Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

@vancouver

Varianta ta arata cel mai bine, dar sper ca conexiunea cu DN39 sa nu se faca direct intr-un sens giratoriu.
Cel mai ok ar fi sa se faca un drum de legatura cum e acuma la Soimus sau cum era la Sibiu cand exista doar centura si in felul asta se poate continua cu A4 spre Mangalia cand vor fi bani.

AlexxC

Quote from: Germany on September 07, 2016, 12:00:26 PM
Traseul cu rosu aratä bine, doar cä, sä tranversezi canalul cu un al 3-lea pod, va fi al naibi de costisitor. Sä ai 3 poduri peste canal pe o lungime de nici 3-4 km....nici la Disnayland nu au moftu ästa :)
De acord :))

Credeti ca dezvaluirea acestui plan are legatura cu dezbaterea noastra de aici?! Eu sunt convins ca da si ma bucur sa vad ca exista vointa in a nu lasa lucrurile sa ramana doar la stadiul de discutie.
Sunt de parere ca varianta CNADNR este cea potrivita din urmatoarele motive:
-cost scazut
-executie rapida
-pune in valoare noul pod
-avem ca bonus prelungirea pana dupa localitatea 23 august

Harry

Clar are legatura cu ce dezbatem noi aici, prea a aparut asa imediat. Asta e un semn bun. arata ca cineva acolo sus ne urmareste si vrea sa faca treaba. :cheers:

raulbogdan23

^

Quotepune in valoare noul pod
1. Toti cei care vor sa o ia spre Mangalia o sa iasa la nodul de la Lazu.
2. Ai cateva sensuri giratorii pana la pod si dupa ca sa ajungi pe noul drum express
3. Ar trebui promovata continuitatea A4 spre Mangalia fara alte intersectii (vezi ce se discuta mai sus, exista si poze) si drumul spre port sa fie un A41

Quoteavem ca bonus prelungirea pana dupa localitatea 23 august
Bonus da, probabil pe termen scurt, caci daca vrem sa ajungem pana la granita cu Bulgaria tot mai trebuie sa ocolim Mangalia si restu, in ideea asta totul o sa se sparga intr-un sens giratoriu in DN39 si in orasul Mangalia.

icristian

Ideea acestui drum este sa separe traficul care merge spre eforie si costinesti de cel care merge mai spre sud - Neptun, mangalia, vama.
Mi se pare foarte ok modul cum au ales sa faca, eventual poate se renunta la acel giratoriu din capatul a4 si fac un nod normal.
Sunt 100% convins ca pentru moment aceasta solutie va rezolva problemele de trafic curente.

vancouver

De unde stiti voi ca un al treilea pod "va fi al naibii de costisitor"? Ati facut un proiect si ati calculat? Sunteti macar ingineri constructori? Aveti idee cat a costat podul peste acelasi canal facut pe A2 la cativa km mai sus?

Dar aveti idee cat costa un nod rutier gen intre drumul desenat de CNADNR si DN39 la nord de Eforie? Aveti idee cum se va face legatura dintre podul actual nou si pana la Techirghiol. Acolo este vorba de cel putin cateva sute de metri de viaduct, adica tot un fel de pod !!!!

Da serios Germany? Nici macar la Disneyland. Ei afla dumitale ca nu la Disneyland, ci la Köln sau la Düsseldorf (in Germany), pe FLUVIUL RIN lat cat DUNAREA pe la noi sunt cate 5-6 poduri unul langa altul, din care cel putin 2 de autostrada la fiecare oras. Deci nu peste un rahat de canal. Cum ar fi sa avem la Braila 2 poduri peste Dunare si sa mai facem acum inca unul pentru autostrada tot peste Dunare, la cateva sute de metri de celelalte? Iti raspund eu: AR FI ABSOLUT NORMAL.


Sau: stiai ca autostrada de centura a Budapestei traverseaza Dunarea de 2 ori? Dus si intors. Asa siiiii ??? Si cate poduri peste Dunare mai sunt la Budapesta? Unde Dunarea este cel putin DUBLU de lata fata de amaratul nostru de canal?


Ramân fara cuvinte uneori...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan_s

Dragi colegi, din punct de vedere al traficului nu se justifica autostrada catre granita cu BG (si cred ca nici peste 20-25 de ani nu va fi nevoie de autostrada) cu toate ca ne dorim cu totii cati mai multi km. Cred ca nevoile nostre vor fi satisfacute cu acest drum care dupa acele studii se va transforma in drum expres (fara giratorii si cu pasaje denivelate la intersetii). Sa ne canalizam banii disponibili catre centuri ocolitoare, catre autostrazi si drumuri expres catre zone defavorizate - Moldova, Oltenia, zona Galati-Braila si pentru teminarea cat mai rapida a autostrazilor incepute.

Tavi

Quote from: Harry on September 07, 2016, 02:40:49 PM
Clar are legatura cu ce dezbatem noi aici, prea a aparut asa imediat. Asta e un semn bun. arata ca cineva acolo sus ne urmareste si vrea sa faca treaba. :cheers:
Ideea cu ocolitoare Eforii+Tuzla pe la coada lacului nu este chiar noua Harry :)
Eu mi-aduc aminte ca am mai discutat-o in urma cu cativa ani pe aici dar daca a preluat-o acum si CNADNR de la noi nu e tocmai rau, nu? :)

vancouver

#713
^^

Eu ti-am demonstrat anterior ca acest drum express si cu toate transformarile din giratorii in intersectii denivelate costa mai mult decat un drum direct. Iar in alta ordine de idei, drum express sau autostrada, cam tot aceleasi costuri sunt. Dar e foarte bine ca NU te intereseaza argumentele concrete, si in ciuda lor, o dai inainte ...

