Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Acum pe TVR Info ruleaza text breaking news.
o femeie de 53 de ani angajata CFR a murit. Mecanicul locomotivei si seful de tren raniti precum si un calator.

Va dati seama ca unii dintre cei care urmeaza sa lege asteapta uneori locomotiva coboriti intre tampoane cu cupla in mînă?

Yoraz

"A furat trepte" - cauza intalnita destul de des.
A vrut sa o cupleze la tren si in loc sa intre in treapta 1 sau 2 a intrat in 3(,4,5) si a smucit-o cu viteza mai mare.
Si mecanicul are partea lui de vina - trebuia sa fie cu mana pe frana si sa o actioneze la maxim. Dar nu a "simtit-o".
A doua gafa la calatori in timp foarte scurt.

Yoraz

#797
Batranica e fabricata de Rade Koncar in anul 1980, modernizata la RELOC Craiova in 2006. Avariata grav in urma unui accident in 2013. Reconstruita in 2017 la SCRL Brasov.

Accidentul din 2013
https://www.independentonline.ro/2013/01/17/Grav-accident-feroviar-la-Fetesti--Soferul-betonierei-lovite-de-tren--in-coma--8233

40-0802-5

Quote from: shift2rail on March 25, 2023, 09:07:30 PMar trebui achizitionate rame electrice, nu locomotive. Locomotivele pot fi folosite ptr transportul marfii.

Mda, iar cand iti forteaza o betoniera TN-ul pe o zona la 100-120 km/h, sa-mi spui te rog cati pasageri trimiti la doamne-doamne.  O:-)

Au si garniturile clasice (loco + vagoane) rostul lor. Ca sunt deficitar exploatate, e alta poveste.

dan tm

După trecerea de zona macazurilor, graduatorul EC 128 Depoul Galați a început să culeagă trepte necontrolat, mecanicul Roman iulian - Depoul Tecuci nu a putut remedia defecțiunea și EC a lovit cu viteza foarte mare vagonul etajat ce urma să formeze trenul 7576. In urma impactului locomotiva și vagonul sunt grav avariate și s-au înregistrat 4 răniți, mecanicul, partida trenului (șeful de tren cu capul spart, picior și umăr fracturate, conductoarea de tren încarcerata, resuscitata, acum intubata la spital în stare gravă) și un călător încarcerat, cu picioare fracturate. Mecanicul nu va fi reținut la spital. Graduatorul este tip Sagma. Deocamdată organele statului nu permit apropierea de locomotiva pentru descărcare memorie scurtă IVMS.
IVMS a rămas blocat la 74 Km /h.


de dincolo
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5109p1050-accidente-si-incidente-cfr-international

dan tm

Bordul EC 128.
Clasică. Modernizată cu Sagma de la INDA.
Am spus mai devreme clar, accident copie după cel de la Bîrsești. Ce e asa de greu de înțeles? Genul acesta de locomotive cfr marfă le-a retras din circulație. Nu înțeleg de ce cfr călători nu a făcut-o!

Bîrsești noiembrie 2016
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accident-feroviar-grav-langa-targu-jiu-doua-trenuri-s-au-izbit-frontal.html

Genul acesta de motoraș care acționează graduatorul când ți-a rămas blocat pe poziția avans, locomotiva poate prinde 100 km/h în 100m. Vezi cazul de la Coșlariu Triaj (2004) impact EA450 în DA555, cazul cu EA273 când a izbit violent DA1336 aflat ridicat pe vinciuri în hala de la Caransebeș.
La Galați se vorbește de un impact la 74 km/h.
Deci clar niște demisii se cuvin. Dar nu doar celui ce a semnat că locomotiva e bună să iasă la drum. Nu cum spune Dr2005 șefii basma curată iar sclavii la pușcărie.


Ultima editare efectuata de catre Vitosa in Dum Mar 26, 2023 1:04 am, editata de 1 ori

asta se discuta dincolo. Tot acolo userul Dr2005 e mereu contra orice propuneri. e adeptul ideei ca Malaxele 900 au modernizari superioare Desiro-ului sau ca orice reparatie facuta la linia 100 sa zicem trebuie exclusa de la orice modernizare sau daca se modernizeaza atunci responsabilii sa plateasca.

