Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Harry

nu am nici cea mai vaga idee dar nu cred ca se lucreaza la ceva :(

Tavi

Poate era doar o peticeala trista. Acum sincer discutia am auzit-o in Vama de la niste betivi cu aer doct  :lol:

Ionut

^ Baieti, folositi thread-urile DN si DJ, e pacat de ele. :cheers:

isotech_ro

actualul pod peste lacul Mangalia s-a construit prin 1987 (daca nu ma insel), ca alternativa la fostul pod mobil (ce a trebuit abandonat din cauza construirii ;antierului naval 2Mai in anii '80) . Atunci pentru a ajunge la Vama Veche din Mangalia se folosea DJ391 - DJ391B, trecind prin Limanu - 2Mai - Vama Veche

Harry

Quote from: Ionut on May 22, 2014, 11:25:52 AM
^ Baieti, folositi thread-urile DN si DJ, e pacat de ele. :cheers:

Gata sefu! Sa traiti!  :cheers:

si ca sa revenim on topic :D "ii aproape gata" :))





SURSA

Tavi

#230
Supeeeer! Multumim Harry! Vis-a-vis de ultima fraza din articolul sursa am insa usoare retineri ca depaseste hobanatul de la Basarab ..

LE: La Basarab inaltime pilon 80 m, latime tablier 44 m, 150 m deschidere principala, 72 m cea secundara. Cel de pe A4 poate fi mai mare pentru ca are doi piloni nu unul ca la Basarab :)
Mai multe detalii pe aici, de pe la pagina 8: http://www.pmb.ro/primarul/prioritati_proiecte/pasajul_basarab/docs/pasaj.pdf

Harry

articolul are unele inadvertente

de la constructor citire:

Podul este cel mai mare pod hobanat din Romania avand o lungime de peste 1.5km si o inaltime in punctul maxim de 65m. De asemenea este primul pod din Romania la a carui constructie s-a folosit o macara plutitoare si beton autocompactant.

Harry

Daca pozele din cuget sunt de saptamana trecuta, ei bine revin cu 6 poze de astazi. deja se monteaza cablurile.

enjoy :cheers:














Ionut


Tavi

Cat de bine arata Harry. Multumiri sursei! :cheers:

Harry

De mai bine de şapte ani, autorităţile de la Bucureşti discută posibilitatea construirii unui drum expres, care să lege Constanţa de Tulcea, iar apoi, Brăila şi Galaţi. Ideea punerii în practică a unui astfel de proiect a plecat de la autorităţile judeţului Constanţa, care au spus că această şosea, care va avea regim de autostradă, trebuie construită cât mai reprede pentru a lega litoralul românesc de Delta Dunării, oferind totodată posibilitatea locuitorilor din nord-estul ţării să ajungă mai uşor pe litoral. Dacă, la început, ideea părea a fi greu de pus în practică, mai ales din cauza costurilor foarte mari, care s-ar ridica la câteva zeci de milioane de euro, în timp, a trecut de la simplă idee la proiect în toată regula. Pentru a se asigura că Guvernul face demersurile necesare realizării drumului, consiliile judeţene din Constanţa, Tulcea, Brăila şi Galaţi au trimis la Ministerul Transporturilor un memorandum prin care au solicitat includerea acestui proiect în strategia de dezvoltare a reţelei căilor rutiere. În adresă, semnatarii s-au referit la avantajele realizării acestui proiect regional, în sensul punerii în valoare a potenţialului şi resurselor naturale ale regiunii de sud-est, fiind totodată o oportunitate de conectare la coridoarele importante de transport rutier şi naval. ,,Astfel, întreaga regiune de sud-est a României este o zonă cu un potenţial de trafic ridicat, atât pentru mărfuri, cât şi pentru persoane", se spune în adresa consiliilor judeţene. În fundamentarea proiectului au fost luate în calcul şi oportunităţile de racordare a regiunii la Coridorul 9 Pan-European şi Autostrada A2. ,,Prin realizarea drumului expres Constanţa - Tulcea - Galaţi se asigură, astfel, accesul rapid la obiectivele turistice şi economice ale regiunii şi se deschide drumul către sudul Europei, respectiv Bulgaria, Turcia, Grecia, precum şi către Europa de nord-est, respectiv Ucraina, Moldova, Rusia şi Belarus", se mai arată în adresa transmisă la Ministerul Transporturilor.

În prezent, proiectul se află în faza întocmirii studiului de fezabilitate, fiind prins în Masterplanul de transport ca finanţare pe perioada 2014 - 2020. "Cam în doi ani cred că va începe execuţia lucrărilor. Acest drum expres este ca o autostradă cu mai puţine dotări, iar toate localităţile tranzitate au centuri ocolitoare. Un lucru este cert: se face", a spus preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu. La rândul său, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) Cristian Darie a spus că amenajarea acestui drum expres este extrem de importantă deoarece ar contribui la dezvoltarea economiei şi turismului. ,,Degeaba avem noi unităţi economice importante dacă nu avem infrastructură rutieră. Cert este că, fără autostrăzi şi şosele, România nu se poate dezvolta. Închipuiţi-vă ce ar însemna acest drum rapid pentru litoral. Mii de turişti din Moldova, dar şi din Ucraina ar putea ajunge mult mai uşor la noi, iar cei din sud ar avea o cale de acces mai uşoară spre Deltă", a spus Cristian Darie. El a adăugat că ideea construirii drumului expres Constanţa - Tulcea - Brăila - Galaţi a plecat de la preşedintele CJC, Nicuşor Constantinescu, în urmă cu şapte ani, dar până acum nu s-au găsit banii necesari. ,,Constantinescu a trimis adrese la toate guvernele, prin care a explicat importanţa acestui drum. Din păcate, din cauza costurilor mari pe care le implică realizarea şoselei, proiectul a tot fost amânat. Abia Guvernul Ponta a luat în serios acest proiect, care, cel mai probabil, va fi realizat din fonduri europene. Ar fi o prostie să fie amenajat cu fonduri guvernamentale, când România are la dispoziţie aproape două miliarde de euro din partea Uniunii Europene pentru dezvoltarea sectorului de transporturi", a conchis Darie.

SURSA

mirceaVRo

Totul pleaca din burta lu' Nicushor  :lol:

ghrt

Dacă ar reabilita integral Dn22 şi DJ222C şi ar face nişte centuri de ocolire s-ar realiza un acces auto în Deltă mai mult decât suficient pentru traficul existent. Se solicită autostradă când ei nu pot să întreţină un banal 1+1 şi să facă nişte centuri pe câmpurile alea. Sau poate autostrada se întreţine de la buget şi nu mai are treabă Consiliul Judeţean, ei doar vor culege voturile.

Oricum autostrada ar tăia de la Constanţa la Babadag şi Tulcea, deci accesul auto în Deltă prin Murighiol / Dunavăţ nu ar fi ajutat cu nimic.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

ma mir ca nu s-a mai adus in discutie continoarea lui A4, sau macar ce am vazut odata...un plan destul de detaliat cu un drum express/autostrada care de undeva dinainte de podul peste Canal D-MN (langa Medgidia) si mergea direct spre Costinesti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Harry

^^ Planul respectiv a fost realizat de catre Consiliul Judetean dar guvernul de la acea vreme fiind de alta culoare politica min transporturilor a respins initiativa.
Revenind la oile noastre poze de azi de la noul pod Agigea

foto: Radu Cornescu















enjoy :cheers: