Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

paulmare

Daca EA 194 avea reparatie recenta, cum poate iesi la lucru fara sistemele de siguranta activate ?
sau e asa de usor de dezactivat gen scotand o siguranta dintr-un cofret unde are acces usor, ca sa nu mai fie obligat mecanicul sa apese butoane sau pedale cand trebuie sa confirme ca a vazut semnalul ? 

Andi

Sistemele sunt usor de dezactivat deoarece exista situatii cand se impune dezactivarea lor (mers remorcat/impingere).


ioandorin

... "suspendarea " durează o lună până se schimbă ștampilele cu denumirea firmei !!!! Apropo se stie cine în spatele TimRailCargo ,kamikaze care a intrat în spatele acelui care staționa?   .... 50% ( 25% cumparate de la blonda Nuți,atunci cu "vacanta" din Costa Rica)  Valeriu Trica,fost director regional pe TM,apoi pe la București, Alin Popoviciu-deputat de TM cu 25 % si mai e o parte de 25%!


MarianD

Quote from: paulmare on July 29, 2021, 02:16:47 PM
Daca EA 194 avea reparatie recenta, cum poate iesi la lucru fara sistemele de siguranta activate ?
sau e asa de usor de dezactivat gen scotand o siguranta dintr-un cofret unde are acces usor, ca sa nu mai fie obligat mecanicul sa apese butoane sau pedale cand trebuie sa confirme ca a vazut semnalul ?

Da e chiar asa usor. La locomotivele mai vechi (desi prevazute cu instalatii IVMS, nu mai vorbim de cele Hasler), nu se inregistreaza pe "banda" izolarea DSV sau INDUSI. Plus ca, franarea se face descarcand conducta generala a trenului, prin niste robineti (fara contacte de semnalizare) aflati in locomotiva. Practic, aerul nu mai are cum sa evacueze conducta generala, franarea nu se mai produce.
Este o chestie tehnica de finete, sincer ar trebui o directiva AGIFER (parte din AFER) prin care toate instalatiile sa poata inregistra aceasta actiune a mecanicului.

Chiar si asa, controale inopinate ale responsabililor SC i-ar dezvata de aceste practici. Imi aduc aminte de un tren a TFG care a intrat peste un tren de lucru la St. Cotesti, exact din aceasta cauza.

https://www.feroviarul.ro/accident-feroviar-la-cotesti-judetul-vrancea-regionala-galati
https://agifer.ro/index.php/ro/utile/arhive
(raportul de pe Trim III 2014)

Daca era un tren de calatori? Exact situatia de la Fetesti, doar ca mecanicii (ambii) nu erau beti. Ci doar inconstienti.

NU AM INVATAT NIMIC in toti acesti ani, si din pacate o spun, si ma repet, un ACCIDENT cu VICTIME este IMINENT!

tom_sawyer

#501


Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Oana Brânzan, a precizat că un vagon din compunerea unui tren privat de marfă a deraiat pe linia zece, din stația CF Medgidia, însă circulația trenurilor de călători nu a fost afectată. Trenul privat de marfă, care asigura transport pe relația Tulcea – Slatina, se afla în circulație pe linia 10 din stația CF Medgidia, când s-a produs deraiarea celui de-al patrulea vagon din compunerea garniturii. "Precizăm faptul că traficul feroviar de călători spre și dinspre Constanța nu a fost afectat, trenurile pentru această direcție fiind trasat, în stația CF Medgidia, doar pe liniile de la 1 la 4. Ehipele de intervenție ale SRCF Constanța au acționat pentru repunerea pe șină a vagonului respectiv, la această oră fiind finalizate operațiunile respective", a mai spus Oana Brânzan.

Incidentul feroviar a avut loc în stația Medgidia, de pe Magistrala 800 București-Constanța. Trenul de marfă implicat aparține operatorului de transport feroviar Cargo Trans Vagon.

Din primele informații disponibile, deraierea s-ar fi produs din cauza supraîncărcării garniturii, pe linia abătută respectivă existând o limitare de tonaj. De asemenea, unele surse vorbesc despre faptul că mecanicul ar fi depășit semnalul aflat pe poziția Oprire și că locomotiva ar fi avut indușii izolați.

Fiind vorba de o linie abătută, circulația trenurilor de călători spre și dinspre litoral nu este afectată.

https://clubferoviar.ro/o-noua-deraiere-pe-magistrala-800/

gruiarew

Cât să și țină lemnele alea? Totuși cine l-a trimis pe linia respectivă nu s-a gândit că e mai mult decât pot ține traversele alea probabil putrede? Că mă gândesc că nu s-a băgat el pe unde l-a tăiat capul...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

etravel

@gruiarew, in articol spune ca vagonul a fost supraincarcat, deci a fost mai mult decat putea duce segmentul respectiv de linie. Declarativ avea o greutate, in fapt alta, mai mare sau probabil mult mai mare. Rezultatul e in imagine.


frunzaverde

Lemnele alea sunt pe Coridorul IV, reconstruit cu aproape 1 miliard de euro si chin imens intre 2007 si 2013.

Sa fie ilustrare perfecta la toti care zic ca "coridoreala" o sa tina 100 de ani, ca nu mai trebuie facut nimic, ca vai cum era inainte. Ei bine, asa arata "coridoreala" la 7 ani de "lasat de izbeliste". Traversele alea de lemn (macaz la abataute din statii) n-au fost impregnate cu pacura niciodata... Si au patit ce-a patit tot restul infrastructurii din Romania. S-a dus dracu.

Cat de "era vagonul supraincarcat" ma doar in %(@ ca era. Cica coridorul ar trebui sa tina greutati pe osie mai mari decat e autorizat curent pe reteaua CFR, cu 10 tone in plus / vagon fata de ce e permis acum pe retea. Lemnele alea jerpelite, sparte si crapate nu cred ca tineau 15 pe osie, daramite 22.5, standardul la care linia teoretic trebuia construita...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Toate liniile in statia Medgidia au fost refacute la coridor?

cum au stabilit direct fara implicarea AGIFER ca vagonul era supratonat?

punktnet

Se vad in stanga niste linii cu traverse de beton, nu cred ca au fost reabilitate toate liniile.
Just kidding.

frunzaverde

Liniile respective au fost reconstruite, se si vede dupa starea terasamentului si a sinei propriu-zise. Pe mare parte din coridorul facut initial (Constanta - Predeal), pe abatute s-au pus macazuri cu traverse din lemn, cu sina prinsa de traverse cu prinderi tip K (indirecta, clasica). La Medgidia s-a reconstruit complet capul X (unde a avut loc accidentul), si o parte din liniile de garare. Nu s-a reconstruit accesul in vechiul triaj (la cap Y), ci doar (si din materiale vechi) o legatura la 800 in cap Y.

De altfel, s-au folosit macazuri cu traverse de lemn si pe liniile directe ale liniilor reconstruite! Macazul de la iesire (cap Y) din Sinaia, pe directe este cu traverse de lemn:
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

De ce au folosit traverse de lemn? Exista schimbatoare de cale cu traverse de beton.

TibiV

Macazurile pe traverse din lemn de la Sinaia sunt intre 01.56-02.03, pentru cine nu cunoaste linia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)