DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

udar



Trebuie tinuti din scurt amu cu filmarile daca au dat startul

subway

Si cine va opreste?
Autoritatea aeronautica romana?
P.S.
Asa cum arata schelajul pare ca turnarile se vor face in paralel la cele doua turnuri gemene...

dorum


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto


Cetatean




Dominik

You're in Steelers Country


alexa_adrian2001

Am vazut in ceva randare ca se vor monta si statii de taxare pentru pod. Oare chiar se poate sa faci asta cand noi folosim banii de la UE? Daca era facut din bani exclusivi de la guvern as mai fii inteles. 

miahi

^Ce legatura are finantarea constructiei cu operarea ei. Taxa va fi  "teoretic" pentru mentenanta obiectivului.

OFF-TOPIC:
Mie nu mi se pare corect sa fie taxa pentru judetele riverane podurilor dunarene. Teortic cine sta in Dobrogea are de plata mai mult pentru a circula in tara. Rovnieta platita de dobrogenii le da acces pe 10-15% din drumurile nationale, imi schimb mie imi da acces pe 85-95%, fara alte costuri suplimentare.

subway

Super!!!
E clar ca pana la sfarsitul lunii incepe glisarea si pe malul tulcean!
Alexa, taxa de pod e pentru finantarea lucrarilor de mentenanta, UE nu finanteaza asa ceva, doar lucrari de investitie iar un pod neintretinut corespunzator e un pod care se va darama din inconstienta/incompetenta criminala...
Nici perioada de garantie nu acopera lucrarile de intretinere ci numai defectele de constructie!
Pentru traficul local al riveranilor ar trebui un abonament la pret rezonabil.

ovideatza

Intrebarea lui alexa este corecta.

Depinde cum e scris proiectul.
Daca in ACB a fost luat in calcul venitul din taxe si a fost declarat proiectul generator de venituri si au calculat fundung-gap atunci pot sa taxeze. In functie de ce da in ACB posibil ca procentul de finantare sa se fi redus sau nu, daca veniturile acestea luate in calcul nu acopera cheltuielile de exploatare preconizate (nu are logica sa ceri de la UE bani pt o investitie care va produce in mod direct suficient cat sa se amortizeze. Insa daca produce doar putin UE pune "diferenta"=funding gap).

Daca nu au facut asta nu vor taxa timp de 5 ani probabil, cat e durabilitatea proiectului. Apoi pot sa taxeze in voie. (ps: asa a fost in Iasi de ex cu parcarile pe strazile facute cu fonduri UE, abia de curand au inceput sa poata sa taxeze).