Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dan tm

@cristi5 , cum adica motivul evitarii opririi este ca dureaza 3 minute pornirea trenului?

adica o sa întîrzie si IDM (care e de la CFR SA )  o sa treaca la cauza întîrzierii ,,prelungire nejustificata timp de mers"(CFR Calatori)? dar fara sa specifice ca din cauza liniilor abatute neîngrijite( CFR SA) marfarul altui OTF ( culmea DB) se tîrîia în abatere. Sigur adaugam si ce spune alt user ca merg incet ca sa strînga ore.

e simplu daca e rosu trebuia sa opreasca.

extrapolînd un pic as întreba cum se clasifica neîntreținera liniilor pe care AGIFER o tot gaseste drept cauza a unui mare procend de accidente feroviare?

acuma daca ne ducem dincolo vine un user si zice ca e interzis sa repari acolo unde se intra in reconstructie , ca nu se amortizeaza reparatie( cred ca am mai arata asta aici pe forum)

intre timp am gasit rear view cu zona


dan tm

semnalul de intrare este la 1.31.46

la 1.32.25 este un semnal pe consola nu-ni dau seama ce e? pe firul II nu este.

la 1.32.35 este semnalul de trecere cu rol de semnal prevestitor, are reperul dar nu are reper de bloc mai scurt.

MarianD

"Funny" thing. Dacă locomotiva avea PZB în loc de INDUSI posibil ca acest accident sa nu se fi întâmplat deloc. PZB verifica la 153 de metri de trecerea de un inductor de cele 500Hz viteza de 25km/h altfel te frânează. Funny e ca am avut electrice clasa 45 cu acest sistem și în minunata lumina a mintii le-am upgradat la standard I60R. Dar și mai funny e ca în PNRR s-a inclus modernizarea jafurilor ca cea implicata în accident.
Mai are rost sa vorbim ca dacă era funcțional ETCS?   

dan tm

Dincolo un mecanic zicea ca SIFA ar fi mai buna ca fr[neaza de la 1 km+h

estimp chiar si utilajele CFR SA deraiaza


https://clubferoviar.ro/deraiere-la-sibiu-dupa-cea-de-la-rosiori-nord/

Utilajul de lucru al Secției L4 Sibiu a deraiat și s-a răsturnat în afara căii ferate. La fața locului a sosit un echipaj al SMURD, care va acorda primul ajutor ceferistului care conducea utilajul de lucru care s-a răsturnat.

Pentru moment, cauzele producerii acestui accident feroviar nu sunt cunoscute, ele urmând a fi stabilite de autoritățile competente, în speță Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER.
Seria neagră a accidentelor feroviare din această zi a fost deschisă la primele ore ale dimineții, când locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători a lovit un tren de marfă al DB Cargo Romania în stația Roșiori Nord de pe Magistrala 100.

Club Feroviar a dezvăluit în premieră că deraierea trenului de marfă s-a produs în urma coliziunii de către locomotiva celui de călători, în ciuda faptului că oficialii operatorului de stat au negat acest lucru. Ulterior, directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, a confirmat cele spuse de noi, precizând că a fost vorba de o coliziune.

În urma acestui accident, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, ar trebui să-și dea demisia. La fel și vicepremierul Sorin Grindeanu.

Mircea-HD

Quote from: shift2rail on March 13, 2023, 07:10:07 PM^ de ce nu iesiti public sa trageti un semnal de alarma despre situatia reala din CFR?

La greci a existat un whistleblower care a descris problemele din OSE intr-o scrisoare catre conducere/minister iar ulterior si-a dat demisia.