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5109p1050-accidente-si-incidente-cfr-international

dan tm

hai baieti, hai ca se poate!

https://www.g4media.ro/exclusiv-un-pod-cfr-din-judetul-bacau-sta-sprijinit-in-proptele-din-lemn-in-ciuda-evidentelor-compania-spune-ca-nu-exista-niciun-pod-cu-pericol-de-prabusire-sau-care-sa-puna-in-pericol-sigu.html

EXCLUSIV Un pod CFR din judeţul Bacău stă sprijinit în proptele din lemn degradate. În ciuda evidenţelor, compania spune că ,,nu există niciun pod cu pericol de prăbuşire sau care să pună în pericol siguranţa trenurilor"
ARTICOLE • 26 MARTIE 2023 • BOGDAN DASCĂLU • 2.118 VIZUALIZĂRI • 5 COMENTARII
În oraşul Târgu-Ocna din judeţul Bacău, un pod CFR care se află într-o stare vizibilă de degradare este susţinut de luni de zile cu ajutorul unor proptele din lemn. Podul se află pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu-Ocna şi este tranzitat zilnic de zeci de trenuri.

Cei care locuiesc în proximitatea podului şi văd zilnic cum acesta se degradează sub ochii lor, susţin că au făcut mai multe sesizări către CFR în ideea că vor preveni o tragedie, însă nimeni nu a intervenit până acum.

Paradoxal, CFR i-a asigurat de fiecare dată că totul este în regulă. Într-unul dintre răspunsurile primite de curând de la Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" S.A., scrie negru pe alb că pe raza localităţii Târgu-Ocna nu există niciun pod care să pună în pericol siguranţa trenurilor.

,,Personalul Sucursalei Regionalei de Căi Ferate Galaţi – Secţia L 5 Târgu-Ocna, unitate pe raza căreia se află porţiunea de linie de cale ferată la care se face referire, efectuează periodic, în conformitate cu instrucţiile de serviciu şi dispoziţiile în vigoare, verificările specifice pentru toate podurile care prezintă defecte. În urma acestor verificări, personalul de specialitate a raportat faptul că, pe raza oraşului Tg. Ocna nu există niciun pod cu pericol de prăbuşire sau care să pună în pericol siguranţa trenurilor. Dorim  să asigurăm petentul că depunem toate eforturile necesare pentru deservirea, în cele mai bune condiţii, a publicului călător", se precizează în răspunsul CFR primit pe 20.01.2023 de unul dintre locuitorii oraşului Târgu-Ocna care a sesizat problema.




Ionut

API pe Facebook

Politicieni, dacă nu vă ocupați de feroviar, se vor ocupa victimele de imaginea voastră!

Accidentele feroviare se țin lanț. Sunt doar câteva zile între Roșiori și Galați. Din păcate, acum avem și un deces. Nu este o întâmplare! Clasa politică, urcată în automobile și interesată numai de autostrăzi, neglijează de 3 decenii calea ferată.

Cu puține excepții, locomotivele CFR au peste 40 de ani, fiind proiectate în anii '50. Nu e de mirare că iau foc, rămân fără frâne sau accelerează necontrolat. De zeci de ani operatorii cârpesc material rulant de la o zi la alta, neavând bani și legislație pentru unul nou. Este nevoie de un pact transpartinic care să prevadă înlocuirea locomotivelor mai vechi de 30 de ani.

Nu este doar o problemă de bani. Există bani europeni. Este vorba de nepăsarea și incompetența crasă a autorităților. Din lipsă de material rulant s-a ajuns ca trenul de la Galați (și multe alte garnituri Regio) să fie format din locomotivă și un singur vagon.

România putea achiziționa rame Regio și Inter-Regio prin POIM încă din 2016, dar licitația a fost lansată abia în 2019 de către ARF, Autoritatea pentru "Reformă" Feroviară. După îndelungi chinuri, cea de trenuri Regio a fost anulată, apoi relansată însă nici astăzi nu este atribuită!

