Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

adiarc

Am condus și eu anul acesta pe drumul Constanța -Tulcea....și ,obișnuit fiind cu serpentinele din Ardea l,acesta e parfum.....E mult, mult mai bun decât mult mai circulatul DN1 și DN 7 - mult mai drept,mai multe poțiuni pt depășire.,trafic  mult mai redus și localități mai puține.

Părerea mea - aceasi soluție ce trebuie aplicata majorității DN,,în ordinea intensității traficului - corectarea curbelor strânse și amenajarea de 2 benzi la urcare în locurile cu urcari pe serpentine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mr.L

Quote from: adiarc on November 14, 2016, 10:33:03 AM


Părerea mea - aceasi soluție ce trebuie aplicata majorității DN,,în ordinea intensității traficului - corectarea curbelor strânse și amenajarea de 2 benzi la urcare în locurile cu urcari pe serpentine

Da, dar numai daca ar fi un drum de importanta regionala, si daca avea macar o banda in plus. Adica exact cum e DN39 care va fi upgradat la un moment dat cum trebuie.

Insa defluidizarea A2 si reducerea timpului de deplasare din Moldova pana pe litoral nu sunt de ajuns pentru a nu mai face carpeli ?

Eu zic ca ne pierdem in amanunte, ne uitam pe niste valori de trafic handicapate de existenta unui pod la BrailA, si omitem valorile de trafic preconizate peste 10-15 ani.

Adica exact asa cum gandim si despre HSR.

vancouver

#782
Quote from: mr.L on November 14, 2016, 10:10:43 AM
A4 a fost gandita ca drum de legatura intre doua autostrazi sau drumuri expres, si nu doar limitate la Vama Veche sau Tulcea/Braila.

Vancouver, te-ai gandit vreodata ca odata cu constructia podului de la Braila, datele in ceea ce priveste traficul (Braila)Tulcea-Constanta se pot schimba in bine ? Adica cei din Moldova care se indreapta acum spre A2 pe tot felul de DN-uri sa prefere pe viitor doar acest drum pentru a ajunge la Constanta, pe litoral la noi sau la bulgari? Ca sa nu mai vorbim de transportul de marfa.

Sa nu uitam ca acolo spre Macin inca se terece cu bacul.

:lol: unde-i podul???? Dupa ce vedem podul putem sa mai discutam.

Oricum, cu podul facut, numai o mica parte din DN22 va fi folosita, si anume de la Baia la Ovidiu. Si asta pentru ca de la Braila la Baia se ajunge pe DN22D si nu pe DN22. Sunt 155 km in loc de 190 .... adica 35km mai putin prin DN22D. Asadar un pod peste Dunare la Braila nu poate justifica un drum express Constanta - Tulcea, decat cel mult pe primii 60km de la Ovidiu pana la Baia. Si asta NUMAI SI NUMAI cu 2 investitii suplimentare necesare: podul si o reabilitare serioasa a DN22D.

Cat despre transportul de marfa... depinde unde in Braila va fi podul. Daca va fi prin oras, nu stiu cat de bun va fi pentru marfa.


Eu zic sa privim altfel lucrurile: in 5-10 ani vom avea A7 gata prin Moldova si A0 intre A3 si A2. Se va putea merge neintrerupt pe autostrada de la Bacau la Constanta. Intre Bacau Sud si Constanta Sud (nod Agigea) vor fi cam 480km de autostrada sau alternativ ca. 365 km cu trecere pe pod Braila si cu drum express Baia-Ovidiu. In varianta a doua vor fi 180km de autostrada / drum express si 185km de drum national. Timpul in ambele variante va fi aprox. identic: ca. 4 ore. Consumul suplimentar de carburant pe autostrada: ca. 5 litri de carburant = ca. 30 lei la preturi actuale. Traficul va fi impartit in doua, unii pe acolo, altii pe dincolo. Nu este asa o treaba spectaculoasa, vreun castig remarcabil pentru cei din zona Moldovei. Sincer, nu stiu daca ne permitem pentru un trafic sezonier sa dam bani pe variante, cand va exista clar optiunea autostrazii peste cativa ani. Mult, mult mai important este sa rezolvam problemele la sud de Constanta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Extraordinar de slabe sanse ca cineva sa mearga de la Bacau la Constanta prin Bucuresti. Nici daca ar fi A0 cu 10 benzi pe sens :)
Podul de la Braila are sens doar in cazul in care el se va continua pana in Buzau / Ramnicu printr-un cel putin DX pentru a conecta Galati si Braila (impreuna 600.000 de suflete) la o autostrada. Ca va merge pana la Tulcea, discutabil tare intrucat un AM dupa Macin prin apropiere de Isaccea va fi echivalent cu trecerea peste jar incins in talpile goale :)
Continuarea de la Braila spre Tulcea o vad mai degraba ca un drum paralel du DN 22D si DN22F si care sa se termine undeva intre lastuni si Randunica (mai jos de aeroportul Tulcea). Atunci A7+DX va fi rentabil pentru multi transportatori sa evite A2 si Fetesti-Cernavoda. Sa nu uitam ca aceasta ruta va fi rentabila si pentru cei din zona Cernautiului care a devenit ceva mai dinamic dpdv economic dupa ultimele evenimente si ar prefera oricand access mai usor la Constanta decat la Odessa.
Intr-adevar, succesul unui eventual DX4/A4 cu pod la Braila tine doar de finalizarea A7, DX Ploiesti-Targoviste-Pitesti si A12 pana la Calafat.

