DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

rota

Pod suspendat peste Dunare in zona Braila
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 24.09.2020, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 37/29.05.2019, pentru proiectul: ,,Pod suspendat peste Dunare in zona Braila".

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica:
Art. I-Conditii generale:

Articolul 3- Valoarea contractului, alin (1)  se va modifica si va avea urmatorul cuprins:
Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 2.572.885.314,92 lei; Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 1.696.947.366,30lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.

Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 299.461.299,91 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.
Sursa


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Tibi, de ani buni de zile nu se mai sudeaza/petrec armaturile de rezistenta, <mufarea> e metoda uzuala, economisesti timp, material si manopera...

alecu26

:))

Mai intreaba proiectantii "clasici". Doar pe lucrari de genul asta e mai OK mufarea. Altfel e scumpa, mai scumpa ca suprapunerea si mai scumpa ca sudura.

Cat despre diametre mari, inca avem in vigoare normative din 1900 toamane care impun sudura si chiar sudura in cochilie de la 32 in sus.

Foarte foarte greu am reusit sa conving proiectantii ca sudura face mai mult rau. Ei vroiau sa fie acoperiti de normative si sa doarma linistiti. Am avut santiere in care sudorii erau mai multi ca fierari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

fulger nc

 Legat de cum se va face turnarea , domnul de la Stizo avea dreptate , ptr ca vor fi pereti.
Calculele facute nu cred sa fie corecte , eu sunt de parere ca pilonii sunt in sectiune dreptunghiulara , cu pereti de legatura pe interior , in nici un caz nu sunt plini.
Motivele ar fi mai multe , de a concentra greutatea in treimea inferioara a structurii , faptul ca o structura patrata , dreptunghiulara e mai rezistenta la diferite forte ce actioneaza pe ea.
De exemplu la turnurile de racire cu apa de la rovinari , de unde incepea peretele turnului aveai o grosime foarte mare si spre varf se subtia mult peretele.
Sunt de parere ca si aici va fi la fel ,avand pe interior o structura de legatura intre pereti , care spre varf va fi mai putin densa si mai subtire , ptr a concentra greutatea in partea inferioara.
Daca nu cunosti grosimea peretilor si distantele la care se fac legaturile intre pereti si eventual planseu , nu ai cum sa calculezi.
La turnurile de racire mi se pare ca turnarea se facea circular , in nici un caz pe nivele constante , se facea putin in urcare sa ii spunem.
Aici cred ca e ceva asemanator.

subway

Alecule eu sunt proiectant si consultant ultrabatran si pot sa-ti spun ca la M5 <mufarea> s-a aplicat de la bun inceput, argumentata cu probe de incercare la laboratoare romanesti acreditate demne de toata increderea, probabil ca tu n-ai avut suficienta forta de convingere pentru introducerea metodelor moderne! Plus ca tocmai la armaturile de diametru mare e cea mai avantajoasa ca daca bagi imbinari cu eclise sudate risti sa ai zone unde nici nu mai are betonul cel mai fluid si cu agregate marunte pe unde sa se mai strecoare! Pe de alta parte ai si tu dreptate, nu bagi mufe la cotetze de pasari!  :)
@fulger
Pleci de la premise gresite, nu se compara sporul de compresiune din greutatea proprie a turnurilor cu solicitarea compresiva data de cablurile principale de sustinere a tablierului care e cvasiconstanta din varf si pana la baza, nu seamana deloc cu turnurile de racire sau de fum la care te-ai referit.
Sporul de sectiune trebuie doar sa asigure preluarea greutatii propri dar mai ales eforturile de incovoiere din sarcinile dinamice gen seism sau vant (si asa intelegi repede si de ce cele doua turnuri sunt usor inclinate spre interior)

fulger nc

 Poate avea un pilon central si peretii de legatura cu cei exteriori exact cum erau in fundatie.
E doar o parere.
Si ca la inaltimea aia sa nu aiba o structura care prin armare sa distribuie fortele , nu sa le preia pe toate.

subway

Eventual ar ajuta doar la preluarea de forte taietoare, dar structura casetata dreptunghiulara in sectiune transversala nu prea ar duce lipsa de asa ceva.
Repet, sunt diferente majore fata de turnuri cu sectiune transversala circulara.
Hai sa nu confundam mere cu pere...

TibiV

Fulger vede stâlpii ca pe "solidul de egală rezistență".

Ceea ce este corect în cazul coșurilor / turnurilor de răcire, nu și aici... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

fulger nc

Am mentionat turnurile ptr a avea ceva similar pe inaltime , comparativ.
Eu inteleg ce spune @Subway legat de greutate si forta ce actioneaza in jos.
Numai ca la constructiile nu prea inalte fortele ce actioneaza pe inaltime , sunt mici in raport cu restul de forte , chiar neglijabile.
De asta nu se ia in calcul la blocurile mici efectele aerodinamice , sau fenomene complexe de miscare pe inaltime.
Si cam de asta ..au fost evenimente cu poduri.
Aici , tablierul este "elastic" , cablurile ce il sustin , trec dintr-o parte in alta peste piloni si nu poti prevedea o incarcare uniforma pe toata lungimea tablierului.
Deci , vor fi forte ce vor actiona neuniform , fara sa luam in calcul altele legate de curentii de aer si ca turnurile sunt putin inclinate ptr a compensa ( deci si compresiunea aia ar diferi)
Pe mine ma face sa cred ..ca nu sunt plini pe interior si ca avem o structura .
Daca ma insel asa sa fie..si am vorbit degeaba :)

fulger nc

pe inaltime ..ma refer la forte ce actioneaza perpendicular pe  inaltimea pilonului , nu de sus in jos , care forte se multiplica.
Ptr cineva nefamiliarizat ca sa inteleaga ..e efectul unei parghii , cu cat ai un capat mai lung , fata de punctul de sprijin , vei avea nevoie de mai putina forta aplicata , ptr a avea o forta rezultanta in capatul opus mai mare.

vancouver

Forte orizontale se numesc cele care "actioneaza perpendicular pe inaltimea pilonului, nu de sus in jos".

Celelalte sunt verticale.

Alea care sunt oblice se descompun in verticale si orizontale.

In afara de forte in constructii exista ideea de moment. De exemplu la un pod orizontal, tablierul podului are momentul maxim la mijlocul deschiderii. Acolo se va rupe, daca sarcinile sunt prea mari si sunt aplicate uniform (de ex. greutatea proprie). Cand ai o structura supla, verticala, ceea ce "se multiplica" este acest moment al fortei. Ca forta e una si aceeasi, nu se poate multiplica, altfel am reusi cu multiplicari din astea sa cream un perpetuum mobile. Deci momentul este maxim la baza structurii suple. Un bat infipt in beton sau in pamant, daca tragi de el in partea de sus, se va rupe jos, la baza (daca nu exista vreo slabiciune de material in alt punct).

Si ai incredere. Inginerii sunt profesionisti si normele de proiectare sunt si ele extrem de minutios puse la punct.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RaduC

La școală am proiectat, testat, construit și distrus un pod din carton de dosare.
Caietul de sarcini cerea ca podul sa susțină o sarcina utila de 5 kg si sa aibă un factor de siguranță de 2.0. Cu o deschidere de 60cm.
La încărcare, a cedat sub o sarcina de 10.2 kg. Proiectul a evidențiat transmiterea forțelor în cadrul unei structuri tip Truss (îmi scapă traducerea). Asta ca să vedem ce poate face ingineria și Știința rezistentei materialelor.