Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Bataie si amenzi. Pandit cu jandarmi, sau chiar oprit trenul, coborat jandarmii si vanat prostii.


cristi5

#676
La noi in tara "civilizata" copiii cu ceva educatie si parinti cu bani (ca altfel nu ar locui in zona) traverseaza autostrada pe acest pod si lasa discret pietrele sa cada pe masini

E mult mai civilizat, ca le lasa sa cada, nu le arunca
https://maps.app.goo.gl/QRG4MsmeCY4x2XLY7?g_st=ic

dan tm

https://adevarul.ro/stiri-locale/alexandria/accident-feroviar-in-teleorman-cu-zeci-de-raniti-2249499.html

Un accident feroviar a avut loc luni dimineață între localitățile Măldăeni - Roșiorii de Vede. S-a activat Planul Rosu de Intervenție. Până în acest moment, trei victime au fost transportate la spital, conștiente și cooperante, și 10 persoane au fost monitorizate la fața locului.

Conform ISU Teleorman, la locul accidentului s-a intervenit cu 2 autospeciale de descarcerare, 1 ATPVM, 7 ambulanțe SMURD, 8 SAJ, o autospecială de stingere și 2 autospecialele de prima intervenție și comanda.

Planul Roșu de Intervenție a fost activat la ora 04.05, iar la  ora 06.45 a fost dezactivat. "Până în acest moment avem 3 victime transportate la spital, conștiente și cooperante, și 10 persoane  monitorizate la fața locului cu traumatisme ușoare. În tren au fost aproximativ 280 de persoane dintre care aproximativ 200 au fost transportate la gara din Roșiori, restul urmând să fie preluați de o garnitură de tren pusă la dispoziție de CFR. Misiunea este în dinamică, vom reveni cu informații", a transmis ISU Teleorman.
Traficul feroviar se desfășoară în condiții speciale pe raza stației Roșiori Nord.

Conform unui comunicat CFR SA, în această dimineață, în jurul orei 04.00, la intrare în stația Roșiori Nord, 2 vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat și unul s-a răsturnat. Trenul era încărcat cu autoturisme si avea ca stație de destinație Portul Constanța. Un tren de călători a efectuat o frânare de urgență, moment în care s-a izbit de marfar.
În prezent, traficul de călători se desfășoară pe celelalte linii din stație, măsură care va fi menținută până la repunerea pe șină a vagoanelor de marfa deraiate.

"Personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât operațiunile de repunere pe șină a vagoanelor deraiate să se desfășoare în condiții de siguranță și să fie finalizate în cel mai scurt timp. Pentru stabilirea cauzelor care au dus la producerea deraierii, AGIFER, printr o comisie de specialiști, va ancheta acest incident. CFR SA adresează scuzele necesare călătorilor și îi asigură că personalul feroviar depune toate eforturile pentru restabilirea circulației în cel mai scurt timp și în condiții normale, pe raza stației Roșiori Nord", au transmis reprezentanții CFR SA.

Conform ISU Teleorman, în jurul orei 04.00, un apel la 112 anunța un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în județul Teleorman, între Roșiorii de Vede si Măldăeni.

"Astfel, pentru gestionarea situației a fost activat Planul Roșu de Intervenți, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la fața locului. Odată ajunse, forțele de intervenție au constatat că accidentul feroviar nu se confirmă. Trenul circula pe ruta Arad- București Nord și s-a oprit brusc.  Mai multe persoane au fost evaluate la fața locului de echipajele medicale, 3 victime fiind transportate la spital. La acest moment, călătorii sunt transportați cu 2 microbuze ISU către gara din Roșiorii de Vede", a anunțat ISU Teleorman.

La fața locului au fost angrenate forțe impresionante din trei județe. Astfel, de la ISU Teleorman: 7 ambulanțe SMURD, 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 3 autospeciale de descarcerare, 2 microbuze, 8 ambulanțe SAJ. De la ISU Olt: 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospecială de descarcerare grea, 5 ambulanțe SMURD. De la ISU Dolj: 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospeciala de descarcerare grea, 3 ambulanțe SMURD.

Au mai fost prealertate ISU Argeș, respectiv ISU București-Ilfov.

Trenul de călători a frănat de urgență

"În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate. Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri. Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, CFR Călători aplicând întocmai instrucțiunile acestuia", a transmis CFR SA.


AndreiB

Deci trenul de calatori a depasit semnalul pe rosu? Ca altfel deraiere sau nu deraiere, blocul din fata era ocupat.

