Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GrmmrNzi

#510
^^
Problema principală nu e că sunt din lemn, ci că sunt din lemn care nu prea a văzut întreținere după ce a fost pus în operă.

PS: speculaz, dar poate banii au contat atunci când s-au decis macazuri cu traverse de lemn. N-o mai fi rămas buget după ce s-a înlocuit terasamentul refactat în '95 cu terasament aproape identic, șina cu șină identică, și s-au înlocuit stâlpii de beton. Că ăia era marea problemă, nu erau de mărgăritar.


fulger nc

De ce nu folosesc traverse de compozit?
Chiar daca sunt mai scumpe.
Macar pe coridoare.

alinuttt

Schimbătoarele de cale aflate în capetele X și Y ale stației Sinaia, împreună cu schimbătoarele de cale din zona ramificației M800(în apropierea stației Băneasa) și o pereche de diagonale în zona stației Constanța sunt singurele pe care le știu a avea traverse de lemn pe linii directe acolo unde linia de cale ferată a fost reconstruită în cadrul proiectului Coridorului Rin-Dunăre Nord.
Cred că explicația este destul de simplă: În toate cele trei locuri viteza stabilită nu este foarte mare.

Linia din Medgidia despre care se discută a fost reabilitată odată cu coridorul, însă este linie abătută. Nu e singurul loc în care au fost reconstruite abătute cu traverse de lemn, am văzut câteva cazuri și pe București-Câmpina. Așa cum sunt locuri în care pentru liniile abătute s-a optat pentru prinzătoare de cale clasice în loc de prinzătoare elastice.

Eu unul nu văd rostul schimbătoarelor de cale cu traverse de beton în cazul liniilor care nu sunt directe. A se vedea că pe Sighișoara-Curtici aproape toate schimbătoarele de cale sunt cu traverse din beton(cu puține excepții).

TibiV

Care este diferenta de pret? Ca ordin de marime?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Nu cred ca fabricau la Buzau diagonale TDJ de tipul asta decat cu traverse de lemn. Nu cred ca a fost vreo diferenta semnificativa de pret (de obicei nu e). Intretinerea traverselor de lemn e mult mai grea si mai migaloasa, dar la schimb ai durata de viata totala mai mare...

Dar cand nu se face intretinere deloc (linia arata necirculabila, cu toate traversele uscate si crapate, nu-i de mirare ca isi pierde ecartamentul), la asta se ajunge.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Xenos

''a afectat imaginea CFR Calatori''  :lol: :lol: :lol: :lol:

Serios, asta e reactia tipica de institutie de stat vetusta si comunista, TVR, Radio, CFR etc. Totusi, mi se pare nescuzabil pentru managementul nou si performant - astazi nu s-a stricat nicio locomotiva, se pare - ce scuze mai are dl Vizante acum, nu stia personal ce fac subordonatii? Mi-e teama ca cu CFR trebuie facut nitel tabula rasa si o privatizare pe bune.

gruiarew

Deci dacă "de ai lor" nu le pasă, atunci ce pretenții să mai aibe un simplu călător?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

                  "" Mi-e teama ca cu CFR trebuie facut nitel tabula rasa si o privatizare pe bune.""    Cineva care citește "peste umărul meu" această remarcă, începe să râdă și sarcastic, mă întreabă : "-cu cine tabula-rasa (??), tot cu cei de jos ??""..., apoi continuă cu ...."-o privatizare pe bune" (!!)..., "de unde și cu ..... cine, pe bune ??" Mă uit la el șiii ..... cădem de acord că "rămâne cum am (s-a) stabilit" (concluzia unui vechi banc) !!

Xenos

Cu un ÖBB? Sigur, e utopic, dar nici cum e acum nu poate ramane. In plus, sigur ca nu cei de jos sunt de vina, in principal. De vina e lipsa unei culturi organizationale de respect, performanta si atentie fata de client.


Xenos

Stie cineva de ce a intarziat astazi Dacia 6 ore? Se pare ca s-a intamplat ceva intre Arad - Timisoara. Si de ce e rutat trenul prin Timisoara - Lugoj - Ilia, din cauza lucrarilor dintre Arad - Simeria?

Vazusem o poza cu trenul in Brasov noaptea (!) desi trebuia sa fie acolo la ora 15 si am verificat intarzierea, este incredibil. Trenul a devenit o gluma proasta.

tom_sawyer

^^ chiar 3, a fost și un accident cu o mașină lovită de tren în Harghita care a luat foc, apoi a luat foc și locomotiva:
https://clubferoviar.ro/incendiu-la-locomotiva-8/

TibiV

Quote
Traficul feroviar a fost redeschis în stația CF Balota
București, 23 august 2021

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, începând cu ora 15.02, traficul feroviar a fost reluat condiții de siguranță, în stația CF Balota.

Pentru intervențiile care s-au desfășurat la fața locului, SRCF Craiova a acționat cu personal de specialitate și vinciuri hidraulice, astfel încât au fost retrase cele 13 vagoane din compunerea trenului de marfă și a fost repus pe șină și retras, vagonul deraiat, și au fost realizate reparații la linia de cale ferată afectată de această deraiere.

Reamintim că pe durata întreruperii circulației, CFR SA a asigurat transbordare cu mijloace auto, pe relația Balota - Orșova.

CFR SA transmite scuze tuturor călătorilor afectați de acest accident feroviar și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i în același timp că angajații de la calea ferată au depus toate eforturile necesare, astfel încât traficul feroviar să fie redeschis în condiții de siguranță, în cel mai scurt timp.

Menționăm faptul că o comisie de specialitate va ancheta acest accident și va stabili cauzele exacte care au condus la producerea lui.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2021/5918-circulatie-feroviara-redeschisa-in-statia-cf-balota
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind măsuri pentru sancţionarea personalului feroviar cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei pentru nerespectarea unor reglementări specifice domeniului feroviar

Data publicării: 03.09.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 14.09.2021

Reglementările specifice actuale pentru domeniul feroviar cuprind prevederi asupra interdicţiei de a se executa anumite operaţiuni la instalaţiile de siguranţă şi de vigilenţă de pe locomotivă, de a se depăşi serviciul maxim admis pe locomotivă şi de a exercita serviciul sub influenţa consumului de băuturi alcoolice sau a substanţelor halucinogene.

Aceste reglementări specifice nu cuprind însă şi sancţiuni dacă nu sunt respectate aceste interdicţii sau nerespectări ale acestor prevederi.

Se constată că, în situaţia cumulului de factori – instalaţii de siguranţă dezactivate, depăşirea serviciului maxim admis, consum de alcool – evenimentele se înscriu în categoria accidentelor grave, provocând pagube materiale însemnate şi întreruperea traficului feroviar pe perioade mari de timp.

MT