Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dragosdimitrescu

Si inca un incident pe calea ferata:
Centrul Infotrafic anunţă că, în judeţul Mehedinţi, pe magistrala 900, la kilometrul feroviar 352, între staţiile CF Ergheviţa şi Valea Albă, un tren marfar aparţinând CFR Marfă, compus din 12 vagoane, care transporta cărbune pe relaţia Şimian - Balota, a deraiat în linie curentă.

"Evenimentul nu s-a soldat cu victime. Traficul feroviar este întrerupt", a transmis Infotrafic.

Sursa citată a precizat că un tren de călători care circulă pe relaţia Curtici – Bucureşti Nord aşteaptă în gara Drobeta Turnu Severin.

Acelasi tren IR73 victima colaterala. In mod obisnuit are 30-120 minute interziere. Acum sigur sare de 300 de minute.

Phenol

^Fiind din start vagoane cu probleme (mai ales la frana) nu cred ca are rost sa le mai repare.

JohannDB

#317
Stimate coleg "@Phenol"............... Pentru a afirma așa ceva, pe ce bazezi ??
      Lucrezi în domeniu, la siguranța traficului în CFR (per general) sau AFER ??
      Ești cumva de/un specialitate/calificat pentru "material rulant" ??
   De ce întreb ?? Pentru că văd că apar forumiști cu "afirmații beton" de parcă ei ar fi adus pe șine materialul rulant respectiv, sau cel puțin ei ar fi fost CTC-iști la "ieșirea produsului" din fabrică (și dacă au "închis ochii" atunci au baza celor spuse și răspunderea așijderea...).....
   De unde până unde astfel de afirmații cu gir de "adevăr suprem " ??
      Cu SCUZELE DE RIGOARE...... Dar CÂND AFIRMAȚI CEVA, asta trebuie făcută pe date certe/certificate/verificate/analizate/vizate..... Nu impresii personale !!
       Și hai cu "-" uri, adică "minus-uri".....

dan tm

Totusi locomotiva CFR a preluat mult din impact si nu se vad ( la o privire de nespecialist) mari avarii, cu toate astea impactul a avut efecte asupra primului vagon.
Asta inseamna ca locomotiva DB a avut viteza?
Cred ca mecanicul CFR nu s-a gindit nici o clipa ca trenul de pe linia alaturata il va lovi, altfel fugea in sala  masinilor.

Mecanicul CFR a fost transportat cu elicopterul, e cel mai grav ranit.

tom_sawyer

#319
^ Cu toate că încă nu este gata Raportul de Investigare Final, acum este oficial: accidentul feroviar de la Ploiești din data de 18 decembrie 2019 s-a produs din vina mecanicului de locomiotivă de la Deutsche Bahn Cargo România. Asta reiese dintr-o notă a Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

"Trenul nr.30558-1 s-a pus în mișcare, fără a avea ordin de circulație pentru expediere și a depășit semnalul de manevră M 158, în poziția pe oprire (sublin.ns.). Trenul de călători nr.5008 care circula de la Buzău la București urma să fie primit în stația CFR Ploiești Triaj la linia 6. La ora 15:35, pe parcursul de intrare a acestui tren la linia 6, pe zona dintre sch.nr.62 și TJD nr.76/84, s-a produs tamponarea violentă între locomotiva EA 527 care remorcare trenul de călători nr.5008 cu locomotiva EA 013, care remorcare trenul de marfă nr,30558-1", se arată în Nota AGIFER.

clubferoviar.ro


(cred ca ar trebui mutate toate postarile despre accident la topicul de Siguranta feroviara)

cristi5

#320
Cum poate un tren Deutsche Bahn sa treaca de un semnal aflat "in pozitia de orpire"? Nu trebuiau sa-l opreasca inductorii?

Si cum a plecat asa de capul lui? Fara "ordin de circulatie pentru expediere"?  Sunt inregistrate convorbirile radio cu biroul de miscare?

voicul

Locomotiva unui tren care tracta 40 de vagoane cisternă a ars în Hunedoara. Opt trenuri au fost afectate

Locomotiva unui tren care tracta 40 de vagoane cisternă goale a ars, în noaptea de sâmbătă spre duminică, în județul Hunedoara. Șapte trenuri de marfă și unul de călători cu 30 de oameni au fost afectate.

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara, incendiul a fost anunțat puțin după miezul nopții.

Locomotiva a luat foc între localitățile Merișor și Bănița și tracta 40 de vagoane cisternă destinate transportului de produse petroliere, goale.

Cei peste 20 de pompieri care au intervenit au reușit să stingă flăcările în 4 ore, intervenția fiind dificilă.


