DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

Un lucru pot sa te asigur, inima textila exclus!
:)
Ramane de vazut cate detalii vom putea afla, japonezii sunt tare grijulii si suspiciosi in a-si pastra secretele tehnologice...
P.S.
Da-mi te rog voie sa ma indoiesc totusi ca esti chiar in tema cu problemele pe care le ridica un cablu de rezistenta pentru un pod de genul asta si solutiile aplicabile, simpla referire la torsadate denota indubitabil ca ai cunostinte dar din alt domeniu de aplicare, alta liga!
:)

isotech_ro

Eu mă îndoiesc că va exista "inima" ...

Că sa fii înțeleși, mă îndoiesc că vom avea cabluri de tracțiune în accepțiunea familiei de standarde 12385, oricare dintre ele sau variante constructive (seale, warrington, same)

subway

N-am idee la ce familie de standarde te referi, probabil sunt pentru ascensoare sau macarale. La poduri e alta gasca in alta traista, treaba nu e standardizata ci protejata de patente de firma, standardele si codurile se limiteaza doar la rezistenta materialelor componente si coefficientii de siguranta aplicabili...si nici nu se supun controlului alora cu cazanele sub presiune si instalatiile de ridicat (ISCIR) ci doar ISC.
Toate standardele au un domeniu de aplicabilitate definit in preambul.
In domeniul constructiilor singurele standarde pe care le stiu sunt pentru toroanele preintinse utilizate la elementele precomprimate (grinzi, traverse Cf, etc)
:)

paullie


isotech_ro

@subway
Cum am spus eu nu doresc un flame ... Însă te afli in grave erori ... Gândește-te un timp numai la încărcările cablurilor, modul de descompunere a acestora pe doua componente (x, y), la descărcările acestora, la sarcini inițiale și la cele dinamice ... Eu apreciez ce spun colegii de forum, însă nu mă trata că pe un neinițiat, cules din tomberon ... Iar dacă te-ai gândit numai la ISC îți spun de pe acum că ești în mare eroare ... Eu nu.pot din rațiuni profesionale sa divulg multe chestii din "interior", dar îți spun doar că ISC este cel mai simplu test ... Nu vrei sa știi cu adevărat ce teste de produs și subansamblu se realizează în acest moment, ce organisme de terță parte sunt implicate samd

subway

Sunt convins ca e asa, niciun japonez din lume nu ar oferi garantie de o suta de ani pentru un cablu daca nu ar fi 100% sigur pe el!
In ce priveste analizele statice si dinamice ca sa te cred ar trebui sa prezinti mai intai niste credentiale solide si credibile incepand cu ce facultate ai absolvit...nu de alta, doar ca sa gasim un limbaj comun prin care sa putem comunica in mod pozitiv.
P.S.
Podul ala e 3D nu 2D, descompui la o adica x,y,z...asa pentru cultura generala...
Si chiar as vrea sa stiu ce teste se efectueaza si probabil ca nu numai eu...
:)

isotech_ro


subway

Si eu!...vezi ca ti-am raspuns. Acum ca am schimbat cartile de vizita sper ca e ok.
Toate cele bune si spor la treaba!

isotech_ro

@paullie
Cred că sunt în jurul înălțimii de 100, iar de vreo 10 zile structurile stâlpilor, de pe ambele maluri au început să fie vizibile din Galați (cea 15 km distanță)

horatiu.cosma

Când am vorbit cu ghilimelele de rigoare despre "țesere", mă refeream la acel proces denumit cable spinning descris pe pagina anterioară în primul video la minutul 11:20.

isotech_ro, ne-am bucura să ne explici mai multe despre întreg procesul, evident, în limita clauzelor de confidențialitate pe care le ai din direcția profesională. Cu subway foarte puțini dintre noi au reușit să poarte discuții civilizate, așa că cea mai bună variantă e ignore-ul și concentrarea pe dezbaterile constructive cu cei care vor și pot.

subway

Si eu am folosit ghilimelele cand am scris tesere, dar crede-ma ca e destul de greu sa folosesti limbajul comun, pe intelesul tuturor in locul jargonului de specialitate...
Ar fi trebuit sa spunem <rasucit>?...probabil ca da...
Pot sa-ti spun ca traditional in domeniul drumuri si poduri la noi se foloseste terminologia franceza in timp ce voi fiind mai tineri sunteti tentati sa folositi terminologia anglo-saxona care de regula e complet diferita...
Si de unde ideea asta ca doar unii vor si pot? Chestia cu pututul e chiar discutabila rau de tot...
Sau vrei doar sa pui benzina peste un foc stins?

isotech_ro

@horatiu

Vorbim la modul general pentru că nu cunoaștem detaliile din proiectul tehnic. Eu, fara sa fiu un insader in aceasta lucrare, decât indirect, judec imaginile din șantier și vizualizate din drona, cel puțin pina in momentul de fata ultima filmare surprinde organizarea de șantier a IHI.
Informațiile pe care le am în acest moment e ca întreaga cantitate de sarma otel (fire) este ajunsă, fiind depozitata pe tamburi sub prelatele albastre. Am înțeles că și elementele de legătură a cablurilor cu tiranții sunt sosite.
Ce nu știu în acest moment e tehnologia de tragere a sârmelor (firelor) in sensul dacă va fi de tip fir cu fir sau fascicole. Nici cea de legare a întregului mannchi, totuși mai multe surse spun că va fi locală pentru inspecțiile periodice după darea în exploatare.
Din punct de vedere al pretensionări inițiale vor fi regajul initial, apoi pe măsură ce se vor ridica tablierele acesta va fi modificat.

Imaginile prezentate pe pagina anterioară arata un spinning fir cu fir la podul din Danemarca și un spinning cu fascicole de cabluri utilizat de chinezi

subway

^
Pe site-ul japonezilor de la IHI gasim astea:
https://www.ihi.co.jp/iis/en/technology/airspining/index.html
https://www.ihi.co.jp/iis/en/technology/airspining/method/index.html
Probabil ca asta e tehnologia pe care o vor folosi si la Braila.
Poti cumva comenta, in masura in care clauzele de confidentialitate pe care le intelegem toti iti permit?
P.S.
Multumim pentru asigurarea ca intreaga cantitate de sarma trefilata e adusa!
Lucru pe care din pacate Horia nu l-a confirmat, asta a propos de putut...
:)

mirceaeliade

Cand vor fi montate primele cabluri va fi foarte fascinant sa se filmeze cu o drona

zuma80

Pe la inceput de octombrie se vorbea de 40% cantitate de cabluri ajunsa in santier, iar daca de uitam pe filmare vedem o zona mare amenajata pentru a depozita ceva (dupa aranjament pare ca tot "pachetele" albastre). Nu am cunostinte de a fi ause in alta parte (port) dar pare ca acea cantitate de cabluri din santier bate spre 55%.

Pentru A6!