Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: pasadia on August 22, 2018, 11:09:39 AM
Nu-mi apartine filmul, dar as vrea sa inteleg cat de grav e ceea ce descrie: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2050326788351623&id=100001229643404

La vitezele de circulatie de-acolo, periculos nu e. E o problema destul de comuna la prinderile flexibile de tip K la joante - din cauza modului in care se distribuie fortele, ori se pune presiune pe sina (cu efectul de indoire a sinei la joanta), ori se pune presiune in traversa, care pana la urma se deplaseaza.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#136
COMUNICAT DE PRESĂ
Stadiul intervențiilor în zona viaductului Cârcea, unde în data de 12 august 2018 a deraiat un tren aparținând operatorului de marfă Grup Feroviar Român

București, 22 august 2018

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că în această perioadă echipele de intervenție au lucrat pentru degajarea zonei de materialul rulant (locomotiva și vagon) deraiat rămas suspendat pe pod. Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).

Precizăm faptul că au fost parcurse toate etapele și s-a finalizat contractarea unei firme care va realiza lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea, în vederea eliminării pericolelor existente constituite de aceste vehicule feroviare (locomotivă și vagon) si redeschiderea circulației feroviare pe firul II între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.

În prezent se execută lucrările de realizare a unei platforme, care este necesară montării și poziționării macaralei de mare tonaj, urmând apoi să fie adusă și montată macaraua pe poziție.

Lucrările propriu-zise de înlăturare a materialului rulant aflat pe fir I al viaductului Cârrcea vor fi terminate până la data de 4 septembrie 2018.

Menționăm că după degajarea zonei unde s-a produs evenimentul (firul I), circulația feroviară va putea fi reluată pe firul II, în condiții de siguranță.

Reamintim că în data de 12 august 2018 un tren, aparținând operatorului de marfă - Grup Feroviar Român (GFR),a deraiat pe firul I al viaductului Cârcea, prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie. Trenul a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală. Locomotiva și un vagon al trenului au deraiat și au rămas suspendate pe pod, iar 6 vagoane din compunerea trenului s-au răsturnat în valea traversata de viaductul Cârcea.

După evaluarea  primară de către personalul de specialitate CFR s-a hotârât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare  Caracal - Piatra Olt - Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova - Caracal.

Mentionam ca s-a luat măsura devierii circulației trenurilor pe ruta ocolitoare, pentru efectuarea în totalitate a operațiunilor de înlăturarea a materialului rulant (locomotivă + vagon) aflat pe viaduct, pe firuI I, în condiții  de maximă siguranță.

cfr.ro

pasadia

De ce imi inchipui ca cunoastem care e firma (si respectiv care e acea macara)?

rizzuh

Deme Macarale si "monstrul" Liebherr? :D

Este cineva in zona care ar putea filma operatiunea din drona?

TibiV

Ar fi "cool", dar nu cred ca avem drona la Craiova...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

La Bucuresti avem? Craiova nu-i asa departe ;)

TibiV

Ionut are drona, timp nu stiu daca are...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu am timp in viitorul apropiat pentru o vizita la Craiova. Nici nu cred ca are rost, nu se justifica (timp si bani de benzina). Eventual daca vrea cineva care este din zona sa ajunga sa faca niste poze, incercam sa facilitam asta, sa vorbim la CFR pentru acces.

rizzuh

Problema cea mai mare ar fi timpul, nu benzina, aia-i 150 lei dus-intors. De la Bucuresti sunt minim 6 ore pe drum dus-intors, presupunand ca ar ridica totul intr-o singura zi; daca nu, e mai complicat.

Phenol

Poate ca incep si eu sa exagerez, incerc sa fiu obiectiv.


Cateva date de la locul accidentului Carcea.

