Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#180
Quote from: Xenos on August 30, 2018, 04:47:34 PM
Decât să încurajăm abaterile sistematice ale GFR sau ineficiența cronică a CFR Marfă/Călători poate privatizăm și noi și permitem concurența reală între operatori, poate va deveni și calea ferată din nou interesantă.

Tocmai, ca in domeniul feroviar concurenta si liberalizarea "pietei" nu au facut mare lucru bun. Tocmai pentru ca nu prea poti avea o piata reala. O cale ferata dubla si electrificata, fara restrictii, poate suporta, in total, maximum-maximorum, undeva la 100-200 de perechi de trenuri pe zi, din care maximal (in conditii ideale) 50-75 de perechi trenuri de calatori.

Adica maximum-maximorum 3-4 trenuri de calatori pe directie pe ora. Daca traficul cere asemenea frecvente, atunci existenta multiplilor operatori este doar inconfort (pentru ca utilizatorul va trebui sa aleaga un operator si sa-si injumatateasca plaja de frecvente, desi are nevoie de acces la toate frecventele posibile). Iar daca traficul nu cere asemenea frecvente, existenta a multiplilor operatori pe o cerere limitata va duce costurile in sus, pentru ca capacitatea unui tren e uriasa, si economiile cele mai mari la costuri sunt economii de scala. Asta va ridica rapid pretul biletelor, si unul din competitori va iesi rapid. Practic, in ambele cazuri, vorbim de monopoluri naturale, si nici macar daca partajezi piata artificial si fortat, nu vei avea loc de mai mult de 2 operatori in concurenta reala, ceea ce numai concurenta nu e.

La marfa, problema e similara, dar mai mica - din cauza modului de constructie a traselor, nu poti avea multi competitori, si singura competitie reala e reducerea costurilor. Care nu se pot face foarte usor.

Toata prostia cu spargerea infrastructurii de operare, si incercarea de a forta concurenta in conditii de genul asta, cu monopol natural "strict" a fost o prostie fara margine promovata in anii '80 de consultanti yuppy de management care n-aveau nici in clin nici in maneca cu infrastructura. Numai UE a pus "botul", cu rezultate indoielnice in cel mai bun caz. De altfel, tarile mari din UE (Germania, Franta) au evitat sa implementeze politica pe cat posibil.

Quote from: Xenos on August 30, 2018, 04:47:34 PM
(DB fiind un bun exemplu pentru un operator care și-a făcut flotă de locomotive noi, Softronic, bravo lor), concurența va rezolva problema.

Pe naiba, parcul sau numai nou nu e - au adus harburi diesel sovietice (Ludmile) scoase din trafic est-german. Locomotive refuzate in Romania in anii '70-'80.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Vorbim în continuare de siguranță feroviară și nu îmi dau eu seama?

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on August 22, 2018, 06:17:18 PM
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA informează că în această perioadă echipele de intervenție au lucrat pentru degajarea zonei de materialul rulant (locomotiva și vagon) deraiat rămas suspendat pe pod. Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).
În prezent se execută lucrările de realizare a unei platforme, care este necesară montării și poziționării macaralei de mare tonaj, urmând apoi să fie adusă și montată macaraua pe poziție.

(VIDEO) A ajuns macaraua! IMAGINI SPECTACULOASE filmate deasupra accidentului feroviar de la Cârcea. Utilajul de 600 de tone va îndepărta locomotiva și vagonul de pe pod



Lucrările sunt în toi la trenul deraiat de la Cârcea. Macaraua care are peste 60 de metri înalțime a ajuns mai repede decât preconizase reprezentantul firmei aparținătoare.

Macaraua este amplasată pe o platformă de mari dimensiuni. A fost săpătă o fundație de aproape 2 metri care a fost apoi umplută cu pietriș, balast și resturi din materiale de construcții. În următoarea perioadă vor avea loc probe pentru a exista siguranța că platforma poate susține greutatea macaralei.

ziaruldecraiova.ro

carutasul

Pe firul stricat e clar că va trebui schimbată măcar grinda căzută ( aparent a căzut cea nereabilitată, tot e bine :)) Sunt curios cine plătește...
La celălalt fir s-o fi făcut vreo expertiză ceva? Măcar dacă ar profita de ocazie să îl repare ca lumea....