Si ce credeti ca s-ar rezolva ? Nici la greci nu le-a folosit la nimic. Probabil ca cei care cititi p-aici ati observat ca bietul frunzaverde tot atrage atentia la toate rahaturile ce se vor implementate in caile ferate romanesti si ... nici o reactie. Imi aduc aminte ca ne-a spus cu ani in urma ca exact ce a facut UE cu coridorul grec Salonic- Atena vor sa faca si in Romania. Poate-i mai bine pt noi ca au patit-o grecii inaintea noastra si vor avea mai multe argumente cei de la Instalatii de la noi ca sa refuze receptionarea pseudo-sistemelor de SIGURANTA FEROVIARA impuse de constructorii noilor cai ferate de la noi. De ce credeti voi ca nici acum nu este receptionata instalatia SC pe distanta Curtici - Arad  desi se lauda toti gusterii de ministrii care habar n-au de nimic cu implementarea noilor sisteme. Poate stie frunzaverde mai multe despre sistemele de siguranta implementate in Romania de catre ALSTOM in IMTF  :puke:
Quote from: MarianD on March 13, 2023, 08:19:24 PMMai are rost sa vorbim ca dacă era funcțional ETCS?   


Pana o sa fie functional ETCS in Romania mai trec cel putin 10 ani. Pana atunci ce facem ?!?

cristi5

Quote from: dan tm on March 13, 2023, 07:37:04 PM@cristi5 , cum adica motivul evitarii opririi este ca dureaza 3 minute pornirea trenului?

de asta (zice @Mircea-HD ). Evident asta nu inseamna ca eu cred ca pentru "evitarea opririi" trebuie depasit un semnal rosu.

QuoteComunicarea prin statia radio cu mecanicul unui tren pt. al informa ca este indicata continuarea mersului cu viteza redusa ( in vederea evitarii opririi la semnal cu indicatie de OPRIRE ) este o practica uzuala

Adica se face prin statie "manual cu mâna" o curba de franare à la ETCS.

TibiV

https://www.news.ro/social/directorul-general-cfr-calatori-accidentul-teleorman-mecanicul-locomotiva-diferite-motive-le-explica-comisiei-ancheta-depasit-controlat-dormea-era-bine-il-frana-sistemul-siguranta-1922401813182023032221056073

Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat/ "Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă"

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, afirmă că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se numeşte "o depăşire controlată", intrând pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată. "Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul", afirmă directorul CFR Călători. El precizează că persoanele rănite în urma evenimentului feroviar au suferit răni după ce trenul de persoane a frânat brusc, nu din cauza impactului.
 
"Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat (...) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă, eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Nu vreau să spun nimic, evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici. Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, că a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut. Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă", a declarat Traian Preoteasa, luni seară, într-o intervenţie telefonică la Euronews România.
 
Directorul CFR Călători a menţionat că persoanele care au fost rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două garnituri feroviare, ci din cauza frânei foarte puternice.
 
"Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital", a explicat Preoteasa.
 
El a precizat că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcţioneze sistemul de siguranţă, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.
 
"Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul", a adăugat directorul CFR Călători.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^ directorul CFR Calatori clar nu a auzit adagio-ul "When you are in a hole, you should at least stop digging".

cristi5

#698
@MarianD nu stiu daca ar fi ajutat PZB90 pt ca se pare ca viteza a fost mica.

Problema e ca odata depasit semnalul rosu, mecanicul nu a avut (in toiul noptii) decat proprii ochi si propriile faruri, si indicatia de fine de tren a marfarului. Una sau mai multe din ele nu au functionat cum trebuie, si fireste, nu trebuia sa se ajunga acolo.

E posibil sa joace un rol si rutina apasarii BDO la viteze sporite in abatere si (mai nou) limitari permanente. Totusi, situatia e diferita, semnalul era rosu si mecanicul era evident constient de asta (vezi viteza redusa)

Sunt curios de ce Preoteasa (care evident trebuie sa plece) insista ca ranitii nu provin de la impact ci de la franarea brusca. O fi vreo chichita juridica la mijloc.

gabim

^Ca sa fiu carcotas, impactul e tot o franare brusca.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

dargauda

Dupa 30 de ore reactia asanumitului ministru nu este,nici macar la fata locului nu a fost ,nepasare totala fata de cetateni.Sau nu avem asa ceva (ministu)sau a fost schimbat? :lol:

frunzaverde

#701
Cine "da prin statie" BDO-uri merita sa stea la puscarie pana ii trece de asemenea aventuri. Si poate sta in acelasi celula cu ala care a apasat BDO-ul la "comanda prin statie". E incredibil de ilegal si de periculos, o lipsa completa de intlegere a sistemului, si o lipsa completa de raspundere din partea tuturor (IDM, mecanic). Si foarte, foarte ilegal, cu articol dedicat in codul penal. De la 3 la 10 ani e pedeapsa pentru ce-au facut, daca asta s-a intamplat.

