Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

dobrogean

Quote from: frunzaverde on March 27, 2023, 05:40:05 PMSeful CFR Calatori pe cand pleaca? Cu astia parca dam din lac in put, din rau in rau...
Tare mi-e ca urmatorul o sa fie mai rau ca actualul...

carutasul

pesimistul e un optimist cu experiență :) Totuși, situația pare suficient de nasoală, mai e pe fundal și accidentul din Grecia, poate-poate se decid să facă un sacrificiu și să pună un profesionist serios...

motorzbh

Nu ai sa vezi. De ani de zile traim cu interimari cu preluare de atributii...
Preoteasa este exemplul clasic de politruc ajuns in varful piramidei pe pile si care topaie dintr-o functie de director in alta, de la o companie la alta. Supus si obedient la comenzile celor care l-au pus nu are nici un interes in a face ceva, doar " vremea trece, leafa merge  noi cu drag muncim" si are o leafa de mahar. Director general, membru in vreo 17 CA-uri, ca sunt nspe companii si companiute in MT ...Si nu e singurul.
Se putea rezolva problema MR cu inchirierea de la DB sau OBB care au excedent de MR. Pana si MAV-ul ne lasa sa folosim vagoane de la ei.
Dar interesele sunt altele.

etravel

Quote from: frunzaverde on March 27, 2023, 05:40:05 PMSeful CFR Calatori pe cand pleaca?
Vina e a subfinantarii de 30 de ani, pe care nu poate sa si-o asume. Deci nu pleaca nici el, nici nimeni.

tom_sawyer

Grindeanu: Locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în acea dimineață dintr-o revizie tehnică programată

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, într-o conferință de presă, că locomotiva care a provocat accidentul de la Galați a ieșit în acea dimineață dintr-o revizie tehnică programată, însă nu poate să precizeze când a avut loc o revizie capitală a acesteia.
,,Locomotiva a ieșit din revizie tehnică din depoul Ploiești în dimineața acelei zilei. A ieșit din revizie tehnică programată din timp, a făcut o cursă de la Ploiești la Galați", a afirmat ministrul.

Întrebat când s-a făcut o revizie capitală a acelei locomotive, Sorin Grindeau a replicat: ,,N-am aceste date, dar cred că din anchetă vor ieși. Cred că era important să fac această precizare pe care am aflat-o în urmă cu o oră și ceva".

Ministrul a recunoscut că nu are o situație a incidentelor feroviare din ultima lună.

,,Singurul lucru pe care pot să-l fac este să cer AGA să ceară Consiliului de Administrație să facă o evaluare a managementului companiei", a mai declarat Grindeanu în aceeași conferință de presă.

,,Domnul director Preoteasa mi-a spus că toate normele au fost respectate", a precizat Grindeanu.

Sorin Grindeanu a mai precizat că bugetul pe reparații la CFR Călători este în acest an cu aproape 50% mai mare față de 2021.

g4media.ro

dan tm

in insiruirea aia de accidente nu am vazut viaductul Cîrcea.

 

frunzaverde

Carcea a fost in 2018, lista aia e intre 2021 si 2023.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

trebuiau enumerate cele foarte grave, indiferent de OTF.

frunzaverde

Lista respectiva e o lista care conține incidentele din ultimii doi ani. Definiția e clară. Nu e o lista a incidentelor in general.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#819
Quote from: frunzaverde on March 26, 2023, 04:29:39 PM- presupun ca vreti sa ziceti "electromecanice" nu "electromagnetice".

CED sunt electromagnetice prin natura lor (relee). Nu era loc/timp de educat publicul despre semnalizari.

Fireste ca exista centralizari digitale in afara coridoarelor, si vor mai fi (sau ar trebui sa fie) in PNRR. Ideea e de desfiintat mecanica, electromecanica si logica cu relee.

