Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

@Sorinus exista un SF in derulare pt intregul complex feroviar. Nu se va rezolva problema asta separat. Vedem cu ce solutii vine SF pt dublarea spre Mogosoaia, spre Baneasa, etc.

AndreiB

Exista licitatie separata pentru dublarea M700.

dan tm

Quote from: cristi5 on January 20, 2023, 09:44:11 AMFireste, daca cele doua trenuri se intalneau sub pasaj, in curba, deznodamantul putea fi tragic.

 

asa a murit si EA-0001

Fiind de origini din zona respectiva , Rupea, cunosc exact cum sau intamplat evenimentele mai ales ca l-am cunoscut personal pe IDM din statia Augustin, si pe cei 2 mecanici de pe LDH care au decedat.
1. Sectia era dotata cu BLA.
2. In statia Augstin erau de serviciu 2 IDM unul dispozitor si un IDM exterior -femeie.
3.LDH nu a mers pana in statia Apata ci doar pana in halta Ormenis, ducand-o pe casiera care a fost in tura de noapte acasa aceasta neavind tren de calatori la acea ora, - iar asta nu a fost prima data cand se efectua aceasta manevra.
LDH-ul respectiv era locomotiva de manevra a statiei Augustin -la acea vreme era trafic mare de marfa, in statia Augustin se formau trenuri cu carbune de la mina Capeni si trenuri cu apa minerala de la Biborteni.
Intelegerea a fost intre idm dispozitor si mecanici sa plece dar sa se intoarca repede pentru a putea trece rapidul 24 partea 2 ca sa nu il opreasca in statia Augustin.zis si facut baietii au plecat cu LDH.
Cine cunoaste putin instalatia de semnalizare si luminoschema din statii tip CR2/3, stiu ca in momentul cand sa depasit limita statiei (semnalul de intrare din sens opus) in statia vecina se aprinde un bec pe luminoschema fapt care indica ca statia r are un parcurs efectuat spre BLA , respectiv spre staie, in acest caz parcurs catre statia Apata.
IDM din statia Augustin , i-a comunicat IDM din statia Apata, ca are de menevrat un convoi de vagoane de carbune de la o linie la alta si ca depaseste limita statiei.
IDM dispozitor din statia Augustin iese din biroul de miscare pentru necesitati fiziologice si IDM exterior intra in birou pentru ai tine acestuia locul - la vremea respectiva nu era voie ca sa nu fie nimeni in biroul de miscare-;IDM dispozitor se intalneste cu niste cunostinte, cunoscuti afara in spatele garii si se apuca sa stea la povesti, uitand de LDH.
In acest timp IDM exterior vazand pe luminoschema ca se apropie trenul rapid , executa parcursul de trecere prin statia Augustin, vazand pe luminoschema LDH pe al 3 lea sector de bloc spre statia Apata, crezand ca este un tren care se indreapra spre statia Apata nu ii da importanta si nici nu consulta registrul de cai libere pentru a se convinge de acest lucru ( pe luminoschema statie Augustin se vad 4 sectoare de bloc spre statia Apata).Semnalul de iesire al Statiei Augustin era verde, ca ulterior sa se schimbe in galben deoarece LDH-ul a ocupat al 2lea sector de bloc.
LDH venind pe firul 2 inspre statia Augustin , a scos instalatia INDUSI din functie pentru a nui frana la semnalele BLA pe rosu.Din cate am inteles eu si imi aduc aminte LDH avea o viteza undeva la 95 km/h.
LDH-ul fiind pe al 2 lea sector al BLA, trenul rapid a iesit din statia Augustin cu indicatia Galben la semnalul de iesire reducand viteza pentru a efectua vitezele de control punctal respectiv peste trecerea peste inductorul de 500 hz fiind clar ca la indicatia de galben urmatorul semnal are indicatie permisiva de trecere tot cu galben sau de oprire, ROSU.-asta in cazul unei circulatii normale- si nu asa la mica intelegere cum sa intamplat acolo.
LDH -ul venind tare sa ajunga in statia Augustin, rapidul reducand viteza , sa produs ciocnirea in acea curba fara vizibilitate.
Nu stiu daca ar fi bine sau nu sa dezvalui numele IDMdispozitor din statia Augustin,iar mecanicii de pe LDH sunt oricum morti si probabil doar rudele lor se mai gandesc la ei, fiind un adolescent rebel in acele vremuri si innebunit dupa trenuri amavut ocazia sai cunosc, atat pe mecanici cat si pe IDM dispozitor , personal.... e tragic ce sa intamplat acolo , si mai tragic pentru cei 2 mecanici de pe LDH care erau tineri si aveau viitorul in fata.


