Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

thinker

#240
Infrastructura feroviara e sublima la capitolul siguranta... cate sisteme de siguranta au lipsit sau nu au fost active cand a fost dat jos viaductul? Daca era acolo un mecanic ajutor era mai greu sa se intample ce s-a intamplat. Deci acest ordin e exact ce trebuie...
Mecanicul de locomotiva in comanda simplificata nu are voie sa paraseasca locomotiva, care nu e echipata cu o banala toaleta.


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

#241
Quote from: thinker on November 13, 2018, 08:57:26 PM
e pe o sectiune dreapta unde mare parte a incarcarii actioneaza in jos in conditii normale, daca era la fel pe o sectiune in curba altfel era situatia la ora asta...

De asta si poza caii se face altfel in curbe.

Quote from: etravel on November 13, 2018, 09:49:34 PM
In cel mai rau caz probabil ca ar fi incarcat exfolierea cu sudura termica.

Alea sunt defectiuni de  categoria I, la care nu mai ai ce sa le mai faci cu polizorul si umplerea cu sudura. Riscul e sa rupi sina complet. Singura solutie e inlocuirea sinei - dar n-ai ce face daca magazia iti spune "nu avem sina pe stoc".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Balto

#242
Mecanicul trenului Câmpulung Moldovenesc – Ilva Mică a refuzat să mai plece la drum pentru că sistemul de frânare s-a blocat

Incident serios în traficul pe calea ferată. Mecanicul trenului regio 5711 care face legătura între Câmpulung Moldovenesc şi Ilva Mică a refuzat să mai plece din staţia Iacobeni după ce sistemul de frânare al unicului vagon s-a defectat, o persoană aflată în tren, a postat o fotografie şi un comentariu despre acest incident.
,,Sistemul de frânare nu mai funcţiona. Mecanicul de pe locomotivă a decis ca trenul să nu mai plece din staţia Iacobeni. A zis că nu pune în pericol viaţa lui şi viaţa călătorilor. Ruşine CFR!!! Respect mecanicului", a fost mesajul postat.

monitorulsv.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

#244
A plecat cu + 49 din Iacobeni insotit de ,,organ V" adica cineva de la revizia de V agoane Vatra Dornei, iar din Vatra Dornei a plecat cu + 68, i s-a dat alt vagon din trenul 4206. A sosit la destinatie, Ilva Mica cu + 36.

Dupa parerea mea mecanicul a respectat instructia nu a facut nimic de capul lui.
Nu ma intrebati ce prevede instructia de remorcare si frinare ca nu am citit-o inainte sa scriu, dar e clar ca neavind alte vagoane , nu s-a putut izola frina vagonului defect ca sa continue drumul.

______

  instructia de remorcare si frinare 006

http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/Regulament-006.pdf

cred ca art 84 reglementeaza.

thinker

Da nu ar trebui sa avem situatia ca o locomotiva (asa a fost?) sa remorcheze un vagon...ne batem joc de locomotive si lipsa totala de eficienta.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

Corect, cel mai eficient ar fi ca locomotiva să meargă fără nici un vagon.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: thinker on November 19, 2018, 09:13:44 PM
o locomotiva (asa a fost?) sa remorcheze un vagon...

Trenul 5711 leaga Campulung Moldovenesc de Ilva Mica via Vatra Dornei cu plecare la 15:18. Cel mai mare oras de pe ruta are 15000 locuitori, nici pe sosea traficul nu prea exista. Bineinteles, ar fi fost mai util un automotor electric mic - dar CFR nu prea are in dotare asemenea vehicule (singurele automotoare electrice sunt rablele cu azbest luate pe spaga de la fier vechi acum 10 ani, care mai mult stau pe dreapta).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

multumesc @frunzaverde

acum inca o fateta a problemei  - cu o locomotiva de +100t remorci un vagon de 20t ca sa transporti 30-50 ...100 calatori....

ecologic, cat curent consuma sa parcurga traseul, cat de poluent e sa produci vehicule feroviare, infrastructura echivalentul uzurii? Si asa ne batem joc de planeta chiar folosind unul dintre cele mai putin poluante mijloace

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

District EA

https://www.agifer.ro/index.php/ro/investigatii/investigatii-deschise
03/12/2018 - S-a decis deschiderea investigatiei pentru incidentul feroviar produs la data de 30.11.2018, ora 10:31, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanța, secția de circulație București Nord – Ciulnița (linie dublă electrificată), în halta de mișcare Dragoș Vodă, între km 95+680 şi km 95+750, prin lovirea elementelor componente ale macazurilor nr.1, 7 și 13, de către regulatoarele automate de timonerie (SAB) desprinse din suporturile de fixare de la osiile nr.4 şi 5 ale locomotivei EA 122, aflată în compunerea trenului de călători Interregio nr.1583, aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC ,,CFR Călători" SA.