Scopul este cresterea fiabilitagii si a gradului de automatizare. Adica sa se intre cat mai rar pe manual pt ca acolo se produc "nenorociri la cale libera". Sau aproape-nenorociri ca la Mogosoaia (CED)

cristi5

Apropo de relee, se plang mecanicii ca la trecerea intre galben si verde se activeaza inductorul de 2000. Cat timp comuta releele, inductorul e activ (probabil si semnalul arata rosu?) ca sa fie fail-safe. Daca cumva releele se defecteaza chiar atunci, ramane inductorul activ.

Daca mecanicul are ghinionul sa fie fix peste inductor in timpul tranzitei, il opreste.

frunzaverde

#821
Cat timp aproape 50% din centralizarile europene sunt pe relee și unele din cele mai mari gări și complexe feroviare europene sunt centralizate pe relee (Stockholmul e cel mai apropiat de tine) nu vad nici un motiv pentru a grăbi înlocuirea mai repede decât DB, SNCF, PKP sau SZDC.

Diferența de siguranță e minoră la viteze convenționale. Ai reduceri de costuri de operare și future proofing, dar la fel, low bang for the buck.

Dacă vrei impact de siguranță real, altundeva bagi banii - linii, poduri, material rulant.

Dacă francezii și nemții și suedezii sunt ok cu relee pana în 2050+, altundeva e problema.

Faza cu 2000 Hz la galben-verde e un edge case de "so what". Probabilitatea sa treci fix la schimbarea indicației e foarte mică (circulație la sector, care deja e rară, sincronizare perfectă), și chiar și în cazul asta sistemul e fail safe. O frână de urgență la câteva luni sau câțiva ani degeaba e perfect acceptabilă. Nu o sa investești milioane de euro pentru asta când îți crapă macazurile și podurile sub vagon și îți scapă locomotive de sub control în manevră de cat de carpite sunt.

Cât de robustețe mai mare, un sistem digital nu e prin definiție mai robust ca unul analogic. Depinde de implementare, vezi 737 max.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#822
@frunzaverde CEDurile pe care le-am vazut in rapoarte de accidente si incidente sunt ancestrale. Si evident, inlocuitorul lor va fi digital, nu un CED mai modern.

Nu sunt specialist CED dar sunt convins ca si acolo exista generatii. Si variante gen
- CE cu "iesiri" pe relee, care "din afara" se vad ca un CED.  Foloseste Thales pentru centralizari provizorii la 614-Sim. Pot fi o solutie decenta pentru inlocuirea instalatiei din statie, cu mentinerea BLA pe relee in cale, daca nu e "coridor" unde se pune fibra optica in cale.
- CED informatizat, cu interfata umana digitala, restul "as usual". Astea nu mi se pare ca ar ajuta la noi, ca nu inlocuiesc parcursurile facute cu relee de pe vremea primelor "centrale telefonice automate"

Nu cred ca avem asa multe CED legacy cum au altii, sau nu vom avea dupa digitalizarea coridoarelor europene. Nu cred ca avem nici CED-uri asa "moderne" si bine intretinute ca inlocuirea lor sa nu aduca un plus de siguranta. Orice instalatie veche la care un releu prafuit sau o "reistentza" poate cauza trecerea pe manual si cale libera e un punct slab al sigurantei.

Fireste, si cu CE se pot intampla deranjamente, nu contesta nimeni asta.

cristi5

#823
@frunzaverde galben-verde e doar o curiozitate tehnica de forum.

Sunt f curios daca se vede rosu o fractiune de secunda intre galben si verde, sau doar e activ inductorul de 2000Hz. Logic ar fi sa se vada rosu (adica inductorul si rosu sunt hardwired)

Iarasi e interesant de stiut daca e vorba doar de tranzitia galben->verde sau si verde->galben. Probabil si verde-galben dar acolo oprirea de urgenta are mai mult sens.

Si nah e interesant de reflectat ca o comutare secventiala fail-safe va avea durate diferite la relee fata de bistabile bazate pe semiconductori.

Liviu M

Timpul de comutare a releelor uzuale e de ordinul milisecundelor (3..5). Câte zeci de relee are o secvență de-asta, de poți s-o vezi?  ???