Reconstrucția magistralelor costă foarte mult pe kilometru și durează peste dublul termenului contractual. Un exemplu: scoaterea unor copaci din circuitul forestier durează și 5 ani pe feroviar și doar 3-6 luni la autostrăzi. Antreprenorii știu că politicienilor nu le pasă, așa că nu se grăbesc niciodată pe calea ferată.

Mai mult, în afara modernizărilor de pe coridorul principal, autoritățile nu au fost în stare să reparare calea ferată pe fonduri europene. Legislația necesară proiectelor de tip "Quick Wins" din PNRR a fost emisă abia în 2022.

Un pact transpartinic ar trebui să prevadă generalizarea programului Quick Wins pe toată rețeaua, reducerea la zero în termen de 5-7 ani a numărului de kilometri scadenți la reparație capitală și eliminarea centralizărilor mecanice sau electromagnetice în următorii 5 ani. De asemenea, reconstrucțiile să nu țină mai mult de 4-5 ani, cu sancțiuni clare pentru antreprenorii și funcționarii care nu-și fac treaba.

Dacă politicienii vor să doarmă liniștiți, e timpul să finanțeze aparate de cale (macazuri) și instalații de siguranță digitale (centralizări electronice). Cele mai moderne instalații de siguranță feroviară sunt proiectate în anii '60, când președintele țării era ceferist, iar cele mai vechi datează dinaintea Primului Război Mondial! În afara investițiilor majore de reconstrucție nu a fost digitalizată nicio stație cu fonduri nerambursabile. Cele mai multe accidente (de exemplu cele recente de la Fetești, Roșiori și Galați) au loc în stații.

Clasa politică e datoare să arate că, spre deosebire de Grecia, putem pune în funcțiune sistemul digital de siguranță ETCS. Pe Curtici-Ghioroc și Sighișoara-Simeria acesta ar urma să fie folosit de cel puțin 4 trenuri pe zi începând cu 2024. Operatorii trebuie ajutați să-și doteze locomotivele și ramele cu acest sistem care ar fi prevenit multe din accidentele din ultimii ani.

Lipsa resursei umane este și ea o problemă acută și contribuie la accidente. S-a ajuns ca mecanicii pensionați reveniți la lucru să stea continuu zeci de ore pe locomotivă.

Meseria de ceferist trebuie readusă la demnitatea pe care o merită. Iar cei care sunt răniți sau mor în timpul serviciului trebuie cinstiți cum se cuvine. Condoleanțele noastre familiei îndoliate.

frunzaverde

E buna pozitia dar are greseli:
- presupun ca vreti sa ziceti "electromecanice" nu "electromagnetice".
- s-au "digitalizat" (centralizat electronic) statii in afara proiectelor de reconstructie - Timisoara, Craiova, Severin, Lugoj, Brasov, Caransebes sunt centralizari electronice. S-au pus centralizari electronice cu sistem dispecer si pe linii secundare care erau centralizate mecanic inainte (Targu Ocna - Ciceu/Siculeni si Ilia - Lugoj).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!



tom_sawyer

#806
Astăzi, 24 martie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii privind instituirea unor măsuri preventive de urgență în vederea îmbunătățirii siguranței feroviare

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Instrument motivare

textul complet al proiectului actului respectiv


Scurtă descriere

În perioada iulie 2021 ÷ martie 2023 pe infrastructura feroviară publică din România s-au produs o serie de accidente/incidente feroviare care au pus în pericol siguranța feroviară şi care au avut ca şi cauze eroarea umană manifestată prin nerespectarea unor prevederi din normele naționale aplicabile domeniului feroviar, astfel:

  1. Accidentul feroviar produs la data de 28.07.2021, ora 23:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CFR Constanța, secția de circulație București - Constanța (linie dublă electrificată), în stația CFR Fetești, capătul X, linia II directa firului I, prin ajungerea din urmă și tamponarea trenului de marfă nr. 50790-1 (aparținând operatorului de transport feroviar SC EXPRESS Forwarding SRL), de către trenul de marfă nr. 60514-1 (aparținând operatorului de transport feroviar SC TIM RAIL CARGO SRL).