Mircea-HD

Astia de la AGIFER se ocupa pompos de toate rahaturile dar nu vad si nu investigheaza abaterile permanente de care Operatorii Privati se fac vinovati.
Sa va spun eu cat timp sta pe locomotiva un mecanic de la privat ? Sau unde se odihneste  si cat timp ? Stie toata lumea chestiile astea dar se face ca nu le vede ...
Bine ca investigheaza de ce s-au desprins niste SAB-uri de la o vechitura de locomotiva. Azi maine vor deschide investigatie pt ca scartaie usa la vre-o locomotiva de 40-50 de ani ... Mi-e silă  :puke:

frunzaverde

#251
Quote from: Mircea-HD on December 05, 2018, 12:20:06 AM
Bine ca investigheaza de ce s-au desprins niste SAB-uri de la o vechitura de locomotiva.

Tie chiar nu ti se pare o problema sa ti se desprinda bucati din sistemul de franare al locomotivei? Da, nu sunt bucati critice - nu ramane locomotiva fara frane, dar cine-stie ce alte subansamble sunt defecte sau montate de dorei fara sa stranga suruburile ca lumea in locomotiva aia...

Si nu ti se pare un incident sa loveasca bucati din locomotiva macazele cu riscul de talonare si/sau defectare a inimii si/sau defectare a circuitelor de control?

Mie imi pare un incident destul de serios, cu siguranta meritand o investigatie. Si da, AFER face in multe cazuri investigatii pentru rahaturi, gen 1 km/h depasire de viteza, sau ruptul unui cablu de catenara de la chiciura acumulata. Dar aici chiar s-a intamplat un incident. Nu unul grav, dar totusi un incident, cu pagube materiale (si restrictii).

Quote from: Mircea-HD on December 05, 2018, 12:20:06 AM
Astia de la AGIFER se ocupa pompos de toate rahaturile dar nu vad si nu investigheaza abaterile permanente de care Operatorii Privati se fac vinovati. Sa va spun eu cat timp sta pe locomotiva un mecanic de la privat ? Sau unde se odihneste  si cat timp ?

Aici vorbim in mare parte de reglementari proaste (mult in urma a ce exista atat pe rutier cat si in aviatia comerciala) combinate cu inabilitatea de a face controale inopinate cu usurinta. Astea, cu certitudine, trebuie schimbate; inclusiv atitudinea AFER/AGIFER trebuie schimbata in legatura cu problemele astea (de la norme de odihna si lucru, care sunt proaste, la atitudinea punitiva pentru incalcarea regulilor). Si firmele private care circula in halul in care circula (cu dormit prin masini si ture de te ia durerea de cap) interzise (doua firme sunt notorii; sa nu uitam ca avem privati cu conditii de lucru peste CFR). La fel, dormitoarele pentru personalul CFR sunt in multe cazuri niste dezastre, si AFER/AGIFER ar trebui sa se implice.

Dar toate astea nu fac mai putin problematica circulatia cu locomotive care ori iau foc, ori pica bucati din ele, ori rup linia din cauza de bandaj praf...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on December 05, 2018, 01:05:16 AMfirmele private care circula in halul in care circula (cu dormit prin masini si ture de te ia durerea de cap) interzise (doua firme sunt notorii
De vina sunt si autoritatile, dar si angajatii care accepta astfel de conditii care pun in pericol siguranta circulatiei.

perfidus

Eu zic ca de vina e Soros, neoliberalismul si conspirația mondiala. Pe bune, cum sa fie de vina angajatii?
Știați ca in domeniul securității muncii dacă firma pune la dispoziție echipamente de protecție si angajatul nu le folosește, este de vina tot firma? Asta înseamnă că undeva procesul e defect, controlul nu este bun. Responsabilizarea pleacă de la managerii companiei. Nu v-ati saturat sa tot găsim vinovați la talpa țării?
Aștept si eu prima sancțiune serioasa pentru companiile private (si managerii lor) in nenumăratele cazuri de accidente feroviare recente...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

etravel

#254
Quote from: perfidus on December 06, 2018, 04:38:20 PM
Pe bune, cum sa fie de vina angajatii?
Ma refeream la faptul ca, in situatia unor autoritati pasive si care inchid ochii, neconformitatile astea grave ar trebui semnalate in primul rand de angajatii care se confrunta cu ele. Dar na, atunci cand nu ai sindicate responsabile, de fapt cand nu ai deloc pentru ca managerii din companiile private fac pe naiba-n patru sa interzica asa ceva desi e profund ilegal sa interzica, cand angajatii practic nu misca in front de teama absurda de a nu-si pierde serviciul si accepta efectiv orice, se ajunge la situatia in care, vorba lui @frunzaverde, se circula in halul in care se circula si nu exista whistleblowers . Sa nu uitam ca si pe rutier a fost pana acum ceva timp aceeasi situatie in Europa - soferi romani care saptamani la rand dormeau in cabina TIR-ului in conditii cel putin improprii, care conduceau ca naucii cel putin 12 ore pe zi in fiecare zi doar pentru ca patronachele avid de bani le spunea ca "trebuie sa se invarta roata ca sa vina banii" si asa mai departe. Noroc cu coana Europa, ca altfel bietii oameni ar fi dormit si s-ar fi spalat prin parcari in continuare.