Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

P3trut

Si eu cred ca trebuiau sa faca autostrada pana dupa Mangalia, sa fie centura la nivel de autostrada. Probabil MZA-ul e mic pe tot anul, ai trafic mare doar 4-5 luni pe an.

danutzu_1069

Exista in planuri si centura ocolitoare pentru Mangalia care se desprinde la cateva sute de metrii de locul unde "se uneste" cu DN varianta ocolitoare Techirghiol.

naivu

Exact asta mă deranjează, că pornește din DN nu din DX. Adică face descărcare din DX după intersecția spre Olimp, urmează intersecția spre Neptun cu viraj stânga peste DN și abia apoi începe centura Mangalia. Era o discuție că la cererea primăriei Limanu se va prelungi centura Mangaliei prin spate pe la 2Mai și VamaVeche, dar văd că nu apare pe harta proiectelor; dacă au renunțat și la asta chiar că va fi VamaVeche va avea permanent coloană de tiruri prin stațiune!

danutzu_1069

Care coloana de tiruri??
Chiar ai vazut aglomeratie de autotrenuri pe sudul litoralului?

naivu

Când se va inaugura Alternativa Techirghiol vor fi. Până atunci vor prefera vama NegruVodă ca să evite Eforiile.

mitsu

TIR-urile nu au voie prin vama Vama Veche, doar prin Negru Voda, si nu se va schimba asta odata cu intrarea in Schengen.

naivu

Intrarea în Schengen nu are legătură, în momentul în care vei aduce un DX până la Olimp, marii transportatori vor face presiune să poată ieși pe la VamaVeche (și ar avea dreptate să li se aprobe). De asta mi-aș dori ca până la inaugurarea Alternativei Techirghiol să fie gata măcar proiectul pt o continuare până la graniță.

danutzu_1069

Nu prea înțeleg de ce ar fi transport de marfa spre Bulgaria, plecând de la Constanta sau venind dinspre București?
Sa ajunga la Varna / Burgas? Sunt porturi, si se poate ajunge via Ruse, pe autostrada in Bulgaria.

AndreiB

O risipa colosala de bani, in contextul subfinantarii liniei de CF Constanta-Mangalia. Prioritizare de anii 70.

hvm

Pentru ca vapoare din China o sa aiba  un singur port ca destinatie pentru estul UE si e mai economic sa fie Constanta si nu Varna sau Burgas...

Pana nu fac si Bulgarii ceva pe litoral nu cred ca tirurile o sa modifice traseul sa mearga prin Vama Veche comparativ cu Negru Voda...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

  Dacă ați frecventa PTF Vama Veche, ați fi surprinși ce trafic de camioane este și pe aici, în detrimentul PTF Negru Vodă.....
  În ultimii 2 ani, relația BG - UA trece la greu prin Vama veche via Constanța - Tulcea - Isacea PTF..... Și nu numai Isaccea ci și Constanța - Slobozia -Urziceni - Bacău - Roman - Suceava - Siret, sau via Brăila - Focșani - ..... Siret.
  O cauză a acestei "ciudățenii" este limitarea și dopul reprezentat de lucrările la podul Giurgiu - Russe, mai ales pe partea bulgară, care mai ține cca 1 an și ceva.....

danutzu_1069

My bad, stiam ca Vama Veche este doar pentru masini mici, adica nu si pentru marfa. Dar vad pe G Earth, poza mai noua, coada de camioane. Inseamna ca au adus vamesi si pentru trafic de marfa.

M_Z

@hvm marfa din China merge in Rotterdam pentru vest sau in Pireu pentru zona de est.
Portul Pireu e cumpărat de chinezi și au investit in infrastructura de cf din Grecia și Serbia pentru transportul containerelor de mărfuri. Portul Constanța e irelevant in ecuația asta a mărfurilor chinezești tocmai din cauza infrastructurii cf din Romania. Degeaba ajunge in port la Constanța daca nu are cum sa plece de acolo în ritmul necesar.

Harry

NODUL MIC

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat castigatorul la licitatia pentru executie lucrari "Nod rutier Cumpana A4 (Km 16+700) - DN 39 E".

Unic ofertant, Asocierea AUTOPRIMA SERV S.R.L. cu TRACON.

M_Z

#1424
Mai vin cu o propunere de normalizare a nodurilor proiectate in ultima vreme pentru autostrazile noastre.

Poate exagerez dar nodul A4 - A4 sud - Cumpana este unul dintre cele mai complexe si neintuitive noduri spaghetti de pe harta API.

Principiul este simplu:
- asigurarea continuitatii A2 - A4 - A4sud ca si coridor pe directia principala;
- A4 catre Port Constanta devine legatura la coridorul de pe directia principala;
- ar fi necesare doar doua pasaje: unul la nodul A4 port - A4 sud pe breteaua ce supratraverseaza A4 si unul peste A4 la nodul Cumpana care dubleaza pasajul existent;
- nodul Cumpana foloseste pasajul existent impreuna cu rampele sale si se adauga un nou pasaj paralel care impreuna cu cel existent (cyan) formeaza o giratie suspendata; adaugarea celui de-al doilea pasaj (tot la doua benzi) asigura redundanta accesului la loc. Cumpana cele doua pasaje putand fi inchise alternativ pentru revizii/reparatii;
- legaturile de la cele doua propuneri de noduri pe directia spre A2 se fac printr-o bretea cu sens unic paralela cu A4; breteaua se desprinde din A4 sud inainte de nodul cu A4 port si intra inapoi pe A4 inainte de nodul cu A2; astfel impletirea fluxurilor de trafic de pe bretelele din est de la cele doua noduri se face la o viteza mai mica (60-80km/h) si separat de calea autostrazii fara a stanjeni traficul majoritar de pe directia principala A4sud - A2.
- intrarea pe A4 spre A2 se face intr-un singur punct spre deosebire de nodul oficial unde sunt 3 intrari consecutive (talmes-balmes);
- bretelele de vest de la nodul Cumpana sunt mai departate de nodul A2 si permit o circulatie mai fluenta;


or mai fi si altele...ceva pareri?