Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Dar ce interesant sună ,,s-a suit" :D

TVlad

Si eu am remarcat :) O fi vreun termen consacrat la CFR, precum "aratarea vagoanelor", o alta formula pitoreasca de dinaintea limbii de lemn.

dan tm

Adica autorul a folosit exact termenul feroviar daca a stat de vorba cu un ceferist?

nu cred ca ar fi zis mașină, așa se vorbeste ,,pe gară".
 

cu ce ar putea fi înlocuit formularul arătarea vagoanelor?

aratarea vagoanelor trenului
   
1. formular tipizat folosit pentru evidentierea vagoanelor din trenurile de calatori si marfa care se completeaza conform datelor cerute;
2. aratarea se intocmeste in numarul necesar de exemplare, prin calchiere, atat pentru trenuri cat si pentru grupuri de vagoane care se ataseaza sau se detaseaza in parcurs;
3. in aratare se marcheaza obligatoriu date privind vehiculele feroviare si incarcatura acestora care impun anumite conditii de circulatie;
4. aratarea se semneaza de cel care o intocmeste, de cel care o verifica, precum si de predatorul, respectiv primitorul vagoanelor inscrise in cazul in care formularul este folosit pentru predarea respectiv primirea vagoanelor;
 
   
 

Rodeo


carutasul

^ eu sunt pentru păstrarea denumirilor consacrate. Mai ales de când unele vagoane arată ca niște "arătări" ar putea să fie chiar potrivit :) . Nu știu exact ce conține, dar mai modern ar fi probabil "prezentarea" .

carutasul

Două locomotive s-au ciocnit în Giurgiu. Cred că e singura linie funcțională din județ :)
Cred că ne îndreptăm totuși spre un moment de cotitură în care va trebui făcut ceva, ori închidem căile ferate ori le reparăm...
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26271386-accident-feroviar-giurgiu-doua-locomotive-ciocnit-doua-persoane-ajuns-spital.htm

dobrogean

#861

Nu prea inteleg ce legatura are faptul ca mecanicul uneia dintre cele 2 locomotive era sub influenta bauturilor alcoolice si cu instalatia INDUSI de pe locomotiva izolata cu repararea liniilor.

carutasul

da, poate nu m-am exprimat corect, nu liniile trebuie reparate, ci tot sistemul: indisciplină, lipsă de calificare etc.

shift2rail

#863
^ probabil se refera la faptul ca o instalatie ERTMS/ETCS ar fi preluat automat controlul trenului chiar si in situatia extrema a unui conductor malevolent, i.e.'terorist'.

carutasul

nu la asta mă refeream, a fost  o exprimare nefericită. Mi se pare că e o degringoladă completă ( în ultimele 2-3 luni au fost mai multe accidente) și cumva cuțitul a ajuns la os.

motorzbh

Dupa 30 de ani de subfinantare si dezinteres a venit nota de plata.

oc7avian

@shift2rail ușor cu certitudinile
ETCS îți permite să depășești semnalul roșu după oprire completă și cu limitarea vitezei o perioadă de timp

shift2rail

esti convins? intelegerea mea, de nespecialist in siguranta trenului, este ca ETCS nu poate fi manipulat nici de catre un actor malign (terorist).

dobrogean

#868

Desigur ca trebuie sa te identifici cu user si parola cand pornesti sistemul ETCS de pe locomotiva (denumit On Board Unit-OBU). Dar mecanicul care s-a logat la OBU poate depasi zona unde se termina autorizatia de miscare (Movement Authority - MA) pe propria raspundere, apasand butonul corespunzator. Deplasarea locomotivei se poate face cu viteza maxima de 20 km/h pina cand OBU primeste o noua MAâ.

oc7avian

Da

QuoteETCS Modes
Operation modes can be defined as different conditions required for managing different situations regarding the status of the trackside and the train itself. Unlike the ETCS levels (associated with train-trackside communication), ETCS modes are related to the operational circumstances of the line or the onboard equipment status.

The main ETCS mode is Full supervision. The ETCS onboard equipment will be in Full Supervision mode when all train and track data, which is required for complete supervision of the train, are available onboard. In this mode, the onboard ETCS equipment is responsible for train protection (always ensuring that the maximum permitted speed and the end of movement authority are not exceeded).

There are also modes related to specific information that the trackside ERTMS subsystem can send, e.g. the Limited Supervision mode enables the train to be operated in areas where trackside information can be supplied to carry out background supervision of the train. In contrast to Full Supervision, in this mode, the information is simplified (especially the trackside Static Speed Profile) and the driver is responsible for the train's movement.

There are also other modes for different operational situations. The following are some examples: shunting mode, on-sight mode (which allows the train to enter an occupied section) and a staff-responsible mode, which is a transition mode that allows train movement when it is acquiring data from the trackside under the driver's responsibility

Sursa