Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#825
@Liviu M asa m-am gandit si eu, ca ar trebui sa fie f rapid chiar si cu relee. Dar faptul ca trenurile sunt oprite inseamna ca dureaza totusi ceva...

Ar fi interesant de stiut cum a evoluat timpul de comutare al releelor din anii 60 pana acum. Si care e timpul de comutare la tipurile de releu folosite de CFR la CED si BLA.

———

De vazut vezi. Biologic oamenii pot procesa peste 300 fps, adica ar fi suficiente 3  milisecunde. Faptul ca percepem filme la 24fps sau jocuri video la 60fps, nu  inseamna ca nu distingem un flash de 3ms.

Percepem filme de 24fps pt ca dupa ce vedem ceva si se stinge/obtureaza sursa de lumina, ne ramane o "afterimage".  De-asta percepem becul de 50Hz ca fiind lumina continua.

La un flash scurt putem interpreta "afterimage" dupa ce a disparut! Sa ii identificam culoarea rosie e simplu. Unii recunosc tipuri de avioane din afterimage dupa un flash mai scurt de 5ms.

QuoteThe USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.

motorzbh

Nu sunt generații de relee, exista un singur tip de relee in kernelul instalației CED cel care face partea de siguranță. Diferența dintre instalațiile CR2-CR3 etc este data de tipul de acționare a instalației, la CR@ faci tu parcursul manual la CR3 sunt niste relee mai mici si mai ieftine care=ti fac o automatizare IDM doar apasă pe butonul de începere parcurs si pe cel de sfârșit si instalația manevrează macazele singura.
Problema releelor este ca nu se mai gasesc, au un pret înfiorător de mare si consuma tone cu cupru. Cum folosim in dulapurile de BLA si BAT sunt foarte atractive pentru magneți. Planul nostru este pe termen lung, înainte de venirea noii glaciațiuni sa înlocuim CED-urile cu CE-uri individuale si CEM-urile cu CEL-uri. Peste toate vom avea IMTF si Conducerea centralizata. 
Deci înlocuirea CED-urilor este necesara pentru ca nu mai avem piese de schimb. Releele nu pot fi folosite la nesfârșit pentru ca se consuma contactele fiind curenți mari și acționari repetate.

TibiV

Quote from: cristi5 on March 28, 2023, 09:49:36 AMPercepem filme de 24fps....

Filmele au 24 fps DOAR daca sunt proiectate in cinematograf, de pe o pelicula de celuloid (desi nu prea cred ca mai exista cinematografe cu proiectie direct de pe celuloid...)

La TV, in schimb, vezi la 25 fps.
Nu stiu cine a fost "geniul tehnic" care a facut aceasta ciudatenie tehnica, dar asa este - crede-ma, stiu ce spun...

PS
Filmele ("movies") se filmeaza in continuare pe pelicula de celuloid...

Nici un CCD nu va avea vreodata culorile calde, profunde, pe care ti le da "mixul chimic" al peliculei...

Asta este o "chestie" greu demonstrabila - cel putin pana nu vezi comparatia.
De exemplu am vazut un "making of" al unui film cinematografic (making of filmat cu o camera moderna, digitala) iar dupa 5 minute am vazut filmul...
Recunosteam "locatia", dar parca erau locuri diferite, in anotimpuri diferite, pe continente diferite....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Dacă nu mă înșel, 25 de cadre pe secundă sunt la PAL, NTSC are 30 și explicația pe care o auzisem pentru alegere era că sunt jumătate din frecvența alimentarii (fiecare în zona de utilizare).
Sunt șanse mari să mă și înșel, desigur.

carutasul

știi corect. Fiind baleiaj întrețesut ( liniile pare se transmit "într-un pachet" și cele impare în celălalt) aparent frecvența e dublă, deci 50 respectiv 60. Sincronizarea cu frecvența rețelei evită efectul de "bătăi" cu lumina exterioară, care are și ea aceeași frecvență. Exemplul care se dă de obicei e când vezi o filmare cu tv-uri mergând și din cauza decalajului de fază - și eventual de frecvență vezi imaginea de pe tv-uri cu o linie orizontală.

shogom

https://www.g4media.ro/breaking-inca-un-tren-deraiat-accident-in-valcea-nu-sunt-victime.html

"O locomotivă a unui tren de marfă compus din 25 de vagoane, încărcate cu cărbune, a deraiat marți pe ruta Băbeni-Alunu (județul Vâlcea), la km 22+020 de metri, potrivit Biroului Județean Poliție Transporturi Feroviare Vâlcea."


tom_sawyer

Simularea accidentului feroviar de la Roșiori din perspectiva mecanicului

Club Feroviar vă prezintă simularea accidentului feroviar de la Roșiori din perspectiva mecanicului de locomotivă al trenului IR 1822 al CFR Călători.

Din simulare reiese că impactul cu trenul de marfă al DB Cargo Romania, încărcat cu autoturisme de la Ford Craiova se putea evita dacă CFR Călători ar fi avut simulator și mecanicii ar fi avut parte de acest tip de instruire.

De altfel, acest lucru a și fost recomandat de Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER), după accidentul de la Bârsești, de pe raza Regionalei Craiova, din 2017.

A fost folosit simulatorul de conducere tren SCTS, pentru reproducerea unui eveniment real desfășurat în circulația trenurilor. Datele (viteze etc.) prezentate sunt din ancheta preliminară desfășurată de AGIFER. Secția de circulație din simulator nu este identică cu cea din realitate, accentul fiind pus pe aspectele ce au ținut de siguranța circulației.


https://clubferoviar.ro/simularea-accidentului-feroviar-de-la-rosiori/


tom_sawyer

Retragere temporară din circulație material rulant

31 martie 2023

Având în vedere măsurile de siguranţă feroviară comunicate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), CFR Călători a retras temporar din circulație, cu dată imediată, locomotivele electrice dotate cu echipamente tehnice similare cu cele ale locomotivei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, în data de 25.03.2023.

Ca măsură suplimentară de siguranță a circulației trenurilor, CFR Călători va proceda, prin intermediul unei entități independente abilitate, la expertizarea soluției tehnice existentă în dotarea locomotivelor din parcul CFR Călători, similare celei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, retrase temporar.

Pentru CFR Călători este prioritară siguranța circulației trenurilor, asigurarea securității pasagerilor și a salariaților săi.

cfrcalatori.ro

TibiV

CFR Calatori a uitat sa precizeze ca este vorba despre nu mai putin de 31 de locomotive...

Ce pun in locul lor? Drezine?!...

Atentie, nu vorbesc despre tot parcul de locomotive, ci doar despre cele de la Calatori.

Iar situatia actuala arata cat de nashpa a fost spargerea CFR...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Ma astept sa mai scoata Desiro (sau Malaxe) si sa le bage in trasee. Cine stie, poate si pe B-BV, or incapea doritorii. :)

frunzaverde

Tin minte cand bagasera dobitocii Desiro pe trenurile de "varf" Bucuresti - Brasov, in 2004. Le numeau "Intercity Sageata", si erau adresate schiorilor... Ce gluma proasta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Eu nu cred ca baga nimic, vor fi anulari masive.

Xenos

Si eu tin minte Desiro pe post de IR Brasov-Bucuresti, stateai ca in troleul 66 duminica seara.
@motorbzh, ce inseamna inainte de venirea noii glaciatiuni?
Credeam ca, din pdv investitii, suntem deja in plina glaciatiune...