E si un video scurt: https://www.facebook.com/isuhunedoara/videos/596988500858186/


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/locomotiva-unui-tren-care-tracta-40-de-vagoane-cisterna-a-ars-in-hunedoara-opt-trenuri-au-fost-afectate-1250703

Cuneo

Incendiu puternic pe calea ferata, in Regionala Timisoara. O locomotiva care tracta 40 de vagoane a ars, iar traficul feroviar a fost dat peste cap. Foto si video

S-a dat alarma duminica dimineata dupa ce locomotiva unui tren marfar a luat foc in timp ce tracta zeci de vagoane.
S-a intamplat in Regionala CFR Timisoara. Garnitura circula pe linia Simeria – Petrosani si era formata din 40 de vagoane cisterna, care din fericire erau goale. Flacarile au fost observate de mecanic intre localitatile Merisor si Banita. Omul a sunat imediat la 112, iar la fata locului au ajuns rapid echipaje ale pompierilor din cadrul Detasamentului Petrosani.
,,Pompierii militari din cadrul Detasamentului Petrosani au intervenit cu 2 ofiteri, 20 subofiteri, 4 autospeciale de lucru cu apa si spuma, 2 autosanitare SMURD si 1 echipaj CBRN. Incendiul a fost lichidat dupa aproximativ 4 ore, interventia fiind dificila, implicand realizarea unui dispozitiv de stingere pe circa 700 metri lineari. Prin eforturile pompierilor s-a reusit localizarea si lichidarea incendiului in limitele gasite, evitandu-se dezvoltarea si propagarea la vagoanele cisterna precum si pericolul unor explozii. In urma evenimentului nu au fost inregistrate victime,,, au transmis reprezentantii ISU Hunedoara.
In urma incendiului nu mai putin de 7 garnituri de marfa au fost oprite, dar si una de pasageri. Trenul Interreggio 1835, care circula pe ruta Bucuresti Nord – Cluj Napoca, cu 30 de oameni la bord, a fost oprit in gara din Petrosani pana la stingerea incendiului.



https://www.opiniatimisoarei.ro/incendiu-puternic-pe-calea-ferata-in-regionala-timisoara

TibiV

Este vorba despre locomotiva EA 1012 a GFR...

M-as fi abtinut de la orice comentariu, dar mi s-a parut relevanta (pentru atractivitatea traficului feroviar) ultima fraza din postarea lui Cuneo...

"Trenul Interreggio 1835, care circula pe ruta Bucuresti Nord – Cluj Napoca, cu 30 de oameni la bord..."

Nu este vorba de "trenul cursa de persoane Apahida-Cluj Napoca..." (cine stie nu mai are nevoie de explicatii....  ;) )

Este vorba de IR 1835 Bucuresti Nord – Cluj Napoca.
DOAR 30 de oameni la bord...
In halul in care este administrata reteau CF, va fi suficient sa trimitem doar locomotiva pe traseu.
Clienti.... de unde sa gasesti mai multi masochisti?!?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Rutele de mediu parcurs au mare potential. Cele de lung parcurs, mai putin.

frunzaverde

#325
@TibiV - eu sunt impresionat pozitiv ca trenul ala avea chiar si 30 pasageri. Trenul respectiv pleaca la 23:09 din Petrosani, ajunge la Simeria la 00:54, la Alba Iulia la 02:24, la Teius la 02:49, la Cluj la 5:00. Bineinteles, din motive care mie imi scapa, nu este dotat nici cu cuseta, nici cu vagon de dormit. De la Teius are mers de personal, cu opriri in fiecare halta.

Daca vrei sa mergi Bucuresti - Alba Iulia sau Cluj sau chiar Simeria trenul, ai optiuni mai bune, ori pe zi, ori pe noapte, care fac cu 3+ ore mai putin. Si care pe noapte are dormitoare si cusete.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sealand01

1835 pana la Petrosani vine destul de incarcat, dar dupa intr-adevar este gol, la Simeria oricum se opresc aproape toate vagoanele si se circula in ultimul hal, mai ales vara. Pana acum ceva ani mergea si pana la Deva, acum nici macar atat.
Trenul este foarte bun pentru legatura cu trenul international facuta la Simeria, dar ce se intampla dupa Simeria totul se intoarce cu 50 de ani in urma

Earthchild

QuoteCauzele deraierii vor fi stabilite de o comisie de specialitate."
Pesemne ca viteza excesiva, neadaptata la conditiile de infrastructura   ;)

15-vagoane-ale-unui-tren-incarcat-cereale-deraiat-duminica-noapte

TibiV

#328
Earthchild,
in traficul feroviar nu este ca pe sosea, sa-i dea soferul cat crede de cuvinta...
Mecanicul de locomotiva trebuie sa respecte "la sange" livretul (niste reguli, limitari de viteza samd)...
Daca nu le-a respectat, va mai vedea trenuri de aproape doar in gara, de pe peron.