P.S. Depasirea unui semnal pe oprire se face doar in baza unui ordin de circulatie. si in conditii deosebite nu asa ca spune idm hai pleaca ca e pe oprire totul se face pe scris si sub semnatura pentru a ramane dovezi, vorba zboara....

discutiile au fost aici
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t1048p30-060-ea-001

https://www.railnet.ro/download/file.php?id=47063&sid=e76b55fee564305f0327ff46264c6a4d&mode=view



dan tm

https://clubferoviar.ro/incidentul-feroviar-de-la-isalnita/

ficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au avut miercuri prima reacție oficială după incidentul feroviar de la Ișalnița, produs marți, când un tren de călători a fost îndrumat pe o linie închisă. După un incident asemănător din toamna anului trecut, trei ceferiști au fost sancționați

Incidentul produs în stația Ișalnița de pe Magistrala 100 a fost semnalat marți de deputatul USR Daniel Gheba pe pagina sa de Facebook: "Dragi prieteni, în jurul orei 13.00 în zona localității Ișalnița, Dolj, se putea produce o tragedie umană de proporții. Ce s-a întâmplat mai exact? Pe linia 2, linie închisă traficului feroviar, se aflau aproximativ 20 de lucrători care prestau o muncă specifică. Tunul de control, din prostie sau din incompetență, nu s-a asigurat că linia respectivă e închisă și a permis trenului IR 1823 București – Deva să circule. Inspirația de moment și agilitatea lucrătorilor a făcut ca aceștia să se ferească și să evite un carnagiu. Din fericire, doar o parte din uneltele lor au fost afectate. Sunt foarte curios dacă conducerea CFR va oferi opiniei publice explicații. Cât despre domnul Grindeanu, situația e demult

Club Feroviar a solicitat din partea CNCF CFR SA o reacție oficială față de această postare. În răspunsul primit, oficialii companiei de infrastructură recunosc producerea incidentului și susțin că se vor lua toate măsurile necesare.

Iată răspunsul integral: "Marți, 21.02.2023, în stația Isalnița, la ora 12.43, trenul IR 1823, care circula în relația București – Deva, a fost primit de către IDM de serviciu pe linia II directă, linie închisă traficului pentru a se desfășura lucrări de sudură aluminotermică. Menționăm faptul că această situație este încadrată, conform reglementărilor feroviare, în categoria incident feroviar, în urma căruia nicio persoană nu a fost rănită și nu s-au înregistrat nici pagube materiale, trenul fiind reînscris în circulație, cu o întârziere de circa 90 de minute. De asemenea, precizăm faptul că, în conformitate cu reglementările specifice activității feroviare, la fața locului s-au deplasat în cel mai scurt timp reprezentanții Revizoratului de Siguranță a Circulației Feroviare, din cadrul SRCF Craiova și cei ai AGIFER, pentru verificările preliminare și demararea procedurilor pentru anchetarea acestui incident. În ceea ce privește cauzele producerii incidentului feroviar din stația CF Ișalnița, acestea fac obiectul anchetei derulate de comisia de specialitate din cadrul AGIFER, care va stabili condițiile și factorii responsabili pentru producerea acestui incident feroviar".

