat-o (brațul este cu cea 7-8m mai jos fata de frontul de armare)
2. Cam același lucru, însă cu cea de sud, pe malul dobrogean.

subway

Daca a batut vantul cu putere e posibil sa nu fi fost conditii pentru prelungirea macaralelor mai scurte.
Din considerente de manevrare in siguranta cele doua macarale pereche trebuie obligatoriu sa aiba inaltimi diferite.

isotech_ro

@subway

Nu prea a bătut vântul zilele astea, sau nu a fost ceva excepțional ... Iar pe celălalt mal este cea de sud. Asi fi înțeles dacă erau cele de nord ori sud

subway

Nu te contrazic, am incercat doar sa caut o explicatie plauzibila dar pot fi si numeroase altele posibile.

paulmare

Poate ca e din cauza paralaxei, sunt 2 macarale si doua turnuri la distante diferite fata de telefon, ca ai un senzor cu milioane de pixeli, dar cu un sistem optic care trebuie sa incapa intr-un telefon de 6 mm, genul asta de poze si cu un aparat adevarat cu obiectiv serios, sunt inselatoare - o sa vedem zilele astea cu prima drona care ajunge acolo si filmeaza de la acelasi nivel cu frontul de lucru.

Oricum oamenii aia care ridica macaraua si lifturile - au ceva cojones sa se catere acolo :)

isotech_ro

Nu-i nici o paralaxa. ... La semafoare nu am avut timp sa fotografiez. Eu am avut treabă pe un drum secundar, puțin la sud de blocul de ancoraj Brăila

@subway
apropos de "katiuse" mai au cca un metru de betonat in plan vertical


ionuttinx


Harry



subway

A venit colegul Radu, ne-a scos din ceata si ne-a lamurit cum e treaba, problema e doar pe mal Braila.
Pe mal Braila par a fi ajuns foarte aproape de cota finala, abia asteptam sa vedem tricolorul inaltat pe catarg!
:thumbsup: :thumbsup: :dance: :jumpy:

alecu26

fiind spre varf, poate sunt mai mici activitatile care trebuie deservite? si sa fie sufficient doar o macara?

@Vancouver, ai dreptate cu temperaturile la care se lucreaza la beton, dar trebuie precizat ca e foarte foarte important in perioadele reci ca betonul ajuns la locul de punere in opera trebuie sa aiba peste 10 grade Celsius. Undeva de la 5 grade Celsius in jos, reactia de hidratare incetineste foarte mult si chiar se opreste. Si efectul e in cascada dupa aceea, ca reactia este exoterma, deci pierzi si acel ajutor termic.

Problemele mari in perioadele frigurose sunt producerea betonului la peste 10 grade, si asigurarea ca armaturile si eventual cofrajele nu au sub 0 grade, sau mai rau...bucati de gheata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).