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Imagini cu montarea macaralei.
Cam slaba rezolutia, dar asteptam imagini HD de la Deme... probabil dupa ce termina lucrarea.

https://vid2.stirileprotv.ro/2018/09/03/61983503-2.mp4
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stock

#186
Are cineva informatii referitoare la afectarea structurii de rezistenta a podului de la Carcea, in urma accidentului ? Pila inclinata ? Am citit undeva ca una dintre pile ar fi fost inclinata cu 15 grade...

rizzuh

QuoteVideo/Foto. Operațiune dificilă la Cârcea. Locomotiva și vagonul căzute de pe pod, greu de ridicat

Ridicare a locomotivei și a vagonului căzute de pe podul de la Cârcea, după ce un tren încărcat cu biodiesel a deraiat în data de 12 august, se dovedește a fi o operațiune extrem de dificilă.

Macaraua de peste 600 de tone a ajuns la Cârcea zilele trecute, a fost asamblată și marți dimineață a fost demarată operațiunea de ridicare a locomotivei și a vagonului căzute în râpă.

Prima încercare a celor implicați în acțiune s-a dovedit a fi un eșec, pământul lăsându-se sub greutatea mastodontului și nepermițând efectuarea manevrelor de ridicare. Operațiunea continuă și la această oră, autoritățile sperând ca situația să se rezolve. Macaraua adusă la Cârcea are o înălțime de 50 de metri, acționându-se cu mai multe brațe pentru a ridica vagonul și locomotiva.

Accidentul de tren, din data de 12 august, a dat peste cap întreaga circulație feroviară din România. Totul s-a petrecut din cauza faptului că mecanicul, băut fiind, a ignorat culoarea roşie a semaforului şi a intrat pe o linie închisă, aflată în reparaţii. Podul s-a rupt, locomotiva şi un vagon rămânând suspendate. Pentru a fi mutate a fost nevoie de această macara de mare tonaj.

https://www.craiovaforum.ro/stiri/actualitate/operatiune-dificila-la-carcea-locomotiva-si-vagonul-cazute-de-pe-pod-greu-de-ridicat.html

TibiV

Operatiunea a reusit insa pe clubferoviar.ro ....

Quote
Traficul feroviar revine la normal in judetul Dolj

Pentru operatiunea de degajare a Magistralei 900 Caracal-Craiova operatorul feroviar privat Grup Feroviar Roman (GFR) a platit peste un milion de euro. Dupa scoaterea de pe sine a vagoanelor si a locomotivei deraiate, traficul revine la normal in judetul Dolj.

Reamintim ca locomotiva si sapte vagoane, dintr-un total de 23, ale unui tren GFR, incarcat cu combustibil biodiesel, au deraiat.

CFR SA a informat ulterior ca viaductul Cârcea a fost afectat pe firul I de circulaţie, acolo unde s-a produs deraierea, firul II de circulaţie, respectiv structura viaductului pe firul II nefiind afectata.

Potrivit reprezentanţilor companiei, dupa evaluarea primara de catre personalul de specialitate al CFR SA s-a hotarat ca circulatia trenurilor sa fie deviata pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova.

Acum traficul a fost eliberat si circulatia trenurilor revine la normal.

https://clubferoviar.ro/traficul-feroviar-revine-la-normal-in-judetul-dolj/

Un articol de "3 la leu"...
Revine pe naiba la normal. Poate peste cateva luni bune...

Articolul are insa si o mare calitate, si anume ca include/contine aceasta poza:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

#189
Foarte faina poza :)

Sa speram ca celalalt fir este cat-de-cat solid si se poate circula pe el (cu mai mult de 5 km/h).

EDIT: A fost deschisa circulatia: http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4467-4-septembrie-2018-cfr-sa-a-redeschis-circulatia-pe-viaductul-carcea

QuoteCompania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că astăzi, 4 septembrie 2018, la ora 20.00, s-a redeschis firul II de pe Viaductul Cârcea, situat între staţiile Malu Mare - Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti - Craiova (şi retur) îşi vor relua circulaţia pe ruta directă Craiova - Caracal.

Lucrările din zona Viaductului Cârcea având un grad ridicat de dificultate au impus în primul rând analizarea tuturor soluţiilor identificate pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagonului, rămase suspendate pe firului I, soluţia finală fiind intervenţia cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).