Comunicatul oficial: http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5164-17-februarie-2020-transbordare-auto-intre-statiile-draganesti-olt-si-caracal

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
Transbordare auto între stațiile Drăgănești Olt și Caracal
Bucureşti, 17 februarie 2020

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA vă informează că traficul feroviar a fost închis în cursul nopții, între stațiile Fărcașele și Dragănești Olt, din cauza deraierii unei garnituri private de marfă.
Trenul de marfă aparține operatorului privat Constantin Grup și avea în compunere 37 de vagoane încărcate cu cereale.
Pentru asigurarea continuității circulației feroviare pe relația București - Craiova, reprezentanții Regionalei CF Craiova asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile Drăgănești Olt - Caracal.Această măsură se va menţine pănă la finalizarea operaţiunilor desfăşurate la faţa locului.
Facem precizarea că trenurile IR 1592, IR 1594 și IR 1591, care tranzitau zona deraierii, au fost anulate în cursul dimineții, însă călătorii au fost preluați de trenurile IR 1822, IR 1696 și 72-1, redirecționate pe ruta ocolitoare, prin Caracal - Piatra Olt - Golești - București Nord (și retur).
Echipele de intervenţie vor acţiona în zona deraierii cu vinciuri hidraulice pentru ridicarea, repunerea pe şină și retragerea vagoanelor răsturnate și deraiate, urmând apoi ca personalul feroviar de specialitate să desfășoare lucrări de reparații la infrastructura feroviară, proceduri necesare pentru redeschiderea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.
Menționăm faptul că Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) va ancheta și stabili cauzele care au condus la producerea acestui eveniment feroviar.

Imagini de ieri de pe https://clubferoviar.ro/deraiere-la-draganesti-olt/:








Si UPDATE oficial de astazi http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5168-18-februarie-2020-cfr-sa-continua-interventiile-pentru-redeschiderea-circulatiei-feroviare-in-judetul-olt:
Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
CFR SA continuă intervențiile pentru redeschiderea circulației feroviare în județul Olt
Bucureşti, 18 februarie 2020

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA vă informează că intervențiile pentru redeschiderea traficului feroviar în județul Olt, pe un sens, sunt în plină desfășurare, în cursul nopții fiind ridicate și îndepărtate de pe firul I, trei vagoane din cele răsturnate.

La această oră se acționează cu macaraua de mare tonaj pentru ridicarea și repunerea pe șină a celui de-al patrulea vagon răsturnat pe firul I, se intervine pentru descărcarea cerealelor din vagoanele deraiate pe podeț și repunerea lor pe șină cu ajutorul vinciurilor, iar personalul Diviziei Linii desfășoară lucrări de reparații la linie și înlocuirea traverselor, în zona podețului.

Circulația feroviară pe relația București Nord - Craiova (și retur) se desfășoară în continuare în condiții speciale, prin transbordarea călătorilor cu mijloace auto, între stațiile Drăgănești Olt și Caracal sau, la solicitarea operatorilor de transport feroviar de călători, pe ruta deviată București Nord - Titu - Ramificație Golești - Piatra Olt - Craiova (și retur).

Reamintim faptul că, măsura privind transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile Drăgănești Olt și Caracal este o măsură necesară pentru menținerea continuității circulației feroviare pe relația București Nord - Craiova și retur, dar și pentru a asigura front de lucru echipelor de intervenție care acționează permanent, încă din cursul zilei de ieri în zona deraierii, cu utilaje de mare tonaj.

Menționăm faptul că, pentru redeschiderea circulației feroviare pe un sens, lucrările de reparații se desfășoară într-o primă etapă pe firul I, iar în paralel cu reluarea circulației, personalul feroviar va continua intervențiile și reparațiile și pe firul II.

Vă reamintim că circulația feroviară pe secția CF București - Craiova a fost închisă luni, 17 februarie 2020, după ce 13 vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat între stațiile Fărcașele - Dragănești Olt, acest eveniment feroviar fiind anchetat de o comisie mixtă Procuratură/Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

Înainte de efectuarea călătoriei, recomandăm publicului călător să solicite informaţii despre modificările înregistrate, în această perioadă, în traficul feroviar pe relația București - Craiova și retur la numărul de telefon 021/9521 (INFO CFR).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Urata rau deraierea asta:
https://vid2.stirileprotv.ro/2020/02/19/62110920-2.mp4

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-olt-circulatie-oprita-pe-dn6-e70
QuoteJUDEŢUL OLT: CIRCULAȚIE OPRITĂ PE DN6 (E70)
Data: 20 Februarie 2020
Ora: 10:35

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul rutier este oprit, pentru aproximativ 4 ore, pe DN 6 Caracal - Alexandria, la kilometrul 160, în zona localității Stoenești, județul Olt, ca urmare a începerii operațiunii de ridicare a vagoanelor deraiate pe magistrala 900.

Circulația este deviata pe varianta ocolitoare, respectiv Mihaesti - DJ679 Seaca-Valeni - DJ546 A Stoicanesti-Draganesti Olt - DJ546 Maruntei-Brebeni-Slatina - DN6 65 -limita județul Dolj.

Polițiștii rutieri se află în principalele noduri rutiere pentru a asigura fluidizarea traficului
Mama proștilor este mereu gravidă... :)