Factorul cauzal a fost pierderea de către mecanicul de locomotivă a capacității de conducere a locomotivei în condițiile în care acesta era singur în postul de conducere al locomotivei, având instalațiile DSV și INDUSI izolate fără respectarea prevederilor reglementărilor în domeniu, fapt ce a condus la depășirea de către trenul de marfă nr. 60514-1 a semnalului de intrare XC al stației CFR Fetești, care avea indicația ,,Roșu" - ,,OPREŞTE fără a depăși semnalul!", ajungerea din urmă și tamponarea trenului de marfă nr. 50790-1.

  2. Incidentul feroviar produs la data de 19.09.2021 pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galați, secția de circulație Buzău - Mărășești (linie dublă, electrificată), în halta de mișcare Pufești, prin depășirea semnalului de intrare ,,Y" care afișa indicația ,,stins", ordonând ,,OPREȘTE fără a depăși semnalul!", de către locomotiva EA 741 care a remorcat trenul nr. 5054 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC ,,CFR Călători" - S.A.).

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost lipsa perceperii corecte a mediului de operare necesar luării tuturor măsurilor de oprire a trenului în condiții de siguranță.

    3. Incidentul feroviar produs la data de 20.09.2021, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, în halta de mișcare Gura Motrului, în circulația trenului de marfă nr. 93759a, prin executarea eronată a parcursului de trecere a acestuia în direcția stației CFR Turceni în loc de stația CFR Strehaia.

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost eroarea umană produsă în activitatea personalului cu sarcini în manipularea instalației SCB din halta de mișcare Gura Motrului, care a executat parcurs de trecere pentru trenul de marfă nr. 93759a în direcția Turceni în loc de Strehaia.

  4. Incidentul feroviar produs la data de 06.10.2021, ora 12:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanța, secția de circulație Constanța - Medgidia, prin scăparea unui vagon de pe liniile stației CFR Palas şi ocuparea firului II al liniei curente între stația CF Palas și halta de mișcare Valul lui Traian.

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost nelegarea vagonului de UAM cumulat cu nelegarea conductei generale la sursa de aer a UAM la executarea mișcărilor de manevră peste aparatele de cale extreme ale stației.

  5. Incidentul feroviar produs la data de 10.11.2021, ora 12:55 în stația CFR Câmpulung Moldovenesc, secția de circulație Suceava - Ilva Mică (linie simplă, electrificată), pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Iași, în circulația trenului de marfă nr. 80672 (aparținând OTF Grup Feroviar Român SA) prin depășirea semnalului luminos de intrare Y, care prezenta indicația ,,OPREŞTE fără a depăși semnalul!".

Cauza directă a producerii acestui incident feroviar a fost eroarea umană, manifestată prin luarea cu întârziere a măsurilor de frânare, coroborat cu modul greșit de manipulare a mânerului robinetului KD2, fapt care a dus la depășirea semnalului de intrare al stației CFR Câmpulung Moldovenesc, care avea indicația ,,OPREŞTE fără a depăși semnalul!".
 
    6. Incidentul feroviar produs la data de 24.11.2021, ora 09:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, în stația CFR Balota, prin scăparea unui grup de 14 vagoane aflate la linia nr. 4.

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost neasigurarea procentului de frânare pentru menținerea pe loc a grupului de vagoane, rămase la linia nr. 4 în stația CFR Balota în timpul manevrei de descompunere a trenului.

  7. Incidentul feroviar produs la data de 13.12.2021, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate București, între HM Fundulea și stația CFR Sărulești, prin depășirea vitezei maxime stabilită în livretul de mers pentru trenul de marfă nr. 68102.

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost neadaptarea de către mecanicul de locomotivă a vitezei de deplasarea a trenului pe distanța cuprinsă între halta de mișcare Fundulea și stația CFR Sărulești în conformitate cu viteza maximă stabilită în livretul cu mersul trenurilor de marfă, pentru trenul de marfă nr. 68102.

