Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

in multe cazuri nu se mai vad semnalele din cauza vegetatiei.
Oarecum tufele alea au rol de perdea forestiera de protectie, cred ca ar putea fi destul de usor intretinute prin taiere macar pin a la limita stilpilor  liniei de contact daca nu chiar un metru dupa ei.
Nu are loc nici macar revizorul de cale sa se retraga din gabarit.

pe de alta parte
13/07/2020

S-a decis deschiderea investigației pentru accidentul feroviar produs la data de 10.07.2020, ora 04:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF București, secția de circulație Pantelimon-Ciulnița (linie dublă electrificată), între halta de mișcare Fundulea și stația CFR Sărulești, firul II de circulație, la km 47+737, în circulația trenului de marfă nr.30688-1 (aparținând operatorului de transport feroviar SC Deutsche Bahn Cargo Romania), prin deraierea de primul boghiu, în sensul de mers, al locomotivei DA 010, locomotivă inactivă aflată a doua în compunerea trenului.

zona nu este pe linia refacuta?

frunzaverde

E pe linie reconstruita (fir II pe 800).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

@dan tm...."" intretinute prin taiere macar pin a la limita stilpilor  liniei de contact daca nu chiar un metru dupa ei.""   Ca și tine o astfel de întrebare mi-am pus și eu.... Aș avansa, ca spațiu de vizibilitate, ca tot "terasamentul" să fie "curat" undeva la 4-5 m lateral de toate semnalele, portalele, consolele din cadrul căii....
   Chiar ieri vedeam pe linia Pitești - Câmpulung Muscel în secunda trecerii unei bariere, în stânga sensului meu de mers, un "tunel vegetal" din arbuști, boscheți, copaci uniți într-o arcadă completă peste linie și de mărime exactă cu lățimea/înălțimea trenului...... Din cauza asta materialul rulant arată ca naiba (zbâriat orizontal) de cum iese pe linie, cu vopseaua nou-nouță !!
  Acum vreo 10 ani văzusem un om pleznit peste față de-o creangă ce a intrat pe fereastra deschisă, în trenul de Sighet, pe malul Tisei între Valea Vișeului și Sighet; creanga "scursă" de-a lungul vagonului a găsit spațiu de extensie în vagon prin fereastră....

TibiV

Nu m-as mira ca in cazul in care CFR Infra ar incerca sa "tunda" crengile copacilor, sa se trezeasca ca Romsilva ii ataca in justitie ca fura/distrug materialul lemnos proprietate a Regiei...

Daca imi aduc bine aminte, au fost probleme pe speta asta in zona Predeal, unde copacii tot cad peste firele de contact, dar CFR nu poate sa ii taie pentru ca nu ii lasa Romsilva - dar poate imi amintesc eu gresit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Nu e zona aia de siguranță feroviară?  Trebuie să aibă ceva teren și în afara liniei, sau știu eu prost?
Plus, Romsilva și CFR-ul nu sunt ambele ale statului?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


TibiV

^
Si ce daca sunt ambele ale statului?!...

Statul roman este "expert" in a-si da cu stangu'n dreptu...

Quote from: pasadia on September 12, 2018, 11:30:20 AM
Simplu de zis, mai greu de facut. O fi padurea a statului, dar si Romsilva si CFR-ul se considera indreptatiti sa vanda roadele pamanatului (adica copacii). Vezi aici mai multe detalii.

QuoteAstfel, șeful Secției CF Brașov, Vasile Răhăian, a precizat că pe tronsonul Dârste – Predeal, au fost identificați 644 de arbori care riscă să cadă în orice moment pe calea ferată, [...]
    ,,[...] Mai avem discuţii cu Direcţia Silvică Braşov, care invocă mai multe prevederi legale. Statul român este proprietar pe teren, CFR are în concesiune terenurile, iar conform Codului Civil, concesionarul beneficiază şi «roadele pământului», în cazul de față fiind vorba de masa lemnoasă. Direcţia Silvică nu vrea să dea autorizaţia de exploatare, pentru că ei consideră că sunt proprietarii arborilor", susține Răhăian.