Sorinus

Cred ca vagoanele deraiate au cazut peste firul celalalt.

TibiV

#680
Fotografii si un video de la locul accidentului gasiti aici: https://clubferoviar.ro/tren-incarcat-cu-autoturisme-deraiat/

Iar clubferoviar are o alta interpretare: https://clubferoviar.ro/deraierea-de-la-rosiori/

QuoteDeraierea de la Roșiori, produsă din cauza CFR Călători. Minciuni oficiale

De Adrian Bărbulescu 13 Martie 2023

Deraierea de la Roșiori din această dimineață, a unui tren de marfă al DB Cargo Romania, putea să repete tragedia feroviară din Grecia. Oficialii CFR Călători au mințit în comunicatul oficial. De fapt, deraierea trenului de marfă s-a produs după ce acesta a fost lovit din spate de locomotiva aflată la tracțiunea trenului IR 1822 al operatorului feroviar de stat.

Surse convergente din domeniul transportului pe calea ferată au făcut pentru Club Feroviar, sub protecția anonimatului, filmul evenimentelor din dimineața zilei de luni, 13 martie 2023.

Mecanicul, de la Depoul Craiova al CFR Călători, a preluat trenul IR 1822 la primele ore ale dimineții de luni. Trenul a circulat normal, până când mecanicul a depășit semnalul de block aflat pe galben. Apoi, la ora 3,55, la km 101+300, locomotiva trenului IR 1822 a depășit, cu o viteză de aproximativ 50 km/oră, semnalul de intrare în stație, aflat pe culoarea roșie. Instalația autostop din cale a frânat trenul de călători, însă era prea târziu, pentru că a lovit cu o viteză de aproximativ 40 km/oră trenul 50514 aparținând DB Cargo Romania SRL, având la tracțiune locomotiva LEMA 031, care se afla pe linia 5 a stației CF Roșiori Nord. Ca urmare a coliziunii, marfarul a fost împins pe o distanță de aproximativ 200 de metri.

În urma impactului, două vagoane din compunerea trenului de marfă au deraiat și s-au răsturnat. Trenul DB avea 26 de vagoane platformă și transporta autoturisme de la Ford Craiova către Palas Constanța.

Deraierea de la Roșiori. Minciuna din comunicatul oficial
Filmul evenimentelor a fost prezentat cu totul altfel, cosmetizat, de către conducerea operatorului feroviar de stat.

Iată comunicatul lor: "În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate. Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri. Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, CFR Călători aplicând întocmai instrucțiunile acestuia".

De aici se induce ideea că deraierea trenului de marfă nu a avut nimic de-a face cu incidentul în care trei pasageri ai IR 1822 au ajuns la spital.

De fapt, locomotiva trenului de călători a provocat deraierea trenului de marfă. Acest lucru se poate observa și din imaginea alăturată, unde tampoanele EA 637 sunt comprimate, lucru care nu se întâmplă decât ca urmare a unui impact.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

#681
Chiar ma intrebam, daca circulau pe aceeasi linie, cum franarea de urgenta a fost asa brutala, ca blocul de linie e lungut si autostopul nu cred ca e facut sa decelereze asa brutal imediat dupa semnal.

Dar daca a trecut pe rosu, cum l-a mai oprit indus-ul? Cred ca a franat manual, de la 50 la 40.

Plus, daca trenul CFR nu a lovit garnitura din fata, de ce locomotiva nu mai functioneaza? Si ultima masina din ultimul vagon al trenului de marfa, de ce e lovita doar in spate?

frunzaverde

#682
Daca ai trecut pe rosu, Indusi te franeaza cu cea mai mare forta de franare pe care o are trenul (da drumul la aer din conducta de presiune si actioneaza frana de urgenta). Frana respectiva e extrem de brutala, am fost intr-un tren franat de Indusi la Braila, am cazut de pe scaun.

Descrierea facuta de inspectorul AGIFER indica ca exact asta s-a intamplat - a trecut peste rosu, si l-a franat de urgenta Indusi, dar n-a fost suficient incat sa nu loveasca usor vagoanele din fata: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/accident-feroviar-in-teleorman-trenul-accelerat-a-lovit-violent-marfarul-a-depasit-semnalul-oprire-2280629.

