Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduC

Acolo și la alte treceri similare trebuie blocat accesul total la gabaritul caii ferate atunci când barierele sunt jos. Scurt.
Pietonul n-are nicio vină, administratorul caii ferate trebuie sa se asigure ca infrastructura prezintă siguranță pentru toți utilizatorii

gruiarew

Sper că glumești. Toată lumea stă, el trece. Chiar dacă e prima dată când vede așa ceva, e o chestie mare ce face ca toți dracii și vine repede spre tine. Instinct de conservare 0.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AndreiB

Trebuiesc treptat eliminate toate trecerile la nivel pe magistrale. Si garduri care sa interzica accesul in mediul urban, nu panourile actuale care au loc de trecere (facut probabil ca refugiu).

TVlad

#573
Da, sa transformam caile ferate in niste "ziduri ale Berlinului" din cauza citorva cretini. Trecerile la nivel sint pazite, bine semnalizate, unele dotate cu duble semibariere. Cu conditia sa nu fie un drum foarte circulat, zic ca e mai mult decit suficient si nu e nevoie de pasaje.

AndreiB

Cu pasaje nu e nici un zid al Berlinului.

gruiarew

Nu-ți suie nici dracu pe pasaj sau să ocolească sute de metri când poate să treacă scurt peste linie. Și gardurile oricâte și din orice le-ai face o să se găsească unul să le dea o gaură. Nu mai veniți cu propuneri care numai toacă banii aiurea.

Dacă nu sunt în stare să întoarcă capul măcar atunci când trec linia...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AndreiB

Dupa logica asta nu ar mai trebui sa facem nimic. Exista si pasaje pietonale mai bune - e.g. subterane in debleu etc. Cate cai ferate in vest in localitati vezi unde ae poate traversa pe unde vrei?

Calin88

Sunt mirat ca suntem in 2022 si inca mai exista oameni, chiar si aici, care sa sustina ca sunt ok treceri la nivel pe magistrale pe care se circula cu 160 km/h.
In locul inconstientului putea fi un copil nesupravegheat sau un batran care sufera de dementa.

Cel putin in localitati, accesul pe liniile de CF ar trebui blocat fizic cu garduri din panouri fonoabsorbante. Daca se fac pasaje pietonale si rutiere suficiente, nu vor deveni niste ziduri ale Berlinului.

TVlad

#578
Exista oameni din aia pentru ca mai exista si chestii precum responsabilitatea personala. Copilul ala de ce ar fi nesupravegheat? Parintii lui ce fac? Asteapta sa le protejeze statul odrasla cu garduri de plus si bariere? Viata e dura, se mai intimpla si chestii nasoale daca nu casti ochii.

Astia mai tineri pesemne ca nu ati fost jefuiti destul de stat si inca nu pricepeti ca se va folosi de orice pretext sa va bage mina si mai adinc in buzunar. Acum sa le dam idei: garduri si treceri cu duiumul peste calea ferata, ca e periculos...Argumentul suprem, "asa e si in lumea civilizata". Care lume civilizata? Aia convenabil aleasa, ca de obicei. Sint state si state - la fel de civilizate - cu obiceiuri si legi complet diferite.

P.S. A nu se intelege ca sint complet impotriva unor masuri de siguranta rutiera/ feroviara. Sint atitea si atitea cazuri de treceri la nivel fara bariere, extrem de periculoase, fara vizibilitate. Am mai discutat atunci despre trecerile la nivel carora li s-au desfiintat barierele si s-au pus in loc doar crucile Sf. Andrei, masura absolut criminala de reducere a costurilor.

gruiarew

Nu la aia m-am referit. Ci la ce s-a comentat înainte. Nu poți elimina toate cazurile posibile, să faci pasaje și garduri și pe mama zmăului că poate trece X orbește. Dacă e ditamai magistrala, aia n-a apărut ieri acolo! N-am zis niciunde că o îmbunătățire a siguranței nu e necesară. Dar exprimări de genul "pietonul nu are nici o vină" mă scot din draci. Hai să facem garduri pe lângă liniile ferate, drumuri, ape, peste tot. Și să punem peste tot saltele că dacă se împiedică bolovanul să nu se julească în genunchi. N-are ce să caute un copil sau un bătrân cu demență în zona liniei. Ăia trebuie supravegheați de cine îi are în grijă, nu de cfr sau alte entități. Te-ai gândit cumva că dacă e gard, poate îl sare? Ce facem punem pază?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Calin88

#580
@gruiarew
Departe de mine gandul ca pietonul nu e vinovat, pietonul ar fi fost unicul vinovat aici, ca avea si bariera si semnale acustice.

In localitate, da, trebuie facute gadruri pe langa calea ferata. Atat pentru limitarea accesului cat si pentru zgomot (locuiesc cam la 100 de m in linie dreapta de gara din localitate, stiu ce inseamna sa treaca un marfar). Da, gardurile respective ar putea fi sarite, dar de ce ai sari gardul de 2 ori daca ai la 100-200 de m mai jos ori pasaj pietonal ori pasaj rutier? Oricum, odata ce ai sarit gardul, esti cat de cat constient ca te aflii intr-un loc in care nu ai ce cauta si esti putin mai atent. Chiar am avut un coleg de munca care trecea ilegal liniile in fiecare zi si a devenit asa un automatism incat nu mai era la fel de atent si a fost lovit de un tren, desi in zona respectiva exista vizibilitate suficienta. A avut foarte mult noroc si a scapat cu viata. Acum nu mai trece liniile aiurea.
Daca vor exista zone in care se sare gardul constant, inseamna ca e necesar un pasaj acolo, pasaj care se poate adauga.

Apropo, pe principiul asta, nu mai facem nicaieri in tara nici o imbunatatire a infrastructurii d.p.d.v al sigurantei pentru ca daca se respecta regulile pe infrastructura existenta nu se poate intampla nimic. De exemplu, nu corectam curba de pe DN1 de la Persani, unde au loc accidente grave constant, pentru ca exista parapet si limitare de 30 de km/h. Deci cine n-o respecta si intra in parapet, e vinovat.

Radu85

Stie cineva daca se modernizeaza cumva si trecerea peste calea ferata din orasul Braila, fix intre 2 cartiere, zona intens circulata? Ca pieton e foarte greu sa treci pe langa masini, nu mai spun si cu carucior pentru copii... E si destul de denivelata si nu se repara deloc de nimeni.

Whyse1

@Radu85: N-am auzit nimic de modernizarea trecerii de la Lacu Dulce, doar de ceva inspectii in vederea reabilitarii podului CF de peste DN22.

Radu85

E sub orice critica acea trecere la nivel cu calea ferata, rusinoasa si periculoasa, in acelasi timp. Nici macar un trotuar nu exista. Zilele astea au montat semafoare noi, nu vad ce aveau cele vechi dar ma rog... Mai bine se ocupau de trecerea propriuzisa.

AndreiB

Nu trebuie sa mai existe treceri la nivel in urbanul mare - e o chestie elementara. Bani avem - e nevoie de o vointa la nivel national de eliminare a trecerilor la nivel, prioritizata.