dargauda

VIDEO. Bariere ridicate cu mâna după o modernizare a căii ferate de 1,3 miliarde lei

Situație incredibilă pe calea ferată. Bariere ridicate cu mâna după o modernizare a căii ferate de 1,3 miliarde lei. Pentru a determina semaforul la o trecere la nivel să treacă pe liber automobiliștii au trebuit să împingă manual în sus o barieră care uitase să se ridice. Nu este vorba de vreo barieră la o trecere uitată de lume, ci de una situată pe un Coridor european feroviar modernizat.

https://clubferoviar.ro/video-bariere-ridicate-cu-mana-dupa-o-modernizare-a-caii-ferate-de-13-miliarde-lei/


 :o  :lol:

frunzaverde

#666
Ceea ce fac oamenii aia acolo este atat ilegal cat si extrem de periculos. Pentru toata lumea (autovehicule si locomotive). Si nu e nimic "incredibil" - barierele functioneaza absolut normal.

Barierele nu sunt defecte, fac exact ceea ce trebuie sa faca. Trenul cu cazane pare sa aiba 50-60 km/h. Barierele sunt ridicate in momentul in care centralizarea stie de la circuitul de cale ca respectivul bloc de linie nu mai e ocupat. Blocul de linie e construit pentru 160 km, si inseamna vreo 2 km, si se termina la urmatorul semnal. Pana cand trenul ajunge la respectivul semnal, bariera sta jos.

Se poate scurta timpul? Da, sunt trei solutii:
- tren mai rapid. N-o sa se intample prea curand, din cauza starii restului retelei, este foarte greu pentru operatori sa investeasca in material rulant nou, pentru ca productia/vagon (km parcursi pe zi) e foarte scazuta, si deci incasarile foarte mici, pentru ca starea infrastructurii e foarte proasta. Cativa zeci de km reconstruiti ici si colea nu ajuta. Si, oricum, un tren cu cazane grele, chiar si in Vestul Europei merge cu 80-100 km/h viteza maxima pentru ca tonajul e prea mare, si procentul de franare posibil la un cost rezonabil atat permite.

- un sistem special de detectie a trenului doar pentru bariera, care sa ridice bariera imediat dupa trecerea trenului. Sunt doua posibilitati - circuite de cale in frecvente multiple si numaratoare de osii. Prima solutie e nefiabila si deci pune probleme de siguranta, cealalta e scumpa.

- pasaje sub si supraterane astfel incat sa nu mai ai bariere. Asta e solutia logica si de bun-simt, si aici e problema pe care Club Feroviar n-o vede : e absurd sa dai 1 miliard de euro si mai ai bariere la drumuri cu trafic mai mare de cateva tractoare pe zi.

In rest, NU talonati barierele. Ce-o sa se intample e ca va puneti pe voi in pericol (e foarte posibil sa vina un tren din sens opus, sau un tren din spate, si celalalt tren posibil sa fie un expres cu 140-160) si sa blocati si calea ferata (manevra lui Gogu ala a pus semnalul de talonare pe rosu, asa ca toate trenurile urmatoare pana vine echipa de inspectie vor trece cu 20 km/h cu oprire si muuuulta grija).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Mai ales intr-o tara care sta prost cu mentenanta si simtul civic ca Romania, solutia necesara e denivelarea la aproape toate TN-uri pe magistrale.

yetiman

@frunzaverde : ceea ce spui tu e absolut corect intr-o situatie normala.

Dar, din ce se vede pe filmare si in articolul complet, situatia nu pare sa fie asa.
Din cele 4 brate, 3 sunt ridicate, al patrulea nu. Deci nici vorba de "functionare normala"

In al doilea rand au asteptat 15 minute, nu a ridicat nimeni bariera "moarta" imediat.