Din poze, impactul a fost la viteza foarte redusa. Si daca asta a fost secventa de evenimente, Indusi a salvat viata a zeci, poate sute de oameni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Mircea-HD

Uite unde duce "conducerea simplificata" combinata cu lipsa de personal competent la companiile de stat. Mecanicii capabili au migrat toti la firmele private care-i si platesc corespunzator.

P.S. - Eu n-am mai urcat in tren de mai bine de zece ani. De ce oare ?!? :nono:

cristi5

#684
Semnalul dinaintea celui de intrare (care a fost probabil galben, si mecanicul a dat "atentie" ca altfel il oprea, presupundand ca inductorul era activ) e la 15:52 cred. Dupa el este o curba la dreapta (venind dinspre Arad). Semnalul de intrare la 16:05... Daca vad bine, marfarul e oprit cam in zona 16:20 (sigur, el a continuat sa ruleze chiar deraiat dupa ce a fost lovit)



O sursa zice IDM i-a transmis prin radio mecanicului sa continue cu viteza redusa pt ca semnalul se va face verde, prin gararea marfarului. Dar dintr-un motiv sau altul asta nu s-a produs la timp. Si seful CFR calatori declara ca mecanicul a franat, nu Indusi. De asemenea din exprimareav "a mers mai departe pe raspunderea lui" poate sa reiasa ca mecanicul a apasat BDO la intrarea in statie si a continuat, sperand ca marfarul se retrage la timp. Bine, CFR Calatori au declarat initial ca marfarul era deja deraiat :) (ca fotbalistul ala care a calcat un om si a declarat ca el doar a iesit in decor, si intamplator in sant era un om mort)

QuoteMecanicul nu a oprit la timp, deși existau ,,toate premisele pentru ca trenul să oprească" în siguranță și a mers mai departe ,,pe răspunderea lui" izolând practic sistemul de siguranță și ,,mergând încet, crezând că se face verde." ,,Între timp a observat că nu i s-a făcut linie liberă, a frânat și de aia s-a întâmplat un incident minor.", ă"

Motivul evitarii opririi trenului este legat de faptul ca repornirea dureaza 3 min.

De asemenea e neclar de ce ar fi circulat cu viteza mare la intrare, din moment ce avea oricum oprire in statie, la vreo 1,2km de semnalul de intrare.

merci @dan tm pt video. Poate gasiti altele pe timp de zi.

Mircea-HD

#685
Comunicarea prin statia radio cu mecanicul unui tren pt. al informa ca este indicata continuarea mersului cu viteza redusa ( in vederea evitarii opririi la semnal cu indicatie de OPRIRE ) este o practica uzuala dar ... sa depasesti un semnal in pozitie pe OPRIRE este o cu totul alta discutie si vina pt un astfel de accident apartine integral mecanicului de la trenul de calatori 1822. Organele de cercetare vor analiza benzile de inregistrare a vitezelor la ambele trenuri si vor comunica probabil "filmul" exact al evenimentelor. Presimt insa ca o vina morala o are si mecanicul trenului de marfa D.B. ... merg astia frate cu viteze mult inferioare necesitatii - ca sa faca ore fiindca sunt platiti dupa nr de ore prestate - si nimeni nu-i intreaba nimic si nu plateste nimeni intarzierile acestor trenuri de marfa ce ocupa infrastructura feroviara aflata oricum intr-o stare deplorabila. ( Sunt curios cu ce viteza reala a intrat marfarul in statie si care era viteza permisa de infrastructura ). Asta insa nu-l absolva pe mecanicul de la trenul de calatori de vina producerii acestui accident.

MarianD

Sursele mele din zona Craiova imi spun ca mecanicul a dat cu BDO (buton depasire ordonata) inclusiv la indicatia de rosu a semnalului de intrare (deci V1 la culoarea galbena a prevestitorului l-a facut, V2 la inductor de 500Hz la semnalul de intrare l-a facut, dar a dat cu BDO la inductor 2000Hz la semnalul de intrare). Asta inseamna urmatoarele lucruri: prelucrare in siguranta circulatiei defectuoasa din partea instructorilor depoului, interpretare defectuoasa a instructiilor in vigoare si lipsa de concentrare (si/sau alte preocupari in timpul serviciului). Cel putin aceste defecte puteau fi prelucrate intens in cadrul programelor de formare continua a personalului, la care OTF sunt obligati sa prezinte sisteme de management a sigurantei circulatiei in fata AFER.
Dar cum in tara asta, toate se fac superficial.