PS. Nu mai vorbim ca o autostrada facuta cum trebuie este finantata de UE. Pana la 23 August ar costa ca. 100 milioane € incl. pod peste canal (23km x 3 mil. € + 20 milioane podul + 3 noduri a 1 milion = 92 milioane), din care Romania ar trebuie sa dea doar ca o treime, adica in jur de 30 de milioane. DAR NU, NOI SUNTEM MAI DESTEPTI, SI FACEM DIN BANII NOSTRI UN DRUM "SECOND HAND" CU 58 de milioane € !!!! E perfect. Tot inainte. Traiasca.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Tavi

A! Si +1 pentru Vancouver pentru argumentarea solutiilor discutate!
Doar ca si paranteza, eu nu as lasa CNADNR sa faca pod peste CNDM in regie proprie ;)

Dan_s

Quote from: vancouver on September 07, 2016, 03:32:27 PM

PS. Nu mai vorbim ca o autostrada facuta cum trebuie este finantata de UE. Pana la 23 August ar costa ca. 100 milioane € incl. pod peste canal (23km x 3 mil. € + 20 milioane podul + 3 noduri a 1 milion = 92 milioane), din care Romania ar trebuie sa dea doar ca o treime, adica in jur de 30 de milioane. DAR NU, NOI SUNTEM MAI DESTEPTI, SI FACEM DIN BANII NOSTRI UN DRUM "SECOND HAND" CU 58 de milioane € !!!! E perfect. Tot inainte. Traiasca.
Si acest drum expres se va face cu fonduri europene:
QuoteIntreg proiectul ar urma sa fie realizat in mare parte prin fonduri europene, mai exact din Fondul European de Dezvoltare Regionala.
deci cca 17 mil EURO :D

P.S. am citit argumentele tale cu mare atentie si iti dau dreptate in mare parte, dar nu cred ca in minunata noastra tara drumurile se fac tinand cont de astfel de argumente. Aici se vrea a se da o utilitate acelui nou pod de la Agigea. Daca se lua cineva dupa logica A4 traversa canalul pe unde ai trasat tu si intra in port pe actuala ruta RO-RO lasad posibilitatea fireasca de continuare catre sudul litoralului si BG. Acum este prea tarziu  :((

Harry

+1 pentru Vancouver, Tavi corect :) bine tehnic nici nu se poate altfel decat ocolitoare a lacului, peste nu se poate ca e arie protejata.
Dan_S de acord cu terminarea autostrazilor in constructie. Cat despre traficul spre Bulgaria , in special de camioane este FOARTE MARE. Te sfatuiesc sa dai o tura pe DN38 e plin de TIRURI care trec prin sate pe strazi cu o banda pe sens. Saptamana trecuta am fost cu o delegatie NATO si un camionagiu inconstient (ca sa ma exprim frumos) a intrat cu viteza intr-o curba 90 de grade, vizibiltiate zero si era sa ne faca praf. Cat despre podul AGIGEA NOU. Este facut de administratia portuara pentru a deservi portul Constanta, pentru a lega zona de nord cu zona de sud a portului. Nu are treaba cu proiectul A4 sau alte proiecte. e strict un pod al portului. Ca a fost lasat liber pentru circulatie pentru toata lumea e alta poveste.

Dan_s

Quote from: Harry on September 07, 2016, 04:22:16 PM
Cat despre podul AGIGEA NOU. Este facut de administratia portuara pentru a deservi portul Constanta, pentru a lega zona de nord cu zona de sud a portului. Nu are treaba cu proiectul A4 sau alte proiecte. e strict un pod al portului. Ca a fost lasat liber pentru circulatie pentru toata lumea e alta poveste.
Ai punctat o problema foarte intalnita in RO - nu intereseaza pe stanga ce face dreapta. Ne apucam sa investim in lucrari de infrastructura fara sa ne coordonam, fara sa optimizam, fara cap si fara coada. Exemple sunt la tot pasul dar nu este locul aici sa le detaliez.

P.S. Totusi imi spune si mie cineva de ce A4 se termina intr-un giratoriu la capatul acelui pod? (Intrebare retorica  ;) )

alecu26

Pentru asta și exista un proiect intro oarecare faza. Acu vreo 7-8 ani am văzut o planșă la DRDP constanta unde probabil un DX se desprinde înainte de podul peste canal și mergea pana în zona Costinești.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nenea_hartia

,,Nu se poate", zice omniprezentul invitat al Digi24 Mihai Bașulescu, prin portavocea sa, întotdeauna nesemnatul Doru Cireașă. Pentru că, zice domnul Bașulescu, ,,drumul expres va dubla două drumuri naționale". Foarte tare! Eu zic să nu mai construim deloc autostrăzi și drumuri expres, pentru că toate dublează drumuri naționale. Nici drumuri naționale, pentru că, luate la bani mărunți, dublează drumuri județene. Iar alea dublează la rândul lor drumurile comunale. Să ne întoarcem la carul cu boi (boi, din fericire, se pare că avem destui), măcar ar fi un motiv solid ca să desființăm odată șandramaua de unde-și dă zilnic cu părerea domnul Mihai Bașulescu.