  8. Accidentul feroviar produs la data de 30.12.2021, ora 20,00, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanța, secția de circulație Dorobanțu - Năvodari, în stația CFR Nazarcea, în circulația trenului de marfă nr. 66648030, prin deraierea a 8 vagoane din compunerea trenului.

Factorul cauzal a fost menținerea în cale, la locul producerii accidentului feroviar, a unui grup de traverse normale de lemn necorespunzătoare a căror stare tehnică nu mai putea asigura prinderea eficace a plăcilor metalice, condiție care a făcut ca, în regim dinamic, sub sarcina aplicată de roțile osiei conducătoare a vagonului nr. 89536950076-7, ecartamentul căii să crească foarte mult și să permită căderea de pe șina din partea stângă (firul interior al curbei) a roții situate pe partea stângă (în sensul de mers) de la această osie.

  9. Incidentul feroviar produs la data de 01.03.2022 în halta de mișcare Pârvu la gararea trenului de călători nr.9035 format din automotorul AM DESIRO 2005 aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC ,,CFR Călători" - S.A. la linia nr. 2 abătută, prin scăparea automotorului spre linia curentă Pîrvu-Costești cu depășirea semnalului luminos de ieșire X2 în poziția ,,pe oprire", acesta oprindu-se la km 119+500.

Cauza producerii incidentului feroviar a fost eroarea umană constând în luarea unor decizii incorecte privind manipularea unor componente ale instalației de frână având ca rezultat întreruperea alimentării cu aer a cilindrilor de frână, conducând la imposibilitatea frânării și la scăparea ramei automotor în linie curentă.

  10. Incidentul feroviar produs la data de 05.05.2022, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timișoara, secția de remorcare Lugoj - Caransebeș în circulația trenului de călători nr. IR73, prin depășirea vitezei maxime admisă de linie, impusă conform BAR, între km 493+600 și km 499+800.

Cauza directă a fost eroarea umană, reprezentată de lipsa de atenție a mecanicului de locomotivă în activitatea de conducere a trenului, care nu observat indicațiile date de semnalele mobile pentru semnalizarea porțiunilor de linie slăbită, fapt ce a condus la depășirea vitezei maxime admisă de linie, impusă de restricția de viteză prevăzută în BAR, între km 493+600 și km 499+800.

    11. Incidentul feroviar produs la data de 07.05.2022, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, în halta de mișcare Leu, în circulația trenului de călători nr .9000, prin expedierea acestuia pe firul II care era închis pentru circulație.

Cauza directă a producerii incidentului feroviar a fost efectuarea eronată a parcursului de trecere pentru trenul de călători nr. 9000 pe firul II în loc de firul I spre stația CFR Jianca generată de eroarea umană produsă în activitatea personalului cu sarcini în manipularea instalației SCB din halta de mișcare Leu.

    12. Accidentul feroviar produs la data de 29.06.2022, ora 17:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Iași, secția de circulație Pașcani - Iași (linie dublă electrificată), pe linia I de circulație între halta de mișcare Sirca și stația CFR Podu Iloaiei, în zona km 49+350, în circulația trenului de marfă nr.56317027 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Grup Feroviar Român SA), prin deraierea a 15 vagoane din compunerea trenului (de la al 11-lea la al 25-lea), 9 dintre ele răsturnându-se.

Accidentul este în curs de investigare de către AGIFER.

    13. Incidentul feroviar produs pe raza de activitate a Sucursalei Regionala de Căi Ferate București în data de 02.07.2022, între stațiile CFR Florești Prahova și Buda, în circulația trenului de marfă nr. 66005 aparținând SNTFM ,,CFR Marfă" SA, prin depășirea vitezei maxime stabilite pentru categoria de tren.

Cauza directă a producerii incidentului a fost eroarea umană apărută în cadrul procesului de conducere și deservire a locomotivei, manifestată prin neurmărirea cu atenție a vitezei de circulație a trenului și luarea cu întârziere a măsurilor de frânare, în condițiile de remorcare pe un profil de linie în pantă cu declivitatea cuprinsă între 10,15 ‰ și 10,48 ‰. C.7.2.