Personal stiu mecanici care se uita la netflix in timpul conducerii trenurilor, personal am vazut mecanici cu casti in urechi ascultand muzica (sigur, puteau sa deraieze de n kilometri ca dracu aude trenul), personal stiu de mecanici care au fost sanctionati ca stateau pe tik tok si faceau live-uri (asa au si fost depistati, dupa ora upload prin care s-a determinat ca erau in fapt in serviciu activ).

Discalimer: am o firma care produce simulator de conducere trenuri. De aprox. 3 ani ma zbat sa conving entitatile statului roman sa investeasca intr-un mijloc tehnic prin care sa verifice capacitatea profesionala a mecanicilor de locomotiva. Nici CENAFER, nici OTF, nici sindicate, nici OPFER, nimeni nu e interesat de asa ceva. Toti se asteapta ca mecanicii de locomotiva sa fie usi de biserica, sa fie mega-instruiti si precisi ca un ceas elevetian. Uita toti ca se lucreaza cu oameni, deci cu entitati biologice supuse la oboseala, rutina si... greseala. Le-am prezentat memorii tehnice, memorii justificative, am aratat ca CENAFERu' produce mii de mecanici pe care nu ii doreste nimeni (din cauza pregatirii profesionale superficiale), am aratat riscuri iminente privind siguranta circulatiei, NIMIC. Pe nimeni nu intereseaza de nimic. Te mai mira de accidentul de azi? De cata vreme spun (si eu, si altii) pe acest forum ca un accident cu victime e iminent si inevitabil? Conditiile pentru o catastrofa exista de multa vreme! Nu facem nimic! Mereu, rahatul se baga sub pres, si atata tot! Pana si administratii in care se investeste masiv nu sunt scutite de accidente, dar in Romania unde anual sunt posibile cateva accidente grave?
Daca trenul Unicom scapat pe Valea Jiului lovea un tren de calatori? Daca trenul marfar al Tim Rail Cargo lovea din spate un tren de calatori? Daca trenul TFG de la Cotesti Vrancea lovea un tren de calatori stationat? Daca un tren ramane maine fara frane ca Desiro de la Golesti? Daca se expediaza tren contra tren (ca in Grecia) cum s-a facut la Mogosoaia? Poate ca o zdruncinatura din temelii a sistemului feroviar sa mai rezolve ceva...din pacate, e nevoie de martiri sa se mai petreaca ceva (bun) in tara asta!

Papagali, securisti, habarnisti aruncati pe functii si sinecuri si te miri ca pana si utilaj de reparatii a CFR Infra deraiaza (vezi accident de azi, Sibiu)??

Mircea-HD

 Si cati ani de experienta are mecanicul de la tr de calatori ?! Nu cred ca era totusi venit direct de pe bancile liceului ... Nu cred ca nestiinta a fost cauza ... mai degraba neatentia ...  refuz sa cred ca a apasat BDO la inductorul de 2000 Hz si apoi a franat el trenul. Probabil ca trenul de calatori a fost franat de INDUSI dar marfa din fata era mult prea aproape.
 P.S. Nu cred ca-i momentul sa faci tu reclama la simulatoarele produse de firma ta !!! Da extrem de rau in acest moment ...

MarianD

Quote from: Mircea-HD on March 13, 2023, 06:10:24 PMP.S. Nu cred ca-i momentul sa faci tu reclama la simulatoarele produse de firma ta !!! Da extrem de rau in acest moment ...
Dar care e momentul? Rolul unui simulator este acela (printre altele) de a expune mecanicii de locomotivă la situații anormale (cum a fost și cea de fata) în vederea analizei capacității lor cognitive si de reactie.  În plus, orice achiziție a statului roman trebuie musai făcută via SICAP, principiu la care ader 100%.
Îți pare corect ca instruirea mecanicilor sa se facă exclusiv pe locomotivă, direct pe secții de remorcare pe care sunt alti participanți la trafic? De prosti exista de ex DB Training? Cauta pe YouTube ce facilități au aia. Noi suntem efectiv anul 1900 dar discutam de HSR și reforma feroviara!

Apropo: lucrez în CFR Calatori și asta ma face îndreptățit sa spun ca prestația companiei la care lucrez este sub orice parametru măsurabil. Imaginează-ți o șandrama ținută vertical doar de ușă: ăștia suntem noi!

shift2rail

^ de ce nu iesiti public sa trageti un semnal de alarma despre situatia reala din CFR?

La greci a existat un whistleblower care a descris problemele din OSE intr-o scrisoare catre conducere/minister iar ulterior si-a dat demisia.