News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


dan tm

Un raport AGIFER care contine nu mai putin de opt recomandari de siguranta:
recomandarea 5, executantul reparatiilor la strung a constatat probleme la dispozitivul de masurare optica...


https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_304_RI_Darste_29_03_19.pdf


cristi5

O persoana a murit carbonizata. Conductorul a declarat ca nu mai e nimeni in tren. Vai de curul nostru.

Sorinus

Trenul doar ce trecuse printr-o halta de miscare, cu impiegat, care iese si saluta trenul. Daca focul era propagat, l-ar fi vazut, nu?

dan tm

Sint 11 km intre Augustin si Racos.
trenul a  oprit in Augustin, deci daca era ceva vedea si sful trenului si IDM.

pina la Racos a avut timp sa se propage.

Dar interesant ce repede ard vagoanele astea, nu sint norme de foc la materialele folosite sa intirzie cumva propagarea?

Daca era plin?

perfidus

Citat din raportul AGIFER de mai sus:

"Cadrul de reglementare privind repararea osiilor montate respectiv operația de reprofilare a suprafețelor de rulare care se utilizează în România (Instrucția nr.931/1986, respectiv STAS 112/3-90), ce cuprinde și valoarea unghiului de flanc obținut după reprofilare, nu este în concordanță cu standardele europene armonizate privind interoperabilitatea sistemului feroviar sub incidența directivei RAIL 2008/57/EC, conform OJ C 282 din 10.08.2018. Menționăm faptul că potrivit literaturii de specialitate, un unghi de flanc mic, cum este cel utilizat pentru locomotive în România, este defavorabil siguranței contra deraierii."

Mai evoluam si noi, ca din 86 pana acum sunt aproape 35 ani, iar noi suntem in UE de 13 ani?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

RaduC

Evoluția asta ar implica costuri pe care operatorii nu sunt dispuși sa ii plătească.


TibiV

Cred ca BLA = Bloc de Linii Automat
Restul iti spune frunzaverde...

Oricum, m-am linistit de la inceputul documentului.
Avem un raport extrem de "profesionist"... :(
Vorbeste despre un "tren de calatori apartinand operatorului de transport feroviar de marfa CFR Calatori" :



Merita sa ii mai ia cineva in serios pe astia de la AGIFER?!?!....  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

E foarte interant faprul ca desi are BLA pe o parte, macazurile se manipuleaza in teren nu din cabina.

Am vazut si faptul ca invoca sectia Strehaia -Drobeta Turnu Severin.

Am citit insa alt raport care evidentiaza modul de lucru la privat

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/N_154_RI_Milova_16_04_2019.pdf

perfidus

#356
Altul care a luat-o pe o cale fara sine si fara traverse, doar ca a scapat mai usor decat cel de la viaductul Carcea. A fost si mai capos, dupa franarea de urgenta  (INDUSI nu era izolat) a repornit trenul si a mai mers 500m... :o
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

@dan tm  - La intrebarea ce fel de instalatie este aceea SBW-ATM-BLA, nu am raspuns. O fi vreo improvizatie CFR...

In pozele din raport si in diagrame vad doar SBW (exceptie doua semnale luminoase, care nu am idee ce-i cu ele; par stinse). SBW este un sistem demn de muzeu - e un sistem mecanic de centralizare, de origine austriaca (daca nu ma insel), de la sfarsitul secolului XIX... Cum dracu mai exista asa ceva intr-o gara principala a Romaniei, gara de-abia reconstruita, cu arhitectura nou-nouta, nu mi-e clar. Cum dracu mai exista asa ceva in functiune in UE, in afara muzeelor, alta intrebare de 1000 puncte...

In principiu SBW-ul are o masa de comanda primara in biroul de miscare si mese de comanda secundara in fiecare cabina. Masa de comanda primara serveste drept comanda principala a statie - are un sistem de tije, zavoare si chei care blocheaza sau deblocheaza parcursuri (un registru mecanic), dar nu actioneaza macazurile. Cand s-a facut parcursul, printr-un sistem electric (cu manivela) se comunica dependenta la acarii din cabine, care scot cheile din broaste, le baga in macazuri, elibereaza zavoarele, si actioneaza macazeria manual. Extraordinar de primitiv...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Daca esti amabil as vrea sa imi spui care este diferenta intre CEM si SBW?

Adica am vazut statii semnalizate cu cite un semnal mecanic la fiecare linie si altele cu cite un semnal mecanic pentru toate liniile.

In alte statii macazurile se schimba din cabine prin cabluri, in altele pe teren ca in cazul Pitesti