    14. Incidentul feroviar produs la data de 06.07.2022, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, în stația CFR Amaradia, prin depășirea semaforului de ieșire C, aflat în poziție pe oprire, de către trenul de marfă nr. 57202 (CER FERSPED), remorcat cu locomotiva ES 007.

Cauza directă a fost o eroare umană produsă în activitatea de conducere a trenului de către mecanicul de locomotivă care nu a luat măsuri de frânare a trenului în vederea opririi acestuia înaintea semaforului de ieșire C al stației CFR Amaradia, care avea indicația ,,OPREȘTE fără a depăși semnalul!", fapt ce a condus la depășirea acestuia.

    15. Incidentul feroviar produs la data de 21.07.2022, în stația CFR Craiova, în circulația trenului de marfă nr. 68110, prin depășirea vitezei maxime admise de linie, la trecerea peste schimbătoarele de cale nr. 65, nr. 55 și nr. 43/49 din capătul X al stației.

Cauza directă a fost eroarea umană produsă în activitatea de conducere a trenului de către mecanicul de locomotivă care nu a adaptat viteza de circulație a trenului în abatere peste schimbătoarelor de cale nr.65, nr.55 şi nr. 43/49, cap X din stația CFR Craiova și nu a respectat strict viteza de circulație a trenului restricționată prin BAR-ul decadic.

    16. Incidentul feroviar produs la data 27.07.2022, ora 18:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Craiova, secția de circulație Turceni - Gura Motrului (linie dublă electrificată), în halta de mișcare Gura Motrului, prin depășirea semnalului de ramificație YRTal haltei de mișcare Gura Motrului aflat în poziție ,,pe oprire", de către trenul de marfă nr. 66344 remorcat cu locomotiva EA 090 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Român SA) având ca urmare deraierea locomotivei de toate osiile și a primului vagon în sensul de mers de prima osie, în prisma de balast a liniei de evitare, la km 0+200.

Incidentul este în curs de investigare de către AGIFER.

    17. Incidentul feroviar produs la data de 17.09.2022, ora 05:53, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF București, între PM Pajura și stația CFR Mogoșoaia, prin expedierea trenului de călători R7915, din PM Pajura spre stația CFR Mogoșoaia pe linia ocupată cu trenul de călători R7032, ambele trenuri aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC ,,CFR Călători" - S.A.

Cauza directă a producerii incidentului a fost eroarea umană produsă în activitatea de conducere a circulației trenurilor de către IDM din PM Pajura care a efectuat parcurs și expediat trenul R7915 pe distanța PM Pajura - Mogoșoaia, care era deja ocupată cu trenul R7032.

    18. Incidentul feroviar produs pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj la data de 04.10.2022, ora 10:20, în circulația trenului de călători Regio Expres nr. 10503, aparținând SC Interregional Călători, prin depășirea semnalului luminos de ieșire X1 (care afișa indicația de culoare roșie) și talonarea macazului nr. 10 din halta de mișcare Tunel.

Cauza directă a fost eroarea umană produsă în activitatea de conducere a automotorului de către mecanicul de locomotivă, care nu a luat măsuri de frânare adecvate în vederea opririi trenului înaintea semnalului luminos de ieșire X1 din HM Tunel care avea indicația ,,OPREȘTE fără a depăși semnalul! - o unitate luminoasă de culoare roșie spre tren", fapt ce a condus la depășirea acestui semnal.

Factorul care a contribuit a fost lipsa de atenție a mecanicului de locomotivă în conducerea automotorului.

    19. Accidentul feroviar produs la data de 01.12.2022, ora 09:41, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați, secția de circulație Buzău - Mărășești (linie dublă, electrificată), între stațiile CFR Gugești și Sihlea, pe firul II, la km 180+800, prin coliziunea dintre trenul de marfă nr. 57402 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Tim Rail Cargo SRL) și trenul de marfă nr. 66706 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Deutsche Bahn Cargo România SRL).

Accidentul este în curs de investigare de către AGIFER.