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on November 14, 2016, 03:05:39 PM
succesul unui eventual DX4/A4 cu pod la Braila tine doar de finalizarea A7, DX Ploiesti-Targoviste-Pitesti si A12 pana la Calafat.

:o

De ce ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#785
Ruta optima pentru Galati/Braila pe partea de schimburi comerciale atat cu sudul Romaniei cat si o ruta mai facila de access spre Bucuresti / Ploiesti / Pitesti (PiSi-Nadlac) si a Moldovei la porturile Brailei (care e si santier naval) si Constantei.
Din tot proiectul asta eu vad ca miza Galati-Braila (600.000 de suflete) si o zona care are un potential de investitie ENORM tocmai stadiului actual de cvasi-subdezvoltare in care se afla aceste doua orase. Industria auto se poate dezvolta foarte usor prin aceasta zona (avem un inceput mai timid la Braila). Nu mai zic de partea de export cereale.

TibiV

OK, inteleg ca locuiesti zona si te implici...

Dar eu intrebasem altceva:
Quote from: dumbravaandrei on November 14, 2016, 03:05:39 PM
succesul unui eventual DX4/A4 cu pod la Braila tine doar de finalizarea A7, DX Ploiesti-Targoviste-Pitesti si A12 pana la Calafat.

Ce mama naibii au Calafatul si A12 cu podul de la Braila ?!?! ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Aluminiu la slatina, prese la galati, montaj preliminar la braila si ansamblare la pitesti si craiova. De la craiova se pun ovalele pe tir si se expediaza in sud si sudvest. Iar daciile se pun pe tren pana la Constanta.
Deasemeni la galati se pot produce structuri de otel foarte usor. Somaj relativ mare in zona, dornic de munca si salarii decente. Iar la bucuresti pentru carat castraveti si ardei (glumesc). A7 ofera comert nord-sud iar ploiesti targoviste ofera comert si export usor prin nadlac. A12 pentru industrii conexe si in special cea auto. Iar daca galateanul sau braileanul se razgandeste la ploiesti poate sa ajunga mai usor sa se dea cu schiurile in poiana sau sinaia. Iar botosaneanul/suceveanul/bacauanu si ieseanul ajunge mai usor la constanta cu cerealele, carnea, oile, vacilesi alte produse ce in mare parte pleaca pe vapor la arabi
Iar calafat pentru a alimenta craiova cu ce piate veni pe fluvial.
Da... basme... nici ceausescu nu facea asa planuri dar visele inca nu costa

TibiV

OK
Am inteles acum.
Visele chiar nu costa.

Autostrazile (dpdv marfa, cum ai explicat tu mai sus)  sunt necesare mai ales pentru FMCG....
Nimic de genul asta in zona,
Este adevarat, "automotive" Craiova si Pitesti pot genera mult trafic... Dar nu pe traseele propuse de tine.

In fine....
Da, este bine sa ne dorim autostrazi peste tot.
Problema este cand ne permitem sa le facem.
De fapt despre asta este vorba cand ne dorim un MPGT, si inca unul care sa fie respectat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Baieti, deviati de la subiect. Vorbim totusi de A4.

reed

De nodul Poiana ce mai stiti?Se mai face?

alecu26

Da. Poiana,  Ovidiu, parcarea,  CIC ul de lângă Poiana.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

_Ionut

Astăzi se lucra la nod Ovidiu și anemic la spatiul de servicii sens spre Ovidiu.În rest liniște și pace.

Harry

hmmmm

rimăria Cumpăna a trimis o altă solicitare către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, care a înaintat către CNAIR propunerea de execuţie a nodului rutier la km 16+672, la intersecţia cu DN 39E care supra-traversează autostrada şi face legatura între DN 39, Constanţa - Mangalia, cu comuna Cumpăna.

,,Se află în discuţie la Ministerul Transporturilor un proiect de realizare a Nodului de descărcare, proiect ce se va putea executa după emiterea unei hotărări de Guvern cu privire la exproprierea proprietarilor ce vor fi afectaţi de această investiţie", mai precizează Mariana Gâju.

http://www.cugetliber.ro/

alecu26

Nodul ăsta e din categoria Cugir....dus la extrem. Sunt 6 noduri pe A4 pe 22 de km și tot nu sunt deajuns? În ritmul ăsta zic sa permitem construcții și acces direct la proprietari lângă autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).