Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tavi


cutter


Tavi

Super. Hai sa vedem ce iese din palaria magicienilor  ;)

Ionut


cezar-mario2012

 Nu am zis ca portul Constantei nu este important, este foarte important pentru noi si atat, pentru bulgari nu cred. De acord ca au porturi micute fata de Constanta, dar pentru ei sunt de ajuns. Am mers pe treseul Constanta-Varna-Burgas-Malko Tarnavo(granita cu Turcia), nu este un trafic important de marfuri pe aceasta ruta, cel mai mult am vazut autocare cu "turisti" romani ce mergeau sau veneau din Turcia. Presupun ca marfurile sunt expediate maritim pe ruta Instambul-Constanta.
Populatia Dobrogei pana in anul 1878 a fost majoritara de origine turceasaca si tatara, dupa anexarea ei Romaniei (Razboiul de Independenta), marea majoritatea a turcilor s-au intors in tara de origine. Dobrogea a trebuit sa fie repopulata, masa mare a populatiei a venit din Moldova, iar "creierele" ce au cladit portul Constantei au venit din Germania. Nu spun minciuni am cunoscut acesti oameni, mai bine zis pe stramosi lor, asa cum in zile noastre noastre multi din cei ce detin "hoteluri" si afaceri in turism sunt in mare parte din zona Brasovului si nu numai. In mare parte localnici traiesc de pe o vara pe alta, si nu ma refer la Constanteni, acestia intra in alta categorie.
Revenind la oile noastre, solutia pentru degravarea traficului dintre Constanta-Agigea-Eforiile-Tuzla, ar fi, in viziunea mea, un drum nou, pornind din nodul de la Medgedia, pana dupa Tuzla. Pentru a reduce costurile as merge pe varianta cu trei benzi 1x1+1 reversibila si ar fi fost bun sistemul de parapeti mediani tip fermoar.

Si mi-as dori ca si Constanta sa aiba asa ceva:

http://youtube.com/v/3_k7bO5Z1pk

sau asa:

http://youtube.com/v/tRcEJ8_3b34

Si sa nu uitam ca o capitala ca Bucurestiul de peste 2 mil. locuitori nu are o centura decenta, nu mai zic de o centura la nivel de autostrada, pe cand Constanta are.


cutter

Acum m-am uitat mai cu atenție pe hartă. Agigea-Vama Veche e desenat cu grosime de autostradă/DX, dar cu culoare și indicativ de DN ("TransRegio"). Naiba să-i ia!

Danny550394

Quote from: cutter on September 30, 2014, 07:33:54 PM
Acum m-am uitat mai cu atenție pe hartă. Agigea-Vama Veche e desenat cu grosime de autostradă/DX, dar cu culoare și indicativ de DN ("TransRegio"). Naiba să-i ia!
DN cu 4 benzi?

stangabriel

Lasa DN 39 pe pozitie,construiesc cateva centuri,4 benzi si  parapete median pe toata lungimea. Poate ii lasa intersectiile la nivel. La aceste diferente ma gandesc- TR dublu/DX. Este doar ipoteza mea.

Harry

DN39 oricum are 4 benzi. Daca e sa analizam drumul. Pentru upgrade ar putea pune parapeti jersey si denivelate cele cateva intersectii. Ins amusai trebuie centrua in jurul Techirghiol. O intrebare am. E ok ca DX sa treaca prin localitati?

dr4qul4

Daca se va circula cu 110 atunci NU tb sa treacă prin localități.
Dar la noi orice e posibil.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: Harry on September 30, 2014, 09:12:45 PM
DN39 oricum are 4 benzi. Daca e sa analizam drumul. Pentru upgrade ar putea pune parapeti jersey si denivelate cele cateva intersectii. Ins amusai trebuie centrua in jurul Techirghiol. O intrebare am. E ok ca DX sa treaca prin localitati?

Cf. standard, nu. Doar daca se face subteran sau suspendat, din lipsa de spatiu (de exemplu in zone montane).
Dar in cazuri de cost exagerat se poate accepta folosirea unor portiuni in localitati, cu restrictiile de rigoare, dar macar cu intersectiile denivelate si trecerile de pietoni la fel.

Exemplu: centura Buzau nord-vest (parte a DN2), trece putin prin Buzau, dar acolo este un pasaj denivelat peste DN10, deci e relativ OK. Daca s-ar transforma centura in express veritabil, atunci in nici un caz nu se justifica un traseu si mai ocolit (ar fi vorba de un ocol de 3 km pentru o trecere de ca. 500m prin localitate, care, asa cum spuneam, deja este in mare parte denivelata). Mai trebuie doar niste mici ajustari acolo, ceva exproprieri la niste cocioabe si drumul express poate trece prin localitate. O restrictie la 70-80 km/h pe max. 1 km ar fi suficienta.

Asa arata acum trecerea peste acel mini-cartier al Buzaului:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

si daca ne uitam afara, sunt foarte multe chestiuni asemanatoare.

Pana la urma, mai ales un drum express si mai ales cu elemente geoemtrice mai la limita si restrictii de viteza sau o autostrada urbana e facuta exact pentru asta...sa te duca cat mai aproape de unde vrei si cat mai rapid.

Degeaba faci o super autostrada de super viteaza la 30 de km de centrul orasului daca pana la ea ajungi in 2 ore.

Deci din punctul meu de vedere, cu protectie contra zgomotului si eventual chiar ingropata, un drum express merge lejer facut prin localitati....daca asa impune topografia si alte chestii locale.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Harry

Ca tot vorbeam noi de centuras in jurul lacului  :lol:

Maine consilierii judeteni vor vota trecerea drumului Techirghiol - Tuzla din administrarea Regiei Judetene de Drumuri in administrarea CNADNR. Este vorba practic de construirea unui drum nou, modern, o centura in jurul lacului Techirghil. In prezent drumul respectiv fiind de pamant.
Centura va incepe in Techirghiol si se va termina in Tuzla unde se va intersecta cu DN 39.

Tavi

Bine asa! Noi tot boscorodim de ceva vreme pe aici ca asta ar fi solutia decenta si nu o autostrada care sa stea goala 8 luni pe an.