Depasirea ordonata se face legal numai in conditii extrem de stricte, cu ordin scris, si din cate stiu e inregistrata pe banda (la PZB e sigur). Nu se face "hai ca te rezolva Gogu, vii in spatele marfarului", nu e mica intelegere balcanica... Si aici nu e vorba de cultura institutionala, cultura traditionala la CFR era rosu = moarte, BDO = sfanta sfintelor (cum ar trebui sa fie, e efectiv butonul mortii); aici e vorba de relaxarea informala si formala a culturii (BDO la toate abatutele).

@dan tm - cine zice ca SIFA/VACMA e mai bun ca Indusi nu intelege sistemele de siguranta la calea ferata si vorbeste sa se afle in treaba. SIFA/VACMA e un sistem de vigilenta, care se asigura ca cineva se afla in cabina locomotivei si e in control. Atat. Nu avea cum preveni un asemenea accident. Indusi e un sistem de siguranta si autostop, care se activeaza in caz de pericol extern iminent.

Cine ar trebui sa plece?
1. Directorul CENAFER. E complet inacceptabil ca asemenea abateri de siguranta sa fie generalizate si sa nu fie identificate si combatute prin metode cunoscute la cursurile de formare, calificare si instruire continua.
2. Revizorul general de siguranta circulatiei de la CFR Calatori si ala de la CFR SA.
3. Toti cei de la AFER care au acceptat planurile de siguranta feroviara CFR SA, si nu au facut inspectii la timp.
4. Directorul CFR Calatori, pentru ca pana la urma el e cel mai de varf responsabil de siguranta pasagerilor.
5. Tot ce inseamna sefimea IDM-ului din statia Rosiori pana la seful regionalei pentru ca, la fel, au raspunderea ierarhica.
6. Toti cei care au propus si aprobat (de la inginer pana la director) mizeria cu BDO la abatute. Arata o neintelegere crunta a tehnologiei.

Dar problema e sistemica, ca peste tot, si dincolo de "plecari" trebuie facut ceva la nivel de sistem. Simulatorul lui @MarianD nu mi se pare deloc o propunere deplasata in contextul asta, ci una din solutiile necesare, mai ales dat fiind criza de personal si de calitate a pregatirii existente in momentul asta. Dar trebuie mai mult:

- Fragmentarea raspunderii ("solutia Banca Mondiala") in sapte mii de CFR-uri trebuie oprita. Unde exista raspundere fragmentata, nu exista raspundere. Avem o supa imensa de acronime si abrevieri (AFER, AGIFER, CENAFER, ONFR, CFR SA, SNTFC) in care toti isi pot pasa bucati din raspundere "la altii". Rezultatul e ca niciodata nu se ia raspundere pentru nimic.

- Subfinantarea extrema. Daca nu ar fi criza de linii, criza de abatute, criza de linii curente, circulatie "la avarie" peste tot, riscurile nu ar fi la fel de mari. Daca marfarul respectiv ar fi fost (cum ar fi fost normal) primit si expediat de pe o abatere dedicata de marfa, in asteptarea trenului de rang superior, nu am fi avut vreun incident. Da, nu e cauza directa, dar e cauza subiacenta. Proasta functionare a sistemului duce la improvizatii din astea - cum fac sa economisesc 5 minute prinse in restrictia nebagata in mers, cum fac sa mai inghesui un tren, cum fac sa mai conduc inca 2 ore dupa 36 de ore pe locomotiva (in care am parcurs 100 km), ca sa ajung la statia de destinatie?