,,Cei de la CFR trebuie să asigure să ne pună lemnul la dispoziţie"

De cealaltă parte, şeful Direcţiei Silvice Braşov, ing. Dan Runceanu, a explicat că ,,[...] Cei de la CFR trebuie să asigure siguranţa circulaţiei, să plătească o firmă care să exploateze acei arbori şi să ne pună lemnul la dispoziţie. Dacă ei semnează protocolul, noi mâine semnăm autorizaţia de exploatare, dar lemnul rezultat este proprietatea Romsilva, nu a CFR-ului".

La o problema atat de complicata (si atat de valoroasa!) ti se pare tie ca mai conteaza zecile de trenuri blocate anual in zona?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Mda, nu văzusem asta până acum. Ce să zic, no comment.  :shootme:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Vlad94

Sa gaseasca doi drujbisti freelanceri si se rezolva cu taierea  :lol:

dan tm

Ca la Crivina -Brazi zilele trecute, dar macar se rezolva.

TibiV

Nu doar soferii sunt "dusi" la trecerile la nivel cu CF
Un video cu un carutas care face o "miscare de Bruce Lee" ca sa nu il loveasca bariera in cap...


https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/3561650843869758

Bucureşti, 21 iulie 2020 
‼‼‼ Inconştienţa unui căruțaș la trecerea la nivel cu calea ferată! 
‼‼‼ Nu puţine sunt situaţiile în care participanții la trafic (șoferi, bicicliști, căruțași, pietoni etc) dau dovadă de inconştiență la trecerile la nivel cu calea ferată, ignorând semnalizarea şi forţând traversarea, considerând că astfel fentează trenul.   

Un astfel de caz a fost surprins de camerele de luat vederi sâmbătă, 18 iulie 2020, la trecerea la nivel cu calea ferată din apropierea stației Brazi, când un căruțaș inconştient și-a mânat calul mai departe, deși barierele erau în mișcare, forțând practic traversarea pe sub brațul barierei și talonând semicumpăna, aflată deja în poziţia orizontală. 
‼‼‼ Din fericire, de această dată, inconștiența căruțașului a avut doar consecințe asupra traficului feroviar, deoarece prin talonarea semicumpenei s-a declanșat automat sistemul de avertizare că bariera nu funcționează corespunzător, mecanicul trenului reușind să reducă viteza de circulație a trenului în zona trecerii la nivel, de la 120 km, la 20 km/h. De asemenea, personalul feroviar a intervenit imediat pentru remedierea defecțiunii la sistemul de funcționare al barierei, astfel încât nici traficul rutier nu a fost afectat. 

♦Menţionăm faptul că trecerea la nivel cu calea ferată din imagini este situată la km 49+900, între staţiile Brazi și Crivina, interval de stații unde viteza de circulație a trenurilor de călători este de 120 km/h. 
♦Deşi compania CFR SA a luat toate măsuri de siguranţă la această trecere la nivel atât pentru pentru traficul rutier, cât şi pentru cel feroviar, fiind montate inclusiv camere video, inconştienţa unor participanți la trafic este greu de înțeles! 

‼‼‼Reamintim că:
♦ O astfel de inconştienţă pune în pericol nu doar vieţile conducătorilor auto, ci şi vieţile a mii de oameni care călătoresc cu trenul!
♦ O astfel de inconştienţă poate pune în pericol şi vieţile celorlalţi participanţi la traficul rutier sau al pietonilor!
♦ O astfel de inconştienţă atrage după sine timp pierdut în trafic, fie că vorbim de cel rutier sau cel feroviar!
♦ O astfel de inconştienţă produce pagube materiale sistemului feroviar! 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Solutia reala este eliminarea tutoror trecerilor la nivel pe Bucuresti-Ploiesti. Nu inteleg logica de a gandi o magistrala de 200 km/h (conform ambitiei initiale) si a pastra toate trecerile la nivel existente. Avem nevoie de un program national de eliminare a trecerilor la nivel pe magistrale.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

"CFR SA utilizează primul utilaj modern achiziționat pentru defrișarea vegetației din zona feroviară"
https://mobilitate.eu/cfr-sa-zona-feroviara/
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

Un material destul de interesant. Despre specialistii caii ferate.

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D324_RI_Dornesti_19_08_2019.pdf

interesant este ca traverse de la aceleasi firme au mai deraiat un tren, fapt mentionat in raport.

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D-238-RI-Dej-Calatori-24-09-2017.pdf