Până la ridicarea locomotivei şi a vagonului, în zona viaductului au fost necesaremăsuri speciale de pregătire, personalul feroviar acţionând pentru îndepărtarea vagoanelor prăbuşite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susţinere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, astfel încât să se evite prăbuşirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafaţă de aproximativ 1500 m.p. s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la faţa locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.

Totodată, în paralel cu lucrările de intervenţie de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat şi expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condiţiile în care tot traficul feroviar se va desfăşura în perioada următoare doar pe acest fir. De asemenea, personalul de specialitate al Sucursalei Regionale CF Craiova a executat pe firul II lucrări de verificare şi reparaţii la componentele infrastructurii feroviare, precum şi lucrări de ciuruire şi buraj mecanizat a pietrei sparte şi de înlocuire a cablurilor de dependenţă şi de alimentare pe ambele fire, între staţiile Malu Mare şi Banu Mărăcine.

Intervențiile cu macaraua de mare tonaj pentru coborârea tablierului, pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, se vor desfășura în a doua parte a zilei de mâine, în intervalul orar în care niciun tren nu tranzitează zona respectivă, astfel încât circulația feroviară să nu fie afectată.

Menționăm faptul că, o dată cu finalizarea intervenţiilor în zona Viaductului Cârcea şi restabilirea circulaţiei pe un sens, reprezentanţii  CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparaţii în care era inclus, de identificarea sursei de finanţare pentru continuarea lucrărilor şi includerea obiectivului în programul de reparaţii de anul viitor. 

Vă reamintim că în data de 12 august 2018, trenul operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări.

adymartianul

#190
Aici se vede ca a avut noroc cu caru'. Nu mai era mult si cadeau si celelalte segmente.



Sursa si mai multe poze.

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Altă "dudă" proaspătă, de azi dimineaţă...

QuoteTrenul interregio, 1661, Bucuresti-Nord – Iasi,  care trebuia sa soseasca la ora 10, 30, la Barlad, a surprins sutele de calatori ce il asteptau in gara locala, in momentul in care a trecut in viteza prin statia CFR Barlad, fara sa opreasca! Trenul a reusit sa opreasca la peste 400 de metri de gara. Calatorii, aflati in numar mare pe peron,  s-au agitat, vazand ceea ce se intampla. Angajatii CFR le-au dezvaluit acestora faptul ca situatia a fost cauzata de faptul ca locomotivei... nu i-au tinut franele! In aceste momente, trenul in cauza este blocat pe linia 2, in statia Barlad, iar trenul care trebuia sa plece la ora 11,00 si care s-a umplut de calatori, este de atunci in asteptare, linia acestuia fiind si ea blocata. Vom reveni cu amanunte.

http://stirilocale24.ro/vaslui/ultima-ora-tren-ramas-fara-frane-in-statia-cfr-balad-sute-de-calatori-bulversati-foto-1159248/[/quote]

CFR Calatori ne-a lamurit bustean:
Quote
9 septembrie 2018

Astazi, 9 septembrie,  trenul IR 1661 care circula pe ruta Bucuresti – Iasi si care avea prevazuta oprire in statia Barlad  a trecut de statie fara sa opreasca.

Urmeaza ca o comisie de cercetare sa analizeze cauzele care au condus la aceasta situatie.

Calatorii nu au fost pusi in pericol.

Ulterior, dupa verificarile preliminare, trenul si-a reluat circulatia in conditii de siguranta, in compunerea trenului Regio 6401, cu opriri in toate statiile pe distanta Barlad – Iasi pentru preluarea si debarcarea pasagerilor.

https://www1.cfrcalatori.ro/comunicate/circulatie-tren-ir-1661-bucuresti-iasi/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dagda

Franare recuperativa... deja vorbim de lucruri sfinte...

https://www.realitatea.net/tren-ramas-fara-frane-in-sta-ia-cfr-barlad_2162108.html

QuoteTrenul interregio 1661, care asigură transportul de călători pe ruta București Nord – Iași, a rămas duminică dimineață fără frâne chiar în Stația CFR Bârlad. Din cauza defecțiunii, garnitura a oprit la aproximativ 300 de metri de gara plină cu călători

carutasul

Trenul de la Bârlad n-a putut frâna pentru că după ce a apăsat pe frâna recuperativă mecanicul și-a dat seama că se află pe o linie neelectrificată :)