- Simplu si functional in loc de scump, complex, si niciodata gata. Da, ar fi o idee buna sa avem ERTMS functional pe 10.000 km de linie. Dar n-avem si n-avem nici bani de asa ceva. Dar avem 10.000 km cu Indusi/PZB. Prin urmare, hai sa invatam de la Germania, si sa avem un plan pentru viitor pentru PZB/Indusi, nu doar sloganul coridorist "las' ca vine ERTMS-ul". Si pentru ERTMS, un plan nou, ca bucaticile curente, facute fiecare cu alt implementator, subfinantate, cu oameni in CFR insuficienti, e clar ca nu merge.

- Si eliminat prostia cu "hai sa mai dam afara oameni din CFR (vorbim de executie, nu de sefime)" ca nu sunt oamenii productivi. Prostia asta vine din comparat productivitatea la pasager-tren-kilometru a personalului, de obicei cu UK. Problema e ca indicatorul asta are legatura aproape exclusiv cu viteza si capacitatea liniilor, care in RO sunt foarte slabe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Mie nu-mi vine sa cred cat de repede televiziunile au renuntat la aceasta stire. Ieri deja, nimic. In schimb se isterizau ca pasagerii au fost PUSI IN PERICOL la Suceava, la incidentul intrele cele doua avioane Wizz. Care s-au atins cand unul era pe loc, la stand, si celalalt incepuse taxi.

Dar na, e mult mai oau decat o tamponare prin Teleorman.

pasadia

PRO TV-ul a avut stirea, chiar pe larg, acum la ora 9:00. Inclusiv cu reportaj in interiorul unei locomotive filmand BDO si prezentand sunetul pe care il scoate.

motorzbh

Deși sunt ceva nuante destul de greu de explicat sa încercăm sa o scoatem la cap cu BDO:
IDM nu i-ar fi zis niciodata  "Gurita da cu BDO, ca te bag si eu pe aicisea!"  Practic in clipa cand a dat BDO a garanta ca-l va lovi pe marfar.
Cum functioneza instalatie de centralizare: Ca sa faci un parcurs apesi pe doua butoane si se pune trasa ( daca ai condiții) si se pun semnalele pe liber. In clipa cand trenul a ocupat prima sectiune dinaintea semnalului de intrare trase se inzavoreste adica nu mai poti sa manevrezi vreun macaz din parcurs. Trasa sta înzăvorâtă pana se o eliberează trenul. Cum marfarul făcea "stânga" rezulta ca macazurile stăteau pe minus pana se gara practic. Deci ca sa-i faca comanda lui 1822 trebuia sa sa se gareze marfarul. Putea sa înregistreze comanda in instalație ( desi este strict interzis), dar daca 1822 depășea semnalul se ocupa o secțiune din parcurs si PA LA REVEDERE nu ti se mai face comanda si macazurile raman pe minus si te duci ca berbecul dupa marfar sau si mai rau ti se manevrează sub tine daca IDM face vreo manarie , iarasi strict interzisa de instructie.
Deci Mecanicul a încălcat instrucțiunile crezând ca e smecher fără sa cunoască de fapt ca instalația este contra lui.
Poti sa faci asta la un semnal de BLA , desi la fel si acolo este periculos sa-l acroșezi pe cel din fata, dar la semnalul de intrare e sigur ca vei face ceva.
Doar pentru faptul ca agandit asa ceva mecanicul este extrem de periculos si o sa avem grija sa nu mai circule.
Ce se face în mod uzual în astfel de cazuri IDM da prin stație, 1822 mai încet ca trage un marfar in abatere și semnalul e pe oprire. Se face parcursul in 2 minute( depinde pe unde este) .
In nici un caz nu zice vreun IDM hai intra pe rosu ca e OK, in condițiile când instalația funcționa normal si daca e vreun deranjament ai chemarea.
Întrebarea cu nuanțe este de ce a făcut asta? Il presau șefii sa nu întârzie? Au mai făcut asta și s-au închis ochii de către șefi?
Ca se dau BDo aiurea este adevărat, adică dai depășire la verde ...
Parerea mea este ca trebuie văzut ce e prin capul mecanicilor mai des.