DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

subway

Horia, deci se confirma informatia ca intreaga cantitate de cabluri ar fi deja adusa la fata locului?...ca din filmare ar mai fi mult spatiu inca neocupat in zona de depozitare!

Skynick

Tare curios sunt cat se mai pot inalta macaralele alea...

athosga

Scuze, daca a mai fost: ce e "gaura" acea sub forma de cilindru din capat? Acolo vor fi ancorate cablurile? Mersi.

mirceaeliade

pt un pod de lungimea asta ai toate cablurile pe tamburi cat lungima podului? sau sudezi mai multi tamburi pt ca sa ajungi la lungimea asteptata. 

^da, gropile sunt pt greutatile care vor fi legate de cabluri, cum au macaralele jos

danutzu_1069

Nu confundati cablurile de ancoraj cu cablurile de susținere a punții. Astea din urma au lungimi / grosimi predefinite. Cablurile de ancoraj , nu o sa le vezi niciodata depozitate la grosimea finala. Si astea pentru ca aceste cabluri de "fac" din mai multe cabluri subtiri care se intind de la un bloc de ancoraj la celalalt.

horatiu.cosma

Și cablurile de susținere din ce înțeleg vor fi confecționate din multe cabluri subțiri, va fi un păienjeniș de căblăraie pe care îl vor tot trage dintr-o parte în cealaltă a Dunării între turnuri și vor "țese" cablurile finale.

isotech_ro

@horatiu

Cablurile nu vor fi "țesute", ci vor fi prinse într-un "mănunchi" ancorat la capete. Ulterior totul va fi introdus într-o teacă de protecție anticoroziva

Oneinthecrowd

Adica torsadare.

Diametrul final al unui cablu de sustinere va fi de 60 centimetri. El va fi alcatuit (daca am numarat eu bine) din 64 de cabluri torsadate de diametru mai mic (toroane) care se vor fixa in tecile din blocurile de ancorare prin sisteme care vor permite regarea tensiunii din fiecare toron individual.

Cel mai probabil pe malul din Tulcea se va monta o masinarie care va face ceva ca in filmul de mai jos.



PS: vapoarele alea stau sa incarce cereale din Insula Mare a Brailei. Vedeti in una din pozele puse de Horatiu de la SANAB silozurile in fundal cu un vapor la incarcat.

isotech_ro

nu stiu daca vor fi torsadate pentru ca ar fi cam greu pentru un diametru final de 600mm. mai este un aspect care tine de rezistenta finală a cablului, pentru ca fiecare fir al cablului, va trebui pre-tensionat la o anumita sarcina. este o chestiune ce tine de rezistenta uniform distribuita a firelor componente ale cablului.
oricum va fi foarte interesanta tehnologia adoptată de japonezi, privind lansarea primului fir între punctele de ancoraj, utilizarea unei inimi centrale textile/nailon/mat. plastic, pre-tensionarea inițială, pe durata ridicării tablierelor si finală a cablurilor.

elphax

Niste filme care explica, posibil sa le torsadeze pe loc. Dar apoi,  mai multe manunchiuri de cabluri ceva mai subtiri sunt trase sus si apoi o scula le infasoara direct sus. Este foarte importanta si "teaca" ce vine pusa peste cablu, care il protejeaza

de la min 10
https://www.youtube.com/watch?v=h48lSFzQlwU&ab_channel=ReelTruthScienceDocumentaries

https://www.youtube.com/watch?v=5eY116jC5sE&ab_channel=NewChinaTV

https://www.youtube.com/watch?v=saJtupENDgs&ab_channel=NewChinaTV


isotech_ro

@elphax

foarte sugestive filmarile, dar trebuie remarcat faptul că fiecare constructor cu tehnologia lui. pentru cablurile mai subtiri ar fi valabila torsadarea in-situ, în cazul de fată nu cred. oricum este foarte sugestiv modul în care se vor desfășura lucrările în continuare

subway

Sarmele se <impletesc> in toroane ce apoi se grupeaza in cablul final...
Sarmele se trefileaza (se subtiaza prin tragere in treceri succesive prin filiere cu diametru din ce in ce mai mic) pentru a obtine un otel de foarte inalta rezistenta si nu sunt sudabile...din cauza trefilarii sunt si foarte sensibile la coroziune.

isotech_ro

@subway

In cazul de față nu avem varianta cu toroane ... chiar îți recomand să vezi clip-urile de mai sus. Că vom avea fascicule care se vor descarcă in blocurile de ancoraj este o alta poveste


LE nu doresc sa fac un flame din asta

subway

Nici eu.
Vezi in DEX definitia toronului si apoi mai discutam.

isotech_ro

@subway
o știu și știu despre cabluri mecanice de tracțiune mai mult decât îți închipui ... in cazul de fata vom avea fascicole de cabluri in lipsa documentației tehnice, vorbim "discuții" ... vom vedea în câteva luni tehnologia adoptată

Am mai spus-o nu vreau flame