Extras din Buletin de Avizare Restrictii:






Nr. 71: Limitare 70 peste macazul 2 (ultimul macaz inainte de viaduct)

Nr. 72: Interzis circulatia locomotivelor cuplate (semn, ca ceva nu e in regula pe viaduct)

Nr. 73: Limitare de 30 peste viaduct

Nr. 74: Limitare de 50 in perioada lucrarilor pe firul II


Un cabview cu zona Carcea:



Timpul este cel din filmare, iar textul prezinta situatia care era in teren inainte de accident


11:54 - Repetitor semnal de intrare in Malu Mare (indica galben)

12:05 - Semnal de intrare (indica galben)

13:25 - Repetitor semnal iesire din Malu Mare (indica rosu)

13:52 - Primul senzor de la semnalul de iesire (indica rosu) - asta se mai trece cu vederea

14:02 - Inceput limitare de 70

14:04 - Semnal de iesire (indica rosu)

14:18 - Macazul buclucas, din cauza caruia e limitarea de 70

14:38 - Limitare de 30 peste 650 m

15:22 - Limitare de 30

15:25 - Viaduct Carcea

Pana la viaduct a trecut pe langa 4 semnale pe care nu la luat in considerare + nu a auzit nici IDM-ul prin statie.

Inca un lucru nu inteleg, mecanicii de locomotiva trebuie sa cunoasca o sectie pentru a avea voie sa 'conduca' pe acel traseu. El oare nu stia de lucrari?

@rizzuh: poate ca a depasit 30 km/h la intrarea pe viaduct dar 90 mi se pare cam mult


Btw: Pe feroviar in RO, sunt asigurari de genul RCA?

thinker

#145
Putin probabil ca mecanicul sa fi stiut de lucrari. Lucrarile au demarat in 27.07.2018 iar evenimentul a fost pe 12.08.2018.
Trenurile marfare de acest tip nu circula zilnic, circula cand e nevoie, asa ca e  posibil ca mecanicul sa nu fi avut informatia sau sa o fi ignorant.

In orice eveniment pe calea ferata e un lant de cauze, o singura cauza nu poate determina un eveniment.  Factorul uman nu e  singura cauza, daca celelalte norme erau respectate - indusi, macaz, informare, operatorul de trafic actionau in limite normale nu se intampla asa ceva. Posibil sa fi circulat si cu vagoane izolate.

Poze sa vedem sabotii la vagoane. Oricum viteza a fost redusa la intrarea pe viaduct, altfel vedeai toata garniture in acea vale impachetata.

La Baita mecanicul si mecanicul ajutor au au solicitat cale libera, deci au informat ca nu pot controla trenul - nu au frane. Ca nu au avut coeficientul de franare asigurat si probabil au avut multe vagoane izolate nu a fost vina lor, sau doar a lor.

Deci hai sa nu cadem in capcana de a gasi un singur vinovat, aici sunt mai multi vinovati, sunt mai multe aspecte de corectat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#146
Sina era demontata doar pe viaduct, pana la intrarea pe viaduct trenul a rulat "normal".  La o viteza mare nu mai ramanea nimic din viaduct, nici firul unu nici firul doi.
Vagonul care a ramas legat de locomotiva e avariat in spate, deci vagoanele din spate au impins locomotiva pe viaduct. Tot tensiune dintre vagoane a provocat serpuirea - devierea in plan longitudinal a garniturii, destabilizand prima sectiune de viaduct si provocand prabusirea acesteia.
Daca nu se rupea cupla dintre primele doua vagoane, posibil trenul tragea tot viaductul jos.
Viteza nu a fost findca s-a oprit imediat dupa ce a traversat prima sectiune a viaductului. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

rizzuh

Quote from: Phenol on August 23, 2018, 01:40:50 PM
Nr. 74: Limitare de 50 in perioada lucrarilor pe firul II

Sub aia de 50 mai este una de 70 tot pe firul 2 al podului, in afara orelor in care se lucreaza la pod. Este in BAR din 1 aprilie 2017.

TibiV

Quote from: Phenol on August 23, 2018, 01:40:50 PM
13:52 - Primul senzor de la semnalul de iesire (indica rosu) - asta se mai trece cu vederea

14:02 - Inceput limitare de 70

14:04 - Semnal de iesire (indica rosu)

Stai asa ca parca nu-i asa...
Semnalul de la 14.04 care indica rosu este pentru firul 2 "in fals".
Semnalul pentru firul 1 este verde. Vezi filmarea pe 1080p....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Aceasta filmare nu este din cabina marfarului (este din 2017), acesta este un tren de calatori cu cateva vagoane.

Cu timpii am precizat locatia indicatoarelor in filmare iar cu textul am precizat ce ar fi vazut mecanicul locomotivei GFR. Deci da, in filmare vezi alte semnale.