QuoteBariere ridicate cu mâna

Luni după trecerea unui tren de marfă, cele patru bariere, câte două pe fiecare sens, au ,,uitat" să se mai ridice. Sistemul a început să se comporte haotic cu bariere care mai întâi s-au ridicat după trecerea trenului  apoi s-au lăsat din nou iar semnalul de alarmă a început să sune fără logică. In final după 15 minute de la trecerea trenului, trei din cele patru bariere s-au ridicat însă una a rămas coborâtă, fapt pentru care luminile de avertizare la toate cele patru bariere au rămas pe roșu. În pofida semnalelor de avertisment, fără a ști dacă urmează să treacă alt tren sau dacă e vorba de defecțiunea barierelor, cel puțin doi automobiliști au traversat calea ferată pe sensul pe care ambele bariere erau ridicate. Salvarea a venit însă de la un alt automobilist aflat pe sensul pe care se găsea bariera coborâtă. După un apel telefonic, cel mai probabil pentru a lămuri situația cu angajații CFR, acesta s-a indreptat spre bariera în cauză și a ridicat-o, culoarea semaforului trecând pe alb.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Sorinus

Se pare ca in weekend, trenul de aeroport (Desiro) a fost atacat cu pietre sub podul Grant. Cand trenul s-a intors in Bucuresti, a fost chemata politia, se pare ca era spart geamul mecanicului. A fost suficient de rau, incat sa schimbe rama.

Minunat, nu? Daca asta se intampla in Bucuresti, cred ca putem suda plase de sarma la geamuri si aia e, o ardem India style.

Xed

^ si o scurta stire despre acest incident.

QuoteIncidente în lanț, sâmbătă noapte pe linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Două trenuri care fac legătura dintre gară și aeroport au avut probleme.
Problemele fie au fost de natură tehnică, fie legate de vandalizări, după cum au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul operatorului feroviar de stat. Astfel, în dreptul Pasajului Grant din București niște persoane neidentificate au atacat cu pietre automotorul AM 2059 care asigura trenul RE 7945, cu plecare la 23.10 din Gara de Nord și sosire la Aeroport Henri Coandă la 23.31. Parbrizul trenului a fost fisurat, iar poliția a deschis o anchetă.

Incidentul nu a afectat însă orarul de circulație al celor două trenuri menționate anterior, automotorul vandalizat fiind înlocuit.
Tot sâmbătă seară însă, trenul care trebuia să plece din București Nord la ora 1.50 și să ajungă la Aeroport Henri Coandă la ora 2.11 s-a defectat, fiind constatată o supraîncălzire a motorului.

Din această cauză, a fost anulată și perechea lui cu plecare de la Otopeni la ora 2.32 și sosire la București Nord la ora 2.57, iar până la ora 3 nu s-a mai făcut nicio cursă pe această rută.
Sursa: https://www.euronews.ro/articole/incident-pe-ruta-care-face-legatura-dintre-gara-de-nord-si-aeroportul-otopeni-tre

Earthchild

De unde au avut leprele alea pietre pe podul Grant? Le-au cărat în buzunare?

Sorinus

Nu spune nimeni ca erau PE Podul Grant. Cel mai probabil erau sub, unde e bine si intuneric. Pietre sunt garla in terasament, e ca o invitatie pt ei. Cel mai probabil sunt copii cu educatie precara, dar trebuie sa fie pedepsiti, pagubele sunt f mari la nivel national.

dan tm

Singura șansă ar fi să- i lovească trenul.

Eu am fost intr- un compartiment incare a intrat o piatra pe geam, a lovit un calator si pe noi ne- am umplut de cioburi. Noroc ca nu ne-a intrat scticlă în ochi.

nenea_hartia

^ Și eu am pățit ceva similar acum foarte mulți ani, lângă Ploiești Vest. Călătorul din dreptul geamului era plin de sânge. În studenție făceam săptămânal naveta la București și cred că nu era lună fără ca trenurile personal să nu fie atacate în zona asta. Studenții știau și se așezau mereu pe locurile din partea opusă blocurilor.