    20. Incidentul feroviar produs la data 21.02.2023, ora 12:43, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Craiova, secția de circulație Craiova - Filiași (linie dublă electrificată) în stația CFR Ișalnița, prin primirea trenului de călători Interregio nr. 1823, remorcat cu locomotiva EA 612 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC ,,CFR Călători" - S.A.), la linia nr. II închisă pentru executarea unor lucrări de întreținere a căii.

Incidentul este în curs de investigare de către AGIFER.

    21. Accidentul feroviar produs la data de 13.03.2023, ora 03:54, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova, secția de circulație Craiova - Bucureşti, linie dublă, electrificată, în staţia CF Roşiori Nord, la km. 101+300, prin depăşirea de către trenul de călători Inter Regio nr. 1822 aparţinând SNTFC CFR Călători - S.A., a semnalului de intrare YM în poziţia pe oprire şi lovirea ultimului vagon din compunerea trenului de marfă nr. 50514, aparţinând OTF DB Cargo România SRL, aflat în curs de garare la linia 5. Urmare a lovirii, s-a produs deraierea vagonului nr. 258043668189 (ultimul din compunerea trenului) şi răsturnarea vagonului nr. 258043677354 (al 2 lea de la urma trenului) având ca urmare căderea a 3 autoturisme din vagonul răsturnat, închizând gabaritul de liberă trecere la liniile 4 şi 5. Urmare a accidentului, patru călători din trenul nr. 1822 au fost transportaţi la spital.

Accidentul este în curs de investigare de către AGIFER.


Având în vedere cauzele producerii acestor accidente/incidente feroviare așa cum rezultă din rapoartele de investigare încheiate de către Agenția de Investigare Feroviară Română - AGIFER, considerăm că luarea unor măsuri preventive de urgență ar putea contribui la evitarea producerii unor fapte similare.

Pentru prevenirea producerii unor fapte care pot să aibă ca şi cauză directă eroarea umană, o măsură preventivă în acest scop ar putea fi verificarea cunoștințelor personalului feroviar cu responsabilități în siguranța circulației feroviare.

Această activitate ar putea fi desfășurată de către o comise alcătuită dintr – un reprezentant ASFR, în calitate de preşedinte şi un reprezentant al operatorului economic menţionat la art. 1 lit. a), în calitate de membru, atestat  în conformitate cu prevederile art. 15 din  Regulamentul de Exploatare Tehnică Feroviară nr. 002, aprobat prin OMLPTL nr. 1186/2001, fără ca ASFR să perceapă tarife.

Conform prevederilor art. 8 ,,Norme naţionale în domeniul siguranţei", alin. (1), lit. c) din OUG nr. 73/2019 privind siguranţa feroviară, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii poate adopta sau propune, după caz, noi norme naţionale, inclusiv ca măsură preventivă de urgență, în special după producerea unui accident sau a unui incident.

MT

shift2rail

lipsesc incidentul (sic) de la Galati din acest lung pomelnic, precum si referirile la erorile umane ale directorilor CFR si ministrilor in functie.

tom_sawyer

E lansat în dezbatere publică pe 24 martie, înainte de incidentul de la Galați.

frunzaverde

Unde dai si unde crapa...

Problemele principale sunt infrastructura jalnica si materialul rulant complet arhaic si cu resursa epuizata.Nu cunostintele teoretice ale mecanicilor si sefilor de tren - alea exista, ca regulamentele au fost tocite si para-tocite. Din cauza starii fizice a liniei si trenului se fac tot felul de improvizatii, tot felul de "ajustari" si tot de interpretari.

In plus, e nevoie de testare si pregatire practica la elemente de stres si de operare ne-standard, o chestie care nu se poate face "din carti" sau "din birou", si nu se poate face nici pe locomotiva, ca nu poti sa faci "simulare de accident" intr-o locomotiva pe bune - e nevoie de simulatoare, macar 1-2 in toata tara, e nevoie de un program de pregatire practica de simulator, si de raspuns la situatii non-standard.

Seful CFR Calatori pe cand pleaca? Cu astia parca dam din lac in put, din rau in rau...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!