Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Asa e - e cel care posteaza livretele cand apar.

frunzaverde

#781
Confirm ca am inteles gresit ce inductor a fost trecut cu BDO, cel de 2000 Hz a fost cel trecut cu BDO, a fost o eroare de intelegere a mea.

Daca e cum arata toate documentele, si zvonistica de depou, mecanicul e principalul vinovat, nu e doar un acar Paun. Nu exista nimic mai clar decat "opreste fara a depasi semnalul", nu exista nici o scuza pentru 52 km/h la rosu. Sper insa sa se bage in raport si multele cauze sistemice care au dus la asta:
- starea infrastructurii.
- utilizarea absurda a BDO ca "masura de vigilenta" din lipsa implementarii solutiilor standard Indusi in lucrari complet noi.

P.S. Nu e nevoie de vreo omologare - sistemul de semnalizare TMV e deja o copie a celui german, doar ca implementata 10% (doar ca semnal de abatere la macaz).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


frunzaverde

E doar o aproximatie a functionalitatii implementate (pana la urma) de TMV - adica placuta de viteza doar pentru abatuta - versus sursa germana de inspiratie (Zs3 + Zs3v).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Ma indoiesc, cand copiem ceva copiem ca lumea.
Fig. 60. Liber cu viteza redusă afişată de către indicatorul luminos
de viteză – prin cifrele 3, 6, 8, 9 sau 10. În figură, cifra 6 înseamnă
60 km/h. Semnalul următor este pe liber cu viteza prevestită de
către indicatorul luminos prevestitor de viteză - întotdeauna mai
mică decât cea a indicatorului de viteză.
Ziua şi noaptea: O unitate luminoasă de culoare verde clipitor spre
tren, indicatorul luminos de viteză indică viteza la semnal - cu cifre
de culoare albă - iar indicatorul luminos prevestitor de viteză
prevesteşte viteza la semnalul următor - cu cifre de culoare galbenă.
Din instrucția de semnalizare 004
https://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/Regulamentul-004.pdf

frunzaverde

@motorzbh - Vezi ca e o discutie pe threadul de semnalizare. Concluzia a fost (si mi-a fost confirmata de mecanic de locomotiva) ca interpretarea semnalelor TMV a fost simplificata fata de ce era "inainte" si ca semnalele TMV se aplica exclusiv la semnale de intrare pe abatute, indicand strict viteza maximă permisă peste schimbătoarele de cale în abatere .

Vezi de exemplu aici : https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2983.180

Daca nu-i asa, posteaza pe threadul respectiv o clarificare la ce spune @cristi5 si vezi cum s-a ajuns la interpretarea respectiva si in CFR.

Semnalele germane nu au asemenea limitari sau restrictii : unde e implementat sistemul Zs3, exista semnale de parcurs/bloc cu trepte de viteza, iar indicatorul de viteza nu expira la capatul abaterii, ci se mentine pana la o noua indicatie de viteza.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Nu este adevărat. Sunt Semnale cu indicatoare si de ieșire. Ele sunt puse acolo unde ai nevoie. De exemplu pe bloc nu ai nevoie de asa ceva. Ca nu ai nevoie. Dar in realitate sunt mai multe viteze in abatere. Cum nu circulați cu locomotiva nu aveți vederea adevărată a rețelei. Pe scurt: sunt mai multe abateri într-o gara. Nu doar una singura.
Filozofia germana este diferita de a noastră având mai multe semnale si magneți.

cristi5

#787
Am pus pe "Centralizare si semnalizare" documentul de inceput al "BDO la limitari de viteza". Dateaza din 1974, cand mecanicul de la Rosiori nu se nascuse inca

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2983.msg410343#msg410343

dr4qul4

#788
Accident soldat cu cel putin 1 mort 4 raniti (au resuscitat 1!) la Galati. O locomotiva SNTCF a intrat intr-un vagon de calatori.
Am anuntat acum pe DIgi24...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

Cum este posibil așa ceva, ca o locomotivă care garează la un vagon de călători în stație să distrugă vagonul? Așa tâmpit e personalul acum, atât de varză este totul? Groaznic.

Ionut

Stați așa să mai apară informații. Posibil să fi rămas locomotiva fără frâne.

Xenos

Așa se pare - deci ajungem tot la starea jalnică a acestor locomotive antice și la necesitatea urgentă a unor investiții de la bugetul de stat! Aș sugera un comunicat API care să ceară imperativ achiziții de locomotive care să nu ardă și să nu omoare oameni pt că au rămas fără frâne.

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26163255-locomotiva-lovit-tren-calatori-gara-galati-mai-multi-raniti.htm

shift2rail

 ar trebui achizitionate rame electrice, nu locomotive. Locomotivele pot fi folosite ptr transportul marfii.

nirolf

QuoteLiderul de sindicat al CFR Călători, Rodrigo Maxim, afirmă că mecanicul de locomotivă are o mare experiență profesională și că accidentul este o cauză a slabei finanțări din sistemul feroviar. "Locomotivele sunt vechi, cu foarte multe probleme", a spus Rodrigo Maxim, care a indicat defecțiuni la graduator, sistemul care controlează viteza la locomotivă și care ar fi fost defect.

,,Graduatorul a luat pur și simplu viteză fără ca mecanicul să poată controla. Era o defecțiune tehnică", a spus Rodrigo Maxim, la digi24.

Anterior, directorul CFR Călători a subliniat că locomotiva pare nouă, din imagini, și că nu-și explică motivul acestui accident.

În replică, liderul de sindicat a spus că nu contează dacă era nouă sau veche, dacă sistemul era defect.

Sursa

dan tm

 

poza e dincolo

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5109p1035-accidente-si-incidente-cfr-international

Au mai fost accidente de-astea. nu mai stiu daca la fel de grave.

Mi se pare ca a fost la Arad.

Dar nu mai stiu cind ca sa caut raportul.
Instructia spune ca locomotiva opreste inainte de trenul ala care urmeaza sa fie legata si asteapta semnalele ddate de agent. De aceea nu le vedem (aproape) niciodata venind diresct peste vagonul/trenul/utilajul pe care urmeaza sa-l tracteze.