Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

shift2rail

#555
ptr  astfel de incidente exista o singura solutie structurala: redundanta sistemelor, care costa insa o avere.

intelegem, poate, de ce insista Comisia ptr un aliniament nou al viitorului HSR, complet diferit de actualele coridoare feroviare classice.

Xenos

Sau poate mai ieftin si imediat realizabil ar fi sa nu se mai permita operatorilor sa circule cu cazane stricate si pt faze ca cea de ieri sa fie obligati la despagubiri, amendati si la prima repetitie sa li se retraga licenta de operare.

alinuttt

#557
Cu incendiu la locomotivă care tratează azotat de amoniu nici cu 4, nici cu 6 fire în paralel nu ar fi fost alta situația. Nimic nu trece până ce nu e înlăturată starea de pericol.

Da, pentru capacitatea liniei ar fi bune 4 fire în paralel atât pe București Ploiești, dar mai ales pe București-Constanța. În sezonul estival în special ar fi ideal să ai alternativă pentru marfă.

etravel

#558
Nu s-a retras licenta de operare firmei careia i-au fugit trenurile de sus de la Predeal, celei care a dat jos jumatate din viaductul Carcea, cum sa li se retraga licenta pentru doar trei ore de intrerupere totala a traficului? Nu se poate asa ceva.  ;)

Xenos

Am înțeles ironia, dar GFR-ul sigur n-o va înțelege până la aplicarea unor sancțiuni aspre. Nu tot ei au fost la Fetești astă vară? Și atunci au rămas copiii în câmp - și Vizante a rămas fără coledzi, într-un târziu  :)

etravel

Quote from: Xenos on January 03, 2022, 04:13:35 PM
GFR-ul sigur n-o va înțelege până la aplicarea unor sancțiuni aspre.
Perfect de acord, insa ceea ce incercam sa sugerez e ca nu se va gasi cine sa aplice sanctiunile, chit ca teoretic ar avea cine. Si da, ar trebui sanctiuni dure la maximum pentru evenimente care se tot repeta. 

Quote from: Xenos on January 03, 2022, 04:13:35 PM
Nu tot ei au fost la Fetești astă vară? Și atunci au rămas copiii în câmp - și Vizante a rămas fără coledzi, într-un târziu
Din cate imi amintesc, Vizante nu a ramas fara coledzi din cauza evenimentului respectiv.

frunzaverde

Iar si-a batut joc CFR Calatori de... calatori. Minimum de decenta inseamna asistenta: apa, mancare, informatii, transbodare daca e nevoie si se poate. Desigur, dau repede vina unii pe altii : dar eu ca calator am contract cu o singura entitate, operatorul de transport. Nu cu GFR, nu cu CFR SA... Si CFR Calatori (sau OTF privati daca cu ei merg) au singura raspundere pentru bunastarea mea.

Din partea mea, tot "menejmentul" sistemului feroviar trebuie sa ramana fara coledzi vreo 10 niveluri in jos, si tot sistemul recentralizat, pe sistem MAV sau CD sau PKP...

Cazanele pot fi oprite de la circulatie doar cand cazanele statului sunt oprite de la trafic. Cat timp CFR Calatori si CFR Marfa opereaza cu aceleasi carpeli ordinare gen PUMA, si cu aceleasi DA-uri scorojite si cu vagoane de calatori cu roti patrate, acelasi stat n-o sa aiba prea mare putere in a trimite AFER-ul pe capul privatilor. Ca iese rapid scandal.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm


MarianD

Simplu:
Prin asumarea raspunderii functiei care o ai: adica, vreau sa il cunosc pe berbecul care a pus in PNRR ca Romania repara 24 de EA-uri cu ETCS, mai precis, eject din sistemul feroviar.
De ce?
Pentru ca numai statul poate da tonul modernizarii. Sa fim clari: in Romania, circula 4 tipuri de locomotive (indiferent de operatorul OTF), toate vechi decand istoria: EA, DA, EC, LDH/LDE1250. Primele 2 sunt Co-Co, in numarul cel mai mare. Daca statul nu vine cu vehicule noi, eficiente, ce te astepti sa faca operatorii? Exact ce zice frunzaverde. Si de aici, ma intorc la inceputul ideii mele. Care e idiotul care continua acest cerc vicios? Care e mintea "stralucita" care spune inca sa avem un program de reparatii in locul unui program de achizitii si inlocuire? Care esti ba?  :lol:
Referitor la infrastructura, simplu: citit BAR. Identificat "quick gains". Adica acele restrictii de viteza care pun "in cur" orice misca pe sine, indiferent de OTF. De exemplu, acele poduri si podete care pot fi inlocuit relativ usor, contracte mici si de la care se castiga minute de mers si se obtin economii de combustibil/energie.

Atat: aceste doua puncte, restul o sa vina. Atat timp cat noi discutam de coridoreala, hidrogen, ETCS, HSR/Baiazid, discutia se dilueaza.

Sunt multe de urmat (de ex. electrificare sectii, TUI mai scump pentru Co-Co pentru protectia infrastructurii, franare recuperativa, schimbatoare de cale cu viteze sporite in abatere, achizitie de masini de cale, achizitii de sine si accesorii, implementari de sisteme de centralizare electronica, regandire halte si PO puncte oprire, schimbare aliniamente cale ferata - eliminare limitari viteza, atragere personal, depolitizare/despaduchire_de_famiglii_si_rude, etc.) dar trend setter-ul este statul roman. Apoi da, poti emite pretentii si de la ceilalti OTF. Dar cand vezi un DA besinos carand niste 20-49 vopsite peticit sau un EA tragand un 20-47 si ii spui "tren regio" ce si mai ales cui sa ceri?

etravel

#564
Quote from: frunzaverde on January 04, 2022, 01:03:14 AM
Cazanele pot fi oprite de la circulatie doar cand cazanele statului sunt oprite de la trafic.
Apropo de cazane, IR 1682 ramas adineaori intre Cernavoda si Fetesti, locomotiva defecta - imi scrie un amic pe Whatsapp. A auzit prin statie cum mecanicul i-a cerut naşului o moneda de 50 de bani sa o puna la nu stiu ce releu, ca sa cupleze mai bine. Finalmente s-a rezolvat si trenul a luat-o din loc.
I-am zis sa nu se bucure, mai sunt cam 150 km pana la Bucuresti.

cristi5

#565
@MarianD un nene din CFR (Calarori parca? @alinuttt si @frunzaverde au fost de fata, poate si alti colegi) s-a expeimat asa despre locomotivele electrice cu ERTMS din PNRR:

"dar cine a zis ca vor fi EA?"

Deci poate vor fi EC, mai stii? :)


b1

#567
Circulația trenurilor, intre Poieni și Piatra Craiului s-a reluat în cursul serii de 24 martie 2022, la ora 23.00. (sursa)

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat joi seara că circulația feroviară pe raza stației CF Ciucea (Regionala CF Cluj) este închisă, ca urmare deraierii, la ieșirea din stație, a două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă, care aparține operatorului Cargo Trans Vagon. Trenul de marfă are în compunere 33 de vagoane încărcate cu cereale și circula în relația Iernut-Episcopia Bihor.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

MarianD


fulger nc