Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

#360
http://www.ampost.ro/comunicate/am-post-a-autorizat-noi-cheltuieli-eligibile-in-cadrul-post1411539371

Quote
În data de 23.09.2014, Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial ,,Transport" 2007-2013 (AM POST) a emis declaraţia de cheltuieli nr. 47, în valoare totală de 1.496.037.132,67 lei.
Suma autorizată de AM POST reprezintă cheltuieli efectuate de beneficiari în cadrul a 3 proiecte finanţate prin Fondul de Coeziune, care vizează modernizarea și dezvoltarea infrastructurii rutiere, după cum urmează:
- Construcție autostradă Cernavodă - Constanța;
- Construcția variantei de ocolire a Municipiului Constanța;
- Construcția autostrăzii Arad – Timișoara (inclusiv varianta de ocolire Arad).
Declaraţia de cheltuieli va fi transmisă către Autoritatea de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Ulterior obţinerii certificării, declaraţia va fi înaintată Comisiei Europene în vederea efectuării rambursărilor către bugetul de stat al României.

MNU

E normal sa se plateasca asa de tarziu?... sunt lucrari efectuate cu foarte mult timp in urma.

In felul asta, se vor plati si prin 2020 sume de pe POS-T 2007-2013.

NGC

^^^
Lipsea de mai sus urmatorul paragraf:
QuoteDeclaraţia de cheltuieli va fi transmisă către Autoritatea de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Ulterior obţinerii certificării, declaraţia va fi înaintată Comisiei Europene în vederea efectuării rambursărilor către bugetul de stat al României.

cutter

Ceva e dubios aici.

Contribuțiile totale UE pe cele trei proiecte sunt:
- Cernavodă-Constanța: 297.232.537 lei
- VO Constanța: 221.565.176 lei
- Arad-Timișoara: 531.808.594 lei
TOTAL: 1.050.606.307 lei

Iar ei au autorizat acum cheltuieli de 1.496.037.132,67 lei. Asta în condițiile în care pe proiectele astea au mai fost deconturi și contribuția UE era deja aproape plătită (din ultima situație la care mă uitasem parcă în jur de 90%).

Nu, aici s-a întîmplat altceva. Ce spunea la un moment dat ministrul Fondurilor Europene, Teodorovici:

Quote from: http://uelive.euractiv.ro/2014/07/cum-mai-poate-fi-salvata-rata-de-absorbtie-a-finantarilor-ue-eugen-teodorovici-ministrul-fondurilor-europene-discuta-online-marti-22-iulie-ora-13-00/#comment-14173
Pentru a reduce riscul de pierdere a fondurilor pe Programul de Transport va trebui sa luam in considerare proiectele "retrospective", adica acele proiecte deja finantate din alte surse (buget de stat, BEI, BERD etc) care sa fie tratate ca proiecte europene si finantarea deja realizata si cea viitoare sa fie solicitata Comisiei Europene la rambursare. Se aplica deja in alte State Membre si deja Romania a solicitat Comisiei si are deja un dialog pe acest subiect. Astfel, aplicand acest mecanism, Romania poate primi sume deja cheltuite – astfel, creste rata de absorbtie iar sumele primite din sursele mentionate, rambursate de Comisia Europeana, vor putea fi utilizate pentru alte proiecte.

Cred că știrea e mai importantă decît pare.

Adică MT/AMPOST a aruncat prosopul, și-a dat seama că nu poate face absorbție pe proiectele în curs și a recurs la acest artificiu ca să nu se piardă banii.

NGC

^^^
Atunci ar trebui trecut acest aspect si in thread-ul referitor la fonduri europene.

MNU

Din cate stiu, Ungaria a folosit niste artificii asemenatoare in sensul ca, a realizat in avans proiecte cu bani imprumutati din alte surse, dupa care a primit banii de la UE pe programe de tipul POS-T.

Sper sa nu ma insel dar, cred ca M43 Szeged-Mako a fost finantat in acest mod... cel putin asa a fost demarata constructia.

alecu26

Se spera ca la A4 sa se dea ceva bani in primavara...ca sa fie terminata parcarea, nodul Poiana si al doilea sens giratoriu din nodul Ovidiu.

Se va renunta la ITS si CIC....cel mai probabil.

Cam acelasi scenariu ca la Impregilo. S-au subofertat aceste lucrari stiind ca se va renunta la ele ulterior.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ovideatza

Cam greu sa renunti la o parte din lucrari pe proiecte cu finantare UE. Dar la publici....orice se poate, pana vine auditul si bugetul e bun de plata...

Tavi

Pe noul Masterplan nu mai figureaza nimic de la Constanta catre Vama Veche. Aici am senzatia ca maxim ce mai putem spera este un bypass decent pentru cele doua eforii si Tuzla pentru evitare blocaje de w/e in cele 4 luni de sezon. Daca nu, nu :)

alecu26

si cand ma gandesc cu cata sforaiala se semnau tot felul de autostrazi inelare ale Marii Negre, si un A4 lung si lat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

Prelungirea A4 pana la Mangalia este inutila. Mergeti acum de la Constanta la Mangalia sa vedeti ce liber este DN-ul , si asa o sa fie pana in iulie. Pe partea bulgareasca este totusi nevoie de A5 Varna-Burgas, Varna este al doilea oras ca marime din Bulgaria si amandoua sunt porturi importante pentru ei, plus ca va lega deja doua autostrazi A1 si A2, devenind o autostrada circulara si cu conexiuni la A0, A3, A4 si A6. Si nu sa uitam centrele turistice din Nord si Sud. Din pacate parte de sud a litoralului nostru este subdezvoltat si lasat de izbeliste. Chiar daca traficul va creste DN actual va face fata, totusi se impune mariea sigurantei prin amplasarea de parapeti mediani si neaparat ocolitoare la Eforii, sau gasire unei solutie gen sens unic pentru Eforie Nord.

Harry

^^Corect singura problema este dopul de la Eforie

dr4qul4

solutia cea mai la indemana este asfaltarea DJ392+DJ394.
Pentru 3 luni de sezon in care 99,9% din trafic este reprezentat de masini sub 3,5T ar fi arhisuficient
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Tavi

Quote from: cezar-mario2012 on September 29, 2014, 10:33:53 AM
... totusi se impune mariea sigurantei prin amplasarea de parapeti mediani si neaparat ocolitoare la Eforii, sau gasire unei solutie gen sens unic pentru Eforie Nord.
Problema se pune doar in sezon dar eu sunt de parere ca sensurile unice nu sunt suficiente pentru ca nu rezolva problema zecilor de treceri de pietoni, a masinilor de aprovizionare care chiar daca nu stationeaza mult tot ocupa o banda, a celor care se afla in concediu si traverseaza "relaxati" te miri pe unde, vitezomani-contrasensisti, miserupisti si lista poate continua. Pentru toate astea trebui un bypass decent, prin decent intelegand drum expres, cu intersectii denivelate prin afara localitatilor Eforie Nord, Eforie Sud si Tuzla. In rest de acord cu tot ce ai zis pe Romania. La BG tu esti specialistul  ;)

alecu26

acolo chiar era bun un 1+2 alternant, sau cu o banda reversibila pentru un sens sau altul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).